Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شانا»
2024-04-27@14:42:33 GMT

تداوم گازرسانی به بخش خانگی با وجود افت دمای هوا

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۹۱۷۱۵

تداوم گازرسانی به بخش خانگی با وجود افت دمای هوا

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران گفت: با وجود کاهش دمای هوا و آغاز بارش در سطح کشور، گازرسانی به بخش خانگی در شهرها و روستاها، بی وقفه و بدون اختلال ادامه دارد.

سعید مومنی، درباره آخرین وضع گازرسانی در سطح کشور به خبرنگار شانا گفت: در روزهای اخیر شاهد کاهش دمای هوا و آغاز بارش برف و باران در نقاط مختلف کشور بوده‌ایم، با این وجود گازرسانی به همه بخش‌ها بدون هیچ اختلالی ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در مهرماه امسال، به طور میانگین روزانه 175 میلیون مترمکعب گاز به بخش های خانگی (شهری و روستایی) تحویل داده شده و اکنون نیز در تامین و توزیع گاز به این بخش مشکلی وجود ندارد.

مومنی درباره گازرسانی به مناطق آسیب دیده غرب کشور توضیح داد: عملیات نشت‌یابی و بررسی ایمنی شبکه گازرسانی در همه مناطق زلزله زده غرب کشور به پایان رسیده و هموطنانی که در منازل خود ساکن شده‌اند از نعمت گاز و گرمایش برخوردارند اما ساختمان‌هایی که دچار تخریب فراوان شده و علمک آنها نیز آسیب دیده تا زمان بازسازی ساختمان و تعمیر علمک گازرسانی نخواهند شد زیرا قابلیت سکونت افراد و استفاده آنان از گاز وجود ندارد.

به گفته مدیرگازرسانی شرکت ملی گاز، هم اکنون ۷۴ درصد از جمعیت خانوار روستایی ایران از نعمت گاز برخوردارند که این میزان تا پایان امسال و با تکمیل برخی طرح‌ها به ۷۷ درصد افزایش می‌یابد، همچنین تا پایان شهریور ماه، چهار میلیون و ۱۱۰ هزار خانوار از نعمت گاز برخوردار شدند که این میزان تا پایان امسال به ۴ میلیون و ۲۸۰ هزار خانوار می‌رسد.

مومنی با بیان اینکه اکنون ۲۴ هزار و ۴۰۰ روستای کشور گازرسانی شده‌اند و پنج هزار روستا نیز تا پایان سال به این تعداد اضافه می‌شود، درباره گازرسانی به مناطق شهری توضیح داد: در ایران یکهزار و ۲۵۴ شهر داریم که از این تعداد یکهزار و ۱۰۱ شهر گازرسانی شده‌اند، البته این آمار با تعداد مشترکان گاز برابر نیست زیرا ممکن است برخی افراد دارای چند اشتراک گاز باشند بر این اساس اکنون ۲۱ میلیون و ۶۰۰ هزار مشترک شهری داریم.

 وی تعداد خانوارهای شهری زیر پوشش گازرسانی را ۱۴ میلیون و ۶۸۳ هزار خانوار اعلام کرد و گفت: این تعداد برابر ۹۶ درصد است که تا پایان امسال به ۹۸ درصد افزایش می‌یابد، اکنون ۸۶ شهر در حال پایان طرح گازرسانی هستند که بخش زیادی از آنها در دهه فجر به بهره برداری می‌رسند.



منبع: شانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.shana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۹۱۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گذر امواج ناپایدار با تندباد و بارش پراکنده از اصفهان/تداوم روند افزایشی دمای هوا در استان

سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به گذر امواج ضعیف و ناپایدار همراه افزایش ابر، گاهی وزش تندباد موقتی و بارش پراکنده طی امروز و فعالیت سامانه بارشی از اواسط هفته آینده بر روی استان خبر داد.

لیلا امینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان اظهار کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر گذر امواج ضعیف و ناپایدار طی امروز و روز شنبه هشتم اردیبهشت از مناطق مستعد و ارتفاعات در نیمه شرقی و جنوبی استان است.

وی افزود: بر این اساس شرایط جوی در بیشتر مناطق به صورت افزایش ابر، گاهی وزش تندباد موقتی و در نواحی مستعد بارش پراکنده رگباری مورد انتظار است، طی روزهای یکشنبه تا بعدازظهر وقت سه‌شنبه جو پایدار حاکم خواهد بود.

سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان ادامه داد: از بعدازظهر روز سه‌شنبه تا پایان هفته سامانه فعال بارشی بر روی استان از سمت غرب و جنوب فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

وی با بیان اینکه دما بیشینه طی ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق استان یک تا سه درجه افزایش خواهد داشت، گفت: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۲۵ درجه سانتی‌گراد و کمینه آن بامداد فردا به ۱۱ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

امینی خاطرنشان کرد: بادرود با دمای ۲۹ درجه سانتی‌گراد و شاهین‌شهر و میمه با دمای یک درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان هستند.

کد خبر 748090

دیگر خبرها

  • تداوم آفتاب بر گستره آبادان و خرمشهر
  • گذر امواج ناپایدار با تندباد و بارش پراکنده از اصفهان/تداوم روند افزایشی دمای هوا در استان
  • تداوم روند افزایشی دمای هوا در اردبیل/هفته‌ای بدون بارش داریم
  • تداوم سیر افزایش دما در آبادان و خرمشهر
  • اتصال ۱۲۶۸ واحد تولیدی و صنعتی به شبکه سراسری گاز در کردستان 
  • گازرسانی به ۱۲۶۸ واحد تولیدی و صنعتی در کردستان
  • پیش‌بینی وضعیت هوا طی روزهای آینده/ تداوم باد و باران در این نقاط
  • تداوم بارش ها در کرمان
  • تداوم باد و باران در کشور
  • ۱۲۶۸ واحد تولیدی و صنعتی کردستان به شبکه سراسری گاز متصل شدند