Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد:رئیس فدراسیون فوتبال درباره جلسه تعیین وضعیت کنفدراسیون فوتبال آسیا و صدور رای به نفع ایران برای میزبانی بازی های خانگی صحبت کرد.

به گزارش خرداد ،به نقل از فدراسیون فوتبال، رئیس فدراسیون فوتبال درباره جلسه تعیین وضعیت کنفدراسیون فوتبال آسیا و صدور رای به نفع ایران برای میزبانی بازی های خانگی صحبت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جلسه کمیته مسابقات را چطور ارزیابی می‌کنید؟
جلسه خوبی بود. ما یک روز زودتر به ژاپن رفته بودیم و رایزنی خوبی هم با اعضای کمیته مسابقات داشتیم و دلایل منطقی خود برای پایان دادن به شرایط فعلی را مطرح کردیم. خوشبختانه اعضای کمیته مسابقات با نظر ما موافق بودند.
همه اعضا حاضر بودند؟
خیر. نمایندگان کویت، سوریه، کره شمالی نبودند و نماینده عراق هم در زمان رای‌گیری از سالن بیرون رفت. نمایندگان ایران، قطر، امارات و عربستان هم در زمان رای‌گیری مجبور به ترک سالن شدند تا اعضا آزادانه رای بدهند.
شنیدیم صحبت‌های شما و نماینده عربستان با هم تفاوت ماهیتی داشت؟
بله. من درباره سود فوتبال و سود کنفدراسیون صحبت کردم و اینکه اگر این روند ادامه داشته باشد، با آسیب رسیدن به تماشاگران و دلسردی اسپانسرها، فوتبال قاره متضرر خواهد شد؛ اما نماینده عربستان فقط می‌گفت ایران ناامن است.
شما در برابر این اتهام دفاع نکردید؟
بله. گفتم اینجا در این جلسه نمایندگانی از کشورهای استرالیا، ژاپن، چین، قطر و کره جنوبی حضور دارند که تیم‌های کشورشان در چارچوب مقدماتی جام جهانی یا برای بازی با ایران یا برای بازی با عراق به ایران آمده‌اند و بدون کوچکترین مشکلی به کشورشان بازگشته‌اند و همه کشورها هم در بازگشت گفته‌اند در امنیت کامل بازی کرده‌اند. اینها نشان از امنیت مطلق ایران دارد. ما نباید اجازه بدهیم سیاست بیش از این در فوتبال دخالت و مردم را از دیدن فوتبال زیبا محروم کند. اگر شور تماشاگر و پول اسپانسر از فوتبال آسیا حذف شوند، آسیب بزرگی به فوتبال قاره وارد می‌شود. یوفا و فیفا اجازه دخالت سیاست در فوتبال را نمی‌دهند و ما هم باید از دنیا تبعیت کنیم. نماینده قطر هم در آن جلسه خوب صحبت کرد و در نهایت رای‌گیری بدون ۴ کشور ایران، قطر، امارات و عربستان انجام شد.
رای چه بود؟
رای با قاطعیت به میزبانی ایران از هم بازی‌ها بود. بیانیه را هم به این صورت نوشتند که خواست و اراده کمیته مسابقات به برگزاری بازی رفت و برگشت در همه کشورهاست در حالی که در بیانیه سال قبل به صراحت نام ایران و عربستان را آورده و از این بخش استثنا کرده بودند. در حقیقت کمیته مسابقات رای داده بود ایران امن نیست.
این تصمیم نهایی است؟
خیر. همه تصمیم‌های کمیته‌ها باید در هیات رئیسه تصویب شود همان طور که مصوبات کمیته‌های ما باید در هیات رئیسه فدراسیون خودمان تصویب شود. البته ما در اجلاس هیات رئیسه که به زودی در بانکوک برگزار می‌شود، آقای کفاشیان را داریم و مطمئن هستم ایشان به خوبی از دستاورد اخیر دفاع می‌کنند.
ممکن است حاصل جلسه دیروز کمیته مسابقات، در هیات رئیسه تصویب نشود؟
بله. احتمالش وجود دارد؛ اما این احتمال کم است. کمیته مسابقات صراحتا رای به بازی رفت و برگشت در کشورها از جمله ایران داده و تبصره و قید و استثنا هم در آن دیده نمی‌شود.
شنیده‌ایم عربستانی‌ها رایزنی‌های خود را برای تغییر رای کمیته مسابقات شروع کرده‌اند؟
درست است. همین امروز با دبیرکل جلسه گذاشته‌اند و می‌خواهند به دیدن شیخ سلمان هم بروند.
این درست است که عربستانی‌ها و اماراتی‌ها گفته‌اند در صورت تصویب بیانیه جلسه دیروز کمیته مسابقات در جلسه آینده هیات رئیسه کنفدراسیون فوتبال آسیا، دیگر در مسابقات آسیا شرکت نمی‌کنند؟
بله. آنها امروز با دبیرکل AFC جلسه گذاشته‌ و این را گفته‌اند. این را هم بگویم که عکس آن هم صادق است و اگر این رای‌گیری و تصمیم قانونی کمیته مسابقات، در جلسه آینده هیات رئیسه AFC مصوب نشود، ما هم از مسابقات آسیا کنار خواهیم رفت چون این را ظلمی بزرگ در حق فوتبال ایران و آسیا می‌دانیم.

