برخی با بازی های سیاسی، مردم را از جهاد با دشمن می ترسانند
تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۹۲۶۷۴
مشاور فرمانده سپاه امام رضا(ع) گفت: برخی در این کشور با بازی های سیاسی، مردم را از جهاد در راه خدا می ترسانند اما گفتنی است با وجود تهدیدات دشمن اگر قدرت نداشته باشیم به معنای تسلیم خواهد بود.
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از طرقبهنیوز، سردار حسین علی یوسفعلی زاده مشاور فرماندهی سپاه امام رضا(ع) صبح امروز در نشست بصیرت افزایی بسیجیان شهرستان طرقبه شاندیز اظهار کرد در این دوران پر افتخار جمهوری اسلامی بسیج توانسته ثابت کند که رهرو صادقی است و بر عهدی که بسته ایستاده است.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
وی با بیان اینکه سرانگشت هدایت ولایت فقیه جبهه اصلی بسیجی را در میدان های جهاد و خط اصلی نبرد نرم و سخت نشان می دهد افزود: امام خمینی(ره) با وجود مبارزه با طاغوت برای بسیج مستضعفین به عنوان پشتوانه انقلاب اسلامی دعا می کرد و از خدا می خواست با بسیجیان محشور شوند و بسیج خط نورانی و مبارکی بوده که ادامه نیز دارد.
مشاور فرماندهی سپاه امام رضا(ع) گفت: اعضای بسیج در راه خدمت منت ندارند و در مسیر الهی از خودگذشتگی دارند برای نمونه، مجاهدان و مدافعان حرم در برابر دشمن ایستادگی داشتند تا به پیروزی رسیدند.
وی با اشاره به این مطلب که شهدا با خداوند متعال معامله کردند و امروز نیز همین راه الهی به عنوان الگو پیش روی ما است و جریان دارد افزود: راهپیمایی اربعین و زیارت انفرادی کربلا در زمان صدام جرم بود اما امروز میلیونها نفر عاشق با پای پیاده راه زیارت سیدالشهدا(ع) را طی می کنند که شجره طیبه بسیج در هموار کردن این مسیر نقش بالایی داشته است.
سردار یوسفعلی زاده اظهار کرد: امروز با ملت عراق برادر هستیم و دشمن مشترک داریم، سربازان بسیجی جمهوری اسلامی به عنوان مستشاران نظامی به نقاط مختلف جهان اسلام مشورت می دهند تا دشمن را سرنگون کنند و جمهور اسلامی با این تفکر به ملل اسلامی فهماند که راه نجات کشورها تکیه بر استعداد های داخلی و بسیج مردمی است و امروز بیش از صدها هزار نیروی بسیج مردمی پای بیرون کردن داعش ایستاده اند که مولود انقلاب اسلامی هستند.
وی با بیان اینکه هرجا پرچم مبارزه با ظلم و متجاوز در دنیا برافراشته است در آنجا جبهه مقاومت و بسیج مردمی متدین حرکت و فعالیت داشته اند افزود: بسیج به عنوان معجزه انقلاب اسلامی با ایثار و فداکاری زمانی که همه خسته شده اند، شروع به شکوفایی می کند به طوریکه تمام خلل و موانع را پشت سر می گذارد.
مشاور فرماندهی سپاه امام رضا(ع) تصریح کرد: بسیج در تمام عرصه ها مقاوم و به عنوان پشتوانه انقلاب اسلامی فعال است و دشمن از روز اول مخالف بسیج و انقلاب اسلامی بوده و هر کاری را توانسته اند انجام داده اند.
وی با اشاره به پشتیبانی آمریکایی ها از داعش افزود: دشمن امروز با انتخابات کشور سوریه موافقت کرده اند و پذیرفته اند نمی شود رژیم سوریه را فروپاشاند و اگر می توانستند داعش را حفظ کنند این شکست را نمی پذیرفتند.
سردار یوسفعلی زاده خاطرنشان کرد: فتنه دشمن در محور مقاومت جریان ندارد و جان ملل مختلف در یک سنگر با تمرکز بر نابودی آمریکا برای حفظ جبهه مقاومت فدا می شود.
