Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-05-04@13:34:20 GMT

۶ راهکار برای افزایش بهره‌ وری در دورکاری

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۰۰۹۴۴

۶ راهکار برای افزایش بهره‌ وری در دورکاری

به گزارش سرویس گوناگون جام نیـوز، در صورت امکان دفتر کار خود را از آشپزخانه و اتاق خواب دور کنید، چرا که وقتی به خوردنی‌ها دسترسی داشته باشید، ممکن است به صورت بی رویه به مصرف مواد غذایی رو بیاورید و همچنین با وجود اتاق خواب کنار محل کارتان ممکن است دچار خواب آلودگی و کسالت شوید و هر لحظه وسوسه شوید تا کمی بخوابید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

وقتی شما کاری را در خانه انجام می‌دهید از بسیاری مشکلات بیرون از خانه همچون ترافیک، آلودگی هوا و دیگر معضلات که معمولا در محیط بیرون از خانه با آن روبه‌رو می‌شوید، در امان خواهید بود. با این تفاسیر باید امنیت روانی را نیز در نظر گرفت، چون اشخاصی که در خانه خود کار می‌کنند از امنیت روانی بهتری نسبت به افرادی که در خارج از خانه کار می‌کنند، برخوردار هستند. این همه مزایای کار، در محیط داخلی خانه باعث شده است تا کارهایی را که می‌توان در خانه انجام داد در اولویت قرار بگیرند.

 

 

باید توجه داشت که کار در خانه می‌تواند به صورتی سلامت شما را نیز تضمین کند اما نباید این نکته را نادیده گرفت که کار در خانه نیز شرایط خاص خود را می‌طلبد و ممکن است برای شما مشکلاتی را ایجاد کند. تنها این فرض که در محیط خانه کار می‌کنیم، نمی‌تواند سلامت روحی و روانی ما را تضمین کند. اگر می‌خواهیم کاری را که در خانه انجام می‌دهیم بر روی سلامت ما تاثیر نامطلوب نگذارد، باید یکسری اصول را رعایت کنیم، چرا که پیروی از این گونه رفتارها می‌تواند روی سلامت جسمی و روانی ما تاثیرات مثبی داشته باشد. در ادامه این مطلب شما را با چند روش اصولی آشنا می‌کنیم که با پیروی از آن‌ها می‌توانید در خانه بدون هیچ گونه مشکلی کارهایی را که به شما محول شده است را به سر انجام برسانید.

 

 

راحتی و آرامش کار در خانه نباید شما را از رعایت برخی نکات مهم باز دارد، چرا که محیط راحت خانه در پاره‌ای از اوقات می‌تواند شما را فریب دهد. از آنجایی که بعضی کارهایی محول شده به شما ممکن است در دراز مدت انجام گیرد، اگر نکات بهداشتی و ایمنی را رعایت نکنید، برای شما مشکلات بسیاری به وجود می‌آید. سالم ماندن در هر شرایطی در اولویت کارها قرار دارد، راحتی و آسایش کار در منزل به هیچ عنوان نمی‌تواند سلامتی جسمی و روانی شما را تضمین کند، به ویژه اگر در دراز مدت مشغول به کار باشید، چرا که عموما کارهایی که در منزل انجام می‌شود، ساعات‌های کاریش با ادارات و یا محل کار بیرون از خانه فرقی ندارد، از این رو باید دقت بیشتری شود تا شخص دچار مشکل نشود.

 

 

یک محیط کار سالم ایجاد کنید

در صورت امکان دفتر کار خود را از آشپزخانه و اتاق خواب دور کنید، چرا که وقتی به خوردنی‌ها دسترسی داشته باشید، ممکن است به صورت بی رویه به مصرف مواد غذایی رو بیاورید و همچنین با وجود اتاق خواب کنار محل کارتان ممکن است دچار خواب آلودگی و کسالت شوید و هر لحظه وسوسه شوید تا کمی بخوابید. این گونه محیط‌ ها کاملا وسوسه کننده هستند، در صورت امکان از آن‌ها فاصله بگیرید.

