Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار لرستان امروز در سفر به شهرستان دوره چگنی از طرح‌های عمرانی و بهداشتی درمانی این شهرستان بازدید کرد و بنا شد وضعیت کارخانه صدر فولاد دوره چگنی تا ۲ ماه آینده تعیین تکلیف شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، استاندار لرستان امروز در جریان سفر خود به شهرستان دوره چگنی، از طرح‌های این شهرستان بازدید کرد و به بررسی مشکلات برخی از این طرح‌ها پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این سفر اعتبارات موردنیاز طرح‌ها بررسی شد و برای رفع مشکلات برخی از این طرح‌ها برنامه‌ریزی‌شده و توسط استاندار لرستان زمان معین شد.

ایجاد 13 پروژه بهداشتی درمانی دوره چگنی نیازمند 30 میلیارد تومان

کوروش ساکی رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان در جریان این بازدیدها در جمع خبرنگاران اظهار داشت: 13 طرح بهداشتی درمانی در شهرستان دوره چگنی در حال اجرا است که اعتبار موردنیاز این طرح‌ها 30 میلیارد تومان برآورد شده است.

وی افزود: یکی از این طرح‌ها ساختمان اداری درمانی دوره چگنی است که دارای 420 متر زیربنا بوده و مجموعاً به 6 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به اینکه این پروژه در مردادماه سال جاری آغازشده است، عنوان کرد: این پروژه در حال حاضر حدود 10 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا 30 ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی بیان کرد: مرکز جامع سلامت شهری و روستایی ویسیان نیز دارای 1200 متر زیربنا بوده و اعتبار آن دو میلیارد تومان برآورد شده است.

ساکی گفت: مقررشده این پروژه را هفته دولت سال آینده تکمیل کرده و به بهره‌برداری برسانیم هم‌اکنون نیز دارای 35 درصد پیشرفت فیزیکی است.

وی بابیان اینکه به ازای هر 10 هزار نفر باید یک مرکز جامع سلامت شهری و روستایی ایجاد شود، اظهار داشت: از 30 میلیارد اعتبار پیش‌بینی‌شده، مقررشده که سه میلیارد توسط وزارت بهداشت، یک میلیارد و 200 میلیون تومان توسط دانشگاه علوم پزشکی و یک میلیارد و 800 میلیون تومان از طرف خیرین سلامت تأمین شود.

تعیین تکلیف کارخانه صدر فولاد دوره چگنی تا 2 ماه آینده

سید موسی خادمی استاندار لرستان نیز در رابطه با وضعیت این کارخانه اظهار داشت: مالک این کارخانه دارای مشکلاتی است که باید تلاش کند ظرف دو ماه آینده این مشکلات را برطرف کند.

وی بیان کرد: این کارخانه روی کاغذ آماده حرکت است و این در حالی است که هم‌اکنون بازار و قیمت مناسبی برای تولیدات این کارخانه وجود دارد که مالک آن باید وضعیت آن را مشخص کند.

استاندار لرستان با تأکید بر اینکه اگر ظرف مدت معین‌شده این کارخانه تعیین تکلیف نشود، از راه‌های دیگری وارد می‌شویم، خاطرنشان کرد: درصورتی‌که وضعیت این شرکت مشخص شود، آمادگی داریم تا برای راه‌اندازی ذوب آن نیز حمایت کنیم.

پیشرفت 30 درصدی استخر سرپوشیده دوره چگنی

علی یاور عزیزپور مدیرکل ورزش و جوانان لرستان نیز در جریان بازدید استاندار لرستان از این پروژه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این پروژه هم‌اکنون دارای 30 درصد پیشرفت فیزیکی است.

وی گفت: مساحت این پروژه 2000مترمربع و دارای 1520 متر زیربنا است که در بهمن سال گذشته عملیات اجرایی آن آغازشده است و تاکنون 500 میلیون تومان اعتبار برای آن هزینه شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان لرستان خاطرنشان کرد: امسال نیز 2میلیارد و 160 میلیون تومان اعتبار برای تکمیل این پروژه اختصاص‌یافته است و تا امردز 330 میلیون تومان از آن پرداخت‌شده است.

وی با اشاره به اینکه این پروژه دارای 35 درصد پیشرفت فیزیکی است تصریح کرد: اعتبار موردنیاز آن از محل اسناد خزانه تأمین می‌شود و این در حالی است که جانمایی این پروژه نیز در محل مناسب و در دسترس است.

آبیاری 1700 هکتار از اراضی دوره چگنی از ایستگاه پمپاژ میشاخور

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان نیز در جریان این سفر در جمع خبرنگاران عنوان کرد: پروژه پمپاژ میشاخور از سال 82 تاکنون به علت مشکلات اعتباری راکد مانده است.