وی با بیان اینکه بساط حکومت جعلی و تکفیری داعش برچیده شد و به برکت خون شهدا در دنیا داعش شهری را در اختیار خودش ندارد افزود: اسلام ناب محمدی خودش را به رخ دشمنان کشید و این معجزه جز با بسیج شدن انقلابیون و ایثارگران جهان اسلام قابل رقم خوردن نبود.
مشاور فرماندهی سپاه امام رضا(ع) گفت: در مقاطع اسلام اولیای الهی زیر بار طاغوت نمی روند اما بسیج حساب و کتاب دشمن را به هم ریخته و مقابل نفوذ دشمن ایستادگی کرده است لذا دوران عزت و افتخار مسلمین است.
وی با اشاره به این مطلب که امروز نسخه و الگوی بسیج باتوجه به طعم پیروزی و موفقیت علیه دشمن و متجاوز صادر می شود به کشورهای مختلف و محصول استراتژیکی است افزود: بنا بر فرموده رهبر معظم انقلاب نباید مردم را مأیوس کنیم و رمز مقابله با این حرف های مایوس کننده میدان بسیج است چراکه در آن روحیه، ایمان، توانستن، امید و شوق موج می زند.
سردار یوسفعلی زاده گفت: برخی در این کشور با بازی های سیاسی، مردم را از جهاد در راه خدا می ترسانند اما گفتنی است با وجود تهدیدات دشمن اگر قدرت نداشته باشیم به معنای تسلیم خواهد بود.
وی ضمن تأکید بر اینکه میدان جنگ نرم اقتصادی و فرهنگی نیز امروز نیز گسترده است و باید آمادگی لازم در بسیجیان حفظ شود افزود: بر اساس قوانین آمریکایی ها سپاه را تروریست تقی می کنند و داعش و تروریست های داعش خیرخواه بشر تلقی شده اند لذا باید قدرت داشته باشیم و ایستادگی کنیم تا زیر بار ظلم نرویم.
انتهای پیام/
منبع: دانا
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۹۲۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
انقلاب اسلامی تبلور مکتب سیاسی امام صادق(ع)
امام جعفر صادق(ع) با بنیان نهادن فقه جعفری در دورهای که کسب دانش همچون الماس گرانبها و دور از دسترس بود، انقلاب بزرگی را در عرصه علمی و فرهنگی آغاز کردند، که امروز شاهدیم انقلاب اسلامی تبلور ارزشهای مکتب امام صادق(ع) تلقی میشود.
به گزارش خبرگزاری ایمنا، به مناسبت فرارسیدن بیست و پنج شوال _سالروز به شهادت رسیدن امام جعفر صادق (ع) _ پایه گذار «مکتب جعفری» ابعادی از حیات اجتماعی و سیاسی آن امام بزرگوار را در کلام رهبر انقلاب به رشته تحریر درمیآوریم؛ امامی که در دوران خود موجب نوسازی و احیای تعلیمات اسلامی شد.
زمانیکه حکومت بنی امیه در سراشیبی سقوط قرار گرفت، یک فضای باز سیاسی ایجاد شد که در این مرحله فشار بر روی مخالفین مخصوصاً امام صادق (ع) کاهش یافت و امام از فرصت به دست آمده، حداکثر استفاده از تحولات دوران جابهجایی حکومت را بردند. امام صادق (ع) بهعنوان یکی از پیشگامان حرکت اسلامی و داعیهداران فرهنگ اصیل دینی دست به اقدامات سیاسی همانند، تقویت جایگاه امامت و ایجاد ولایتپذیری، ایجاد واقعیتنگری سیاسی، طاغوتستیزی، زندهنگهداشتن حماسه عاشورا و تقیه بین شیعیان زدند.
بهطور کلی موارد زیر را بهعنوان برجستهترین و محوریترین فعالیتهای دوران حیات امام صادق (ع) میتوان برشمرد:
۱. تبیین و تبلیغ مسئله امامت
۲. تبلیغ و بیان احکام دین به شیوه فقه شیعی و تفسیر قرآن با بینش شیعی
۳. ایجاد تشکیلات پنهانی ایدئولوژیک سیاسی
امامِ مکتب
امام صادق (ع) مرد مبارزه، علم و دانش و تشکیلات بود، اما مرد علم و دانش بودنشان را بسیار شنیدهایم. محفل درس امام صادق (ع) و میدان آموزشی که آن بزرگوار بهوجود آورد هم قبل از او و هم بعد از او در تاریخ زندگی امامان شیعه بینظیر بود. همه حرفهای درست اسلام و مفاهیم اصیل قرآنی که در طول یک قرن و اندی توسط مغرضان و مفسدان یا جاهلان تحریف شده بودند، امام صادق (ع) به شکل درست بیان کرد و همین موجب شد که دشمن از او احساس خطر کند.
