Web Analytics Made Easy - Statcounter

هفته سیزدهم رقابت‌های لیگ برتر با برگزاری پنج بازی دنبال می‌شود که در حساس‌ترین بازی این هفته پرسپولیس و پارس جم تیم‌های اول و دوم جدول به مصاف هم می‌روند.

به گزارش خبرنگار مهر، دومین روز از هفته سیزدهم رقابت های لیگ برتر با انجام پنج بازی دنبال می شود و حساس ترین بازی این هفته در شهر کوچک جم بین دو تیم پرسپولیس و پارس جنوبی برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سایر دیدارها استقلال در در ورزشگاهی خالی از تماشاگر آزادی میزبان گسترش فولاد است، سایپا در خانه خود به مصاف آخرین تیم جدول، سیاه جامگان می رود و ذوب آهن در اصفهان فولاد را ملاقات می‌کند.

ضمن اینکه دیدار تیم های تراکتورسازی و سپیدرود که قرار بود روز جمعه برگزار شود و به علت بارش برف در تبریز به تعویق افتاد امروز برگزار خواهد شد.

* پارس جنوبی - پرسپولیس
قطعا این بازی مهمترین بازی هفته و حتی مهمترین بازی نیم فصل نخست است. اصلا بعید نیست قهرمان نیم فصل یکی از این دو تیم باشد و نتیجه  این بازی در تعیین سرنوشت قهرمان نیم فصل می تواند تاثیر گذار باشد.

دو تیمی که بهترین تیم های نیم فصل اول مسابقات بودند در حالی باید یکدیگر را در هفته سیزدهم ملاقات کنند که هیچ یک از آنها در هفته گذشته برنده از زمین خارج نشدند. شاگردان تارتار در اهواز مغلوب فولاد شدند و شاگردان برانکو در خانه از پس پدیده بر نیامده و تن به تساوی دادند.

نکته دیگر در خصوص این بازی این است که هر دو تیم که از خط حمله‌ای قوی و گلزن بهره می‌برند و به ترتیب دارای اولین و سومین خط حمله برتر لیگ هستند، در هفته گذشته موفق به گلزنی نشدند.

اگر بخواهیم این بازی را در یک جمله خلاصه کنیم باید بگوییم بزرگ ترین بازی هفته در کوچکترین شهر در محدوده جغرافیایی لیگ برتر انجام می شود. جمی ها تجربه شکست دادن استقلال را در دیداری مشابه در شهر خود دارند و امیدوارند بتوانند دومین قطب فوتبال ایران را هم درشهر خود به چالش بکشند.

* سایپا - سیاه جامگان
سیاه جامگان در دیداری نفس گیر در هفته دوازدهم استقلال را در مشهد متوقف کرد اما سایپا موفق شد تیم بحران زده نفت را در تهران مغلوب کند و با روحیه‌ای مضاعف پا به این بازی بگذارد.

سیاه جامگان که این روزها با چالش تغییر نام مواجه است و نام این تیم اخیرا به «مشکی پوشان خراسان» تغییر یافته است، از تیم های درگیر با مقوله سحر و جادو در فوتبال بود و مشکلاتی هم در این خصوص برای این تیم و مدیرعامل آن پیش آمد. این تیم با فاصله به انتهای جدول چسبیده و بعید است تا پایان نیم فصل بتواند از جمع دو تیم انتهایی جدول که خطر سقوط به لیگ یک آنها را تهدید می‌کند فاصله بگیرد.

پیام ملکیان و کیوان امرایی هر یک با زدن دو گل بهترین گلزنان این تیم هستند و در تیم سایپا محمد عباس زاده مهاجم مازندرانی این تیم با ۴ گل زده بهترین گلزن است.

* ذوب آهن - فولاد
دو تیم برنده در هفته دوازدهم ناچارند در هفته سیزدهم به مصاف هم بروند. امیر قلعه نویی در هفته دوازدهم در یک بازی پر هیجان و خارج از خانه موفق شد سپیدرود را با گل دقیقه ۹۲ دانیال اسماعیلی فر شکست دهند تا شیرین ترین پیروزی این فصل خود را تجربه کرده باشند.

فولادی‌ها اما کاری کردند کارستان و موفق شدند اولین شکست فصل را به صدرنشین مسابقات تحمیل کنند. دیدار دو تیم از حساسیت بالایی برخوردار است. به خصوص برای فولادی‌ها که رسما در کورس تیم های بالای جدول قرار گرفتند و حاضر نیسند به راحتی هیچ امتیازی را از دست بدهند. حتی اگر حریف حریف شان ذوب آهن و ورزشگاه میزبان شان فولاد شهر باشد.

مرتضی تبریزی با ۵ گل زده بهترین گلزن تیم ذوب آهن است. با این توضیح که ۴ گل از این ۵ گل در یک بازی به ثمر رسیده است و در تیم فولاد فرشاد جانفزا با ۴ گل بهترین گلزن این تیم به حساب می آید.

* استقلال - گسترش فولاد تبریز
آبی پوشان تهران و تبریز باید در ورزشگاه خالی از تماشاگر آزادی با هم دیدار کنند. این دیدار برای هر یک از دو تیم اهمیت بالایی دارد. هر دو تیم بر این باورند که استحقاق شان از جایگاه کنونی شان در جدول بالاتر است و برای فرار از جایگاه کاذب و رسیدن به جایگاه واقعی شان باید از این بازی دست پر خارج شوند.