برچسب ها: تاج ، فدراسیون فوتبال ، رئیس فدراسیون فوتبال

منبع: خرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۰۵۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درام و فانتزی ژانر فیلم‌های هشتمین پاتوق فیلم کوتاه شدند

به‌گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، هشتمین جلسه از نهمین فصل پاتوق فیلم کوتاه، روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت‌ ۱۴۰۳ با نمایش ۴ فیلم کوتاه در پردیس سینمایی بهمن برگزار خواهد شد.

فیلم‌های کوتاه داستانی «ماشوم» به کارگردانی حسین میرزامحمدی، «چشماتو ببند» به کارگردانی ابوذر حیدری، «برف سراسری» به کارگردانی پارسا دهقانیان و «دندان درخت» به کارگردانی علی پاک‌نیا، در این جلسه از فصل نهم پاتوق که توسط انجمن سینمای جوانان ایران برگزار می‌شود، روی پرده خواهند رفت.

سعید هاشم‌زاده نویسنده و منتقد سینما، به‌عنوان کارشناس این هفته، پس از اکران آثار با کارگردان‌های فیلم‌های کوتاه به نمایش درآمده و مخاطبان گفت‌وگو می‌کند و آثار را مورد تحلیل و بررسی قرار می‌دهد. محمد صابری به عنوان مجری‌کارشناس برنامه حضور خواهد داشت.

«ماشوم» در ژانر درام به نویسندگی مسعود هاشمی‌نژاد و کارگردانی و تهیه‌کنندگی حسین میرزامحمدی در سال ۱۳۹۹ ساخته شده است. در خلاصه داستان این اثر آمده است: «بلور دختری افغان است که بعد از حدود هشتاد روز اسارت به دست طالبان موفق به فرار می شود و به روستا و پناه خانواده خود باز می‌گردد. اما دیری نمی گذرد که متوجه می شود مأمن گاه او، قتلگاه او شده است.» متین حیدری‌نیا، حمیدرضا نعمیمی، نسرین مرادی، مهتاب جعفری، نقش‌آفرینان این اثر هستند.

«چشماتو ببند» فیلمی است در ژانر درام به نویسندگی احسان ثقفی یزدی و کارگردانی ابوذر حیدری. این فیلم با نقش‌آفرینی پوریا رحیمی‌سام، فرانک کلانتر و سینا کرمی در سال ۱۳۹۵ ساخته شده است. «چشماتو ببند» ماجرای مردی را به تصویر می‌کشد که با به دنیا آمدن فرزندش با بحران بی‌پولی شدیدی روبه‌رو می‌شود و چالش‌هایی بر سر راهش قرار می‌گیرد. سید سجاد قافله‌باشی تهیه‌کننده این اثر است.

«برف سراسری» را پارسا دهقانیان، نویسندگی و کارگردانی کرده و به‌تهیه‌کنندگی داوود رحمانی، در ژانر درام و در سال ۱۴۰۱ ساخته شده است. این اثر قصه راننده‌ای شب‌کار را روایت می‌کند که به طور ناخواسته درگیر ماجرایی می‌شود.

«دندان درخت» اثری فانتزی است به‌دنویسندگی و کارگردانی علی پاک‌نیا. سونیا سنجری، جاوید قائم مقامی، محمود رفیعی، سهیل باوی، بازیگران این فیلم کوتاه هستند و مهبد عبقری تهیه‌کنندگی این فیلم را برعهده داشته است. «دندان درخت» داستان صابر و خزر است که پس از چند ساعتی به مقصد رسیده‌اند ولی نمی‌توانند استراحتگاهشان (باغ نقاشی) را پیدا کنند، این مساله باعث عصبانیت خزر می‌شود و با صابر بحث می‌کنند ... این فیلم در سال ۱۴۰۱ تولید شده است.

هشتمین جلسه فصل نهم پاتوق فیلم کوتاه با همکاری موسسه فرهنگی، تبلیغاتی بهمن سبز - پخش رویش، یکشنبه ۱۶ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۵ در پردیس سینمایی بهمن برگزار می‌شود و شامل نمایش آثار و جلسه نقد و بررسی خواهد بود.

کد خبر 6095493

دیگر خبرها

  • حضور میرشاد ماجدی در جلسه ای اف سی
  • خبر مهم کنفدراسیون فوتبال آسیا برای پرسپولیس و استقلال
  • ژاپن ۱ - ۰ ازبکستان/ سامورایی‌ها بر بام آسیا ایستادند + فیلم
  • ژاپن ۱ - ۰ ازبکستان/ سامورایی‌ها بر بام آسیا ایستادند
  • مهم‌ترین اخبار ورزشی ۱۴ اردیبهشت
  • ملی‌پوش ایران در جایی حساس‌تر از فینال آسیا(عکس)
  • اولین حرف های آتیلا حجازی درباره استقلال | من خارج از کشور بودم اما ...|‌ با این شرایط قهرمانی آسیا صد درصد شدنی است
  • درام و فانتزی ژانر فیلم‌های هشتمین پاتوق فیلم کوتاه شدند
  • تیم فوتبال امیدهای عراق راهی المپیک شد/ اندونزی در یک قدمی المپیک
  • ویسی به کمیته انضباطی احضار شد