Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-28@06:31:11 GMT

ساماندهی فرزندان بی سرپرست و بد سرپرست

تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۸۲۵۶۷

ساماندهی فرزندان بی سرپرست و بد سرپرست

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از باشگاه خبرنگارانمحمد نفریه مدیر کل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور اظهار کرد: در سال جاری به هر یک از فرزندان تحت پوشش سازمان بهزیستی به هنگام ترخیص، مبلغ ۱۸ میلیون تومان وجه نقد پرداخت می شود و علاوه بر آن این فرزندان مبلغی هم بابت بیمه آتیه دریافت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نفریه تاکید کرد: هیچ قانونی مبنی بر مکلف بودن بهزیستی به پرداخت مبلغ مشخص به فرزندان خود در هنگام ترخیص وجود ندارد و این امر تنها یکی از برنامه‌های درون سازمانی است.

وی ادامه داد: بر اساس جزییات بیمه آتیه و روند فعلی آن ماهیانه مبلغ ۲۰ هزار تومان به حساب آن دسته از فرزندان بهزیستی که تحت پوشش این بیمه هستند واریز می‌شود و در هنگام ترخیص در ۱۸ سالگی مبلغ دو برابر این واریزی به این فرزندان پرداخت می‌شود.

برخورداری 16 هزار کودک تحت پوشش بهزیستی از مزایای بیمه آتیه

مدیر کل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: در حال حاضر از مجموع ۲۵ هزار کودک تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور، ۱۶ هزار نفر از آنان از مزایای بیمه آتیه برخوردار هستند.

نفریه خاطرنشان کرد: بودجه فعلی سازمان بهزیستی کشور، پاسخگوی این مسئله نیست که بتوانیم همه فرزندان سازمان بهزیستی را تحت پوشش قرار دهیم، لذا در صورت مشارکت افراد خیر این اقدام امکان پذیر خواهد بود.

وی تاکید کرد: آمار ارائه شده در خصوص فرزندانی که تحت پوشش بیمه آتیه هستند، شامل فرزندانی می شود که در مراکز مختلف نگهداری از فرزندان سازمان بهزیستی کشور حضور دارند.

مدیر کل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور یادآور شد: سیاست این سازمان بر این اصل استوار است که تا جایی که امکان دارد، فرزندان بی‌سرپرست و بدسرپرست را در خانواده های جایگزین ساماندهی کند و سپس آن‌ها را از جنبه های مختلف، تحت حمایت قرار دهد.

واریز ماهیانه 170 هزار تومان یارانه به هر یک از فرزندان ساکن در مراکز بهزیستی

نفریه افزود: در حال حاضر برای هر یک از فرزندانی که در مراکز مختلف سازمان بهزیستی نگهداری می‌شوند، ماهیانه مبلغ ۱۷۰ هزار تومان یارانه پرداخت می شود، این در حالی است که به ازای نگهداری هر یک از فرزندان در خانواده های جایگزین مبلغ ۳۵۰ هزار تومان بابت یک فرزند به هر خانواده پرداخت می‌شود.

وی تصریح کرد: درخواست سازمان بهزیستی کشور از خیران این است که برای تحت پوشش قرار دادن و بیمه کردن مابقی فرزندان بهزیستی مشارکت کنند و این سازمان هزینه‌های جاری که این فرزندان با آن مواجه هستند را به طور کامل پرداخت می‌کند.

مدیر کل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور تاکید کرد: خیران با مشارکت در امر تحت پوشش قرار دادن فرزندان بهزیستی در بیمه آتیه، گام بزرگی در جهت تامین و فراهم ساختن مبلغی حمایتی برای این فرزندان بر می‌دارند.

نفریه با بیان اینکه فرزندان بهزیستی تا ۵ سال پس از تحصیل هم حمایت های مورد نیاز و ضروری در خصوص ادامه تحصیل را دریافت می کنند، گفت: بر همین اساس دانشجویان، کمک هزینه تحصیلی را به صورت امداد ماهیانه دریافت می‌کنند.

۷۰۵

مدیر کل امور کودکان و نوجوانان بهزیستی محمد نظریه حمایت مشارکت تحت پوشش نگهداری

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۸۲۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۵ هزار واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی واگذار شد

محمد چکشیان ظهر جمعه در حاشیه برپایی میز خدمت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز به مناسبت هفته کار و کارگر در گفت وگو با خبرنگار مهر در رابطه با اقدامات و دستاوردهای وزارت تعاون در سال گذشته گفت: در مجموع ۱۵۵ طرح و پروژه اقتصادی با سرمایه گذاری ۷۷ هزار میلیارد تومانی در مجموعه‌های اقتصادی وزارتخانه تا پایان شهریور ماه ۱۴۰۲ تکمیل شده‌اند.

وی از آغاز عملیات ۱۴۷ طرح و پروژه اقتصادی و سرمایه گذاری ۳۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان توسط مجموعه‌های اقتصادی تابعه وزارتخانه خبر داد و مطرح کرد: طی این مدت ۳۵ هزار واحد مسکونی با رشد ۵۰ درصدی تکمیل و به مددجویان تحت پوشش بهزیستی واگذار و تسهیلگری اشتغال برای بیش از ۸۱ هزار نفر از افراد تحت پوشش این سازمان نیز انجام شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به کاهش ۳۶.۸ درصدی بنگاه‌های اقتصادی مشکل دار در سطح کشور نسبت به ابتدای دولت سیزدهم، از کاهش ۱۴ درصدی نرخ بروز حوادث شغلی نیروی کار ماحصل کار فرهنگی و آموزشی و رشد ۳۲ درصدی آموزش بخش‌های دولتی و غیردولتی در ۳۰ ماهه ابتدایی دولت سیزدهم نسبت به مدت مشابه دولت قبل خبر داد.