وی بیان کرد: 1700 هکتار از اراضی این منطقه توسط این پروژه آبیاری خواهند شد و این در حالی است که تاکنون حدود 11 میلیون تومان برای این پروژه هزینه شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان خاطرنشان کرد: دستگاه‌های پمپاژ این پروژه خریداری‌شده‌اند، اما مشکلاتی در زمینه تخصیص برق برای این پروژه وجود دارد که باید رفع شوند.

وی تصریح کرد: تلاش می‌کنیم که با اقدامات انجام‌شده، تا سال زراعی جدید این پروژه تکمیل‌شده و آن را به بهره‌برداری برسانیم.

70 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز چهاربانده پلدختر_خرم‌آباد

علی عیلخانی مدیرکل راه‌وشهرسازی لرستان نیز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اعتبار موردنیاز این پروژه 70 میلیارد تومان است و عملیات اجرایی آن نیز از مرداد امسال آغازشده است.

وی افزود: با توجه به اینکه این پروژه دارای 1400 متر تونل است، کار سنگینی به شمار می‌رود و یکی از مهم‌ترین پروژه‌های لرستان است.

مدیرکل راه‌وشهرسازی لرستان با اشاره به محور مواصلاتی دوره_ ویسیان خاطرنشان کرد: این محور دارای 8 کیلومتر طول است که تاکنون 6 کیلومتر آن انجام‌شده است و در تلاش هستیم هر چه سریع‌تر آن را به بهره‌برداری برسانیم.

انتهای پیام/

R41450/P1377/S6,72/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۷۲۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حملات پهپادی ویرانگر اوکراین به کارخانه های فولاد روسیه

 

بین الملل تابناک: هفتصد و هفتاد و هفتمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

 

حملات پهپادی ویرانگر اوکراین به کارخانه های فولاد روسیه

یک منبع اطلاعاتی اوکراین مدعی شد که پهپادهای این کشور به یک کارخانه بزرگ فولاد در منطقه «لیپتسک» روسیه حمله و خساراتی به آن وارد کردند.

رویترز چهارشنبه شب به نقل از یک منبع اطلاعاتی اوکراین نوشت که در این حمله بخشی از «ایستگاه اکسیژن» کارخانه متالورژی «نوولیپتسک» آسیب دیده است که این خسارت تاثیر طولانی‌مدت بر فعالیت این کارخانه خواهد داد.

شرکت NLMK که مالکیت این کارخانه را در اختیار دارد ادعای اوکراین را رد کرد. یک منبع صنعتی در روسیه نیز گفت که این کارخانه طبق معمول به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

پیشتر فرماندار لیپتسک گفته بود که یک پهپاد اوکراینی به یک منطقه صنعتی حمله کرده است اما درباره اینکه آیا این اقدام خسارتی داشته است یا خیر، اطلاعاتی منتشر نکرد.

اوکراین در ماه‌های اخیر حملات پهپادی خود را علیه تاسیسات صنعتی و نفتی روسیه افزایش داده است. کی‌یف انجام حملات پهپادی علیه این تاسیسات را بطور رسمی تایید یا تکذیب نمی‌کند اما هشدار داده است، تاسیساتی که از جنگ علیه اوکراین حمایت می‌کنند، اهداف مشروع نظامی قلمداد می‌شوند.

اما شرکت NLMK گفته که با صنایع دفاعی روسیه همکاری ندارد و محصولات آن صرفا کاربرد غیرنظامی دارد. این شرکت در اکتبر ۲۰۲۲ اعلام کرد که قادر به تولید فولاد سخت برای مصارف نظامی نیست و برای ارتش این کشور محصولی تولید نمی‌کند.

حمله پهپادی کی‌یف علیه کارخانه فولاد لیپتسک توسط آژانس اطلاعات نظامی اوکراین GUR انجام شد. این آژانس همچنین به ۲ مخزن نفت شرکت روس‌نفت در منطقه «اسمولنسک» روسیه حمله کرد.

این در حالی است که روسیه نیز در هفته‌های اخیر حملات هوایی خود را علیه سیستم انرژی اوکراین افزایش داده است.

لوکاشنکو: اوکراین میدانی برای آزمودن نظم جهانی آینده است

الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهوری بلاروس تاکید کرد که قدرتهای بزرگ هسته‌ای بطور غیرمستقیم در اوکراین می‌جنگند و آن کشور میدانی برای آزمودن نظم جهانی آینده است.

 لوکاشنکو چهارشنبه در سخنانی در کنگره خلق بلاروس اظهار کرد: امروزه هر کسی می‌داند که اوکراین یک میدانی برای آزمون است و تحولات آن کشور به نحوی مشخص خواهد کرد که نظم جهانی در آینده چگونه خواهد بود.