 

 

اگر شما ساعت‌های زیادی را مشغول کار هستید، باید از صندلی‌های استاندارد استفاده کنید. هزینه کردن در این مورد به خصوص کاملا به نفع شما خواهد بود، چرا که وقتی به مدت طولانی روی صندلی‌های غیر استاندارد بنشینید، ممکن است به طور ناخواسته به برخی از نواحی بدن‌تان فشار بیش از حد وارد شود و این عمل در دراز مدت باعث بروز انواع مشکلات برای بدن شما می‌شود. در ضمن یادتان نرود در مورد مصرف مواد غذایی و نوشیدنی‌های ناسالم و انواع تنقلات چه در محیط کار در خانه و چه در بیرون از خانه فاصله بگیرید و آن‌ها را از دسترس خارج کنید. وقتی شما در محیط خانه به تنهایی کار می‌کنید، بیشتر وسوسه می‌شوید تا با انواع نوشیدنی‌ها و تنقلاتی هم چون چیپس و پفک خود را مشغول کنید. در هر صورت مصرف نکردن غذاهای ناسالم به نفع خودتان خواهد بود.

 

 

برنامه‌ریزی دقیق داشته باشید و سعی کنید به آن عادت کنید

ساعت‌های اداری خود را تنظیم کنید تا از دیر حاضر شدن سر کار خودداری شود. این کار از خواب ماندن شما جلوگیری می‌کند. علاوه بر این مورد، درهنگام کار سعی نکنید بیش از حد به مانیتور خود خیره شوید. سعی کنید در هر ۲۰ دقیقه کار کردن پای مانیتور چند دقیقه به سایر نقاط خانه و یا حتی بیرون از منزل نگاه کنید. اگر هم کارهایی به جز پشت کامپیتور دارید، سعی کنید به طور مستمر ساعت‌ها کار نکنید.

 

این کار ممکن است باعث خستگی بیش از حد شما شود و در نتیجه از کار خود زده می‌شوید. این یک واقعیت است که با کار در منزل می‌توانید ساعت بیشتری را برای استراحت کردن در اختیار داشته باشید، چرا که مسیر رفت آمد برای رسیدن به محل کار بیرون از خانه، حذف می‌شود. اما این کار نباید باعث شود تا شما به خوابیدن بیش از حد رو بیاورید.

 

سعی کنید در زمان‌هایی از روز که بیشترین انرژی را دارید، کارهای سنگین و سخت را انجام دهید تا در طول روز دچار مشکل نشوید. در یک بازه زمانی کوتاه حجم زیادی از کارها را انجام ندهید، چرا که در چنین شرایطی درصد اشتباهات شما بالا می‌رود. توجه داشته باشید برای خود، ساعت اداری منظم در نظر بگیرید تا سر ساعت برای کار آماده شوید. فقط کافیست این رویه را چند هفته‌ای اجرا کنید، بعد از مدتی به آن عادت خواهید کرد.

 

 

ورزش کردن و تحرک داشتن را از یاد نبرید

از معایب کار در منزل این است که شما مجبور نیستید برای رسیدن به محل کار کمی پیاده روی داشته باشید. کار در منزل می‌تواند تحرک شما را کم کند، هر چقدر تحرک شما کمتر شود، احتمال بیمار شدن و تنبل شدن شما نیز بیشتر می‌شود. سعی کنید روزانه برای خود برنامه ورزشی داشته باشید و آن را به طور منظم رعایت کنید؛ این کار می‌تواند کم تحرکی شما را در خانه جبران کند.

