Web Analytics Made Easy - Statcounter

سومین جشنواره هفته پژوهش و فناوری استان سمنان از ۱۱ تا ۱۴ آذر به همت دانشگاه سمنان و پارک علم و فناوری این دانشگاه و استانداری سمنان برگزار می‌شود. به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، سومین جشنواره هفته پژوهش و فناوری استان سمنان یازدهم تا چهاردهم آذر به همت دانشگاه سمنان و پارک علم و فناوری این دانشگاه و استانداری سمنان برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دبیر کل ستاد سومین جشنواره هفته پژوهش و فناوری استان سمنان با اعلام این خبر گفت: این جشنواره شامل بخشهای ایده پردازان، فناوران، پژوهشگران و نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فن بازار است.
عباس هنر بخش رئوف با بیان اینکه این جشنواره درهفته پژوهش و فناوری برگزار می‌شود تصریح کرد: معرفی و تجلیل از پژوهشگران، فناوران و واحدهای پژوهش و فناور برتر استان سمنان از دیگر بخشهای این جشنواره است.
وی افزود: هدف از برگزاری این جشنواره ایجاد بستری مناسب برای تکریم اندیشمندان و نخبگان عرصه علم و فناوری، شناسایی و معرفی پژوهشگران، فناوران و نوآوران و کشف استعدادهای برتر در زمینه‌های مختلف علمی و صنعتی و ایجاد انگیزه در بین آنان است.
رئیس دانشگاه سمنان ادامه داد: گسترش تجربه‌های علمی و فنی و ایجاد زمینه تعامل و همکاری علمی بین محققان و فراهم‌سازی فضایی پرشور و رقابتی بین اندیشمندان و دانشمندان این حوزه‌ها از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره چهار روزه است.
وی گفت: نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فن بازار این جشنواره در سمنان، میدان استاندارد، بلوار جوان و در سالن ورزشی دانشگاه پیام نور مرکز سمنان برگزار خواهد شد.به گفته رئیس دانشگاه سمنان، معاونت پژوهشی و فناوری این دانشگاه به عنوان دبیرخانه دائمی این جشنواره در نظر گرفته شده است و بر برگزاری این جشنواره در دوره‌های مختلف نظارت خواهد کرد.
لازم به ذکر است، محمد رضا خباز استاندار سمنان به عنوان رئیس ستاد، حسن سعدالدین به عنوان جانشین رئیس ستاد استانی هفته پژوهش و فناوری، علی حقیقی اصل به عنوان دبیر کمیته علمی و دبیر جشنواره برگزیدگان پژوهش و فناوری و منتخب استان سمنان، دکتر سیف الله سعد الدین دبیر برگزاری نمایشگاه، داود فیض دبیر جشنواره ایده‌های برتر، آقای اقوامی پناه به عنوان دبیر کمیته اجرایی، آقایان معینی دانشمندی و یحیایی به عنوان کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی و محمد رضا جهان به عنوان دبیر جشنواره دانش آموزی سومین جشنواره هفته پژوهش و فناوری استان سمنان منصوب شده اند.
یاد آور می‌شود، دانشگاه سمنان برگزار کننده دور اول، پارک علم و فناوری استان سمنان برگزار کننده دور دوم و دانشگاه سمنان برگزار کننده دور سوم این جشنواره بوده و هستند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۹۳۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی کاربرد فناوری‌های نوین درجلوگیری از آسیب‌های طبیعی به بنا‌های تاریخی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما سرپرست میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: نشست بین‌المللی تأثیر بحران‌های طبیعی بر بناهای تاریخی با رویکرد کاربرد فناوری‌های نوین با بررسی بنای آرامگاه شیخ علاءالدوله سمنانی به‌عنوان نمونه مطالعه در استان سمنان برگزار شد.
سروش هاشمی گفت: از مهم‌ترین دستاوردهای این نشست ، ارائه طرح مرمت مبنی بر استانداردهای جهانی بود.
در این نشست، گروه پژوهشگران موسسه بین‌المللی ایسکاراسا به دستاورد خود در زمینه‌های مطالعات سازه، مصالح، خاک، پایش از طریق آزمودن ارتعاشی و فروشست زمین پرداختند.
بررسی موضوع فرونشست زمین و پیامدهای آن از موضوعات مهمی بود که در این نشست بررسی شد.
پروفسور گرون آرون؛ استاد دانشگاه صنعتی بیلدیز ترکیه، نیلکون اوگون؛ مدیرعامل شرکت مشاور مرمت کشور ترکیه از سخنرانان بین‌المللی ، فاطمه داوری؛ مدیرکل حفظ و احیای بناها بافت‌ها و محوطه‌های تاریخی، مهرداد حجازی؛ استاد تمام دانشگاه اصفهان و محمود هاشمی؛ دانشیار دانشگاه اصفهان سخنرانان این نشست بودند.

دیگر خبرها

  • اهمیت تلاش برای توسعه پژوهش‌های کاربردی در جهان اسلام
  • سومین جشنواره چند رسانه‌ای گردشگری کشور به میزبانی کرمان برگزار می‌شود
  • سومین کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران برگزار می‌شود
  • همایش تاثیر بحران‌های طبیعی بربنا‌های تاریخی در سمنان
  • جشنواره نوآوری و فناوری دانش آموزی در تبریز برگزار می شود
  • سمینار بین‌المللی تأثیر بحران‌های طبیعی بر بناهای تاریخی با رویکرد کاربرد فناوری‌های نوین برگزار شد
  • جشنواره فناوری و نوآوری دانش‌آموزی رینوفست ۲۰۲۴ برگزار می‌شود
  • «رویداد استارتاپی شتاب» در پارک علم و فناوری قم برگزار شد
  • بررسی کاربرد فناوری‌های نوین درجلوگیری از آسیب‌های طبیعی به بنا‌های تاریخی
  • برگزاری نمایشگاه و جشنواره سلامت در بندرعباس