Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا خشونت طلب جلوه دادن مسلمانان در جای جای جهان از توطئه هایی است که سلطه گران در سال های اخیر به شیوه های مختلف برای تضعیف اسلام دنبال کرده اند و نمونه بارز آن فعالیت های گروه تروریستی داعش با ظاهر اسلامی است.
اسلام در رفتارهای فردی و اجتماعی نیز خشونت را جایز ندانسته و مسلمانان را به رعایت اخلاق خانواده، سفارش همسایگان، احترام به حقوق اقلیت های مذهبی، حفظ کرامت انسان و انسانیت و پرهیز از هر گونه خشونت در روابط اجتماعی دعوت است؛ همان ارزش هایی که به سادگی توسط داعشیان دین گریز در عراق و سوریه پایمال شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امام جمعه پیرانشهر با تاکید بر اینکه داعش ریشه وهابیت داشته و اطلاعی از اسلام ندارد، معتقد است که این گروه تروریستی توسط استکبار جهانی هدایت شد تا اهداف سلطه گران را در منطقه دنبال کند و مانع از گسترش اسلام در منطقه شود.
ماموستا مصطفی محمودی اظهار کرد: تاریخ هرگز مشابه جنایت های داعش را ندیده است و این جریان تکفیری با خلق اسلام قلابی سعی در تحریف اذهان عمومی و بدبین کردن مردم جهان به اسلام حقیقی داشت.
ماموستا محمودی اضافه کرد: اعضا گروهک تکفیری - تروریستی داعش بدون تردید مسلمان نبودند زیرا مسلمانان حقیقی دست به قتل عام زنان و کودکان و غارت زندگی مردم نمی زنند.
وی با تاکید بر اینکه مسلمان واقعی بر اساس قانون اسلامی حرکت می کند و هرگز از احکام اسلام فاصله نمی گیرد، اظهار کرد: دین اسلام دین رحمت و عطوفت است و اعمال داعش هیچ سنخیتی ندارد.
به گفته وی داعش با جنایات های خود چهره رحمانی اسلام را برای مردم جهان وارونه نشان داد و این اقدام آنان بیانگر این حقیقت است که بویی از رحمت و عطوفت اسلام ناب محمدی نبرده اند.
امام جمعه اهل سنت نقده نیز اظهار کرد: داعش بنام اسلام علیه اسلام شمشیر کشید؛ آنان با ظاهر اسلامی و با شعار الله اکبر به قتل و عام پرداختند.
ماموستا ابراهیم سرخابی به دلایل مخالفت داعش با اسلام، اشاره کرد و افزود: آمریکا و اسرائیل بخاطر هراس از گسترش اسلام در خاورمیانه، آگاهی یافتن مردم از قوانین ضد بشری و گرایش روز افزون مردم جهان به دین اسلام با تربیت گروهک تکفیری داعش سعی در جلوگیری از گسترش اسلام در منطقه داشتند.
وی افزود: جریان تکفیری داعش زائیده تفکر افراطی صهیونیسم بوده به دنبال نابودی ریشه اسلام است زیرا هدف دین اسلام حاکم کردن عدالت بر جهان و مبارزه با ظلم است.
امام جمعه اهل سنت نقده اضافه کرد: داعش نه مسلمان است و نه اعتقادی به اسلام اصیل دارد بلکه او ابزار غرب برای اختلاف افکنی بین شبعه و سنی و برهم زدن اتحاد مسلمانان است.
ماموستا سرخابی ادامه داد: استکبار جهانی توسط داعش، مسلمانان را به جان هم انداخت و با مشغول کردن آنان سعی کرد تا جهان اسلام را از مبارزه با صهیونیسم جهانی غافل کند.
وی پیاده کردن سناریوی تجزیه در منطقه به ویژه درسوریه و عراق و دیگر کشورهای اسلامی را از دیگر اهداف جریان تکفیری داعش برشمرد.
امام جمعه موقت مهاباد نیز گفت: استکبار جهانی، شیوخ مرتجع عرب و اسرائیل غاصب از جمله کسانی بودند که در به وجود آوردن داعش نقش ایفا کردند و می توان گفت داعش فرزند پلید این دسته هاست.
ماموستا یحیی اسماعیلی جنایات داعش در جهان را اسف بار خواند و افزود: این گروهک تروریستی هزاران دانشمند، جوان و زن و مرد را قتل عام کرد و علاوه بر این بارگاه و گنبد ائمه معصومین و بزرگان دین را به گلوله بست.
وی اظهار کرد: جریان تکفیری داعش چهره ای منفی و وحشتناک از دین اسلام به تصویر کشید تا کسی به دین اسلام علاقه مند نشود.