 

همان طور که می‌دانید ورزش کردن باعث تسریع در گردش خون شده و این کار می‌تواند، فعالیت مغزی شما قوی‌تر کند و همچنین با انجام تمرینات ورزشی منظم، سلامت اعضای بدنتان تا حد زیادی تامین می‌شود. اگر فضای خانه‌تان به شما اجازه می‌دهد، سعی کنید از دوچرخه ثابت استفاده کنید تا حس دوچرخه سواری را نیز تا حدودی تجربه کرده باشید. انجام تمرینات ورزشی بستگی به روحیات خودتان دارد، برخی این کار را در اول صبح انجام می‌دهند و برخی دیگر در هنگام غروب. مهم انجام تمرینات ورزشی است نه زمان آن.

 

 

 

پیروی از یک رژیم غذایی سالم

خوشبختانه پیروی از یک رژیم غذایی سالم در خانه بسیار آسانتر است تا پیروی از رژیم غذایی در بین همکاران و محیط کار خارج از خانه. در خانه، شما اختیار بیشتری دارید تا روی مصرف مواد غذایی خود کنترل داشته باشید. سعی کنید در طول روز برای مصرف روزانه خود میوه‌های تازه و انواع سبزیجات را در نظر داشته باشید. در هنگامی که احساس تشنگی کردید، به مقدار کافی آب بنوشید. از نوشیدن انواع نوشابه‌ها برای رفع تشنگی خودداری کنید. خوردن میوه‌ها و سبزیجات می‌تواند راهی برای کم کردن هزینه‌های مصرف مواد غذایی دیگر و گاها گرانتر باشد.

 

 

نکات مهم پیرامون کار در منزل

برای اینکه بتوانید به کار درمنزل عادت کنید، ابتدا باید برای خود قانون‌هایی وضع کنید تا با پیروی از آن‌ها در یک مدت یک ماه به روال عادی و بدون زحمت کار خود برسید، چرا که محیط خانه می‌تواند بسیار کسل کننده باشد و همین امر باعث می‌شود شما نتوانید به موقع کار خود را تحویل دهید. کمی سخت گیری برای رسیدن به هدف نهایی لازم و ضروری است. در مورد تغیه مناسب در هنگام کار می‌توانید از یک مشاور تغذیه کمک بگیرید تا نیازهای روزانه شما را برایتان بازگو کند، چرا که از برخی رژیم‌ها نمی‌تواند به صورت خودمختار پیروی کرد، چرا که ممکن است دچار کمبود برخی مواد دغذایی ضروری که بدنتان به آن‌ها نیاز مبرم دارد، شوید.

 

 

یک هشدار جدی درباره کار در منزل

کار در خانه در نگاه اول بسیار راحت و و دوست داشتنی است اما توجه داشته باشید که این کار، شما را تا حدودی از اجتماع دور می‌کند. توجه داشته باشید که تعامل بین افراد را تا حدی حفظ کنید، چرا که تنها بودن در یک محیط می‌تواند در دراز مدت روی شما تاثیرات نامطلوبی ایجاد کند، سعی کنید پس از انجام کارهای محوله در طول روز، مابقی ساعات پیش رو را بیشتر در اختیار خانواده باشید.

 

فردا

2025

منبع: جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۰۰۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی از وضعیت بازار اجاره‌بها/ رشد قیمت در راه است یا بازار مهار می‌شود؟

ایمان ربیعی- بازار مسکن حالا به یکی از پردردسرترین و پرمشکل‌ترین بازارها در ایران بدل شده است. افزایش شدید قیمت مسکن و فراتر رفتن بهای یک متر خانه از هشتاد میلیون تومان، سبب شده است مسکن، این کالای سرمایه‌ای از دسترس خانوار ایرانی خارج شود. در نتیجه این اتفاق بازار اجاره با رشد شدید قیمت روبروست و برسی‌ها نشان می‌دهد رشد اجاره‌بها تورم را پشت سر گذاشته است.

با نزدیکی فصل جابه‌جایی در بازار مسکن یعنی خرداد تا شهریور ماه، بار دیگر این بازار با داغی بیش از حد روبروست. از همین روزها، افزایش شدید قیمت‌ها در بازار مشاهده می‌شود به طوری که اغلب خانه‌ها با قیمت‌هایی پنجاه درصد بیشتر از سال قبل در فضای مجازی فایل شده‌اند.

