Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به اینکه در مجموع برای تخریب 78 مدرسه تخریبی، تعمیر16 مدرسه و مقاوم سازی 5 مدرسه مناطق زلزله‌زده غرب کشور، 120 میلیارد تومان اعتبار نیاز است اظهار کرد: طی 10 روز گذشته بازدیدهایی از مدارس داشتیم. یک مدرسه 15کلاسه و یک مدرسه شش کلاسه در سرپل ذهاب و یک مدرسه 9 کلاسه نیمه کاره در قصر شیرین داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در قدم اول قرار شد مدارس نیمه کاره را تکمیل کنیم که از اعتبارات ملی یک میلیارد تومان به آن اختصاص دادیم.

به گزارش ایسنا، محمدتقی نظرپور در جمع خبرنگاران به ارائه گزارشی از وضعیت مدارس در مناطق زلزله زده غرب کشور پرداخت و با اشاره به اعزام 12 تیم ارزیابی مهندسی به مناطق زلزله زده گفت: نتیجه بازدیدها را در همان زمان اعلام کردیم.

وی افزود: 78 مدرسه در قالب 415 کلاس درس در زلزله تخریب شدند که باید تخریب و بازسازی شوند. عمده این مدارس در لیست مدارس تخریبی ما قرار داشتند.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه در مجموع در پنج شهر زلزله زده 757 باب مدرسه داشتیم که 11 درصد آنها تخریب شده اند گفت: این 11 درصد جزو لیست مدارس تخریبی و نیازمند مقاوم سازی ما بودند و چون قبلا اعتبار مورد نیاز تامین نشده بود نتوانسته بودیم کاری انجام دهیم. برای بازسازی و مقاوم سازی این مدارس 110تا 120 میلیارد تومان اعتبار لازم است.

نظرپور ادامه داد: به لحاظ ریز آماری برای تخریب و بازسازی 415 کلاس 75 میلیارد اعتبار، برای خرید تجهیزات، تخریب دیوارهای خطر آفرین و محوطه سازی نیز حدود 40 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

وی درباره فضاهای تعمیری عنوان کرد: 16 فضای آموزشی داریم که نیازمند تعمیر جزیی هستند. از این تعداد چهار مدرسه در ثلاث باباجانی، شش مدرسه در سر پل ذهاب، سه مدرسه در قصر شیرین و یک مدرسه در گیلان غرب واقع است که تعمیر آن سه میلیارد اعتبار نیاز دارد.

نظرپور درباره مدارس نیازمند مقاوم سازی نیز گفت: پنج مدرسه با 60 کلاس نیازمند مقاوم سازی است که چهار مدرسه در سرپل ذهاب و یک مورد در ثلاث باباجانی واقع است و نیازمند 2.7 میلیارد تومان اعتبار است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به اینکه در مجموع برای تخریب این 78 مدرسه، تعمیر16 مدرسه  و مقاوم سازی 5 مدرسه، 120.7 میلیارد تومان اعتبار نیاز است اظهار کرد: طی 10 روز گذشته بازدیدهایی از مدارس داشتیم. یک مدرسه 15کلاسه و یک مدرسه شش کلاسه در سرپل ذهاب و یک مدرسه 9 کلاسه نیمه کاره در قصر شیرین داریم. در گام اول قرار شد مدارس نیمه کاره را تکمیل کنیم که از اعتبارات ملی یک میلیارد تومان به آن اختصاص دادیم.

وی ادامه داد: از این تعداد دو مدرسه تا 45 روز آینده تکمیل و تحویل خواهد شد. مدرسه قصر شیرین نیز تا دو هفته آینده آماده می شود و قابل استفاده خواهد بود. از فهرست 16 مدرسه نیازمند تعمیرات تا جمعه تعمیرات دو مدرسه انجام شده و اکنون قابل استفاده است. در مجموع تا پایان هفته 200 کلاس را تعمیر می کنیم.

ادامه دارد

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۹۵۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهر۱۴۰۳ کمبود معلم نداریم/توجه به مدرسه سازی اولویت آموزش و پرورش

به گزارش خبرنگار مهر، علی فرهادی سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در خصوص پیگیری املاک آموزش و پرورش گفت: با پیگیری‌های وزارت آموزش و پرورش ۶ هزار سند مالکیت برای املاک آموزش و پرورش صادر شده است. بیشترین اسناد صادر شده برای املاک استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی و کردستان بوده است که هر سه استان هم از استان‌های مرزی ما هستند.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: این موضوع نشان می‌دهد وزارت آموزش و پرورش در پیگیری ۶۰۰۰ سند مالکیت بیشتر به استان‌های مرزی و کمتر برخوردار توجه داشته است.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: در سال ۱۴۰۳ بسیاری از چالش‌هایی که به واسطه کمبود معلم داشتیم برطرف خواهد شد و مهر ۰۳ مهر ماه آرامی خواهیم داشت و به جای دغدغه کمبود معلم باید از این پس به دنبال رشد کیفیت معلم باشیم.

فرهادی با بیان اینکه به افزایش تعداد کلاس‌های درس و کاهش تراکم کلاس‌ها هم وزارت آموزش و پرورش توجه زیادی داشته است؛ گفت: با پیگیری‌ها و اقدامات جهادی سازمان نوسازی مدارس، ۸۰ درصد مدارس کشور تراکم کمتر از ۳۵ نفر و ۴۷ درصد مدارس تراکمی کمتر از ۲۶ نفر دارند؛ همچنین ۴۷ درصد از کلاس‌های مقطع ابتدایی کمتر از ۲۶ نفر دانش آموز دارند و این نشان می‌دهد در خصوص کاهش کلاس‌های با تراکم بالا وزارت آموزش و پرورش در سال گذشته به خوبی عمل کرده است.

فرهادی تاکید کرد: کمتر از ۲ درصد مدارس ابتدایی در مرز تراکم ۴۰ نفره هستند که امیدواریم با ادامه نهضت مدرسه سازی دیگر شاهد کلاس‌های درس بالای ۳۵ نفر نباشیم.

وی با اشاره به نهضت مدرسه سازی در مناطق کمتر برخوردار گفت ۲۴ هزار دانش آموز داریم که در مدارس عشایری درس می‌خوانند که با پیگیری دولت و شخص وزیر هیچ بازمانده از تحصیلی نداشته باشیم.

در حال تکمیل..

کد خبر 6090788 علی قدمی

دیگر خبرها

  • مهر۱۴۰۳ کمبود معلم نداریم/توجه به مدرسه سازی اولویت آموزش و پرورش
  • افتتاح دو پروژه راه آهن ملایر کرمانشاه و پایان بازسازی مناطق زلزله‌زده
  • چهار هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل بازسازی مناطق زلزله‌زده و حل برخی از مشکلات کلانشهر کرمانشاه
  • مدارس نیمه‌تمام آذربایجان‌غربی تکمیل می‌شود
  • برای اتمام واقعی بازسازی زلزله کرمانشاه و ایمن سازی استان ۴ همت اعتبار نیاز است
  • تکمیل مدارس نیمه تمام آذربایجان‌غربی با جذب ۱۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار
  • ایمن‌سازی کرمانشاه ۴۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد
  • هویت بخشی به مدارس آذربایجان‌غربی در دستور کار است
  • آذربایجان‌غربی نیازمند جذب اعتبارات مدرسه‌سازی است
  • سازه‌های کشور باید در برابر زلزله‌های ۸ ریشتری مقاوم باشند