Web Analytics Made Easy - Statcounter

مربی بسکتبال کشورمان با تاکید بر اینکه دیدار تیم ملی مقابل عراق اصلا پیچیده نبود، گفت: دلایل این شکست دور از انتظار باید خارج از مسائل فنی بررسی شود.

مصطفی هاشمی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به شکست جمعه شب تیم ملی بسکتبال مقابل عراق در چارچوب مسابقات انتخابی جام جهانی، با تأکید بر اینکه این شکست باید خارج از مسائل فنی مورد بررسی دقیق قرار بگیرد، گفت: بهتر است قبل از انجام بازی‌ها، صحبت‌هایی مطرح نشود که اعتماد به نفس بازیکنان را تحت‌الشعاع قرار داده و بخواهیم با آنها راه فراری برای خود قرار دهیم!

وی اظهار داشت: گاهی در یک شرایط حاد و خاص با یک تیم خوب بازی می‌کنیم، ممکن است در این بازی و در لحظات آخر اتفاقاتی فراتر از بازی رقم بخورد که در نهایت منجر به باخت یا برد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گاهی هم ممکن است با تیمی بازی کنیم که فاصله زیاد با ما داشته باشد و همه این اتفاقات، به ضرر همان تیم تمام شود اما مسلم است که این حریف به خاطر همان فاصله‌ای که با ما دارد، برنده می‌شود.

سرمربی تیم بسکتبال مهرام با تأکید بر اینکه عراق اصلاً در حد و اندازه بسکتبال ایران نیست، گفت: تیم ملی این کشور در حد ما نبود و نیست. بسکتبال عراق از نظر تکنیکی خیلی ضعف دارد، اصلاً بازیکن بلند قامتی ندارد و کاملاً تیمی عادی است. به لحاظ فنی ایرادات زیادی به عملکرد ملی‌پوشان عراق وارد بود. حال این را در نظر بگیرید که با این شرایط توانست تیم ملی ایران را شکست دهد.

هاشمی ادامه داد: بهتر است این بازی و نتیجه آن را اول به لحاظ فنی مورد بررسی قرار ندهیم چون از اصل مطلب دور می‌شویم. واقعیت این است که ما باید قبل از هر دیدار و رویدادی، تیم را به آن حد از باور و جاه‌طلبی برسانیم که از اعتماد به نفس اشباع شود؛ نه اینکه در این زمینه مصاحبه کنیم که پول نیست، حریف بازیکن آمریکایی دارد، حریف آسانی نداریم و ...

وی با تأکید بر اینکه با این‌گونه صحبت‌ها، بیشتر از هر مسئله‌ای، عدم اعتماد به نفس و تحقیر را به بازیکنان القاء می‌کنیم، گفت: به نظرم این صحبت‌ها، فقط یک توجیه است و در اولین وهله باعث آسیب روانی بازیکن می‌شود. به هر حال با شنیدن این صحبت‌ها، ناخودآگاه بازیکنان به چه کنم، چه کنم می‌افتند و وقتی به این مرحله برسیم، بازگرداندن آنها به آمادگی روانی سخت می‌شود.

مربی پیشین تیم ملی بسکتبال با اشاره به جریان بازی تیم‌های ایران و عراق یادآور شد: در کوارتر چهارم بازیکنان کاملاً بدون اعتماد به نفس بازی می‌کردند. به لحاظ فنی خیلی راحت می‌شد در این کوارتر کارهایی انجام داد که جریان بازی به سود ایران تغییر کند. اصلاً بازی پیچیده نبود تا آن حد که ملی‌پوشان ما بخواهند نتیجه را واگذار کنند. البته اینکه باید مسائل فنی این تیم هم مورد بررسی قرار بگیرد و اینکه دقیقاً در چه زمینه‌هایی ضعف داشتیم. اما باز هم تأکید می‌کنم قبل از مسائل فنی، باید مسائل مرتبط با گفتگوها و حواشی مورد بررسی قرار بگیرد.

هاشمی با بیان اینکه خود من نیز به عنوان یک مربی خیلی مواقع تصمیمات اشتباهی را اتخاذ کرده‌ام، تصریح کرد: در مجموع مشکلات و کمبودها باید در بخش مدیریتی حل شود، نه اینکه به بازیکن انتقال داده شود. بازیکن فقط باید از نظر فنی درگیر شود، اما به نظر مطرح کردن برخی صحبت‌ها برای این است که راه فرار بگذاریم.

این مربی در بخش دیگری از گفتگو با خبرنگار مهر گفت: معنی خیلی از صحبت‌ها را خیلی‌ها می‌فهمند، اما بسکتبال جامعه‌ای فرهیخته دارد و اگر سکوت می‌کند، از روی نجابتش است و با در نظر گرفتن منفعت تیم ملی؛ وگرنه بازیکنان آمریکایی عراق در سطحی نبودند که مشکل‌ساز شوند. در آن سطح ما ۱۰ بازیکن آمریکایی داریم؛ ملی‌پوشان ما توانا هستند.

مصطفی هاشمی در پایان با تأکید بر اینکه ایران بازیکنان خوبی دارد که می‌توان مجموعه‌ای قدرتمند در قالب تیم ملی بسازد، گفت: با داشتن بازیکنانی مثل حامد و صمد، در آسیا بهترین خواهیم بود. البته استرالیا که تازه به قاره اضافه شده، فاصله زیادی نسبت به ما دارد. اما ما حتی می‌توانیم این تیم را به چالش بکشانیم. باید قدر بازیکنان خوب خود را بدانیم و این را هم بدانیم که می‌توانیم به راحتی سهمیه جهانی بگیریم؛ فقط باید بزرگی و بزرگ بودن را به معنای واقعی و درست در تیم نهادینه کنیم.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۸۹۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سلبریتی عراقی تیک‌تاک به ضرب گلوله کشته شد | عکس

به گزارش همشهری آنلاین، مقامات امنیتی عراق می‌گویند ام فهد، اینفلوئنسر معروف شبکه اجتماعی تیک‌تاک در خارج از خانه‌اش در بغداد به ضرب گلوله کشته شد. او به خاطر انتشار ویدئوهایی نامتعارف با موسیقی عراقی و پوشیدن لباس‌های خارج از عرف فرهنگی این کشور، در شبکه اجتماعی تیک‌تاک معروف بود و ده‌ها هزار دنبال کننده داشت.

وزارت کشور عراق هم در بیانیه‌ای تایید کرد «زنی که در شبکه‌های اجتماعی شناخته شده است، توسط ضاربان ناشناس» کشته شده است. در این بیانیه گفته شده است که «یک تیم ویژه» برای بررسی این حادثه تشکیل شده است.

این اینفلوئنسر سال گذشته به دلیل انتشار ویدیوهایی که به گفته دادگاه برخلاف «عفت و اخلاق عمومی» بود به شش ماه زندان محکوم شد. عراق سال گذشته کمیته‌ای دولتی برای نظارت بر شبکه‌های اجتماعی و بررسی محتوای توهین آمیز و مجازات مسببین آن تشکیل داد.

کد خبر 847462 برچسب‌ها فرهنگ خبر مهم هنر عراق

دیگر خبرها

  • نقد و بررسی برنامه تلویزیونی محفل در قم
  • بسکتبال NBA | دوراهی لیکرز، زنده ماندن یا حذف تحقیرآمیز؟
  • سلبریتی عراقی تیک‌تاک به ضرب گلوله کشته شد | عکس
  • تیم «کشاورز قم» به مرحله دوم لیگ بسکتبال امید‌های کشور راه یافت
  • شکست تیم بسکتبال شهرداری گرگان در نخستین دیدار فینال سوپرلیگ بسکتبال غرب آسیا
  • گل های برتر رئال مادرید در بازی های خارج از خانه مقابل رئال سوسیداد / فیلم
  • درخشش جوکر در بازی مقابل لیکرز
  • بسکتبال NBA | در لس آنجلس صدای جارو شنیده می شود
  • سوپرلیگ بسکتبال غرب آسیا| شکست سنگین شهرداری گرگان در بیروت
  • باخت سنگین شهرداری در فینال سوپر لیگ بسکتبال غرب آسیا