Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- آیفون ۱۰ چند نرخی شد، پرچمداران جدید شرکت سامسونگ رونمایی می‌شوند، مرورگری که سایت‌های هک‌شده را هشدار می‌دهد و ... را در بسته فناوری امروز میزان دنبال کنید.

به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، آیفون 10 چند نرخی شد، پرچمداران جدید شرکت سامسونگ رونمایی می‌شوند، مرورگری که سایت‌های هک‌شده را هشدار می‌دهد و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. را در بسته فناوری امروز میزان دنبال کنید.

آیفون 10 چند نرخی شد

زومیت: پس از اینکه رجیستری به ظاهر اجرایی شد، این طرح ظاهرا فقط مشمول گوشی‌ آیفون 10 شد که البته موجبات افزایش قیمت و هم‌اکنون چندنرخی شدن این دستگاه را فراهم کرده است. از روز ۲۸ مهرماه که اجرای طرح رجیستری گوشی‌های موبایل ظاهرا عملی شد، بیشترین تمرکز مسئولان روی گوشی آیفون10 بود و مدام خبرهایی درباره ممنوعیت واردات، قاچاق بودن و غیرفعال شدن آن پس از اجرای طرح شناسه‌دار کردن گوشی‌ها منتشر می‌شود. حتی خریداران پیامک‌هایی مبنی بر قاچاق بودن گوشی و غیرفعال شدن آن پس از یک ماه دریافت کردند. بر این اساس یک یا دو شرکت اقدام به واردات رسمی این گوشی کردند و بخش بزرگی از آن را در اختیار فروشگاه‌های اینترنتی قرار دادند و به خریداران توصیه شد که حتما این گوشی را از فروشگاه‌های اینترنتی خریداری کنند که البته قیمت آن نیز گران‌تر از فروشگاه‌های سنتی بود. با این حال بخش کوچکی از این محموله رسمی در اختیار فروشگاه‌های فیزیکی بازار قرار گرفت که تعداد آن محدود است. این در حالی است که تعداد زیادی از گوشی‌های آیفون مثل همیشه به شکل قاچاق وارد بازار شده و هم اکنون در فروشگاه‌ها با قیمت معقول‌تری در اختیار مشتری قرار می‌گیرد، اما گفته می‌شود این احتمال وجود دارد که پس از یک ماه گوشی غیرفعال شده و از کار بیفتد. با این حال اما بسیاری از مشتریان حاضرند که این گوشی را بدون گارانتی و با قیمت معقول‌تری خریداری کنند و پس از اجرای طرح رجیستری و غیرفعال شدن، عوارض گمرکی و سود بازرگانی آن را پرداخت کرده و گوشی خود را مجددا فعال کنند. اما در این میان برخی از واردکنندگان که گوشی‌ها را به شکل قاچاق به بازار عرضه کرده‌اند، اقدام به رجیستر و ثبت شماره سریال گوشی در شبکه اپراتوری کشور کرده‌اند که این گوشی‌ها به نام «شبه قانونی» شناخته می‌شود و قیمتی بین گوشی قانونی و قیمت قاچاق دارد. البته به این گوشی‌ها گارانتی تعلق نمی‌گیرد و مشتری فقط از بابت غیرفعال نشدن دستگاهش پس از اجرای طرح مطمئن خواهد بود.


مدل مسابقه‌ای استون مارتین ونتیج GTE رونمایی شد

نسخه‌ مسابقه‌ای ونتیج GTE جانشین گران‌قیمت‌ترین خودروی جاده‌ای در تاریخ استون مارتین می‌شود. تیم استون مارتین ریسینگ در یک مراسم هماهنگ و بی‌سابقه، از خودروی مسابقه‌ای ونتیج GTE همزمان با معرفی مدل اصلی، رونمایی کرد؛ رقیبی تازه‌نفس و جذاب در مسابقات جهانی اتومبیل‌رانی استقامت (WEC) که آماده جایگزینی با موفق‌ترین خودروی این تیم در تمام دوران خود و برنده‌ چندین دوره مسابقات لمانز می‌شود. این خودرو جایگزین استون مارتین V8 ونتیج GTE خواهد شد که به علت مقررات جدید فدراسیون اتومبیل‌رانی باید از صحنه‌ی رقابت کنار برود. خودروی مسابقه‌ای استون مارتین ونتیج GTE برای هماهنگی با مقررات جدید کلاس GTE در فدراسیون جهانی اتومبیل‌رانی (GTE) ساخته شده است و به لطف بهینه‌سازی کامل سیستم محرک، شاسی و آیرودینامیک، قادر است بازدهی خود و توانایی‌های دینامیکی خودرو را به سطحی کاملا جدید ببرد.