وی افزود: آنچه توسط گروهک تکفیری داعش صورت گرفت، هیچ مطابقتی با اصل اسلام ندارد؛ آنان نه توسل به ائمه معصومین و علمای بزرگ دین، نه شفاعت پیامبراسلام ونه دیدگاه های علمای اسلام را قیول دارند.
امام جمعه موقت مهاباد افزود: داعش حتی حرمت نبی مکرم را هم زیر پا گذاشت و معتقد به نابودی گنبد مزار پیامبر اسلام است؛ اینها همان کسانی هستند که سال ها قبل با همراهی انگلیس خواستند جنازه پیامبر را از قبر بیرون بیاورند.
وی رسیدن به قدرت از طریق استکبار جهانی و پیاده کردن اهداف رژیم صهیونستی را از جمله عوامل مخالفت داعش با اصل اسلام برشمرد و گفت: آنچه اسلام اصیل می گوید مطابقتی با خوی حیوانی آنان ندارد.
امام جمعه بوکان هم اظهار کرد: داعش سیاست صدساله جهان غرب را در منطقه پیاده کرد و با ظاهر اسلامی و حتی نام های اسلامی برای منحرف کردن افکار مردم جهان تلاش کرد.
ماموستا عبد الرحمن خلیفه زاده افزود: اسلام رحمانی در سال های اخیر مورد هجمه داعش قرار گرفت زیرا صدها سال قبل جهان سلطه از رحمانیت اسلام به هراس افتاده و برای مخدوش کردن این چهره، جاسوس های مختلف به ممالک اسلامی فرستاده بود.
امام جمعه بوکان دلیل مخالفت داعش با اسلام را هراس غرب از تسلط اسلام ناب محمدی بر جهان دانست و افزود: دانشمندان غربی امروز به این حقیقت اعتراف می کنند که جهان غرب به بن بست رسیده است.
وی با بیان اینکه داعش را برخی به اهل سنت نسبت دادند، گفت: در فرامین اهل سنت هرگز قتل و نسل کشی جایی ندارد؛ مسلمانان اهل سنت پیرو حقیقی دستورات نبی مکرم اسلام هستند و رحمت و عطوفت از اهداف اصلی آنان است.
به گزارش ایرنا، سردار سرلشکر پاسدار حاج قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز سه شنبه 30 آبان 1396 طی نامه‌ای به محضر رهبر انقلاب اسلامی، پایان سیطره شجره خبیثه داعش را اعلام کرد و این پیروزی بزرگ را به حضرت آیت‌الله خامنه‌ای و جهان اسلام تبریک گفت.
رهبر معظم انقلاب نیز در پاسخ به این نامه ضمن تجلیل از رشادت های فرماندهان و جوانان مدافعان حرم بر غافل نشدن از کید دشمنان تاکید کردند.
8135 /3072
**گزارش از: خبرنگار: شهین بیدادرس ** انتشار: علیرضا فولادی

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۷۳۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام خمینی (ره) به اسلام و مسلمانان شخصیت بخشید


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، امام جمعه موقت خرم‌آباد، در جلسه استانی ستاد بزرگداشت ارتحال امام خمینی (ره) لرستان، گفت: امام خمینی (ره) نه تنها برای مسلمانان بلکه برای جهانیان و آزادگان الگو است.
حجت‌الاسلام بهروز شمسی‌فر افزود: امام خمینی (ره) نه تنها به ایران و ایرانی هویت داد بلکه به اسلام هویت داد و اسلام و مسلمانان را شخصیت بخشید.
شمسی‌فرگفت: کسی را پیدا نمی‌کنیم که مدیون امام نباشد، جایگاهی که مراجع، علما و حوزه‌های علمیه پیدا کردند را مدیون امام هستند، بنابراین بزرگداشت این امام هرچه باشکوه‌تر باشد بُردی برای جهان اسلام و ایران است، به ویژه بعد از عملیات وعده صادق این مراسم بیشتر به زیر ذره‌بین می‌رود.
امام جمعه موقت خرم‌آباد گفت: همه باید تلاش کنیم این مراسم از نظر کمی و کیفی باشکوه برگزار شود.
سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات‌اسلامی استان لرستان نیز گفت: امام خمینی (ره) نه تنها در ایران بلکه در سرتاسر جهان به اندیشه‌های دینی و ذهن‌های بیدار هویت بخشید.
حجت‌الاسلام احمدرضا غلامی افزود: این اندیشه ظلم ستیزانه امروز بیش از هر زمان دیگری جهانی شده و نمونه آن حرکت معنادار دانشجویان آمریکایی در حمایت از مردم فلسطین است که به‌خوبی ثابت می‌کند اندیشه امام در سراسر جهان گسترش یافته است.
 وی در ادامه با اشاره به ویژه برنامه‌های سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) عنوان‌کرد: سلسله نشست‌های تبیینی جهت بازشناسی اندیشه‌های حضرت امام (ره) توسط اساتید حوزه و دانشگاه در سطوح مختلف برنامه ریزی شده و اجرا خواهد شد.
حجت الاسلام غلامی در پایان گفت: در روز چهاردهم خرداد نیز مراسم عمومی با حضور اقشار مختلف مردم برگزار و نظیر این مراسم در همه شهرستان‌ها و بخش‌های تابعه استان برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • امروزه غزه به مساله اول جهان اسلام تبدیل شده است
  • امام خمینی (ره) به اسلام و مسلمانان شخصیت بخشید
  • وحدت بین شیعه و سنی در تالش مثال زدنی است
  • به اسم آزادی به کام برهنگی!
  • حمله تروریستی به مسجد شیعیان در هرات و دو نکته مهم
  • انیس: آمریکا در قضیه فلسطین خصومت خود را با اسلام نشان داد
  • طراحی سامانه «آی محسن» برای کمک به محرومین جهان اسلام
  • شهریاری: ظرفیت جهان اسلام را برای کمک به غزه استفاده بگیریم
  • آیت‌الله رمضانی: دشمنان می‌خواهند شریعت اسلام را تعطیل کنند
  • مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد