Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-30@20:23:21 GMT

نابودی داعش، شکست صهیونیسم بین الملل

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۸۸۰۷۵

نابودی داعش، شکست صهیونیسم بین الملل

در پی نبرد سرنوشت ساز ابوکمال در نواحی مرزی سوریه با عراق، رسانه ها پایان کار گروه تروریستی- تکفیری داعش را مخابره کردند و در این میان نامه سردارسرلشکر «قاسم سلیمانی» فرمانده سپاه قدس خطاب به رهبر معظم انقلاب مهمترین شاهد و موید خاتمه خلافت افراطی گری و خشونت در دو کشور مسلمان خاورمیانه بود.

سردار سلیمانی در بخشی از نامه روز سی ام آذر چنین نگاشته آمریکایی– صهیونیستی و برافراشتن پرچم سوریه، پایان سیطره این شجره خبیثه ملعونه را اعلام می کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

اعلان ماهیت وابسته داعش در این پیام نه توصیفی شعارگونه که گویای واقعیت اهداف و سیاست هایاست «حقیر به عنوان سرباز مکلف شده از جانب حضرتعالی در این میدان، با اتمام عملیات آزادسازی ابوکمال آخرین قلعه داعش با پایین کشیدن پرچم این گروه آمریکا و رژیم اشغالگر قدس در بی ثبات ساختن منطقه از طریق ابزارهایی چون ایجاد شبکه و گروه های مسلح افراطی است؛ واقعیتی که علاوه بر جبهه مبارزه با داعش و گروه های همسو با آن بارها از سوی غربی ها نیز تکرار و تایید شده است.

حمله «دونالد ترامپ» رییس جمهوری کنونی و نامزد جمهوریخواه سال گذشته انتخابات آمریکا به «باراک اوباما» و نیز وزیر امور خارجه دولت نخست وی، یکی از جنجالی و پربازتاب ترین اتهاماتی بود که متوجه دموکرات ها و نامزد مورد حمایت آنان شد.

ترامپ اوباما و رقیب اصلی خود یعنی «هیلاری کلینتون» را متهم به تاسیس و حمایت از داعش کرد، هر چند به سرعت از این اتهام عقب نشست و آن را تنها گفتاری طعنه آمیز خواند. با این حال بسیاری از رسانه ها و تحلیلگران با استناد به سخنان کلینتون در سال 2009 در کنگره آمریکا در خصوص پایه ریزی طالبان در افغانستان و نیز کتاب خاطرات وی که در سال 2014 منتشر شد، وی را از نقش آفرینان اصلی ایجاد داعش در خاورمیانه می دانند.

نکته مهم اینکه حمایت های واشنگتن از داعش در سال های پس از ایجاد و اوج گیری آن استمرار داشته است؛ حمایت هایی که گاه بسیار آشکار و بی پرده صورت گرفته است. در میان موارد مکرر این حمایت ها می توان به اخبار مستند و مصور رسانه ها و منابع عراقی در بحبوحه نبرد آزادسازی تلعفر در اسفندماه پارسال اشاره کرد؛ اخباری که بر اساس آن هواپیماهای آمریکایی و سرنشینان آن ضمن پرتاب بسته های گوناگون برای امدادرسانی به داعش، کوشیدند رهبران این گروه را به مناطق امن انتقال دهند.

یک روز پیش از اعلان پایان کار داعش بود که «سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان از تلاش آمریکایی ها برای حمایت از داعش در نبرد ابوکمال سخن گفت و از ایجاد پوشش هوایی برای تروریست های تکفیری از سوی نیروهای آمریکایی در سوریه خبر داد؛ موضوعی که چند روز پیش از آن مورد انتقاد وزارت دفاع روسیه قرار گرفت و روس ها برای چندمین بار نیروهای آمریکایی را به بی تفاوتی و حتی همکاری با داعش متهم ساختند.

نگاهی به نوشته ها و مصاحبه های گوناگون چهره های آمریکایی در رسانه های گوناگون بارها از حمایت این کشور از داعش پرده برداشته است؛ از جمله «مایکل اشپرینگمن» دیپلمات بازنشسته‌ وزارت امور خارجه‌ یا «مایکل فلین» از مسوولان برجسته پیشین در وزارت دفاع آمریکا در سال های گذشته اطلاعات دقیقی را درباره نقش واشنگتن در پیدایش و حمایت از تروریست های تکفیری در سوریه و عراق منتشر ساختند.

بخش دیگری از این اطلاعات را «ادوارد اسنودن» افشاگر آمریکایی فاش ساخت. وی بر اساس اسناد موجود از عملیاتی موسوم به «لانه زنبور» سخن گفت که به عنوان پروژه مشترک سازمان های جاسوسی آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی منجر به ایجاد گروه داعش شد.

در تحلیل چرایی حمایت های آمریکا از این گروه تروریستی، بسیاری به منافع و اهداف کلان و درازمدت صهیونیست ها در تجزیه کشورهای منطقه و ایجاد بی ثباتی و ناامنی دایمی در خاورمیانه اشاره دارند. از این رو صهیونیست ها و مقامات تل آویو در سال های اخیر به شکلی آشکارتر از حامیان آمریکایی خود به پشتیبانی از تروریست های تکفیری پرداختند. حمایت های رژیم صهیونیستی از گروه هایی چون داعش و جبهه النصره (فتح الشام کنونی) به شکلی بود که حتی تروریست های مجروح آشکارا در مراکز درمانی سرزمین اشغالی مداوا می شدند و در نواحی مرزی سوریه همچون ارتفاعات جولان تعامل میان نظامیان صهیونیستی و تروریست ها آشکارا برقرار بود.

