Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: شکست داعش ثابت کرد اینکه «خداوند امر فرج را یک شبه اصلاح می کند» رویای دور از انتظار نیست؛ یعنی ممکن است آن زمینه ها و شرایط که برای ظهور گفته می شود به سرعت فراهم شود همانطور که برای نابودی داعش چنین شد.

حجت الاسلام جواد جعفری، کارشناس مرکز تخصصی مهدویت در گفت‌وگو با خبرنگار مهدویت و غدیر خبرگزاری شبستان با اشاره به نابودی داعش علیرغم همه حمایت های مادی، معنوی و تسلیحاتی که از این گروهک تروریستی می شد، اظهار کرد: یکی از مسائلی که در بحث ظهور امام زمان(عج) مطرح می شود مسئله شرایط و زمینه‌های ظهور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وقتی از شرایط ظهور صحبت می کنیم و می گوییم چنین شرایطی باید آماده شود و یاران و سربازان حضرت(عج) باید آماده شوند برخی چنین برداشت می‌کنند که ظهور به این زودی ها اتفاق نمی افتد و یا مسئله ای در دسترس که به این سادگی رخ دهد، نیست و بعضا نوعی ناامیدی برای آنها ایجاد می شود.

 

وی افزود: اما در این رابطه روایاتی داریم که در آنها تصریح شده: چنین تصور نکنید. از جمله حدیثی از پیامبراسلام (ص) که شیعه و سنی آن را نقل کرده اند، وجود دارد که حضرت(ص) فرمودند: «خداوند امر فرج را یک شبه اصلاح می کند.» به عبارت دیگر، ممکن است آن زمینه ها و شرایط که برای ظهور گفته می شود به سرعت فراهم شود.

 

کارشناس مرکز تخصصی مهدویت تصریح کرد: اینکه در اینجا رسول خدا (ص) می فرمایند: امر فرج یک شبه اصلاح می شود، منظور این است که بسیار سریع و خارج از انتظار این اتفاق رخ می دهد و جهان برای ظهور امام زمان(عج) مهیا می شود. بنابراین، در روایات ما تصریح شده است که «توقعوا هذا الامر صباحاً و مسائاً؛ صبح و شام توقع امر ظهور را داشته باشید.» به عبارت دیگر، می فرماید ظهور را آنقدر نزدیک بدانید که گویی هر ساعتی ممکن است رخ بدهد.

 

حجت الاسلام جعفری ادامه داد: این نزدیکی، نزدیکی امکانی است یعنی امکان آن را نزدیک بدانید. اینکه برخی دچار انحراف شده و تصور می کنند برای تقویت قلب مومنین باید به تعیین زمان برای ظهور روی آورد، بی شک در روایات ما مورد نهی قرار گرفته است. اما این نوع اندیشیدن ربطی به تعیین وقت ندارد. به ما گفته شده که خود و دیگران را چنین تربیت کنید که هر لحظه ممکن است این امر (ظهور) رخ دهد.

 

محقق و مولف مهدوی تاکید کرد: یکی از مسایلی که در دوران ما اتفاق افتاد و حجت و دلیلی بر این وعده الهی است که خداوند وعده داده است «امر فرج را یک شبه اصلاح کند» همین مسئله شکست و نابودی داعش است. کسانی که در جریان اخبار بودند بخصوص غربی ها چنین تبلیغ می کردند که این جریان دو تا سه دهه دیگر وجود خواهد داشت و منطقه دست کم 20 تا 30 سال دیگر درگیر این غده سرطانی و شجره خبیثه خواهد بود.

 

وی افزود: کسی باور نمی کرد که با امکاناتی که غرب در اختیار آنها گذاشته بود و با پول ها و هزینه هایی که برخی کشورهای مرتجع منطقه در اختیار آنها قرار می دادند، عده ای رزمنده و بسیجی بتوانند بر آنها غالب شوند و تمام برنامه های آنها را نقش بر آب کنند. این واقعه نشان داد اینکه قرآن می فرماید: «کم مِّن فِئَةٍ قَلِیلَةٍ غَلَبَت فِئَةً کثِیرَةَ؛ چه بسیار گروه های کمی که بر گروه های فراوان پیروز می شوند» وعده الهی است که به مومنین داده و به آنها می فرماید شما به تعداد دشمنان، به امکانات، پول و لجستیک دشمن نگاه نکنید و بدانید که چه بسیار اتفاق افتاده که گروه های اندک به اذن پروردگار بر افراد بیشمار پیروز شده اند.

 

حجت الاسلام جعفری ادامه داد: با خواندن وعده های الهی در آیات و روایات برخی برای اینکه اثبات کنند چنین وعده هایی حق است به تاریخ و جریانات صدر اسلام مراجعه می کنند اما همین اتفاقاتی که امروز در اطراف ما و در دوران ما رخ می دهد حجت روشن و دلیل آشکاری است بر اینکه آنچه در آیات قرآن وعده داده شده و آنچه در روایات بیان شده است مبنی بر اینکه افراد کم بر افراد زیاد پیروز می شوند و اینکه خداوند بسیار سریع می تواند اسباب پیروزی و غلبه حق بر باطل را فراهم کند، همه صادق است.

