Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر صنعت، معدن و تجارت بر ساماندهی واردات و همچنین ورود کالاهای همراه مسافر و ته لنجی و همچنین مناطق آزاد در حمایت از تولید داخلی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ محمد شریعتمداری امروز در افتتاح نمایشگاه بین المللی لوازم خانگی در جمع خبرنگاران گفت: ارزش کل تولیدات موجود در بازار ایران به 16 هزار میلیارد تومان می رسد و سهم خوبی از تولیدات داخلی دارد اما باید سطح حمایت از این حوزه را ارتقا دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: ایجاد شرکت های مشترک با برندهای معتبر بین المللی، توسعه تولید صادرات محور و همچنین افزایش رقابت پذیری مصرف ایرانی در اولویت است و امور تعرفه و نرخ ارز را در کنار مبارزه با قاچاق کالا با هدف حمایت از تولید داخلی با هوشمندی و هدفمندی بیشتر دنبال می کنیم.
شریعتمداری گفت: باید ورود قاچاق کالا و همچنین واردات قانونی و دیگر بسترهای واردات با همکاری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و دیگر نهادها با استحکام بیشتری کنترل شود و گزارش های مسئولان مربوطه نشان می دهد ، قاچاق به شدت کاهش یافته است.
وی افزود : صنایع لوازم خانگی در سال های اخیر رشد خوبی به ویژه در زمینه کاهش شدت مصرف انرژی داشته و رتبه بیشتر محصولات در حد بهینه و همچنین رتبه A است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت : به هیچ وجه دیوار تعرفه را آن قدر بالا نمی بریم که تولید داخلی احساس رقابت نکند و معتقدیم تولید با افزایش قدرت رقابت می تواند پویایی و ادامه حیات داشته باشد.
شریعتمداری افزود: توسعه صنایع الکترونیک و لوازم خانگی می تواند به تقویت تولید صنایعی مانند مس و فولاد کمک کند و ارزش افزوده تولیدات این بخش ها را به حداکثر برساند و باید وارد عصر نسل چهارم صنعتی شویم که رقابت در آنجا حرف اول را می زند.
وی بار دیگر بر حمایت از تولید تاکید کرد و گفت: دیوار تعرفه را باید طوری تعیین کنیم که تولید داخلی آسیب نبیند.
شریعتمداری افزود: صنایع لوازم خانگی رشد خوبی دارد و در سال های اخیر صادرات خوبی به کشورهای همسایه و غیره داشته است که باید تقویت شود.
وی درباره نرخ ارز هم گفت: تغییر نرخ ارز مبادله ای به نرخ ارز متقاضی به نظر می رسد در جهت حمایت از تولید داخلی است چون واردات را گران می کند و البته در مواردی که تولید داخل به واردات مواد اولیه نیاز دارد باید این موضوع مدنظر باشد و ممکن است حذف ارز مبادله ای در مسیر یکسان سازی نرخ ارز باشد اما باید با توجه به آثار تورمی آن همه ابعاد آن را بررسی کنیم و در مجموع به نظر می رسد در جهت حمایت از تولید داخلی است.
هفدهمین نمایشگاه بین المللی لوازم خانگی تهران امروز در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران آغاز بکار کرد.
در این نمایشگاه کارگاه‌های تولیدی،صاحبان صنایع و صدها شرکت تولیدکننده لوازم خانگی داخلی و خارجی از جمهوری اسلامی ایران و بیست و یک کشور خارجی نوین‌ترین تولیدات و خدمات خود را در دید مخاطبان قرار دادند.
در هفدهمین نمایشگاه بین المللی لوازم خانگی تهران که با شعار « زندگی شیرین ایرانی، درخانه زیبای ایرانی، با لوازم خانگی خوب ایرانی» برپا شده است؛ بیش از 435 شرکت داخلی و خارجی حضور دارند که 298 شرکت داخلی و 137 شرکت خارجی هستند.
چین،روسیه، ترکیه،ایالت جورجیای آمریکا، ایتالیا، آلمان، کره جنوبی، تایلند، تایوان، ژاپن، مالزی، اندونزی، اسلوونی، اسلواکی، لهستان،چک، هلند، اسپانیا، فرانسه و سوئیس در کنار شرکت های ایرانی تولیدات و خدمات خودشان را در این نمایشگاه ارائه کرده اند.
حضور شرکت های ایرانی در هفدهمین نمایشگاه بین المللی لوازم خانگی نسبت به دوره قبل بیش از 13 درصد افزایش یافته است.
برگزاری همایش «صنعت، نمایشگاه، بازار» و چندین کارگاه و نشست تخصصی از برنامه های جانبی هفدهمین نمایشگاه بین المللی لوازم خانگی ایران است.
همچنین قرار است در روزهای برگزاری این نمایشگاه چند هیئت تجاری و بازرگانی از کشورهای مختلف در نمایشگاه حضور یابند و با تولیدکنندگان لوازم خانگی کشورمان وارد مذاکره شوند.
گردش مالی تولید لوازم خانگی در کشور در حال حاضر 8 میلیارد دلار است و 75 درصد انواع لوازم خانگی مورد نیاز کشور نیز در داخل تولید می شود.
لوازم خانگی تولیدی کشورمان از نظر کیفیت کاملا با کالای کشورهایی همچون چین، کره جنوبی ، برزیل ، ترکیه و آمریکا قابل رقابت است و حتی قیمت برخی محصولات داخلی تا 50 درصد ارزان تر از کالای مشابه خارجی است.
برخی از محصولات لوازم خانگی تولید داخل از جمله کولر آبی، بخاری گازی، آب گرمکن، اجاق گاز، چرخ خیاطی و ماشین لباسشویی به دیگر کشورها صادر می شود و سالانه بیش 300 میلیون دلار برای کشور ارزآوری دارد.
در صنعت لوازم خانگی کشور 400 واحد تولیدی کوچک و بزرگ به‌ صورت رسمی فعال هستند و 100 هزار نفر نیز به صورت مستقیم در این واحدها اشتغال دارند.
هفدهمین نمایشگاه بین المللی لوازم خانگی ایران از امروز تا 5 آذر هر روز از ساعت 9 تا 17در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران آماده بازدید علاقه مندان است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۷۱۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی نشاندهنده شکست طرح‌های شیطانی برای منزوی کردن ایران بود

