Web Analytics Made Easy - Statcounter

کتال محسنی معاون فنی اداره کل محیط زیست استان تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛با اشاره به اظهار نظر مسئولان وزارت صنعت ،معدن و تجارت مبنی بر اینکه معادن استان تهران موجب آلودگی هوا نمی شوند، اظهار داشت: مرجع تشخیص آلودگی هوا طبق قانون بر عهده سازمان حفاظت محیط زیست است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه  بخش عظیم آلودگی شهر تهران مربوط به وسایل نقلیه و سوخت است،افزود:25درصد صنایع ثابت از جمله واحدهای صنعتی اطراف تهران  واحدهای معدنی شن ،ماسه گچ وآسفالت است.

کتال محسنی با بیان اینکه واحدهای معدنی اطراف تهران بیشتر درمناطق شهریار وشهر قدس متمرکز هستند،گفت: با برداشت از معدن، زمین از حالت طبیعی خود خارج و ماشین هایی که مواد معدنی را به صورت مداوم تلنبار کرده ، چاله ای ایجاد می کنند که همین چاله های شن و ماسه با کوچکترین وزش باد به اطراف پخش و ایجاد آلودگی می کنند.

وی افزود: در طی سال های اخیر واحدهای تولید شن وماسه تجهیزات تولیدی که پساب و گل و لای حاصل از شست و شوی مواد معدنی را بازیافت می کنند، نوسازی کرده است اما این اقدامات به حد قابل قبول نرسیده است.

معاون فنی اداره کل محیط زیست استان تهران با بیان اینکه یکی از عوامل مهم آلودگی شهر تهران کامیون های حامل شن وماسه هستند، ادامه داد:ادعای مسئولان معادن صنعتی و ثابت مبنی بر اینکه معادن آلودگی ندارند به نوعی فرار رو به جلو است و مرجع تشخیص آلودگی سازمان حفاظت محیط زیست است، چراکه مسئولان در کارهای سازمان حفاظت محیط زیست دخالت و اظهار نظر غیر کارشناسی می کنند.

کتال محسنی با اشاره به نظر سازمان حفاظت محیط زیست در رابطه با آلودگی مواد معدنی تصریح کرد:این معادن در آلودگی هوا وایجاد گرد و غبار دخیل هستند هرچند این واحدها اقدامات مثبتی انجام داده باشند.

معاون فنی اداره کل محیط زیست استان تهران اظهار کرد: اداره کل محیط زیست در هفته های قبل نشست هایی در رابطه با حالت اضطراری آلودگی شهرتهران با مسئولان وانجمن های واحدهای شن وماسه استان تهران داشت که در این نشست به واحدهای تولیدی شن و ماسه تذکر داده شد که اگر آلودگی به حد زیادی بود این مراکز و معادن متوقف خواهند شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۹۰۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری متخلفین برداشت غیرمجاز شن و ماسه در منطقه حفاظت شده تالاب نوروزلو

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،موسی جسور افزود: متخلفین برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

جسور با اشاره کاهش تخلف قطع درختان که از عمده‌ترین تخلفات محیط زیستی منطقه بود، گفت: با پیگیری‌ها و انجام گشت‌های مکرر، متخلفین قطع درختان در منطقه حفاظت شده نوروزلو شناسائی، دستگیر و تحویل مقامات قضائی شده اند و با تلاش شبانه روزی یگان حفاظت شهرستان، تخلف چوب بری در منطقه حدود ۹۰ درصد کاهش داشته است.

وی در پایان یادآور شد: قسمتی از منطقه حفاظت شده تالاب نوروزلو با وسعت ۱۱۵۰ هکتار در شهرستان میاندوآب واقع شده و از مناطق چهارگانه با ارزش تنوع زیستی بالا در استان به شمار می‌رود و برابر ضوابط قانونی هرگونه قطع درختان و برداشت مصالح رودخانه‌ای در این محدوده ممنوع بوده و مامورین یگان حفاظت محیط زیست با متخلفین بصورت قاطع و قانونی برخورد می‌کنند.

دیگر خبرها

  • دودی که از سیانور خطرناک تر است
  • ضرورت ساماندهی پسماندهای پلاستیکی اطراف مجتمع‌های بین‌راهی
  • ببینید | تصاویری از ایجاد دریاچه‌ای از زباله در اطراف تهران؛ بی‌توجهی مسئولان به وعده‌ خود!
  • دستگیری متخلفین برداشت غیرمجاز شن و ماسه در منطقه حفاظت شده تالاب نوروزلو
  • تدوین اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران
  • بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان
  • پاکسازی ۳ کیلومتر از حریم رودخانه در ساوجبلاغ
  • رایزنی با محیط زیست برای فعالیت کارخانه آسفالت در شرق تهران
  • سلامت و محیط زیست؛ دستمایه تبلیغات میلیاردی
  • حل مشکلات انتقال آب به دریاچه ارومیه