 

وی ابراز کرد: اینکه خداوند می فرماید: «اِن تَنصُرُوا اللهَ یَنصُرکُم» یا در آیه دیگری می فرماید: «وَ لَیَنصُرَنَّ اللهُ مَن یَنصُرُه» یعنی حتما و حتما خداوند یاری می کند کسی را که خدا را یاری کرده است. ممکن است تصور کنیم که این وعده ها تنها برای قیامت و بعد از مرگ است و خداوند در حساب و کتاب و قیامت مومنین را یاری می کند اما چنین اتفاقاتی مانند نابودی یک گروه منحرف و وحشی و جنایتکار که می توان گفت یک دنیا پشت سر او بودند، نشان داد که اگر مومنین خالصانه به میدان بیایند همان وعده الهی که فرموده است «وَ لَقَدْ کَتَبْنا فِي الزَّبُورِ مِنْ بَعْدِ الذِّکْرِ أَنَّ الْأَرْضَ يَرِثُها عِبادِيَ الصَّالِحُونَ» محقق می شود.

 

حجت الاسلام جعفری تاکید کرد: این پیروزی بسیار بزرگ و شیرین که با محاسبات مادی و دنیایی باورنکردنی بود، ثابت کرد که اگر عباد صالح خدا مخلصانه به میدان بیایند خداوند زمین را در اختیار آنها قرار می دهد و دشمنان هر چقدر هم که قوی باشند و امکانات داشته باشند، محکوم به شکست هستند.

 

کارشناس مرکز تخصصی مهدویت در پایان خاطرنشان کرد: این رویداد بسیار شیرین که با آغاز ربیع المولود مصادف شد، نشان داد وعده های حق صادق و در جهان امروز ما نیز عملی است. نابودی داعش آشکارا ثابت کرد که این سخنان و اعتقادات شیعه برای گذشته و 1400 سال پیش نبوده و نیست بلکه هر کس به وعده های الهی ایمان داشته باشد، تحقق آنها را با چشم خواهد دید.

 

 

پایان پیام/99

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۹۳۸۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مستندی جدید درباره ظهور و سقوط WCW ساخته خواهد شد؛ چه کسی WCW را کشت؟

کوین نش، نسبت به نگرانی یک هوادار درباره دخالت راک و WWE در مستند جدید WCW واکنش نشان داد.

تیم Dark Side Of the Ring اعلام کردند که به همراه راک و کمپانی او، Seven Bucks Production در حال کار بر روی یک سریال مستند 4 قسمتی تحت عنوان چه کسی WCW را کشت؟ هستند. راوی این مستند دواین جانسون خواهد بود و چندین ستاره WCW از جمله اریک بیشاف، دایموند دلس پیج، وینس روسو، گلدبرگ و کوین نش نیز در آن حضور خواهند داشت.

طرفداری | بعد از پخش تریلر رسمی این مستند در توییتر، یک هوادار اعلام کرد که به دلیل حضور راک در تیم سازنده این اثر بی شک واقعیت مستند تحت تاثیر WWE قرار خواهد گرفت و به همین دلیل آن را تماشا نخواهد کرد. کوین نش، در پاسخ به این هوادار نوشت که این بار روایتی واقعی از آنچه اتفاق افتاد، به نمایش گذاشته خواهد شد.

من معمولا طرفدار کارهای شما هستم، اما این یکی را بیخیال خواهم شد. همین الان هم کتابها، پادکستها و مستندهایی درباره این موضوع وجود دارند. وقتی راک در تیم سازنده باشد، WWE تاثیر زیادی بر این اثر گذاشته و خب از قبل هم چنین مستندی داریم " The Monday Night War". پس کار بیهوده‌ای است.

کوین نش در پاسخ به این هوادار نوشت:

خیر، ما داستان خودمان را گفتیم، نه اینکه ورژن پیروزمندانه WWE باشد. این اولین روایت واقعی خواهد بود.

از دست ندهید ????????????????????????

تونی کروس: پاس گلم جلوی بایرن خیلی خاص نبود شاهکار کارلتو؛ بازهم شکست‌ناپذیری مقابل بایرن بزرگترین بازیکنان ناکام تاریخ لیگ قهرمانان یحیی شکایت کند 5 میلیارد تومان جریمه می‌گیرد

دیگر خبرها

  • مستندی جدید درباره ظهور و سقوط WCW ساخته خواهد شد؛ چه کسی WCW را کشت؟
  • گلایه امری از لیگ برتر: جلوی رویای تیم‌ها را می‌گیرند!
  • جنگ کامران برای رویای بزرگ‌ با یک نمای ویژه(عکس)
  • عملیات وعده صادق ظهور قدرت اراده ملت ایران بود
  • اکسپو وعده صادق ۲ بود/ لزوم اصلاح رفع تعهد ارزی از ۳ کشور همسایه
  • «وعده صادق» موجب شکست بازدارندگی رژیم صهیونیستی شد
  • «کمی دیرتر» به چاپ هفدهم رسید
  • عکس| میثم مطیعی هشدار داد: کربلا رخ می‌دهد، نه ظهور
  • احیای کامل پیر امریک اوبامیانگ و رویای قهرمانی در لیگ اروپا
  • اعتراضات گسترده در تفلیس/ گرجستان به سمت بحران پیش می‌رود؟