Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- ئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس با اشاره به تخریب ۱۱ درصدی مدارس مناطق زلزله زده گفت:: مدارس تخریب شده درکرمانشاه همه در نوبت تخریب وبازسازی قرارداشتند که معطل اعتبارات بود.

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان، محمد تقی نظر پور در خصوص اقدامات آموزش و پرورش درحادثه زلزله کرمانشاه از ۲ بار حضورش درمناطق زلزله زده به منظور بررسی وضعیت فضا‌های آموزشی خبرداد و اظهارکرد: بعد از زلزله ۷.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۳ ریشتری کرمانشاه ۱۲ گروه فنی مهندسی به ۵ شهر ثلاث باباجانی، قصر شیرین، گیلانغرب، دالاهو، سرپل ذهاب اعزام شدند و پس از بررسی از تخریب ۷۸ مدرسه با ۴۱۵ کلاس درس خبردادند.

وی افزود: همه مدارس تخریب شده در حادثه زلزله جز مدارسی بودند که در نوبت تخریب و بازسازی قرار داشتند و منتظر تخصیص اعتبار بودیم بنابراین هیچ مدرسه نوسازی که زیر ۲۵ سال گذشته احداث شده باشد دچار خسارت نشده است.

نظر پور خاطرنشان کرد: روستا‌هایی داریم که صد درصدتخریب شده اند، اما مدرسه تنها ساختمانی است که پابر جا مانده، و کاملا قابل استفاده است به طوری که گروه‌های امداد و نجات در این مدارس اسکان یافته اند و فضای مدرسه نیز به واسطه وجود امکانات از جمله هموار بودن و سرویس بهداشتی مورد استفاده زلزله زدگان قرار گرفته است.

وی ادامه داد: از مجموعه ۷۵۷ مدرسه با ۱۸۰۳ کلاس درس مناطق زلزله زده تنها ۱۱ درصد تخریب شده اند که آنهم در لیست تخریب و بازسازی قرار داشته اند، اما کمبود اعتبار باعث تاخیر در تخریب و بازسازی آن‌ها شده بود.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه وتجهیز مدارس کشور گفت: برای تخریب و بازسازی مدارس مذکور در کرمانشاه به بودجه‌ای بین ۱۱۰ تا ۱۲۰ میلیارد تومان نیازمندیم تا بتوانیم ۴۱۵ کلاس درس را بازسازی کنیم بنابراین ۷۵ میلیارد تومان اعتبار برای تخریب و بازسازی و برای تجهیزات، سرویس‌های بهداشتی، دیوار‌های معیوب حدود ۴۰ میلیارد تومان بودجه نیاز است که مجموعا ۱۱۵ میلیارد تومان باید هزینه شود.

وی ادامه داد: تعدادی مدرسه داریم که خسارت آن چنانی ندیده اند و با تعمیرات جزئی قابل استفاده خواهند بود مجموع آن‌ها ۱۶ واحد است، ۴ مدرسه در شهرستان ثلاث، ۶ مدرسه در سرپل ذهاب، ۳ مدرسه قصرشیرین و ۳ مدرسه در کلات است.

نظرپور اظهارکرد: در مناطق زلزله زده ۵ مدرسه با ۶۰ کلاس درس نیازمند مقاوم سازی است و به طور کلی می‌توان گفت: در مجموع ۷۸ مدرسه با ۴۱۵ کلاس درس کاملا تخریب شده، ۱۶ مدرسه با ۲۰۰ کلاس درس نیاز به تعمیرات جزئی، ۵ مدرسه با ۶۰ کلاس درس نیازمند مقاوم سازی است و به طورکلی برای بازسازی و تعمیرات مدارس آسیب دیده به ۱۲۰.۷ میلیارد تومان بودجه نیاز است.