امامِ مبارزه
مرد مبارزه بودن امام را کمتر شنیدهایم. امام صادق (ع) مشغول یک مبارزه دامنهدار و پیگیر بود؛ مبارزه برای قبضه کردن حکومت و قدرت و بهوجود آوردن حکومت اسلامی و علوی. یعنی امام صادق (ع) زمینه را آماده میکرد تا بنیامیه را از میان ببرد و به جای آنها حکومت علوی را که همان حکومت راستین اسلامی است بر سر کار بیاورد. این در زندگی امام صادق (ع) برای کسی که دقت و مطالعه کند بسیار آشکار است.
امامِ تشکیلات
اما آن بُعد سومی که بسیاری نشنیدهاند، مرد تشکیلات بودن امام است. امام صادق (ع) یک تشکیلات عظیمی از مومنان به خود، از طرفداران جریان حکومت علوی در سراسر عالم اسلام از اقصای خراسان و ماوراءالنهر تا شمال آفریقا به وجود آورده بود؛ تشکیلاتی که امام صادق (ع) هرزمان اراده میکرد آنچه را که او میخواهد مردم بدانند، نمایندگان او در سراسر آفاق عالم اسلام به مردم منتقل میکردند. یعنی از همهجا وجوهات و بودجه برای اداره مبارزه سیاسی عظیم آلعلی جمع میشد. وکلا و نمایندگان امام صادق (ع) در همه شهرها وجود داشتند که مردم و پیروان ایشان بتوانند به آنها مراجعه کنند و تکلیف دینی و همچنین تکلیف سیاسی خود را از آن حضرت بپرسند. تکلیف سیاسی هم مثل تکلیف دینی واجبالاجراست. آن کسی که برای ما واجبالاطاعه و ولی امر است فتوای مذهبی و اسلامیاش در باب نماز، زکات، روزه، بقیه واجبات، با فتوای سیاسیاش و فرمانش در زمینه جهاد، روابط سیاسی، روابط داخل کشور، و همه مسائل یکسان است، همه واجبالاطاعه است. امام صادق (ع) یک چنین تشکیلات عظیمی را بهوجود آورده بود و با این تشکیلات و به کمک مردمی که در این تشکیلات بودند، با دستگاه بنی امیه مبارزه میکرد.
سیاست امام صادق (علیه السّلام) در گام اول، یک سیاست فرهنگی_تشکیلاتی و در جهت پرورش اصحابی بود که از نظر فقهی و روایی از بنیانگذاران تشیع جعفری به شمار آمدهاند. تلاشهای سیاسی امام (ع) در برابر قدرت حاکمه در آن وضعیت، در محدوده نارضایتی از حکومت موجود، عدم مشروعیت آن و ادعای امامت و رهبری اسلام در خانواده رسول خدا (ص) بود. از نظر امام صادق (ع) تعرض نظامی علیه حاکمیت، بدون فراهم آوردن مقدمات لازم جز شکست و نابودی نتیجه دیگری نداشت. برای این کار بهراهانداختن یک جریان شیعی فراگیر با اعتقاد به امامت، لازم بود تا براساس آن، قیامی علیه حاکمیت آغاز و حصول به پیروزی از آن ممکن باشد وگرنه یک اقدام ساده و شتابزده نه تنها دوام نمیآورد، بلکه فرصتطلبان از آن بهرهبرداری میکنند.