پس از شکست مطلق نظامی داعش، به رغم اندیشه اینکه افراطی گری و خشونت طلبی از عرصه کشورهای منطقه به طور کامل زدوده نشده اما برچیده شدن بساط حکومت های خودخوانده ناکامی تازه ای را در کارنامه سیاسی صهیونیست ها رقم زده است؛ رخدادی که شکست صهیونیست ها در تضعیف حزب الله و نیز پروژه تجزیه عراق از طریق جدایی کردستان را تکمیل کرد و در عوض منطقه را یک گام بلند به سوی ثبات و امنیت به پیش برد.

منبع:ایرنا

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۸۸۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش ترامپ به خیزش دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطین

رئیس جمهور سابق آمریکا در واکنش به اعتراضات گسترده دانشجویان این کشور در حمایت از فلسطین نوشت: فعلاً اعتراضات را متوقف کنید! - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا پس از دستگیری صدها دانشجو در دانشگاه های آمریکا به دلیل تظاهرات حمایتی از فلسطین، مخالفت خود را با این اعتراضات اعلام کرد.

ترامپ در پستی در شبکه اجتماعی خود به نام "Truth Social"، نوشت: «فعلاً اعتراضات را متوقف کنید! !!!» 

این در حالی است که دانشجویان در سراسر آمریکا تجمعات اعتراضی خود را در کالج‌ها تشدید کرده‌اند.

وی همچنین در مطلبی دیگر از عملکرد جو بایدن در این مدت انتقاد کرد. وی با اشاره به عملیات طوفان الاقصی در هفت اکتبر سال گذشته میلادی نوشت: «اگر من رئیس‌جمهور بودم هفتم اکتبر هرگز اتفاق نمی‌افتاد، حتی یک فرصت کوچک.»

منابع خبری از تظاهرات گسترده در دانشگاه تگزاس آمریکا، در همبستگی با ملت فلسطین در غزه و در  مخالفت با واشنگتن در حمایت از رژیم صهیونیستی خبر دادند.

همچنین منابع خبری همچنین از استقرار گسترده نیروهای پلیس آمریکا در دانشگاه آستین در ایالت تگزاس برای مقابله با دانشجویان حامی فلسطین گزارش دادند. 

خبرنگار الجزیره گزارش داد که دانشجویان کالیفرنیا ارواین و کالیفرنیا ریورساید تحصن‌های «باز و فراگیر» خود را علیه جنگ در غزه آغاز کردند.

اساتید دانشگاه کلمبیا در نیویورک نیز  برای محافظت از دانشجویان معترض حامی ملت فلسطین در غزه زنجیره انسانی تشکیل دادند.

پلیس آمریکا برای خارج کردن دانشجویان معترض به جنگ غزه در دانشگاه تگزاس از محوطه دانشگاه به اسپری فلفل متوسل شد. 

رسانه آمریکایی گزارش دادند که  پلیس آمریکا برای متفرق کردن تحصن دانشجویی حمایت از غزه در دانشگاه ویرجینیا هم به زور متوسل شده است.

همچنین گزارش‌ها حاکی است که پلیس آمریکا تعدادی از فعالان و دانشجویان را که در حال سازماندهی تظاهرات در حمایت از فلسطین در مقابل دانشگاه تولین در نیواورلئان آمریکا بودند، سرکوب و بازداشت کرد.

دانشگاه فلوریدا هم اعلام کرد که 9 نفر در محوطه دانشگاه به دلیل آنچه نقض قوانین در جریان اعتراضات خوانده شد، بازداشت شدند

موج اعتراضات حمایت از فلسطین در محوطه‌های دانشگاه‌های آمریکا بعد از دستگیری صدها نفر از معترضان در دانشگاه کلمبیا گسترده‌تر شده و بعد از سرایت به اکثر دانشگاه‌های این کشور در حال گسترش به دانشگاه‌های سایر کشورهای دنیا است.

اعتراضات از دانشگاه کلمبیا در نیویورک از 17 آوریل آغاز شد و دانشجویان معترض خواستار قطع رابطه این دانشگاه با نهادهای اسرائیل که در جنگ غزه نقش دارند شدند. معترضان در دانشگاه‌های دیگر نیز خواسته‌های مشابهی دارند.

انتقاد دیده‌بان‌ حقوق بشر از سرکوب حامیان فلسطین در آمریکاتداوم تظاهرات دانشجویی در دانشگاه‌های آمریکا

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ادامه حمایت تشکل‌های دانشجویی از خیزش دانشجویان آمریکایی
  • حمایت نمایندگان از دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی حامی غزه
  • واکنش کنعانی به دستگیری دانشجویان آمریکایی توسط پلیس
  • واکنش ترامپ به خیزش دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطین
  • تحمیل ضرر به کی‌اف‌سی آمریکا در مالزی برای حمایت از غزه
  • شکست تلاش‌ آمریکا برای گسترش نفوذ در آفریقا
  • تجمع دانشگاهیان ارومیه در حمایت از دانشجویان معترض آمریکایی
  • بیانیه شورایعالی انقلاب فرهنگی در حمایت از دانشجویان آمریکا
  • خیزش دانشجویان؛ حمایت حقوقی غرب از صهیونیست‌ها نتیجه معکوس داشت
  • کنعانی: صدای خرد شدن استخوان‌های صهیونیسم به گوش می‌رسد