وی افزود: تاکنون ۲ مدرسه در سرپل ذهاب تعمیراتش پایان یافته و تا پایان هفته آینده ۲۰۰ کلاس درس تعمیر و آماده استفاده دانش آموزان می‌شود.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه وتجهیز مدارس کشور تصریح کرد: با تزریق ۱ میلیارد تومان از اعتبارات ملی، ۲ باب مدرسه با ۴۲ کلاس درس تا ۴۵ روز آینده و یک باب مدرسه ۹ کلاسه در قصر شیرین تا ۲ هفته دیگر آماده بهره بردای می‌شود.

نظر پور با اشاره به ۱۳۰ کانکس به مناطق زلزله گفت: از مجموعه ۴۱۵ کلاس تخریب شده، ۱۳۰ کلاس که اغلب در روستاهاست با استقرار کانکس راه اندازی می‌شود و ۱۳۰ کلاس درس نیز توسط خیرین مدرسه ساز تعمیر شده است تا باسازی شود بنابراین ۱۵۵ کلاس از مجموعه ۴۱۵ کلاس تخریب شده نیاز به اعتبار جهت احداث مجدد دارد.

انتهای پیام/ 

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۹۸۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات اجرایی هشت مدرسه و بهره‌برداری از یک هنرستان در بوشهر

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی مدارس در این آیین گفت: در کشور ۸ هزار و ۳۳۶ طرح فعال مدرسه‌سازی داریم که با تزریق اعتبار ۱۲ هزار میلیارد تومانی این سازمان در بودجه سال ۱۴۰۳، برنامه‌ریزی شده در شش ماهه اول امسال، ۲ هزار طرح به ظرفیت ۱۰ هزار کلاس درس برای دانش‌آموزان آماده شود.

حمیدرضا خان محمدی با بیان این‌که خیران همیشه در اجرای طرح‌های عمرانی و ساخت و تجهیز مدارس پیشگام بوده‌اند، افزود: بیشتر طرح‌های مقاوم‌سازی و استحکام بنا در مدارس با کمک خیران اجرا شده و وزارت آموزش و پرورش آن را ادامه داده است.

وی گفت: در برنامه هفتم مصوب شده تا اعتبار برای مدارسی که نیاز به مقاوم‌سازی، تخریب و بازسازی دارند زودتر ابلاغ شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار بوشهر نیز گفت: اداره کل آموزش و پرورش و سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سند چشم‌اندازی را تهیه کرده و از ثبت احوال آمار و اسنادی را از متولدان دریافت کرده‌اند که با توجه به آن مشخص می‌شود برای سال‌های ۱۴۰۵- ۱۴۰۶ و ۱۴۰۷ چه تعداد کلاس درس و برای چه مقاطعی نیاز است.

محمدهادی رستمیان ادامه داد: با توجه به این‌که نیاز‌ها نامحدود و منابع محدود است، بر اساس این سند، در شهرستان‌ها برنامه‌ریزی برای ساخت مدارس انجام می‌گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر هم گفت: با تکمیل عملیات اجرایی این ۸ مدرسه افزون بر ۵۰ کلاس درس به ظرفیت کلاس‌های درس استان افزوده می‌شود.

علی موحدی افزود: در استان بوشهر ۲۶۰ هزار دانش‌آموز داریم که در شماری از مدارس مانند بوشهر تراکم دانش‌آموزان بالا و کلاس‌ها ۴۰ نفره است، اما در برخی مناطق تراکم استاندارد و ۲۰ تا ۳۰ دانش‌آموز در هر کلاس هستند.

وی اظهار کرد: در زمان حاضر بیشترین نیاز در آموزش و پرورش استان بوشهر ایجاد کلاس درس در مرکز استان و پس از آن در شهرستان‌های تنگستان، دشتستان و دشتی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به این‌که هزار و ۷ کلاس درس فرسوده در استان داریم، گفت: با تفاهمنامه‌ای که میان استان بوشهر و سازمان نوسازی کشور منعقد شده، یک هزار میلیارد تومان اعتبار از سوی استانداری و هزار میلیارد تومان هم از سوی سازمان نوسازی برای نوسازی مدارس استان اختصاص یافته است.