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، رئیس جمهور با تاکید بر اینکه برگزاری این نمایشگاه گواه تحریم‌ناپذیر بودن جمهوری اسلامی ایران است، افزود: تحریم در ایران اسلامی با اراده پولادین مردم هرگز به نتیجه نرسیده و پس از این هم نخواهد رسید. برگزاری این نمایشگاه همچنین نشاندهنده آن است که طرح‌های شیطانی منزوی کردن ایران هرگز به نتیجه نرسیده و نخواهد رسید و ایران اسلامی با وجود ذخایر مادی و معنوی، نیروی انسانی کارآمد با اراده، مبتکر و خلاق می‌تواند در عرصه‌های مختلف نوآوری‌های متعدد و متنوع به دنیا عرضه کند.

رئیسی همچنین این نمایشگاه را رونمایی از دستاوردها و توانمندی‌های جوانان کشورمان در تلاش برای تبدیل تحریم‌ها و تهدیدها به فرصت توصیف و تصریح کرد: به تعبیر دیگر ترجمان این نمایشگاه و رویداد بزرگ اقتصادی آن است که ما توانستیم و باز نیز می‌توانیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه اگر زیاده‌خواهی سلطه‌گران نباشد، امکانات و منابع خدادادی برای رفع نیازهای بشر و رسیدن او به کمال و رفاه کافی و مناسب است، اظهار داشت: متاسفانه جریان تحریم‌ها جلوه‌ای از ظلم و زیاده‌خواهی سلطه‌گران است که وقتی علیه ملتی اعمال می‌شود، نه صرفا در مسیر رسیدن به اهداف آن ملت بلکه در مسیر رسیدن همه ملت‌ها به اهداف‌شان مانع ایجاد می‌کند؛ این حقیقت تحریم است و تحریم در واقع جنگی از نوع غیرنظامی برای جلوگیری از دستیابی ملت‌ها به آرمان‌ها و اهداف‌شان است.

