Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - پایگاه خبری تلویزیون سی بی اس آمریکا امروز (شنبه) به نقل از مدیر برنامه غذای سازمان ملل و گروه های حقوق بشری آمریکا، استفاده ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان سعودی از سلاح غذا در جنگ یمن را اقدامی بسیار شرم آور و غیر انسانی خواند.

دیوید بیسلی، مدیر برنامه غذای سازمان ملل امروز در گفت وگو با این شبکه خبری گفت: 'تردیدی نیست که ائتلاف کشورهای عربی به سرکردگی عربستان از ابزار غذا برای مبارزه با مخالفان خود در یمن بهره می برند، اقدامی که شرآور و غیرانسانی ترین سلاح جنگی در طول تاریخ بشری به حساب می آید'.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: 'در عین حال اقدام ائتلاف سعودی برای بازگشایی صرفا دو مرز هوایی و دریایی برای ارسال کمک های بشردوستانه به یمن برای مبارزه با قحطی در آن کشور کافی نیست و اوضاع انسانی را در یمن وخیم تر می کند'.
براساس این گزارش، گروه های حقوق بشری آمریکا از جمله بزرگترین آنها 'گروه امداد رسانی آمریکا' امروز اقدام عربستان علیه مردم یمن را محکوم و آنرا غیرانسانی توصیف کرده و در عین حال خواستار اقدام بین المللی برای توقف این اقدامات ننگین از سوی ائتلاف عربی در جنگ یمن شدند.
ائتلاف عربی (تحت سرکردگی رژیم آل سعود) دیروز اعلام کرد از روز پنجشنبه صدور مجوز برای کشتی ها و هواپیماهای حامل کمک های انسانی را که به مقصد بندر حدیده و فرودگاه صنعا در یمن در حرکت هستند، آغاز کرده است.
اما گروه های حقوق بشری این اقدام را با توجه به نیاز مبرم مردم یمن به محموله های عظیم امدادی کافی ندانسته و اعلام کردند که با این وجود هنوز مرزهای زمینی، هوایی و دریایی یمن برای امداد رسانی به آن کشور بسته است.
پائولو سِرنوشی، مدیر کمیته بین المللی نجات یمن مستقر در آمریکا نیز این اقدام سعودی ها را برای رساندن انواع کمک های بین المللی از جمله، آب، غذا، دارو، سوخت و همه نیازمندی های ضروری زندگی به نیازمندان آن در یمن کافی نداست.
براساس این گزارش، اگرچه سازمان ملل اعلام کرد ائتلاف عربی با ازسرگیری پروازها به مقصد صنعا موافقت کرده و با صدور مجوز برای انتقال هوایی کارکنان بخش کمک رسانی سازمان ملل به صنعا موافقت کرده است، اما با توجه به اینکه 80 درصد از مردم یمن از جمله 11 میلیون کودک زیر 18 سال که نیمی از جمعیت این کشور را شامل می شوند از دسترسی به آب و غذا محروم هستند، حتی این اقدام ائتلاف نیز همچنان غیرانسانی ترین اقدام جنگی علیه مردم یمین به حساب می آید.
این گزارش حاکی است که بسیاری از گروه های حقوق بشری جهان نیز این اقدام سعودی ها را برای رفع بحران انسانی قحطی و گرسنگی ناشی از تحمیل یک جنگ نابرابر آن کشور به مردم یمن کافی نداسته و خواستار پایان جنگ در آن کشور شدند.
براساس این گزارش، اگرچه آنها از دولت آمریکا نیز می خواهند اقدام عاجلی برای حل این بحران انسانی صورت دهد، اما دولت ترامپ به سبب تعامل مثبتی که با حکام سعودی دارد، از کمک به مردم یمن سرباز زده و می زند.
عربستان با همراهی چند کشور عربی و آمریکا از ششم فروردین سال 94 تاکنون یمن را مورد تجاوز زمینی، هوایی و دریایی قرار داده که بر اثر آن تاکنون بیش از 13 هزار یمنی شهید و هزاران نفر دیگر نیز زخمی شده اند.
حدود دو هفته پیش در پاسخ به تجاوزها و بمباران مناطق مسکونی یمن توسط بمب افکن های عربستانی -آمریکایی، که موجب شهادت شمار زیادی از مردم مسلمان یمن شد، رزمندگان یمنی فرودگاه ریاض را با موشک زمین به زمین هدف قرار دادند؛ این موضوع باعث ترس و نگرانی مقامات آل سعود شد و ولی عهد این کشور دستور محاصره همه جانبه یمن را صادر کرد.
خاورم 1378**1275
مترجم علی نصیری**انتشار دهنده: مجید جعفری

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۰۱۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش سنای آمریکا برای جلوگیری از بازداشت نتانیاهو

پایگاه آکسیوس گزارش داده گروهی از اعضای مجلس سنای آمریکا با مقام‌های ارشد دیوان بین‌المللی کیفری دیدار کرده‌اند.   طبق این گزارش سناتورها نگرانی خود را از احتمال صدور قرار بازداشت برای مقام‌های اسرائیل ابراز کرده‌اند. گزارش‌ها طی روزهای گذشته از احتمال صدور قرار بازداشت برای مقام‌های ارشد اسرائیل از جمله بنیامین نتانیاهو حکایت داشته است.   پایگاه آکسیوس روز چهارشنبه هم گزارش داده بود اسرائیل به دولت جو بایدن هشدار داده چنانچه دیوان بین‌المللی کیفری اقدام به صدور قرار دستگیری برای سران این رژیم کند اقدامات تلافی‌جویانه‌ای علیه تشکیلات خودگردان اتخاذ خواهد کرد که می‌تواند به سقوط آن منجر شود.   این گزارش‌ها در شرایطی منتشر می‌شوند که برخی گزارش‌های رسانه‌ای طی دو هفته گذشته از آماده شدن دیوان کیفری بین‌المللی برای صدور قرار بازداشت علیه سران اسرائیل از جمله «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر «یوآو گالانت»، وزیر جنگ و «هرزی هالوی»، رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم حکایت دارند.   دیوان بین‌المللی کیفری که مستقر در شهر «لاهه» هلند است وظیفه رسیدگی به جرایم نسل‌کشی، جنایت علیه بشریت و جنایت‌های جنگی را به عهده دارد. این دداگاه از سال ۲۰۲۱ در حال تحقیق درباره احتمال وقوع جنایت‌های جنگی توسط ارتش اسرائیل و گروه‌های فلسطینی است. گفته می‌شود «عملیات ۷ اکتبر» (عملیات طوفان‌الاقصی) و جنگ غزه نیز اکنون به دامنه موضوعات مورد تحقیق توسط دیوان بین‌المللی دادگستری اضافه شده است.   چند روز قبل‌ وب‌سایت اسرائیلی والانیوز در گزارشی از «تماس‌های بی‌وقفه» نتانیاهو با بایدن برای جلوگیری از صدور قرار بازداشت علیه سران رژیم اسرائیل خبر داده بود. با آنکه آمریکا جزو کشورهای امضاکننده اساسنامه رم برای تشکیل دیوان کیفری بین‌المللی نیست اما این دادگاه بابت اثرپذیری از نظرات مقام‌ها در واشنگتن مورد انتقاد قرار گرفته است. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • درخواست ممنوعیت فروش سلاح به تل آویو در کنگره
  • درخواست نمایندگان کنگره آمریکا برای ممنوعیت فروش سلاح به تل آویو
  • توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا در انتظار چراغ سبز اسرائیل!
  • نیویورک‌تایمز: نتانیاهو در حال بررسی اداره غزه توسط ائتلاف عربی-اسرائیلی است
  • تلاش سنای آمریکا برای جلوگیری از بازداشت نتانیاهو
  • آمریکا از چین و روسیه خواست کنترل سلاح‌های هسته‌ای را به «هوش مصنوعی» نسپارند
  • لفاظی مقام سابق آمریکا در مورد اقدام تنبیهی اخیر ایران علیه اسرائیل
  • حمله‌های ائتلاف متجاوز آمریکا و انگلیس علیه فرودگاه «الحدیده» یمن
  • شکست ائتلاف ضدایرانی
  • آنتونوف: اتهام‌زنی آمریکا درباره تسلیحات شیمیایی نفرت‌انگیز است