به گفته وی با این اعتبار، از هزار و ۷۰۰ کلاس درس فرسوده اعتبار نوسازی ۸۰۰ کلاس درس تامین خواهد شد که معادل ساخت مدرسه در ۱۰ سال گذشته خواهد بود و امیدوار هستیم بقیه کلاس‌های درس هم با اختصاص اعتبار در سال‌های بعد در کمیته برنامه‌ریزی و از محل اعتبار نفت بازسازی شود و به شرایط مطلوب برسیم.

موحدی بیان کرد: در زمان حاضر در مرکز استان برخلاف سال‌های قبل ۸ طرح فعال مدرسه‌سازی داریم که کمک می‌کند تراکم دانش‌آموزی در مرکز استان به استاندارد نزدیک شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان بوشهر نیز گفت: هزینه ساخت ۸ مدرسه با ۵۴ کلاس درس که عملیات اجرایی آن امروز آغاز شد افزون‌بر ۳۵۰ میلیارد تومان است که بیشتر این مدارس بزرگ مقیاس هستند.

ابراهیم احمدی افزود: این طرح‌ها شامل دبستان ۶ کلاسه امام خمینی (ره) شهرکاکی با ۵۳ متر مربع زیربنا و ۷۰ میلیارد ریال اعتبار، دبستان ۶ کلاسه روستای بردخون کهنه با زیربنای ۵۱۷ مترمربع و ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار، دبیرستان ۳ کلاسه مرحومه خاتون جعفری در روستای احمدی شهرستان بوشهر با زیربنای ۴۷۵ مترمربع و ۱۶۵ میلیارد ریال اعتبار، دبیرستان ۹ کلاسه فاطمه زهرا در شهر دیر با زیربنای هزار و ۹۲۷ مترمربع، دبیرستان ۱۲ کلاسه شهرگناوه با ۲ هزار و ۲۵۵ متربع، هنرستان ۹ کلاسه فارابی در دیر با هزار و ۹۲۵ متر مربع، دبیرستان ۱۲ کلاسه نیایش با ۲ هزار ۲۵۵ متر مربع زیربنا و هنرستان ۱۲ کلاسه شهید اسماعیل محمدپور تنگک با زیربنای ۲ هزار و ۳۷۲ مترمربع و ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار است.

وی اضافه کرد: همچنین امر هنرستان ۱۲ کلاسه انقلاب اسلامی با زیربنای ۲ هزار و ۳۷۲ مترمربع و ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار در شهر بوشهر به بهره‌برداری رسید.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان گفت: برنامه‌ریزی شده تا هفته دولت آغاز عملیات اجرایی ۵۰ مدرسه را در استان داشته باشیم.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات اجرایی هشت مدرسه و بهره‌برداری از یک هنرستان در بوشهر
  • برپایی کلاس درس دانش آموزان فلسطینی در چادرها
  • مهر۱۴۰۳ کمبود معلم نداریم/توجه به مدرسه سازی اولویت آموزش و پرورش
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت
  • افتتاح دو پروژه راه آهن ملایر کرمانشاه و پایان بازسازی مناطق زلزله‌زده
  • چهار هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل بازسازی مناطق زلزله‌زده و حل برخی از مشکلات کلانشهر کرمانشاه
  • برای اتمام واقعی بازسازی زلزله کرمانشاه و ایمن سازی استان ۴ همت اعتبار نیاز است
  • وجود یکهزار و 700 کلاس درس نیمه تمام در آذربایجان‌غربی
  • کرمانشاه وارث‌دار پروژه‌های نیمه تمام افتتاح شده دولت قبل است
  • آذربایجان‌غربی نیازمند جذب اعتبارات مدرسه‌سازی است