Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصاد > بازرگانی - حراج اینترنتی در سال های اخیر جایگزین حراج بزرگ بلک فرایدی شده و به نظر می رسد در سال های آینده حضور فیزیکی در فروشگاهها در روز جمعه سیاه خرید به حداقل ممکن کاهش یابد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اگرچه در بلک فرایدی ۲۰۱۷ هم فروشگاههای سراسردنیا مثل همیشه شلوغ و پرازدحام بود،اما حتی امسال  هم بلک فرایدی تنها برای جمعه (۳ آذر) نبود و حدود یک هفته است که حراج های فوق العاده فروشگاه های بزرگ مانند وال مارت، بست بای، تارگت و تویز ار آس آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این که برخی از خریداران  پرهیجان از روزها قبل در نزدیکی فروشگاه ها چادر زده و در انتظار آغاز حراج فوق العاده بودند،اما بررسی ها نشان می دهد در سال های اخیر حراج برخی از این فروشگاه های بزرگ به صورت اینترنتی برگذار می شود.

به طوری که مثلا شرکت آمازون به مناسبت این روز، حراج فوق العاده ای برگزار کرد و توانست درآمد خالص خود را به صورت چشم‌گیری افزایش دهد.

حراجی بلک فرایدی، دارایی مالک آمازون را با ثبت رشد ۲.۴  میلیارد دلاری به ۱۰۰  میلیارد دلار رساند. از سوی دیگر سهام شرکت آمازون در پی عبور از حراج روز بلک فرایدی با افزایش ۲  درصدی همراه بود.

سایت آمازون در سال جاری با رشد ۵۸ درصدی رو به رو شده است. دارایی ۱۰۰  میلیارد دلاری این شرکت باعث شد که جف بزوس اولین میلیاردری باشد که نسبت به سال ۱۹۹۹  دارایی اش از ۱۲ رقم فراتر رفته است.در این روز، خریداران بلک فرایدی تا شنبه ۳۳.۲ میلیارد دلار خرید آنلاین کردند که ۱۸ درصد نسبت به سال گذشته  بیشتر بوده است.

به گفته خریدارها، فروش اینترنتی، به لحاظ کیفیت و تنوع اجناس بسیار  بهتر از حضوری است.

حالا این احتمال قوت گرفته که در سالهای آتی بلک فرایدی جای خود را به سایبر ماندی(دوشنبه آنلاین) بدهد. سایبر ماندی همان خریدهای آنلاین است که در روز دوشنبه و برای مدت زمان مشخص از سوی فروشگاههایی که فروش آنلاین دارند، برگزار می شود.  بررسی ها نشان می دهد،با توجه به کاهش حراج ها و تخفیف های گسترده در بلک فرایدی در فروشگاه ها، سایبرماندی با استقبال بیشتر مشتریان رو به رو شده است.

آنطور که اعلام شده،قرار است دوشنبه پس از عید شکرگزاری با نام سایبر ماندی، حراج‌ های فروشگاه ‌های اینترنتی، برای خریدارانی که فرصت یا تمایل حضور در فروشگا‌ه‌ های فیزیکی را ندارند، برگزار شود، تاخریداران بتوانند به صورت آنلاینی خرید کنند.  سایر ماندی در حال حاضر به یک روز مهم برای فروشگاه های اینترنتی تبدیل شده است.

دوشنبه خرید از سال ۲۰۰۵ توسط شرکت های آنلاینی کار خود را آغاز کرد و امسال وارد دوازدهمین سال فعالیت خود می شود. این روز خرید برای افرادی است که در دفتر و خانه تصمیم به خرید دارند.

به دلیل مسافرت های زیادی که مردم در زمان شکرگذاری می روند، احتمال از دست دادن حراج بلک فرایدی دارند. اما با سایبر ماندی می توانند در هرجایی که هستند ،اینترنتی خرید کنند. در حال حاضر این حراج به گونه ای گسترده شده که در حراج این روز، سایت آمازون برخی کالاهای خود از جمله تلویزیون را ۸۰۰ دلار تخفیف داده است. شرکت دل نیز لپتاپ خود را ۷۰۴ دلار ارزان تر به فروش می‌رساند.

کشورهای دیگر نیز علاقه های خود را به این کار نشان داده اند؛حالا به جز آمریکا کانادا، آلمان و انگلیس نیز سایبرماندی مخصوص خود را دارند.

منبع:مانی مگزین

35224

 

 

کلید واژه‌ها : سبد کالا - بازار کالا و خدمات - کاهش قیمت ها -

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۰۸۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دردسرهای نخستین شهر جهان که ورود به آن پولی شد!

ونیز ایتالیا نخستین شهر در جهان شد که برای بازدید از کانال‌های تاریخی و جاذبه‌های دیگر در روزهای اوج از گردشگرانِ روزانه هزینه دریافت می‌کند. درحالی‌که برخی مسئولان ونیز انتظار دارند اعمال این سیاست از جمعیت گردشگران انبوه بکاهد، اما برخی دیگر، از جمله شهروندان ونیزی اعمال این قانون را زیر سوال برده و حتی نسبت به آن معترض شده‌اند.

