Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول بسیج دانشجویی استان مرکزی گفت: وظیفه و رسالت اصلی بسیج دانشجویی تربیت نیروی تراز انقلاب اسلامی است که در فعالیت‌های بسیج دانشجویی در دانشگاه‌ها مبتنی بر این هدف، برنامه هایی در حوزه‌های مختلف سیاسی، علمی و فرهنگی و بصیرتی برنامه‌ریزی و اجرا می‌شوند. به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، محمدعلی آقامحمدی مسئول بسیج دانشجویی استان مرکزی ضمن گرامیداشت هفته بسیج و با اشاره به دوم آذرماه سالروز تشکیل بسیج دانشجویی گفت: هدف اصلی و در واقع اولین هدفی که حضرت امام خمینی(ره) در پیام تشکیل بسیج دانشجویی ترسیم کردند پاسداری دانشجویان از اصل نه شرقی و نه غربی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



آقامحمدی با تاکید بر رسالت خطیر بسیج دانشجویی در دانشگاه‌ها گفت: وظیفه و رسالت اصلی بسیج دانشجویی تربیت نیروی تراز انقلاب اسلامی است که در فعالیت‌های بسیج دانشجویی در دانشگاه‌ها مبتنی بر این هدف، برنامه هایی در حوزه‌های مختلف سیاسی، علمی و فرهنگی و بصیرتی برنامه‌ریزی و اجرا می‌شوند.

مسئول بسیج دانشجویی استان مرکزی در ادامه افزود: بسیج دانشجویی همواره به دنبال ایجاد شور و نشاط سیاسی توام با آرامش و منطق در دانشگاه‌ها بوده که در این راستا همواره پیشگام است و در مباحث سیاسی برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی، مناظرات سیاسی و کارشناسی، تریبون‌های آزاد دانشجویی و اکران‌های دانشجویی را در دستور کار دارد.

وی ضمن تاکید بر ایفای نقش بسیج دانشجویی در مسائل علمی تصریح کرد: در حوزه مسائل علمی به دنبال اجرای برنامه‌هایی هستیم که توانمندی دانشجویان را بالا ببرد و در این زمینه برگزاری جشنواره‌های مختلف علمی، بازدیدهای علمی متناسب با رشته‌های دانشگاهی از مراکز علمی و صنعتی و همچنین برگزاری همایش‌های تخصصی برنامه‌ریزی‌شده است.

آقامحمدی با اشاره به اینکه مطالبه گری دانشجویی جزو تاکیدات مقام معظم رهبری است بیان کرد: بسیج دانشجویی نیز در قالب قرارگاه شهید احمدی روشن در زمینه مطالبه گری تخصصی ورود پیداکرده است و مطالبات مردمی را با مطالعات علمی و به‌صورت تخصصی پیگیری می‌کند.

مسئول بسیج دانشجویی استان مرکزی در رابطه با برنامه‌های معنویت افزایی و تعلیم و تربیت بسیج دانشجویی در دانشگاه‌ها افزود: اهم فعالیت‌ها در زمینه معنویت افزایی برگزاری حلقه‌های تربیتی صالحین در سطوح مختلف در دانشگاه‌هاست و در این حلقه‌ها موضوعات معرفتی و بصیرتی مورد بحث قرار می‌گیرد. وی همچنین به دوره‌های طرح ولایت اشاره کرد و گفت: دوره‌های آموزش مبانی اندیشه اسلامی هرساله تحت عنوان «طرح ولایت» و در سطوح استانی و کشوری برگزار می‌شود که ضمن تقویت مبانی معرفتی دانشجویان بسیجی، مباحث تشکیلاتی به‌منظور کادرسازی تراز انقلاب اسلامی دنبال می‌شود.

آقامحمدی با تاکید بر اینکه در حوزه فرهنگی به دنبال فعالیت‌های دانشجویی اثرگذار هستیم افزود: در این زمینه به‌منظور اشاعه تفکر بسیجی و فرهنگ ایثار و شهادت برنامه‌هایی همچون کنگره شهدای دانشجو، یادواره‌های شهدا و اردوهای راهیان نور در دانشگاه‌های استان در حال برگزاری است که امیدواریم برای دانشجویان برآمد و نتیجه‌ای در راستای خودسازی معنوی و بصیرت‌افزایی داشته باشد.

مسئول بسیج دانشجویی استان مرکزی ورود به عرصه‌های سازندگی را یکی از ماموریت های مهم بسیج دانشجویی عنوان کرد و گفت: فعالیت‌های این حوزه در گام اول معطوف به محرومیت‌زدایی است که با فعالیت قرارگاه‌های جهادی بسیج دانشجویی در قالب طرح‌های عمرانی، فرهنگی، بهداشتی و درمانی در مناطق کمتر توسعه‌یافته استان و حتی خارج از محدوده استان اجرایی می‌شود.