کاهش زمان صدور مجوز آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای به یک روز

چکشیان با اشاره به رشد ۹۲ درصدی تعداد واحدهای پذیرنده آموزش در محیط کار واقعی، رشد ۳۰۰ درصدی مجوز مراکز کارآموزی مهارتی جوار کارگاهی و بین کارگاهی با راه اندازی ۲ هزار و ۴۸۵ کارگاه با مشارکت فعال صنایع و حرفه‌ها و کاهش مدت زمان صدور مجوز پروانه تأسیس آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای از هشت ماه به یک روز را از دیگر اقدامات انجام شده برشمرد.

وی بیان کرد: از دیگر اقدامات انجام شده توسط این وزارتخانه و سازمان‌های تابعه می‌توان به توسعه فضاهای فرهنگی ورزشی ویژه جامعه کارگری با بهره برداری از ۲۱ مجموعه فرهنگی ورزشی در سراسر کشور، حضور در مسابقات بین المللی و افتخارآفرینی با کسب ۱۴۸ مدال رنگارنگ توسط ورزشکاران کارگر و برگزاری بیش از ۱۴۰ رویداد ورزشی قهرمانی کارگران اشاره کرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین از توسعه شبکه ارائه خدمات سلامت روانی و اجتماعی کارگران با راه اندازی حدود ۸۵۰ خانه بهداشت کارگری در بنگاه‌های اقتصادی ۵۰ تا ۵۰۰ نفر شاغل و حدود ۲ هزار و ۲۰۰ ایستگاه بهگر در بنگاه‌های اقتصادی ۲۰ تا ۵۰ نفر شاغل و برگزاری بالغ بر ۴۰۰ هزار نفر ساعت دوره‌های آموزشی جهاد تبیین خبر داد.

راه اندازی ۴۳۴ خانه فرهنگ کار جدید

چکشیان عنوان کرد: برگزاری ۱۰ هزار و ۹۶۸ دوره آموزشی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در جامعه کار و تولید و رشد پنج برابری دوره‌ها، شناسایی بیش از ۱۲۰ هزار نفر کارگر نخبه و مبتکر در قالب جشنواره امتنان از کارگران نخبه، گروه‌های کار و واحدهای نمونه و راه اندازی نهضت ملی ارتقای فرهنگ کار با برگزاری اردوهای فرهنگ کار از دیگر اقدامات انجام شده به شمار می‌روند.

وی با اشاره به تحول کمی و کیفی در خانه‌های فرهنگ و راه اندازی ۴۳۴ خانه فرهنگ کار جدید و برگزاری بیش از ۳۰ هزار نفر ساعت دوره‌های آموزشی ترویجی فرهنگ کار ویژه کارمندان و کارگران از اجرای بیمه اجتماعی رایگان مادران خانه دار دارای سه فرزند و بیشتر ساکن روستا و مناطق عشایری پوشش ۵۰۰ هزار نفری در سال گذشته توسط صندوق بیمه اجتماعی کشاورزی، روستاییان و عشایر خبر داد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اقدامات انجام شده در طرح کالابرگ و فجرانه توضیح داد: در این طرح ۲۰ میلیون خانوار با جمعیتی معادل ۶۰ میلیون نفر مشمول طرح کالابرگ و فجرانه شده‌اند و ۲۲۰ هزار فروشگاه بزرگ و خرد در سطح شهرها و روستاها به سامانه اجرای این طرح متصل هستند.

چکشیان با بیان اینکه بیش از ۴۰۰ تعاونی مصرف در سطح مناطق روستایی به این سامانه متصل و در حال ارائه خدمات هستند، از افزایش حدود ۴۰ درصدی ضریب پوشش بیمه اجتماعی زنان روستایی تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر و تحت پوشش قرار دادن ۱۰ میلیون و ۱۳ هزار نفر از روستاییان، عشایر و کشاورزان فاقد بیمه اجتماعی در کشور در ۱۸ ماهه اخیر معادل ۸۰ درصد عملکرد صندوق در ۱۶ سال گذشته خبر داد.

کد خبر 6089142

دیگر خبرها

  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • تمدید اعتبار  سیستمی پوشش بیمه ای بیمه شدگان روستایی و سلامت همگانی ایرانیان 5 دهک اول درآمدی
  • مشارکت مردمی در بهزیستی خراسان جنوبی ۱۱۶ درصد افزایش یافت
  • ۳۵ هزار واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی واگذار شد
  • بیش از ۲ و نیم میلیون فرصت شغلی در دولت سیزدهم ایجاد شد
  • بهره مندی افراد کم توان خوزستان از خدمات صندوق بیماران خاص
  • پنج هزار و ۷۸۰ خانوار تحت پوشش بهزیستی
  • اهدای ۱۴ سری جهیزیه به ۱۴ زوج زیر پوشش بهزیستی در اصفهان
  • ۵ هزار و ۷۸۰ زن سرپرست خانوار در کرمانشاه تحت پوشش بهزیستی است
  • کم‌توانان خوزستانی از خدمات صندوق بیماران خاص برخوردار می‌شوند