Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-05-01@23:41:57 GMT

دانشجو مظهر متعالی فکری است

تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۶۹۷۹۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، گنجی سردبیر روزنامه جوان در همایش بسیج دانشجویی که با حضور مسوولان و شورای بسیج دانشگاه ها و دانشجویان بسیجی استان قزوین برگزار شد ضمن تبریک هفته بسیج و شکست فتنه داعش و با اشاره به پیام امام خمینی(ره) در مورد بسیج بیان کرد: زیباترین پیام امام در مورد بسیج جمله معروف بسیج لشکر مخلص خدا و شجره طیبه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: این پیام در یک جمله کوتاه دارای مفهومی بسیار بزرگ است و اولین چیزی که می توان از آن دریافت این است که امام(ره) سال ها قبل به خطرات وقوع جنگ نرم پی برده و از همین رو درست زمانی که جنگ تحمیلی به پایان می رسد ایشان دو مرجع فکری دانشجویی و طلاب را پایه گذاری می کند.

سردبیر روزنامه جوان اظهار کرد: از نظر امام(ره) دانشجو مظهر متعالی فکری است و اندیشه امام خمینی می تواند چراغ راه شما دانشجویان باشد.

گنجی افزود: امروز یکی از مسائل موجود در جامعه شبهات سیاسی است که پاسخگویی به این شبهات بر عهده دو پایگاه فکری بزرگ کشور یعنی دانشجویان و طلاب به عنوان مرجعی مهم است.

وی با اشاره به حربه های فرهنگی دشمنان عنوان کرد: با توجه به به وجود شبکه های اجتماعی مختلف و تنوع اسلامی که در جهان وجود دارد٬ انتقال و انتشار اسلام ناب محمدی به عهده شما دانسجویان است. دفاع از انقلاب دفاع فکری است و بد به حال دانشجوی بسیجی که شبه های به نقد اعتقادات و اصول دین وارد شود و او به خاطر نمره سکوت می کند.

سردبیر روزنامه جوان با اشاره به شکست فتنه داعش خاطرنشان کرد: داعش٬ دشمنی بود که وجودش زمینه تحقق آرمان امام در گسترش دین اسلام و بسیج جهانی شد و اقشار مختلف از کشورهای مختلف دنیا در میدان مبارزه با باطل و دفاع از حق حضور یافتند.

گنجی یادآور شد: بسیج آنچنان که امام راحل خواست شکل گرفت و آمریکا و اسرائیل به رغم تمام تلاش خود برای پاره کردن هلال شیعی و ایجاد گروهک های تکفیری نتوانستند جلوی ریشه دوانی این شجره طیبه را بگیرند.

وی اضافه کرد: فربهگی فکری و اعتقادی دانشجویان شرط ورود بسیج دانشجویی است که اولین خاصیت آن جاذبه است که اگر غیر از این باشد شما دانشجویان دیگر هیمنه ای نخواهید داشت.

سردبیر روزنامه جوان خاطر نشان کرد: اِشراف به اندیشه امام به عنولن بنیانگذار بسیج دانشجویی امری بسیار مهم است و امروز مسیر و اندیشه مقام معظم رهبری همان مسیر و اندیشه امام راحل است و ممکن است که به اقتضای زمان روش ها تغییر کرده باشد اما اندیشه مقام معظم رهبری همان فکر و اندیشه امام راحل است.

گنجی بیان کرد: بحث مهم دیگر٬ بحث الگوی زیست مسلمانی است که بخشی از آن زندگی عملی ما می باشد که می توان از شخصیت های بزرگی همچون امام راحل٬ شهید چمران و دیگر بزرگان یاد کرد و این الگوی زیست مسلمانی٬ بسیج است.

وی در پایان گفت: پیوند بسیج و مردم سالاری٬ پیوندی اجتماعی است و این امر باید با خدمات رسانی و مرجعیت بسیج همراه باشد.

شایان ذکر است در پایان این مراسم از مسوولان علمی و دانشجویی و شوراهای بسیج دانشجویی دانشگاه های استان قزوین تقدیر شد.

1010/پ30/ب

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۶۹۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام خمینی (ره) به اسلام و مسلمانان شخصیت بخشید


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، امام جمعه موقت خرم‌آباد، در جلسه استانی ستاد بزرگداشت ارتحال امام خمینی (ره) لرستان، گفت: امام خمینی (ره) نه تنها برای مسلمانان بلکه برای جهانیان و آزادگان الگو است.
حجت‌الاسلام بهروز شمسی‌فر افزود: امام خمینی (ره) نه تنها به ایران و ایرانی هویت داد بلکه به اسلام هویت داد و اسلام و مسلمانان را شخصیت بخشید.
شمسی‌فرگفت: کسی را پیدا نمی‌کنیم که مدیون امام نباشد، جایگاهی که مراجع، علما و حوزه‌های علمیه پیدا کردند را مدیون امام هستند، بنابراین بزرگداشت این امام هرچه باشکوه‌تر باشد بُردی برای جهان اسلام و ایران است، به ویژه بعد از عملیات وعده صادق این مراسم بیشتر به زیر ذره‌بین می‌رود.
امام جمعه موقت خرم‌آباد گفت: همه باید تلاش کنیم این مراسم از نظر کمی و کیفی باشکوه برگزار شود.
سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات‌اسلامی استان لرستان نیز گفت: امام خمینی (ره) نه تنها در ایران بلکه در سرتاسر جهان به اندیشه‌های دینی و ذهن‌های بیدار هویت بخشید.
حجت‌الاسلام احمدرضا غلامی افزود: این اندیشه ظلم ستیزانه امروز بیش از هر زمان دیگری جهانی شده و نمونه آن حرکت معنادار دانشجویان آمریکایی در حمایت از مردم فلسطین است که به‌خوبی ثابت می‌کند اندیشه امام در سراسر جهان گسترش یافته است.
 وی در ادامه با اشاره به ویژه برنامه‌های سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) عنوان‌کرد: سلسله نشست‌های تبیینی جهت بازشناسی اندیشه‌های حضرت امام (ره) توسط اساتید حوزه و دانشگاه در سطوح مختلف برنامه ریزی شده و اجرا خواهد شد.
حجت الاسلام غلامی در پایان گفت: در روز چهاردهم خرداد نیز مراسم عمومی با حضور اقشار مختلف مردم برگزار و نظیر این مراسم در همه شهرستان‌ها و بخش‌های تابعه استان برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • اعلام بازداشت بیش از ۱۵۰۰ دانشجو در دانشگاه های آمریکا/برگزاری بیش از ۲ هزار تظاهرات در نیویورک/ وحشت دموکرات‌ها از ادامه اعتراضات دانشجویی در آستانه انتخابات
  • شهید مطهری برای نخبگان فکری جبهه انقلاب یک اسوه تمام عیار است
  • امام خمینی (ره) به اسلام و مسلمانان شخصیت بخشید
  • انتشار نماهنگ زیبای نامه‌ای برای تو +فیلم
  • تعداد دانشجو‌های دستگیر شده در آمریکا به ۱۰۰۰ نفر رسید
  • استاد مطهری؛ فیلسوف یا متکلم؟!
  • اصول فکری شهید مطهری برای جامعه دانشگاهی بسیار کارآمد است
  • برگزاری آیین معارفه مسوول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی همدان
  • برگزاری آیین معارفه مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی همدان
  • شهید مطهری مجاهد عرصه‌ جهاد تبیین بود