گزارش میدانی خبرآنلاین نیز نشان از آن دارد که امسال نیز چون سال‌های قبل مستاجران، با بحران شدید افزایش قیمت روبرو هستند و این رشد قیمتی، رفاه خانوار ایرانی را نشانه رفته است.

عظیمی، شهروند ساکن منطقه پنج در گفتگو با خبرگزاری خبرآنلاین درباره وضعیت اجاره بها در سال جاری گفت: صاحب خانه‌ی ما قیمت را بیش از توان من بالا برده ست. او افزایش نزدیک به چهل درصدی اجاره را پیشنهاد داده و من قادر به تامین این رقم نیستم از این رو تصمیم گرفتم جابه‌جا شوم اما متاسفانه خانه‌هایی کوچکتر از خانه‌هایی به مراتب کچکتر از خانه‌ی فعلی ما با اجاره‌هایی به مراتب بالاتر فایل شده‌اند و من چاره‌ای جز تغییر محل زندگی‌ام ندارم.

وی گفت: هیچ مرجعی جوابگوی ما نیست. دولت سامانه‌ای به نام خودنویس راه انداخته که فقط باعث شده هزینه مشاور املاک را ندهم اما جوابی ندارد که به من بگوید من خانه را از کجا پیدا کنم و بعد در خودنویس ثبتش کنم که هزینه اجاره بها پرداخت نشود.

او گفت: من سال‌هاست در تهران مستاجر هستم اما هنوز نتوانسته‌ام وام ویعه مسکن دریافت کنم.

به گفته وی کوچکترین واحدها رهن چهارصد تا پانصد میلیون تومانی و اجاره بالاتر از پنج میلیون تومان دارند که از توان من خارج است.

کار کساد است

یک فعال صنفی در منطقه هفت تهران نیز در پاسخ به سئوال خبرنگار ما در خصوص اینکه وضعیت اجاره بها در سال جاری چگونه است؟ گفت: کار ما این روزها به شدت کساد است. هر کسی هر جایی نشسته، با صاحبخانه خود در حال توافق است. مردم کمتر ریسک جابه‌جایی دارند مگر کسانی که قصد دارند خانه را بازسازی کنند یا وضعیت را کلا تغییر دهند.

او به افزایش شدید اجاره‌بها اشاره کرد و گفت: به طور نسبی پنجاه درصدی روی قیمت اجاره‌ها رفته است.

او درباره خرید وفروش نیز گفت: این بازار به شدت راکد است، کسی قادر به خرید وفروش نیست تنها معدود کسانی که بخواهند در این فضا تبدیل به احسن کنند وارد بازار می‌شوند و کسی در این میان قادر نیست خانه بخرد.

او گفت: در این رکود قیمت‌ها اندکی پایین آمده اما باید توجه داشت کاهش قیمت نه ناشی از مهار تورم بلکه در اثر کاهش شدید قدرت خرید رخ داده است از این رو بیم آن می‌رود که با افزایش قدرت خرید باز هم خانه راکدتر از قبل شود. او

مستاجری با طعم تورم

یک شهروند در منطقه پنج تهران نیز در خصوص وضعیت جستجو برای اجاره خانه گفت: خانه‌های زیادی برای اجاره فایل شده‌اند اما شکل اینجاست که قیمت‌ها دیگر از دسترس مستاجران خارج شده و ما مانده‌ایم چه کسانی قادر به اجاره این خانه‌ها هستند.

وی گفت: در حقیقت من با افزایش صد در صدی قیمت نسبت به سال قبل هم روبرو بودم و متاسفانه هیچ برنامه‌ای هم برای حمایت از ما نیست.