وجه تشابه دو تیم در این فصل این است که هر دو تیم روی نیمکت‌ها دچار تغییر شده و مربیان شان را تغییر داده‌اند. با این تفاوت که گسترش فولاد یک مربی خارجی را برکنار کرد و یک مربی ایرانی را جانشین او کرد و استقلالی ها برعکس یک مربی خارجی را جانشین یک مربی داخلی کردند.

آبی پوشان با ۶ گل زده ضعیف ترین خط حمله لیگ را دارند. آنها ۱۲ بار به میدان رفته‌اند و تنها به ۴ تیم تراکتورسازی، ذوب آهن، سپیدرود و نفت تهران لگ زدند و در ۸ بازی در گلزنی عجز نشان داده‌اند. بهترین بازیکن این تیم جابر انصاری با ۲ گل زده و یک پاس گل است. آنها در بهترین حالت در صورت پیروزی تا رده ششم شانس صعود دارند.

شرایط گسترش فولاد با استقلال خیلی تفاوت ندارد. این تیم تنها یک رده در جدول بالاتر از میزبانش قرار گرفته و آنها هم در صورت پیروزی شانسی برای بالاتر قرار گرفتن از رده سوم ندارند. رضا خالقی فر با ۳ گل بهترین گلزن تیم گسترش است و بعد از او نیز یک  استقلالی قدیمی به اسم میلاد فخرالدینی با ۲ گل زده در رده دوم قرار دارد.

برنامه بازی‌های باقی مانده از هفته سیزدهم به شرح زیر است:

شنبه چهارم آذرماه

* پارس جنوبی جم- پرسپولیس تهران/ ساعت  ۱۵:۰۰- ورزشگاه تختی جم
داور: اشکان خورشیدی کمک ها: محمدرضا منصوری – رحیم شاهین – محمد ملکی ناظر: محمود رفیعی

* سایپـا تهران- سیاه جامگان/ ساعت ۱۵:۱۵- ورزشگاه پاس قوامین
داور: رضا کرمانشاهی کمک ها: تورج عیوض محمدی – ایوب غلامزاده – کمیل غلامی ناظر: علیرضا کهوری

* ذوب آهن اصفهان- فولاد خوزستان/ ساعت ۱۶:۳۰- ورزشگاه فولاد شهر
داور: وحید کاظمی کمک ها: هادی طوسی – فرهاد مروجی – جواد رحیم زاده ناظر: سعید بطحایی

* استقلال تهران- گسترش فولاد/ساعت ۱۷:۳۰- ورزشگاه آزادی
داور: علی صفایی کمک ها: رضا سخندان – علی دودانگه – محمدحسین ترابیان ناظر: حسین عسکری

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۸۶۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چالش سازمان لیگ در هفته آخر لیگ/ استقلال و پیکان بدون تماشاگر در ورزشگاه پاس قوامین

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، برنامه مسابقات هفته‌های پایانی لیگ برتر در شرایطی اعلام شده که در صورت ادامه رقابت استقلال و پرسپولیس تا روز آخر شاید سازمان لیگ با چالش مواجه شود.

تیم فوتبال استقلال در هفته سی‌ام باید در ورزشگاه پاس قوامین به مصاف پیکان برود و اگر این تیم تا روز پایانی قهرمان نشود قطعا هواداران استقلال دوست دارند در جشن قهرمانی تیمشان شرکت کنند. تجربه سال‌های اخیر هم نشان داده که بازی‌های استقلال و پرسپولیس در ورزشگاه پاس قوامین قطعا بدون تماشاگر است و باید دید آیا در این خصوص تصمیم جدیدی گرفته می‌شود یا اینکه استقلال بدون تماشاگرانش به میدان می‌رود.

نکته جالب‌تر اینجا است که مثل برخی بازی‌های سال‌های قبل امکان انتقال بازی به ورزشگاه آزادی به هیچ وجه وجود ندارد، زیرا پرسپولیس در همان روز و همان ساعت در ورزشگاه آزادی میزبان مس رفسنجان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • (عکس) خط و نشان رسمی استقلال برای تراکتور
  • خط و نشان رسمی استقلال برای تراکتور (عکس)
  • شایعه جدید برای آخرین بازی استقلال و پرسپولیس
  • استقلال در جست‌وجوی یک آمار ویژه با دروازه‌بان دوم
  • پرسپولیسی‌ها به شیری در این بازی نگاه ویژه دارند
  • چالش سازمان لیگ در هفته آخر لیگ/ استقلال و پیکان بدون تماشاگر در ورزشگاه پاس قوامین
  • تمرین ویژه جلالی برای ارسال‌ پاس‌گلهای بیشتر! (عکس)
  • فولاد جلوی جنجال بزرگ در خوزستان را گرفت (عکس)
  • محرومیت قطعی است؛ دو ستاره استقلال و پرسپولیس محروم از بازی های بزرگ فصل
  • بازی پرسپولیس - سپاهان جنگ واقعی است/ نکونام کار بزرگی کرده است