Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار گرگان با اشاره به حسن همزمانی روز بسیج مستضعفین با روز قیام خونین ۵ آذر مردم گرگان، گفت: این قیام پرافتخار گرگانی ها با فرهنگ غنی بسیج عجین شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا  به نقل از پاسرو؛ سید عباس حسینی، فرماندار گرگان در حاشیه مراسم غبارروسبی یادمان شهدای قیام 5آذر مردم گرگان در جمع خبرنگاران گفت: در 5 آذر سال 57 قریب به 30هزار نفر از مردم گرگان و دست برای دفاع از حرم امام هستم به میدان آمدند و با حمله دژخیمان رژیم پهلوی 14 نفر به شهادت رسیده و 150 نفر به مقام جانبازی نائل آمدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه قیام 5 آذر مردم گرگان بسیار باعظمت است، افزود: مردم گرگان 77 روز مانده به پیروزی انقلاب بسیجی وار به میدان آمدند و در سال بعد یعنی 5آذر سال 58 معمار کبیر انقلاب این روز را به نام روز بسیج مستضعفین نامگذاری کردند از این رو هفته بسیج برای گرگانی ها با تمام کشور تفاوت دارد.

فرماندار گرگان خاطرنشان کرد: اشارات بسیار زیبایی رهبر انقلاب از بسیج بیان کردند که در گرگان با یادمان شهدای گرانقدر 5 آذر عجین شده است.

حسینی با اشاره به نامگذاری یک بیمارستان و یک خیابان به نام قیام 5 آذر، گفت: وظیفه بیمارستان 5 آذر سنگین تر از دیگر بیمارستان هاست چرا که نام این شهدا را دارد نمی خواهیم نام شهدا فقط در یک ساختمان محدود شود تداعی این نام مثبت باید همیشگی باشد، این خیابان باید شرایط متفاوت تری از دیگر خیابان داشته باشد که در اذهان نام و یاد منفی باقی نگذارد.

وی با بیان اینکه روز 5 آذر یک روز تاریخی است، ابراز کرد: جای تقدیر و تشکر دارد از اعضای شورای شهر که تصمیم داشتند روز گرگان را با روز 5 آذر عجین کنند.

رئیس ستاد گرامیداشت هفته بسیج شهرستان گفت: هنگامی که فرمایشات مقام معظم رهبری در رابطه با فرهنگ بسیج را می بینیم، وظیفه فرهنگ بسیج که با فرهنگ 5 آذر عجین شده بر دوش ما و مسئولین شهرستان سنگین تر می شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۹۸۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امداد رسانی گروه‌های جهادی بسیج در سیل بم

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز کرمان، بارش'باران و وقوع سیل در شرق استان کرمان بویژه شهرستان بم خسارت زیادی به مردم منطقه وارد کرده است جهاد گران بسیجی در حال امداد رسانی و کمک به سیل زدگان هستند .
 فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بم‌گفت : بارش باران و سیل در شرق استان شهرستان بم باعث آب گرفتگی منازل و خسارت به مردم شده است و تعداد ۳۰ گروه جهادی با بیش از ۳۰۰نفر از بسیجیان ۳ روز  است که در حال امداد رسانی و کمک به مردم منطقه سیل زده شهرستان بم هستند .
سرهنگ دهقانیان گفت سیل در بم به کشاورزان و منازل مسکونی قنوات باغات کشاورزی راهای روستایی خسارت زیادی وارد کرده است دستگاه‌های اجرایی در حال برآورد خسارت در منطقه هستند .

فرمانده ناحیه بسیج سپاه بم گفت : گروه‌های جهادی در حال لایه روبی سیل از منازل و شستشوی لوازم مردم و تخلیه گل  آب از منازل هستند کار امداد رسانی بسیجیان کمک‌به مردم ادامه دارد .

دیگر خبرها

  • موافق اجرای نمایش در سالن‌های خصوصی نیستم/ اقتصاد تئاتر رضایت‌بخش نیست
  • تشریح اقدامات بسیج ورزشکاران در هفته ترویج فرهنگ پهلوانی
  • قیام جامعه دانشگاهی ایران در حمایت از دانشجویان آزادیخواه اروپا و آمریکا +تصاویر
  • تجلیل از مروجان فرهنگ پهلوانی 
  • آئین تجلیل از مروجین فرهنگ و منش پهلوانی در ساری
  • کمی مهربان باشیم (بررسی زندگی و آثار دکتر هروی)
  • امداد رسانی گروه‌های جهادی بسیج در سیل بم
  • دومین پویش مردمی پاکسازی جنگل های هیرکانی در گرگان برگزار شد
  • فیلم/ بمباران خونین شب گذشته در رفح
  • گشایش دفتر بسیج ورزشکاران شهرستان ساری