شبکه گسترده تبلیغاتی و سیاستِ تقیه
باوجود تبلیغات گستردهای که از سوی بلندگوهای رژیم خلافت اموی انجام میگرفت و حتی نام علیبنابیطالب (ع) به عنوان محکومترین چهره اسلام، در منابر و خطابهها یاد میشد، بدون وجود یک شبکه تبلیغاتی قوی آیا ممکن بود اهلبیت (ع) در نقاطی چنان دوردست و ناآشنا، چنین محبوب و پرجاذبه باشند که افرادی محض دیدار و استفاده از محضر آنان و نیز عرضه کردن دوستی و پیوند خود با آنان راههای دراز را بپیمایند و به حجاز و مدینه روی آورند؟ دانش دین را فراگیرند و در موارد متعددی بیصبرانه اقدام به جنبش نظامی _و به زبان روایت، قیام و خروج_ را از امام بخواهند؟ اگر تسلیحات شیعه فقط در جهت اثبات علم و زهد ائمه بود، پس درخواست قیام نظامی چه معنایی داشت؟
ممکن است سوال شود اگر به راستی چنین شبکه تبلیغاتی وسیع و کارآمدی وجود داشته، چرا نامی از آن در تاریخ نیست و صراحتاً ماجرایی از آن نقل نشده است؟
دلیل این بی نشانی را نخست در پایبندی وسواسآمیز یاران امام به اصل معتبر و مترقی «تقیه» باید جست که هر بیگانهای را از نفوذ در تشکیلات امام مانع میشد.
فعالیتهای امام (ع) بهطور عمده در پنهانی انجام میگرفت و آن حضرت مکرر اصحاب خود را به کتمان و حفظ اسرار اهل بیت (ع) دستور میداد، بهطوریکه روایات زیادی در این زمینه از آن حضرت نقل شده است. رهبری شیعه به طور مسلم دارای برنامهها و فعالیتهای پنهانی در جهت انسجام مذهبیان بود؛ چیزی که در دورههای بعد آثارش هویدا گشت. امام (ع) معمولاً از رفتوآمد به دربار خلفای عباسی جز در موارد معدودی سرباز میزد و به همین سبب هم از طرف آنها مورد اعتراض قرار میگرفت. بدینگونه بود که امام نارضایی خود را نسبت به حکومت آنها ابراز میداشت و با توصیههای سیاسی به افراد مانند: «اَیّاکَ وَ مُجَالِسَةُ الْمُلُوکِ» (بر تو باد که از همنشینی پادشاهان دوری کنی)، یاران خود را نیز از همنشینی با سلاطین برحذر میداشت و نیز میفرمود: «کَفَّارَةُ عَمَلِ السُّلْطَانِ، اَلْإِحْسَانُ إِلَی الْاِخْوَانِ» (کفاره همکاری با سلطان، نیکی به برادران است).
انحرافِ انقلاب
در دوران حکومت بنیامیه، مبارزات امام به شکل آشکار بود، اما در دوران بنیعباس _که طولانیتر بود_ این کار به صورت مخفیانهتری انجام میگرفت. بنی عباس آن جریان انحرافی بودند که از فرصت انقلاب سوءاستفاده کردند. یعنی همان انقلابی را که امام صادق (ع) داشت بهوجود میآورد، منحرف کردند و این خطر همیشه انقلابها است. آن خط درست انقلاب که منطبق با معیارها و ضوابط اصلی انقلاب است گاهی جای خود را به یک خط عوضی منحرف فاسد باطل با شعارهای حق میدهد. این است که انسان حواسش باید جمع باشد. مردم آن زمان حواسشان جمع نبود. تا سالها بعد، شاید تا سی سال بعد یا بیست سال بعد، مردم مناطق دوردست خیال میکردند که این حکومت بنی عباس محصول مبارزات آنها است. خیال میکردند حکومت آلعلی همین است و خبر نداشتند که اینها غاصباند.
امام صادق (ع) در عرصه فرهنگ و تمدن اسلامی نقش مهمی را در جهان اسلام ایفا کردند. میتوان گفت که بیشتر مردم فقط چهره فقهی و دینی امام (ع) را میشناسند و کمتر نقش سیاسی ایشان مورد بررسی قرار گرفته و حتی از آن غفلت نیز شده است، اما واقعیت این است که امام صادق (ع) و پدر بزرگوارشان در عرصه سیاست یک الگوی مناسبی را ترسیم کرده که میتواند امروزه نقشه راه سیاستمداران قرار گیرد.
کد خبر 750440