تولید برق و سوخت هیدروژن از ابرخازن خورشیدی

گیزمک: مهندسان دانشگاه کالیفرنیا یک ابرخازن خورشیدی ساخته‌اند که قادر است روی تراشه خود هم برق و هم سوخت هیدروژن تولید کند. وسایل نقلیه هیدروژنی به آرامی در حال ورود به خیابان‌ها هستند اما اگرچه هیدروژن یک منبع سوخت پاک و فراوان است، فقدان زیرساخت‌ها برای تولید، توزیع و ذخیره‌سازی انبوه آن هنوز یک راه پر پیچ و خم است. اما محصول جدیدی از دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس (UCLA) با دستگاهی که از نور خورشید برای تولید هیدروژن و برق استفاده می‌کند، می‌تواند این مانع را بردارد. دستگاه ابداعی آنها یک واحد هیبریدی است که ترکیبی از ابررایانه با یک سلول سوختی هیدروژن است و کل انرژی خورشیدی را ذخیره می‌کند. در کنار الکترودهای مثبت و منفی معمول، دستگاه دارای یک الکترود سوم است که می‌تواند انرژی الکتریسیته را ذخیره کند یا از آن برای تقسیم آب به اتم‌های هیدروژن و اکسیژن تشکیل دهنده آن که فرایندی به نام الکترولیز آب است، استفاده شود. محققان برای ساختن الکترودهای تا حد ممکن کارآمد، میزان سطحی را که با آب برخورد می‌کند به حداکثر، یعنی به دقت نانو رساندند. این باعث افزایش مقدار هیدروژنی می‌شود که سیستم می‌تواند تولید کند و همچنین مقدار انرژی که ابرخازن می‌تواند ذخیره کند.


مرورگری که سایت‌های هک‌شده را هشدار می‌دهد

انگجت: شرکت موزیلا با همکاری شرکت "Have I Been Pwned" اقدام به نشانه‌دار کردن وبسایت‌هایی می‌کند که سابقه هک شدن و سرقت اطلاعات دارند. بدین ترتیب کاربران با این وبسایت‌ها آشنا می‌شوند. فایرفاکس یکی از مرورگرهای بسیار سریع محیط وب است که در حال حاضر بر روی یک ویژگی جدید کار می‌کند که طرفداران امنیت را شیفته می‌کند؛ فایرفاکس به شما هشدار می‌دهد که شما در حال بازدید از یک سایت هستید که دچار سرقت اطلاعات شده است. فایرفاکس در حال کار بر روی این ویژگی در همکاری با "Have I Been Pwned" بعنوان سایتی محبوب، است که می‌تواند ایمیل شما را بررسی کند و به شما بگوید که اعتبار شما توسط هکرها به سرقت رفته است یا خیر.

پرچمداران جدید شرکت سامسونگ در نمایشگاه CES 2018 رونمایی خواهند شد

زوم‌تک: دو پرچمدار جدید شرکت سامسونگ یعنی گلکسی اس ۹ و اس ۹ پلاس تا کمتر از دو ماه دیگر رونمایی خواهند شد. بنابراین، کنفرانس این شرکت محبوب کره ای در نمایشگاه CES 2018 که در بین روز های نهم تا دوازدهم ژانویه میباشد، مورد توجه بسیاری از علاقمندان به حوزه ی تکنولوژی قرار خواهد گرفت. نکته جالب این موضوع اینجاست که شرکت محبوب سامسونگ در تاریخ نهم تا دوازدهم از دو گوشی هوشمند پرچمدار خود تنها رونمایی به عمل می آورد و احتمالا طی نمایشگاه MWC 2018 در اواخر فوریه نسبت به ارائه توضیحات در مورد قابلیت ها و مشخصات گوشی های گلکسی اس ۹ و اس ۹ پلاس اقدام خواهد نمود پس نباید انتظار رونمایی تمامی مشخصات گوشی در نمایشگاه CES 2018 را داشته باشیم. در حال حاضر گوشی هوشمند گلکسی اس ۹ با اسم رمز Star 1 و با شماره مدل SM-G960 و نسخه بزرگ تر یعنی گلکسی اس ۹ پلاس با اسم رمز Star 2 و با شماره مدل SM-G965 شناخته می شود و همچنین گفته شده است که هردو گوشی هوشمند مجهز به نمایشگر اینفینیتی به همراه پنل سوپر آمولد خواهند بود. طبق شایعات این دو پرچمدار به ترتیب دارای ابعاد نمایشگر ۵.۸ و ۶.۲ اینچ میباشند.


انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۹۱۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سامسونگ در فصل اول ۲۰۲۴ به‌لطف هوش مصنوعی، سود خود را ۱۰ برابر کرد

به گزارش صدای ایران از دیجیاتو،سامسونگ گزارش مالی فصل اول سال ۲۰۲۴ خود را منتشر کرد و از افزایش ۱۰ برابری سود عملیاتی خبر داد. غول فناوری کره جنوبی می‌گوید فروش تراشه‌های حافظه نسبت به سال قبل دو برابر شده و این رشد تحت تأثیر رونق هوش مصنوعی در بازار بوده است.

به گزارش CNBC، سامسونگ الکترونیکس اعلام کرد که در سه‌ماهه نخست ۲۰۲۴ با رشد ۹۳۲.۸ درصدی سود عملیاتی خود روبه‌رو شده و با کسب ۴.۸ میلیارد دلار، فراتر از انتظارات عمل کرده است. همچنین درآمد این شرکت در فصل اول سال جاری میلادی ۱۲.۸۱ درصد بیشتر از سال گذشته بوده است.

افزایش چشمگیر سود سامسونگ در سه‌ماهه نخست ۲۰۲۴

سامسونگ می‌گوید سود عملیاتی کسب‌وکار نیمه‌رسانا ۱.۳۸ میلیارد دلار بوده و برای اولین‌بار از فصل چهارم ۲۰۲۲ به سود رسیده است. این شرکت پیش‌بینی می‌کند که ماه‌های آینده نیز بازار تراشه‌های حافظه پررونق باشد؛ چرا که فناوری‌های زیادی بر پایه هوش مصنوعی مولد در دست توسعه قرار دارند.



سامسونگ برای پاسخگویی به نیاز بازار هوش مصنوعی، اخیراً تولید انبوه تراشه‌های حافظه HBM۳E ۸H و V۹ NAND را آغاز کرده است. این شرکت همچنین درنظر دارد که در سه‌ماهه دوم ۲۰۲۴ دست به تولید انبوه محصولات HBM۳E ۱۲H بزند. سامسونگ می‌گوید توسعه فرایند‌های ۳ و ۲ نانومتری نیز به‌خوبی درحال پیشروی است. پیش‌بینی می‌شود که تولید انبوه تراشه‌های ۲ نانومتری این شرکت در سال ۲۰۲۵ آغاز شود.

در بیانیه سامسونگ آمده است: «انتظار می‌رود که وضعیت کسب‌وکار از نظر تقاضا در نیمه دوم ۲۰۲۴ – به‌خصوص حول هوش مصنوعی مولد – مثبت باقی بماند.» در بخش کسب‌وکار گوشی‌های هوشمند نیز گفته شده است که سامسونگ همچنان به تبلیغ سری گلکسی S۲۴ با قابلیت‌های هوش مصنوعی ادامه خواهد داد.

با توجه به گزارش مالی فصل چهارم ۲۰۲۳ که سامسونگ در آن به ضعیف‌ترین سود سالانه یک دهه اخیر خود رسید، این تغییر روند و افزایش حاشیه سود برای غول فناوری کره جنوبی پیشرفتی نویدبخش محسوب می‌شود.



دیگر خبرها

  • سامسونگ در فصل اول ۲۰۲۴ به‌لطف هوش مصنوعی، سود خود را ۱۰ برابر کرد
  • گوشی گلکسی A12 ناچو سامسونگ + قیمت موبایل Samsung Galaxy A12 Nacho
  • هشدار اپل به آیفون‌داران: مراقب آتش‌ گرفتن گوشی خود باشید!
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳/ آیفون ۱۳ چند؟
  • قیمت گوشی s۲۳ ultra + مشخصات و مقایسه با آیفون ۱۵ پرومکس امروز ( ۱۱ اردیبهشت)
  • افشای اطلاعات جدید درباره آیفون 16
  • رونمایی از ارزان‌ترین گوشی تاشو دنیا با دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی
  • گوشی های محبوب میان رده سامسونگ در بازار ایران
  • قیمت گوشی سامسونگ s۲۴ ultra (۱۰ اردیبهشت) + مشخصات، دوربین گوشی Samsung Galaxy S۲۴ Ultra
  • قیمت گوشی s۲۳ ultra + مشخصات و مقایسه با آیفون ۱۵ پرومکس امروز ( ۱۰ اردیبهشت)