Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-03@08:44:26 GMT

تشدید حمله مطبوعات جهان عرب به ایران

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۸۹۰۰۷

روزنامه «الشرق الاوسط» مدعی شد: «مشکل اصلی و مزمن در لبنان، ایران است که توسط حزب‌الله برنامه‌های خود را پیش می‌برد.» آفتاب‌‌نیوز : سرویس بین‌الملل- در هفته گذشته مطبوعات جهان عرب علیه ایران مطالب متعددی را منتشر کردند. این نشریات با تکرار ادعای عربستان سعودی و متحدانش در این‌باره که ایران تهدیدی علیه منطقه است و در وضعیت کنونی لبنان نقش دارند یادداشت و سرمقاله‌هایی را منتشر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
به گزارش آفتاب‌نیوز، نشریه اماراتی «گلف‌نیوز» برخی از این سرمقاله‌ها و یادداشت‌ها را به طور خلاصه منتشر کرده است. روزنامه «البیان» امارات مدعی شد: «همه آن‌چه در صحنه منطقه‌ای روی می‌دهند زیر سر ایران هستند. ایران نقش کلیدی در تمام رویدادهای جهان عرب دارد. ایران در عراق، سوریه، لبنان و .. نقش ایفا می‌کند. هم‌چنین، در حال حاضر حزب‌الله بازوی ایران در لبنان حاکمیت آن کشور را نقض کرده است. این موارد باعث بدبینی کشورهای عربی شده‌اند». 
روزنامه سعودی «الیوم» می‌نویسد که در جریان برگزاری نشست اضطراری روز یکشنبه وزرای امور خارجه عرب در اتحادیه عرب در مورد به ادعای آن‌ها، نقض حاکمیت کشورهای عربی در برابر ایران ایستادند. ایران می‌خواهد انقلاب خود را به دیگر کشورها صادر کند. اعراب فرصت‌های قبلی مقابله با ایران را از دست داده‌اند اینک باید از فرصت استفاده کنند تا دیگر امکان سوء‌استفاده و تهدید مستقیم از سوی ایران وجود نداشته باشد. هنوز زمان برای اعراب باقیست تا صفوف خود را در برابر ایران متحد کنند». 
گلف‌نیوز در ادامه با اشاره به پرداختن نشریات عرب‌زبان به آینده حریری به نقل از «دیلی استار» لبنان می‌نویسد: «واکنش‌ها نسبت به استعفای اخیر حریری نشان داد که این کشور کوچک در جهان عرب تا چه اندازه اهمیت دارد. تردیدی وجود ندارد که استقامت و انعطاف‌پذیری سیاستمداران لبنانی و روش دیپلماتیکی که حریری در پیش گرفت به حفظ ارامش در لبنان در دریایی متلاطم کمک کرده است. اکنون حریری آنچه نیاز دارد شریکی است که مایل به ملاقات با او باشد و کشور را در این فضای آشفته با ثبات نگه دارد». 
روزنامه «الشرق الاوسط» نیز مدعی شد: «مشکل اصلی و مزمن در لبنان، ایران است که توسط حزب‌الله برنامه‌های خود را پیش می‌برد. این یک مشکل است که اکثریت کشورهای منطقه و جهان بر سر آن اتفاق‌نظر دارند. ریاض روی یک پیام مهم متمرکز شده است؛ این که لبنان نمی‌تواند طغیان حزب‌الله را بپذیرد. لبنانی‌ها و اعراب حزب‌الله را دست‌کم گرفته بودند. شاید نمی‌توانستند متوجه شوند که آن گروه می‌تواند به طور کامل از دولت لبنان عبور کند.»

منبع: آفتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۸۹۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۱۹ حمله موشکی و پهپادی حزب الله به فلسطین اشغالی طی یک ماه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المنار، تشکیلات صهیونیستی موسوم به سازمان ۱۷۰۱ اسرائیل اذعان کرد که حزب الله لبنان طی ماه میلادی گذشته ۵۷۴ موشک و راکت به مناطق شمالی سرزمین‌های اشغالی شلیک کرد.

این سازمان صهیونیستی در بخش دیگری از گزارش خود افزود که در ماه آوریل گذشته ۱۰ فروند موشک سنگین، ۷۴ فروند موشک ضد زره و ۶۱ پهپاد از جنوب لبنان به شمال سرزمین های اشغالی شلیک شد.

بر اساس گزارش این سازمان، در این حملات دست‌کم دو نفر کشته و ۳۲ تن زخمی شدند.

این آمارها در حالی است که حزب الله لبنان در ادامه حمایت از مردم غزه، همچنان به حملات خود به مواضع نظامی رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهد و تا کنون هزاران شهرک‌نشین صهیونیست از هراس این حملات خانه‌های خود را ترک کرده‌اند.

به گفته منابع محلی و رسانه‌های مستقل، آمار اعلام شده از سوی رژیم صهیونیستی چندان قابل اعتماد نیست و شمار تلفات و زخمی‌های اشغالگران بسیار بیشتر از این است.

کد خبر 6094386

دیگر خبرها

  • حمله حزب الله لبنان به مقر سربازان صهیونیست + فیلم
  • حمله حزب ‌الله لبنان به پایگاه‌های صهیونیستی
  • حمله حزب‌الله لبنان به پایگاه‌های صهیونیستی
  • حزب الله لبنان پادگان «برانیت» رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد
  • واکنش حزب‌الله به حمله‌های رژیم صهیونیستی علیه روستاهای لبنانی
  • ۷۱۹ حمله موشکی و پهپادی حزب الله به فلسطین اشغالی طی یک ماه
  • ۷۱۹ حمله حزب‌الله علیه رژیم صهیونیستی در یک ماه
  • حمله موشکی حزب الله به پادگان نظامی «برانیت» رژیم صهیونیستی
  • حمله موشکی حزب الله به پادگان «برانیت» رژیم صهیونیستی
  • موج حمله موشکی جدید از لبنان به اراضی اشغالی