به گزارش ایسنا، این اقدام برای مقابله با توریسم بیش از حد و کاهش اثرات مخربی که جمعیت زیاد می‌تواند در برخی از مکان‌های آسیب‌پذیر شهر داشته باشد، طراحی شده است و در عین حال می‌تواند برخی گردشگران را به بازدید از این شهر در زمان‌های غیر اوج گردشگری ترغیب کند.

هزینه ورود به شهر ونیز که تقریباً ۵.۳۷ دلار است فقط در ۲۹ روز از شلوغ‌ترین روزهای سال بین ۲۵ آوریل، مصادف با تعطیلات در ایتالیا تا ۱۴ ژوئن اعمال می‌شود.

بیشتر افرادی که به این شهر وارد می‌شوند باید ثبت‌نام کنند و یک کد QR یا بلیت دریافت کنند، اما برخی از گردشگران از پرداخت هزینه معاف هستند، به عنوان مثال، بازدیدکنندگانی که شب را در هتل یا اقامتگاهی رسمی می‌گذرانند مشمول این هزینه توریستی نمی‌شوند. به همین ترتیب، ساکنان، افراد متولد ونیز، افرادی که از اقوام ساکن، کارگران، دانش‌آموزان و بازدیدکنندگان زیر ۱۴ سال هستند نیز از پرداخت این هزینه معاف شده‌اند.

افزون بر آن قوانین، محدودیتی برای تعداد گردشگرانی که ممکن است در یک روزِ معین بازدید ونیز را رزرو کنند وجود ندارد.

«لوئیجی بروگنارو» ـ شهردار ونیز ـ سیستم جدید را آزمایشی برای محافظت از شهر خواند و «سیمونه ونتورینی»، مشاور گردشگری ونیز، اظهار کرد: «تمام جهان دوست دارند از ونیز دیدن کنند و این برای ما افتخار است. اما همه افراد در جهان نمی‌توانند دقیقاً در یک روز این کار را انجام دهند.»

کارشناسان تردید دارند که این هزینه توریستی بتواند به طور معناداری از جمعیت گردشگران بکاهد یا منابع مالی کافی برای پوشش هزینه‌های مربوط به مدیریت آب و پسماند در اختیار مسئولان قرار دهد.

«مگان اپلر وود» ـ مدیرعامل برنامه مدیریت دارایی‌های گردشگری پایدار (STAMP) در دانشگاه کرنل ـ در بیانیه‌ای اظهار کرد: «بیشتر تحقیقات برای شهرهایی مانند ونیز نشان می‌دهد که مالیات اضافی آن‌طور که ادعا می‌شود ورود گردشگران را کاهش نمی‌دهد. به منظور پرداختن به بار گردشگری، نهادهای مدیریتی باید هزینه هر گردشگر را تعیین کنند تا اطمینان حاصل شود که استفاده عادلانه و پایدار از منابع محلی وجود دارد. پس از تعیین این هزینه‌ها، اصلاح مالیاتی برای پوشش این هزینه‌ها الزامی خواهد بود.»

به گزارش رسانه‌های دیگر، برخی از ساکنان ونیز پنجشنبه گذشته به این سیاست جدید اعتراض کردند و حتی برخی از آنها با پلیس ضدشورش ایتالیا درگیر شدند.

این شهر تالابی تقریباً ۵۰ هزار نفر جمعیت دارد، در حالی که چند نسل پیش جمعیت آن چندین برابر بود و حالا در شلوغ‌ترین روزهایش، می‌تواند تقریباً به اندازه ساکنانش گردشگر جذب کند.

ونیز به عنوان یکی از میراث جهانی یونسکو شناخته می‌شود و سالانه پذیرای بیش از ۵ میلیون گردشگر است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ورود شورای رقابت به نرخ گذاری تاکسی‌های اینترنتی به صلاح نیست
  • دردسرهای نخستین شهر جهان که ورود به آن پولی شد!
  • گزارش فرایدی نایت اسمکدان 26 آوریل؛ نیش دوست از نیش عقرب بدتر است/ اخبار WWE
  • آمار فروش فیلم‌های سینمایی در اولین هفته اردیبهشت/ «مست عشق» از «تمساح خونی» سبقت گرفت
  • حراج تاریخی ایلان ماسک: خدمتکار خانگی انسان‌نما، زیر ۳۰ هزار دلار
  • رکوردشکنی شمس و مولانا در سینمای ایران؛ «مست عشق» نیامده از ۵ فیلم سبقت گرفت
  • حراج تاریخی ایلان ماسک : خدمتکار خانگی انسان‌ نما، زیر ۳۰ هزار دلار
  • تعلل کویرتایر در تحویل فروش های اینترنتی
  • خشم ژاوی پس از ماندن در بارسا؛ پولی نمی‌خواستم!
  • خبر‌های رسانه پنج شنبه ۶ اردیبهشت