وی در ادامه افزود: ما در امر سازندگی اهدافی را دنبال می‌کنیم و این نیست که صرفا ساخت و سازی صورت بگیرد، شرکت‌کنندگان در این اردوها با مشکلات جامعه آشنا شده و همچنین در حوزه توانمندی‌های خود به‌کارگیری خواهند شد.

آقامحمدی ورود به حوزه فضای مجازی را نیز در اولویت برنامه‌های بسیج دانشجویی عنوان کرد و گفت: تاکید مقام معظم رهبری این تکلیف را بر عهده بسیج دانشجویی قرار داده است که در حوزه فضای مجازی فعال باشد و با توجه به هدف‌گذاری دشمن در جنگ نرم و تمرکز بر مراکز حساسی همچون دانشگاه و تلاش برای خدشه دار کردن باورهای دینی دانشجو، سعی داریم با برگزاری کارگاه‌های مختلف آموزشی و آسیب‌شناسی فضای مجازی و تولیدات محتوایی در شبکه‌های اجتماعی ضمن تاکید بر استفاده موثر از ظرفیت‌های مثبت این فضا، آسیب‌ها را گوشزد کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۹۱۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم تربیت نیروی متخصص مورد نیاز خراسان شمالی توسط دانشگاه‌ها

استاندار خراسان شمالی با تاکید بر لزوم تقویت هنرستان‌ها بر اساس زیست بوم استان، گفت: دانشگاه‌ها نیرو‌های متخصص مورد نیاز استان را تربیت کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجو، محمد رضا حسین نژاد استاندار خراسان شمالی امروز در آیین افتتاح نمایشگاه معرفی مشاغل اظهار کرد: تقویت هنرستان‌ها متناسب با زیست بوم استان ضروری است تا علم و مهارت جوانان در مسیر توسعه استان قرار گیرد.

وی وجود ۹۲ هنرستان در خراسان شمالی با ۱۴ هزار دانش آموز را مورد توجه قرار داد و افزود: تولید با دستان توانمند کسانی امکان پذیر خواهد بود که دانش لازم را داشته باشند و دولت هم در بخش تجهیزات به افراد دارای مهارت کمک خواهد کرد.

استاندار خراسان شمالی با اشاره به اینکه استان در بخش‌های تولید فرش و پرورش اسب پتانسیل‌های قابل توجهی دارد، گفت: تربیت و پرورش نیرو‌های غنی و اثرگذار در تولید توسط هنرستان‌ها و هنرجویان اجرایی شود.

حسین نژاد با تاکید بر اینکه متناسب با نیاز استان باید هنرجو تربیت شود، خاطرنشان کرد: هنرستان‌ها و دانشگاه‌ها باید متناسب با نیازها، نیروی انسانی را تربیت کنند.

وی اظهار داشت: با تاکید در جلسات شورای آموزش و پرورش استان و سفر رئیس جمهور و تصویب ایجاد ۸ هنرستان، در مسیر عملیاتی شدن جهش تولید گام‌های موثری را خواهیم برداشت.

دیگر خبرها

  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه تهران درحمایت از دانشجویان آمریکا
  • تشکیلات‌، شبکه‌ و جریان‌‍سازی ۳ اصل مهم در دانشگاه‌های آذربایجان غربی
  • بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی پیرامون حضور وزیر علوم در این دانشگاه: آقای زلفی‌گل! شما از ابتدا هم اشتباهی بودید! شما اخراج اساتید ضد انقلاب و اسلام و دین از دانشگاه‌ را، تبدیل به ابزاری برای تسویه‌حساب‌های شخصی کردید
  • ما نیازمند معلمان تراز انقلاب هستیم
  • فعالیت هدفمند در فضای مجازی مورد توجه قرار گیرد
  • برنامه دشمن برای خواص، جلوگیری از نقش شتاب‌دهندگی آنان در جامعه است
  • مهم‌ترین برنامه دشمن برای خواص، جلوگیری از نقش شتاب‌دهندگی آنان در جامعه است
  • کار سخت بسیج برای رفاقت با وزیر/ زلفی‌گل از پس مطالبات بسیج دانشجویی بر می‌آید؟
  • لزوم تربیت نیروی متخصص مورد نیاز خراسان شمالی توسط دانشگاه‌ها
  • ضرورت گره گشایی از مسایل محلات و تربیت نیروی انسانی تراز انقلاب