Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-30@14:12:16 GMT

مرکل: دولت جدید آلمان به زودی تشکیل می‌شود

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۰۶۰۸۷

مرکل: دولت جدید آلمان به زودی تشکیل می‌شود

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان از تصمیم خود برای تشکیل دولت جدید این کشور در آینده بسیار نزدیک خبر داد.

خبرگزاری مهر: صدر اعظم آلمان از تصمیم خود برای مصالحه با حزب سوسیال دمکرات آلمان و تشکیل هرچه سریعتر کابینه جدید این کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان از تصمیم خود برای تشکیل دولت جدید این کشور در آینده بسیار نزدیک خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی طی سخنانی ضمن خبر دادن از توافق خود با حزب سوسیال دمکرات آلمان ابراز امیدواری کرد که کابینه دولت جدید خود را به زودی تشکیل دهد.

صدر اعظم آلمان که این سخنان را در جریان برگزاری نشست محلی حزب خود یعنی «اتحاد مسیحی دمکرات» در شهر کولگسبورن مطرح می کرد، گفت: اروپا نیازمند یک آلمان قدرتمند است، به همین خاطر این خیلی مهم است که دولت جدید به زودی تشکیل شود.

گفته می شود این سخنان مرکل اندکی پس از اعلام آمادگی حزب سوسیال دمکرات آلمان برای مصالحه با صدراعظم آلمان مطرح می شود.

لازم به ذکر است در پی موفقیت حزب راستگرای افراطی «ای اف دی» آلمان در کسب میلیون ها رای و به دست آوردن تعداد چشمگیری از کرسی های پارلمان این کشور در انتخابات اخیر این کشور، قدرت حزب آنگلا مرکل که پیش از این اکثریت کرسی های پارلمان آلمان را در دست داشت، به چالش کشیده شد.

این درحالی بود که حزب سوسیال دمکرات که در زمان انتخابات در ائتلاف با حزب متبوع مرکل قرار داشت، اندکی پس از برگزاری انتخابات به جبهه مخالفان وی پیوست و همین امر موجب شد تا مرکل از کسب قدرت لازم و تعیین کننده برای تشکیل کابینه خود باز بماند.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۰۶۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شبکه‌های آزمایشگاهی حوزه بهداشت و درمان تشکیل می شود

دکتر وطن خواه با بیان اینکه تشکیل شبکه های آزمایشگاهی حوزه بهداشت و درمان از برنامه های اولویت دار وزارت بهداشت است، اظهار داشت: هدف از برگزاری این کارگاه، استفاده بهینه از منابع  و عدم موازی کاری در آزمایشگاه‌ها، سطح‌بندی نیروی انسانی آزمایشگاه‌ها متناسب با تخصص آن‌ها و فراهم کردن دسترسی به تمامی خدمات آزمایشگاهی برای مردم در تمامی نقاط کشور با بهترین کیفیت خدمات آزمایشگاهی است.

وی افزود: طبق اسناد بالادستی تا سال ۱۴۰۴ باید ۸۵ درصد آزمایشگاه های بیمارستان های دولتی تحت پوشش شبکه آزمایشگاهی قرار گیرند.

وطن خواه یادآور شد: در حال حاضر شبکه آزمایشگاهی در ارتباط با بخش خصوصی طبق آیین نامه ها موجود است و در صورت داوطلب بودن می توانند در شبکه آزمایشگاهی قرار گیرند.

وی در ادامه گفت: بیش از ۸ هزار و ۲۰۰  آزمایشگاه بهداشتی و درمانی در کشور در حال فعالیت هستند که از این تعداد حدود ۳ هزار و ۵۰۰ آزمایشگاه بهداشتی هستند.  

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • استانداردهای دوگانه آلمان در قبال پوتین و نتانیاهو
  • شبکه‌های آزمایشگاهی حوزه بهداشت و درمان تشکیل می شود
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • تقویت دفاع نظامی و غیرنظامی در دستورکار آلمان
  • شاهد تحول فن‌آورانه در حوزه حکمرانی فرهنگی خواهیم بود
  • هت‌تریک رکورد شکنی سامیار | عبدلی رکورد ۵۰ آزاد را هم جابه جا کرد
  • اعتراض علیه سیاست‌های ضد اسلامی دولت آلمان در هامبورگ
  • تکرار رکوردشکنی عبدلی در ۱۰۰ متر آزاد
  • برهم خوردن سخنرانی سفیر آلمان در پاکستان +فیلم