رئیسی در ادامه با بیان اینکه ملت ایران با توکل بر خدا و تکیه بر داشته‌های داخلی تحریم‌ها را به اعتراف مقامات رسمی آمریکایی پشت سر گذاشته است، گفت: آمریکایی‌ها رسما اعتراف کردند که سیاست فشار حداکثری علیه ایران مفتضحانه شکست خورده است و این دستاورد حاصل تلاش جوانان با اراده ما در عرصه تولید و فعالیت اقتصادی است.

رئیس جمهور کارفرمایان، تولیدکنندگان، مهندسان و کارگران را افسران و سربازان خط مقدم جبهه مقابله باتحریم‌های آمریکا و دیگر دشمنان ایران و انقلاب اسلامی معرفی و خاطرنشان کرد: این افسران و سربازان خط مقدم جبهه مقابله با تحریم‌ها توانسته‌اند در عرصه تولید، اقتصاد و فناوری به گونه‌ای عمل کنند که امروز به جرأت می‌توان ایران را کشوری فناور و پیشرفته نامید.

رئیسی با اشاره به اینکه برای رونق فعالیت‌های اقتصادی و جلوگیری از خام‌فروشی به ایجاد زنجیره کامل تولید نیاز داریم، گفت: ایجاد زنجیره کامل تولید، علاوه بر ایجاد اشتغال، و ارزش افزوده بالاتر می‌تواند به خود تولید نیز رونق و تنوع بیشتر ببخشد و امکانات و ظرفیت‌های محقق کردن این هدف از مواد اولیه مورد نیاز تا دانش و علم و نیروی انسانی متخصص و کارآمد کاملا در کشور وجود دارد.

رئیس جمهور با بیان اینکه در نمایشگاهی که امروز افتتاح می‌شود تولیدات متنوع و دستاوردها و توانمندی‌های متعددی ارائه شده است، این محصولات را بخشی از توانایی‌های امروز جمهوری اسلامی ایران دانست و از همه کسانی که در این نمایشگاه حضور دارند خواست که موضوع مذاکره، تنظیم و انعقاد قرارداد و دیگر اقدامات لازم برای تجارت و تولید را با جدیت پیگیری کنند تا در زمان برگزاری نمایشگاه هفتم توانمندی‌های صادراتی ایران، ببینیم که گام‌های بلندی در این مسیر برداشته شده است.

دیگر خبرها

  • تولید زیر تیغ واردات یارانه‌ای!
  • راهکار توسعه اقتصادی و تقویت منابع ارزی؛ تولید زیر تیغ واردات یارانه‌ای!
  • کشف و ضبط لوازم خانگی قاچاق در بهار
  • رشد ۲۵ درصدی تولید لوازم خانگی در چهارمحال و بختیاری
  • برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی نشاندهنده شکست طرح‌های شیطانی برای منزوی کردن ایران بود
  • شهرام عظیمی خبر داد: بدنبال سهم بیشتر تولیدات داخلی با استفاده از توان بالای هموطنان در مناطق روستایی و عشایری هستیم
  • حمایت از کارگران آرامش صنعتی را به دنبال دارد
  • لزوم حمایت از تولیدکنندگان برای تحقق جهش تولید
  • راه اندازی میز خدمت در نمایشگاه تجهیزات پزشکی
  • ساماندهی لندفیل سراوان ۸۴ درصد پیشرفت دارد/ضرورت مدیریت زباله تر خانگی