Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از تسنیم، هفته نامه "اشپیگل" در مطلبی به نزدیکی روزافزون عربستان و اسرائیل در منطقه به منظور مقابله با دشمنی مشترک (ایران) پرداخته و نوشت: در خاورمیانه تصویر یک دشمنی قدیمی در حال فروپاشی است. عربستان سعودی و اسرائیل دیگر هیچ مخفی کاری درباره همکاری های تنگاتنگ خود نمی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین آن ها یک دوست مشترک و یک رقیب مشترک دارند.

"گادی آیزنکوت"، رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی که به ندرت با رسانه های خارجی مصاحبه می کند و از زمان عهده داری این سمت از سال 2015 هرگز با خبرنگاران خارجی گفت‌وگو نکرده است در اقدامی قابل توجه این ماه یک مصاحبه با سایت عربی سعودی ایلاف انجام داده است. پادشاهی وهابیت و رژیم صهیونیستی هیچ گونه روابط دیپلماتیکی را با هم نداشتند.

آیزنکوت در این گفت‌وگو اعلام کرد که رژیم صهیونیستی به دلیل علایق و منافع مشترک بسیار زیادی که با عربستان سعودی دارد آماده تبادل اطلاعات با این کشور است.

به این ترتیب رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی عملا از نگرانی سخن به میان آورده و آن را تکرار کرده است که عربستان سعودی و متحدانش در مصر و کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس سال ها درباره آن ابراز ترس ونگرانی می کردند.

اشپیگل در ادامه نوشت: نقطه زمانی برای چنین مصاحبه ای تصادفی انتخاب نشده بود. این گفت‌وگو در هماهنگی با مقامات رژِیم صهیونیستی و عربستان سعودی ایجاد و منتشر شده و در غیر این صورت هرگز منتشر نمی شد.

اشپیگل در ادامه این مطلب نوشت: سیاستمداران اسرائیلی از زمان تاسیس به زعم خود دولتشان در سال 1948 آرزو دارند که به عنوان شریک جهان عرب پذیرفته شوند. حالا عربستان سعودی راه برای این منظور را برای این رژیم هموار می کند.

نویسنده در ادامه از حسابگری های سیاست عربستان در این راستا سخن گفته و نوشت: با وجود اینکه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و محمد بن سلمان ولیعهد شاه سعودی مناسبات خوب خود را نشان داده اند، اما آل سعود دقیقا متوجه این مسئله شده اند که ایالات متحده در میان مدت از خاورمیانه عقب نشینی می کند. پس محمد بن سلمان حالا به دنبال نزدیکی به اسرائیل به عنوان یک قدرت اقتصادی و نظامی در منطقه است.

استراتژِیست های امنیتی اسرائیل مدتهاست که به صورت تنگاتنگ با همتایان اردنی و مصری خود نیز همکاری می کنند. در سال های گذشته همچنین نزدیکی مخفیانه با امارات هم وجود داشته است.

بعد از رئیس ستاد ارتش مشترک اسرائیل، وزیر انرژی و عضو کابینه امنیتی نخست وزیر این رژیم نیز در رادیو اسرائیل اعلام کرد که کشورش در حال حاضر روابط محرمانه ای با عربستان سعودی دارد. وی همچنین از ارتباطات مخفی با بسیاری کشورهای عربی و مسلمان خبر داده که هیچ ابراز شرمندگی هم برای آن وجود ندارد.

یکی دیگر از مقامات اسرائیلی نیز اخیرا روابط این رژیم با عربستان سعودی را این طور توصیف کرده است که ما مانند دو عاشق هستیم. ما به سعودی ها آنچه را که به آن نیاز دارند می دهیم. اما ما باید از درب پشتی رفت و آمد کنیم.

منبع: جام جم آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۸۳۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال حماس از قطع روابط کلمبیا با رژیم صهیونیستی

به نقل از خبرگزاری شهاب فلسطین، حماس در این بیانیه، اعلام کرد: از موضع گوستاوو پترو رئیس جمهور کلمبیا برای قطع روابط دیپلماتیک با رژیم اشغالگر صهیونیستی به خاطر ادامه جنگ ارتش اشغالگر نازی علیه مردم فلسطین در نوار غزه استقبال می‌کنیم و آن را یک پیروزی برای فداکاری‌های مردم ما و آرمان عادلانه آنها می‌دانیم.

حماس افزوده است: ما از کشور‌های آمریکای جنوبی و همه کشور‌ها می‌خواهیم که روابط دیپلماتیک خود را با این رژیم فاشیست سرکش که به جنایات خود علیه مردم ما ادامه می‌دهد و تمام قوانین و هنجار‌های بین المللی را زیر پا می‌گذارد، به طور کامل قطع کنند.

گوستاوو پترو رئیس جمهور کلمبیا روز چهارشنبه اعلام کرد که از فردا (پنجشنبه) روابط دیپلماتیک این کشور با رژیم صهیونیستی به طور کامل قطع خواهد شد.

رئیس جمهور کلمبیا پیش‌تر نیز رژیم صهیونیستی را به قطع روابط تهدید کرده و اظهار کرده بود: اگر مجبور شویم که روابط با (رژیم) اسرائیل را قطع کنیم، این کار را خواهیم کرد.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا در انتظار چراغ سبز اسرائیل!
  • پیام ویژه آمریکا خطاب به عربستان درباره سازش با اسرائیل
  • توافق نزدیک عربستان با آمریکا؛ آل‌سعود هسته‌ای می‌شود؟
  • پیام عربستان به اسرائیل درباره حمله احتمالی به رفح
  • گاردین: سعودی‌ها «پلن ب» را برای معامله کلیدی با آمریکا روی میز دارند
  • چراغ سبز عربستان به اسرائیل با بازداشت حامیان فلسطین
  • بلومبرگ: عربستان دیدگاه‌های ضد اسرائیلی را سرکوب می‌کند
  • بازی آمریکا با کارت «صلح ابراهیم»
  • استقبال حماس از قطع روابط کلمبیا با رژیم صهیونیستی
  • فلسطین، مسئله‌ای که عادی نمی‌شود!