وی با بیان اینکه «قدرتهای بزرگ هسته‌ای عملا بطور غیرمستقیم در خاک با هم می‌جنگند» افزود: دولت اوکراین به توافقی با غرب دست یافته است که بر اساس آن جان مردم اوکراین با سلاح مبادله می‌شود.

لوکاشنکو تاکید کرد: این یک مساله دردناک است. اما بگذارید نگاهی فلسفی به تحولات بیندازیم. چه کسی در این دور جدید از تقابل میان شرق و غرب پیروز شده است؟ ما پیروز نشده‌ایم؟ آنها هم پیروز نشده‌اند.

رئیس جمهوری بلاروس با بیان اینکه همه روسای جمهوری سابق اوکراین کشورشان را غارت کردند، گفت: اوکراین کشوری شکوفا با خاکی حاصلخیز و دارای نیمی از عناصر جدول مندلیف است. به ۲ دریا راه دارد و از معادن و غول‌های صنعتی با مردمی خلاق و سختکوش دارد.

لوکاشنکو اظهار کرد که مردم اوکراین باید «آزاد زندگی کنند، شاد باشند و ثروتمند شوند. اما آنها ثروتمند نشدند بلکه فقط شمار معدودی از آنها ثروت کسب کردند. اولیگارش‌ها و افراد قدرتمند همه منابع را از آن خود کردند.

هشدار روسیه در مورد استقرار تاسیسات هسته‌ای ناتو در لهستان

مقام ارشد وزارت خارجه روسیه در مورد احتمال استقرار تاسیسات هسته‌ای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در لهستان هشدار داد و گفت که این تاسیسات در صورت استقرار، هدف نظامی مسکو خواهند بود.

 سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرگزاری تاس بیان کرد که تاسیسات هسته‌ای ناتو اگر به طور دائم در لهستان مستقر شوند، یک هدف نظامی برای مسکو خواهند بود.

این مقام روس هشدار داد که عملیات هسته‌ای مشترک کشورهای عضو ناتو که نزدیک مرز روسیه هستند، به تهدیدهای امنیتی مسکو اضافه می‌شود.

ریابکوف همچنین اضافه کرد که بحث در مورد استقرار تاسیسات هسته‌ای ناتو در لهستان یک "داستان در حال آشکار شدن" است.

وی تاکید کرد که مسکو به دقت مراقب این موضوع است که چگونه دستگاه‌های مختلف اجرایی لهستان در حال بررسی این موضوع در گفتمان داخلی خود هستند.

آندژی دودا رئیس جمهور لهستان پیشتر در گفت وگو با یک روزنامه محلی گفته بود که این کشور آماده استقرار کلاهک‌های هسته‌ای ذیل برنامه «اشتراک گذاری هسته‌ای» ناتو است.

وی اعلام کرد که در مورد این مساله با شرکای آمریکایی خود بیش از یک بار گفت وگو کرده است.

برنامه بازدارندگی هسته‌ای ناتو به نام برنامه «اشتراک هسته‌ای» این امکان را به اعضای این پیمان دفاعی می‌دهد که سلاح هسته‌ای خود را در کشورهای فاقد این سلاح‌ها، مستقر کنند.

ناتو از نوامبر ۲۰۰۹ تاکنون در چارچوب این برنامه، تسلیحات هسته‌ای آمریکا را در بلژیک، آلمان، ایتالیا، هلند و ترکیه مستقر کرده است.

با این حال ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو در اظهاراتی، گفت: پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای استقرار تسلیحات هسته‌ای در کشورهای دیگر به عنوان بخشی از تلاش‌های بازدارندگی خود ندارد.

 

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی فاز دوم کارخانه فولاد بافت مصداق«جهش تولید با مشارکت مردم» است
  • جلسه نهایی تعیین تکلیف «برج‌های دوقلو» خرم‌آباد برگزار می‌شود
  • حملات پهپادی ویرانگر اوکراین به کارخانه های فولاد روسیه
  • ایجاد ۷ ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در همدان
  • توسعه فضا‌های بهداشتی و درمانی اردبیل در اولویت قرار دارد
  • ضرب‌الاجل استاندار لرستان برای تعیین‌تکلیف برج‌های خرم‌آباد
  • وضعیت «برج‌های دوقلو» در خرم‌آباد هر چه سریع‌تر تعیین تکلیف شود
  • وضعیت «برج‌های دوقلو» خرم‌آباد هر چه سریع‌تر تعیین تکلیف شود
  • توسعه فضاهای بهداشتی و درمانی اردبیل در اولویت قرار دارد
  • ‌ بهره‌برداری از ۳۶ پروژه عمرانی سلامت‌محور در فارس