Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-07@12:38:13 GMT

پوتین به سلطه عربستان بر بازار نفت پایان داد

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۰۰۴۲۷

پوتین به سلطه عربستان بر بازار نفت پایان داد

با توجه به همکاری روسیه و تأثیرگذاری تصمیمات این کشور در سازمان اوپک هم‌اکنون پوتین مؤثرترین نقش‌آفرین بازار نفت در جهان است.

به گزارش مشرق به نقل از راشاتودی، از آنجایی‌که همکاری روسیه با سازمان کشورهای صادرکننده نفت، اوپک، به شکل‌گیری توافق کاهش عرضه نفت در اواخر سال 2016 منجر شد هم‌اکنون ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور این کشور، مؤثرترین فرد بر بازار جهانی نفت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته یک منبع آگاه و ارشد اوپک هم‌اکنون پوتین تقریباً تمام تصمیمات اوپک را هدایت می‌کند.

وی ادامه داد: اگرچه روسیه عضو اوپک نیست؛ اما به نظر می‌رسد تاج پادشاهی عربستان بر بازار نفت را دزدیده و به سلطه این کشور پایان داده است.

تا پیش از این عربستان این قدرت را داشت که تنها با چند کلمه روند قیمتی نفت را تغییر دهد.

هلیما کرافت، یکی از مقامات مؤسسه RBC کپیتال مارکتز نیویورک، گفت: هم‌اکنون پوتین پادشاه بازار انرژی جهان است.

سخنان رئیس‌جمهور روسیه درباره تقویت احتمال تمدید توافق اوپک برای کاهش عرضه نفت پیش از سفر ملک سلمان به مسکو باعث شد تا قیمت نفت روندی افزایشی را در پیش گیرد.

پوتین گفته بود که احتمالاً طرح کاهش عرضه نفت تا پایان سال 2018 تمدید شود.

قرار است 14 کشور عضو اوپک و دیگر کشورهای تولیدکننده نفت نظیر روسیه و مکزیک هفته آینده در وین اتریش نشستی را برگزار کنند.

با نزدیک شدن زمان برگزاری این نشست، قیمت نفت نیز روندی افزایشی را در پیش گرفته است.

اریک لیرون معاون اول شرکت نفتی روسنفت روسیه گفت: هم‌اکنون 3 سناریو در پیش است. نخست اینکه توافق اوپک پایان سال 2017 به پایان برسد، یا اینکه تا پایان ماه مارس سال 2018 ادامه یابد و سوم اینکه تا پایان سال 2018 تمدید شود.

به گزارش فارس به نقل از راشا تودی، ادوارد چاو یکی از کارشناسان ارشد موسسه مطالعات بین‌المللی و استراتژیک واشنگتن گفت: با توجه به شرایط کنونی قیمت نفت و واقعیت‌های ژئوپلتیکی موجود در جهان احتمالاً‌ توافق اوپک تمدید خواهد شد.

وی ادامه داد: تمدید این توافق به نفع همه طرف‌های حاضر است. عربستان به دیگر کشورهای بزرگ تولیدکننده نفت برای تأثیرگذاری بر بازار و نقش‌آفرینی بهتر در زمینه‌های ژئوپلتیکی و اقتصادی در خاورمیانه نیاز دارد و روسیه نیز به تمدید توافق کاهش عرصه به عنوان یک قدم خوب نگاه می‌کند.

اواخر سال 2016 عمده کشورهای تولیدکننده نفت جهان توافق کردند تا مجموع عرضه نفت به بازار جهانی را 1.8 میلیون بشکه روزانه کاهش دهند.

منبع: العالم ارسال به تلگرام

منبع: مشرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۰۰۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز رسمی پنجمین دوره ریاست جمهوری پوتین پس از ادای سوگند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه که در انتخابات ریاست جمهوری روسیه، با اکثریت آراء پیروز شد، با ادای سوگند در مراسم تحلیف در کاخ کرملین، به طور رسمی پنجمین دوره ریاست جمهوری خود را آغاز کرد.

تاریخچه آیین برگزاری مراسم تحلیف ریاست جمهوری که امروز(سه‌شنبه) در کرملین برگزار شد، به سال ۲۰۰۰ بازمی‌گردد. این سنت در سال ۲۰۲۴ نیز با حضور شماری از مقامات برجسته روسیه، قضات و اعضای پارلمان این کشور ادامه یافت. براساس اعلام دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین، حدود ۲ هزار و ۶۰۰ نفر به این مراسم دعوت شده‌ بودند.

پوتین که در انتخابات ماه مارس با کسب ۸۷.۲۸ درصد آراء، قاطعانه به پیروزی رسید، دقایقی پیش با ادای سوگند، به طور رسمی پنجمین دوره ریاست جمهوری‌اش را شروع کرد.

کد خبر 6099399

دیگر خبرها

  • پیام پوتین به غرب در آیین تحلیف
  • پوتین به‌عنوان رئیس‌جمهور سوگند یاد کرد/ استعفای دولت روسیه
  • آغاز رسمی پنجمین دوره ریاست جمهوری پوتین پس از ادای سوگند
  • پوتین: سرنوشت روسیه را ما خودمان و تنها خودمان تعیین خواهیم کرد
  • پوتین برای پنجمین بار رئیس‌جمهور روسیه شد+ فیلم
  • مراسم تحلیف «پوتین» فردا برگزار می‌شود
  • پوتین دستور آغاز رزمایش هسته‌ای را صادر کرد
  • پوتین رزمایش هسته‌ای برگزار می‌کند
  • بورل: همه اعضای اتحادیه اروپا روسیه را «تهدید» نمی‌دانند
  • پایان سلطه گوگل با این موتور جست‌وجوی جدید