Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-08@18:43:28 GMT

واکنش سخنگوی وزارت امور خارجه به بیانیه کاخ سفید

تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۰۸۲۳۸

واکنش سخنگوی وزارت امور خارجه به بیانیه کاخ سفید

سخنگوی وزارت خارجه ایران با بیان اینکه بیانیه کاخ سفید مشارکت و مسئولیت آمریکا در جنایات عربستان علیه یمن را آشکارا به اثبات می رساند، گفت: از هر ابتکاری در ارسال کمک‌های بشردوستانه برای کاهش آلام مردم یمن استقبال می‌کنیم.

خبرگزاری فارس: بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به بیانیه کاخ سفید در خصوص اقدام و ژست سیاسی عربستان سعودی در بازگشایی یک بندر و فرودگاه برای کمک رسانی در یمن، ضمن رد اتهامات مطرح شده نسبت به کشورمان مبنی بر نقض قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد، گفت: جمهوری اسلامی ایران از هیچ کوششی برای انعکاس طنین هر چه بیشتر فریاد دادخواهی و مظلومیت مردم یمن به تمامی جهانیان و مجامع بین المللی دریغ نخواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: بار‌ها و در مناسبت‌های مختلف همواره اعلام کرده ایم که جمهوری اسلامی ایران هیچ ارتباط نظامی با یمن ندارد و توانمندی‌های دفاعی و موشکی این کشور موضوعی کاملا داخلی و صرفا مربوط به خود آن کشور است.

قاسمی خاطرنشان کرد: آمریکا در اقدامی سیاسی و هدفمند و با طرح اتهامات کاملا واهی و دروغین علیه ایران، همچون همیشه سعی دارد اذهان عمومی و جامعه بین المللی را از جنایات غیرانسانی و ضد بشری ائتلاف متجاوزین علیه یمن به سمت و مسیر دیگری منحرف کند و بجای درخواست از عربستان برای خاتمه دادن به بمباران اهداف غیرنظامی و کشتار مردم بیگناه و بی دفاع در یمن، با صراحت تمام در حمایت از این کشور برای ادامه جنایات وحشتناک خود سخن می‌گوید.

قاسمی تاکید کرد: بدون شک بیانیه کاخ سفید مشارکت و مسئولیت آمریکا در جنایات عربستان سعودی علیه یمن را آشکارا به اثبات می‌رساند.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همانگونه که بار‌ها اعلام کرده است از هرگونه ابتکاری که منجر به ارسال کمک‌های انساندوستانه به یمن شده و باعث کاهش رنج و آلام مردم این کشور شود، استقبال می‌کند.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۰۸۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محورهای رایزنی وزرای خارجه روسیه و عربستان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزای ریانوستی، وزارت خارجه روسیه امروز سه شنبه با صدور بیانیه ای از رایزنی وزیر امور خارجه عربستان با همتای روس خود خبر داد.

بر اساس اعلام این رسانه، رایزنی امروز به صورت تلفنی انجام شده است.

در بیانیه صادره از سوی وزارت خارجه روسیه در این خصوص آمده است: سرگئی لاوروف و وزیر امور خارجه عربستان در مورد چشم انداز توسعه روابط بین دو کشور و نیز موضوع تشدید درگیری ها میان فلسطینیان و (رژیم) اسرائیل گفتگو کردند.

از سوی دیگر، الشرق الاوسط نیز در این باره نوشت: فیصل بن فرحان بن عبدالله وزیر امور خارجه عربستان روز سه شنبه با سرگئی لاوروف همتای روس خود تماس تلفنی داشت.

دو طرف در مورد روابط دوجانبه و موضوعات مورد علاقه دو کشور گفتگو کردند.

کد خبر 6099640

دیگر خبرها

  • واکنش روسیه به مذاکرات مستقیم جمهوری‌آذربایجان و ارمنستان
  • کنعانی: بسیاری از کشورها خواستار ارتباط با ایران شده‌اند
  • الجزایر حمله اسرائیل به رفح را محکوم کرد
  • الجزایر حمله رژیم صهیونیستی به رفح را محکوم کرد
  • بیانیه شدیداللحن قطر در واکنش به حمله اسرائیل به رفح
  • افشاگری تازه جمهوری‌خواهان علیه رابرت مالی
  • روسیه در واکنش به تهدید انگلیس، حمله به تاسیسات این کشور را حق خود دانست
  • محورهای رایزنی وزرای خارجه روسیه و عربستان
  • روسیه سفرای انگلیس و فرانسه را احضار کرد
  • بررسی وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه