Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-27@21:13:52 GMT

آموزش نمایش دادن درصد باتری در نوار منوی اندروید

تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۰۸۶۱۰

آموزش نمایش دادن درصد باتری در نوار منوی اندروید

این روزها باتری کم عمر و ضعیف گوشی ها، کنترل مرتب میزان شارژ باقی مانده را به امری ضروری تبدیل کرده است.

کلیک: متاسفانه اندروید میزان شارژ باقی مانده در باتری را به صورت دقیق نشان نداده و فقط شکل مبهی از وضعیت کلی آن ارائه می کند. بنابر این تصمیم گرفتیم نحوه نمایش درصد دقیق باتری در نسخه های مختلف اندروید را به شما آموزش دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شما همواره می توانید با پایین کشیدن نوار اعلان (notification bar) با دو انگشت درصد شارژ باتری گوشی خود را مشاهده کنید ولی این روش سریع و همیشه در دسترس نیست. شما با تنظیمات مخفی موجود در اندروید مارشملو(6) لالی پاپ(5) و کیت کت (4.4) می توانید قابلیت نمایش همیشگی درصد باتری کنار آیکون آن را در نوار اعلان فعال کنید.

برای فعال سازی این قابلیت در اندروید مارشملو ابتدا باید “System UI Tuner” را فعال کنید تا امکان دسترسی به تنظیمات مخفی فراهم شود.

پس نوار اعلان را یک بار پایین بکشید و یک بار دوباره این کار را انجام دهید (یا یک بار با دو انگشت این کار را انجام دهید) تا آیکون شبیه به چرخ دنده را مشاهده کنید.

آیکون چرخ دنده را لمس کرده و انگشت خود را روی آن نگه دارید تا زمانی که شروع به چرخش کند. بعد از آن انگشت خود را بردارید، حال شما باید پیامی را مبنی بر فعال شدن System UI Tuner مشاهده کنید.

حال به قسمت تنظیمات یا setting گوشی خود مراجعه کنید. گزینه جدیدی به نام System UI Tuner به آن اضافه شده است. آن را لمس کرده و در صورتی که پیغام هشداری مشاهده کردید، آن را تایید کنید.در صفحه System UI Tuner گزینه “Show embedded battery percentage” (نمایش درصد باتری) را فعال کنید. اکنون آیکون باتری درصد شارژ موجود را برای همیشه نمایش خواهد داد.

و اکنون نوبت به اندروید لالی پاپ و کیت کت می رسد:

اگر چه کیت کت و لالی پاپ این قابلیت را در سیستم اصلی خود دارند، ولی تنظیمات آن کمی مخفی تر است. در حقیقت اصلا تنظیماتی برای آن وجود ندارد و تنها راه فعال سازی آن استفاده از دستورات ADB و یا نصب اپلیکیشن Battery Percent Enabler از فروشگاه گوگل پلی است. خوشبختانه برای انجام این کار نیازی به روت بودن گوشی نیست و شما با دستور العمل ساده زیر به راحتی می توانید در اکثر گوشی ها این کار را انجام دهید.

ابتدا اپلیکیشن گوگل پلی را در گوشی خود باز کرده و از طریق سیستم جستجو Battery Percent Enabler را جستجو کنید. اپلیکیشنی که توسط “kroegerama” منتشر شده است را انتخاب کنید (اپلیکیشن های دیگری با نام مشابه وجود دارد).

شما همچنین می توانید برای انجام این کار از گوشی یا رایانه خود روی این لینک کلیک کنید تا مستقیما به صفحه این اپلیکیشن منتقل شوید.

سپس روی گزینه “Install” کلیک کنید تا اپلیکیشن روی گوشی شما نصب شود. (اگر این کار را توسط رایانه انجام می دهید مطمئن شوید که دستگاه درست را از لیست باز شونده انتخاب کنید)

پس از نصب آن روی گزینه “Open” کلیک کنید و یا از منوی گوشی خود اپلیکیشن را پیدا کرده و اجرا کنید.

گزینه “Enable Battery Percent” را تیک بزنید و گوشی خود را ریبوت (راه اندازی مجدد) کنید.

پس از راه اندازی مجدد گوشی شما قادر خواهید بود آیکون باتری را در حالی که درصد باقی مانده شارژ را نمایش می دهد، مشاهده کنید.

متاسفانه در بعضی گوشی ها مشکلی وجود دارد و آن این است که رنگ اعداد به نمایش در آمده برای درصد باتری سفید و هم رنگ آیکون باتری است. بنابر این وقتی که باتری شما کامل پر باشد نمی توانید اعداد آن را بخوانید. شاید به همین دلیل است که این قابلیت به طور مستقیم در تنظیمات اندروید جای داده نشده است. ولی در هر صورت بهتر از هیچ است.

البته اپلیکیشن های زیادی وجود دارد که قادر اند درصد شارژ باقی مانده باتری را نشان دهد ولی اکثر آن ها این کار را در نوتیفیکشن جداگانه و مخصوص به خودشان انجام می دهند نه در قسمت آیکون باتری خود اندروید. بنابر این راه حل ذکر شده در بالا بهترین راه برای اضافه کردن درصد باقی مانده باتری به نوار منوی اندروید است.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۰۸۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبیاری ۸۰ درصد مزارع سبزی و صیفی آذربایجان‌غربی با نوار تیپ

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: ۸۰ درصد آبیاری مزارع سبزی و صیفی در استان با نوار تیپ است که علاوه بر صرفه جویی نزدیک به ۵۰ درصدی در مصرف آب موجب بهبود فرآیند آبرسانی زمینهای کشاورزی و افزایش تولید هم می‌شود

علی دیانتی افزود: نوار تیپ به فشار آب زیادی احتیاج ندارد و در مزارع دارای پستی و بلندی محدود نیز بدون نیاز به تسطیح زمین قابل استفاده است.

وی اظهارکرد: در این روش آبیاری، آب به منطقه ای که توسعه ریشه گیاه انجام شده به زمین داده می‌شود تا مساحت و عمق کوچکی از سطح خاک خیس شود که عدم رشد علفهای هرز و جلوگیری از فرسایش خاک از مزایای حفاظت خاک در این روش است.

دیانتی، با اشاره به ضرورت استفاده از این روش آبیاری گفت: از مهمترین مزایای آن قابلیت نصب نوار تیپ بر روی خاک، زیر خاک و یا حتی معلق، حمل و نقل راحت رول‌ها به دلیل سبکی و اتصالات ساده و ارزان قیمت با قابلیت کارگذاری ساده آنها به صورت دستی است.

وی افزود: این روش را می‌توان در محصولاتی مانند گندم، جو، چغندرقند، ذرت، کلزا ، گل کلم، کاهو، فلفل، پنبه، گوجه فرنگی، پیاز، خیار و همه محصولات زراعی که به شیوه کشت ردیفی هستند، استفاده کرد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: با توجه به مزایای این طرح درصدد ترویج و جلب مشارکت هر چه بیشتر بهره برداران برای استفاده از نوار تیپ در تمامی کشت های بهاره هستیم.

سالانه ۱۵ هزار تن سبزی و صیفی در محیط‌های گلخانه ای استان تولید و در آب مصرفی صرفه جویی چشمگیری در این محیط ها می شود.

دیگر خبرها

  • بهترین گوشی زیر ۱۰ میلیون؛ جنگ ردمی نوت 13 و A25
  • سازمان ملل: آواربرداری در غزه احتمالاً ۱۴ سال طول می‌کشد
  • آموزش: ۸ ترفند ساده برای شارژ سریع‌تر گوشی
  • آموزش از طریق سرگرمی و نمایش
  • جزئیات کامل اندروید ۱۵ چه زمانی منتشر می‌شود؟
  • خطرات استفاده از تلفن هوشمند با دمای بالا
  • چگونه دمای گوشی را پایین بیاوریم؟/ خطرات استفاده از تلفن هوشمند با دما بالا
  • آبیاری ۸۰ درصد مزارع سبزی و صیفی آذربایجان‌غربی با نوار تیپ
  • آبیاری بیش از ۸۰ درصد کشت‌های سبزی و صیفی در آذربایجان غربی با سیستم نوار تیپ
  • قابلیت جدیدی از اندروید 15 برای استفاده از گوشی در تاریکی