اجاره از تورم پیشی گرفت

اخرین گزارش منتشر شده از سوی بانک مرکزی نرخ اجاره بها در اسفند ماه سال گذشته نسبت به ماه مشابه در سال قبل از آن افزایشی ۴۴.۵ درصدی را نشان می‌دهد.

در عین حال باید در نظر داشت که رشد اجاره در مناطق شهری در اسفند ۱۴۰۲ نسبت به اسفند ۱۴۰۱ بیش از ۵۰ درصد بوده است. این در حالی است که نرخ تورم اسفند ماه ۴۱ درصد گزارش شده است.

کارشناسان معتقدند سیاست‌های دولت سیزدهم قادر به حل بحران مسکن نبوده و در صورت تداوم این روند در سال جاری مسکن بار دیگر به نقطه بحرانی سبد هزینه کرد خانوار تبدیل خواهد شد.

بیت الله ستاریان پیش از ین در گفتگو با خبرآنلاین تاکید کرده است هر سیاستی در بازار مسکن تاثیر خود را طی پنج تا ده سال آینده به جا می‌گذارد پس باید در نظر داشت که در شرایط فعلی چاره‌ای جز تحمیل این فضا بر مستاجران و خریداران مسکن وجود ندارد. او تاکید کرد: وقتی افزایش قیمت بیش از توان مستاجر شود، رشد قیمت‌ها سبب می‌شود خانوارها برای تحمل وضعیت مجبور به تغییر محل زندگی خود باشند و محل‌هایی ارزان‌تر را انتخاب کنند. این وضعیت زمینه را برای کوچ به حاشیه شهرها مهیا می‌کند و همین امروز می‌توانید اثیر این اتفاق را بر رشد فزاینده قیمت‌ها رد شهرک‌های اقماری تهران ببینید. این وضعیت بدان معنی است که حتی در خاشیه شهرها نیز قدرت مردم در حال تحلیل است و این تورم سبب می‌شود افراد قادر به تامین و اداره زندگی خود نباشند.

در عین حال فردین یزدانی نیز معتقد است سال گذشته که تا حدی رشد قیمت ملک متوقف شد، اما رشد بازار اجاره‌بها داشت و حتی به نسبت بیشتر از تورم هم بود، زیرا باید اجاره‌ها در مکانیزم بازار باید تا حدی افزایش پیدا کند که مطابق با ارزش دارایی ملک هم باشد.

وی با بیان این‌که این انطباق هنوز به صورت کامل صورت نگرفته است، افزود: بر این اساس، می‌توان پیش‌بینی کرد که کماکان تورم در بخش اجاره بالاتر از تورم در سایر کالاهای مصرفی خواهد بود. به تبع آن، فشار اجاره‌بها هم بر روی خانوار و به خصوص خانوارهای کم‌درآمد بیشتر خواهد بود.

این کارشناس بازار مسکن در پاسخ به این پرسش که آیا سیاستی را می‌توان به کار برد که جلوی رشد قیمت‌ها در بازار اجاره را بگیرد؟ تصریح کرد: خیر، یک مشکل بخش مسکن این است که در بخش تولید با رکود و تورم رو به‌رو هستیم و در عین حال، عدم تعادل بین قیمت‌ها و درآمد خانوار را شاهد هستیم. این عدم تعادل، بنیان اقتصاد کلان است و بنیان درون‌بخشی به آن شکل که می‌توان گفت، ندارد.

حال باید دید آیا دولت قادر است در پانزده روز باقیمانده تا فصل جابجایی تدبیری برای حل مشکل بازار مسکن نه در سال جاری که در سال‌های آینده را بیاندیشد.

۲۲۳۲۲۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902717

دیگر خبرها

  • اعزام ۹۲۸ زائر حج تمتع از استان بوشهر به جده
  • پیش‌بینی از وضعیت بازار اجاره‌بها/ رشد قیمت در راه است یا بازار مهار می‌شود؟
  • پرده‌های حفاظت خورشیدی؛ راهکار پایداری ساختمان‌ها
  • حج، سفری برای پاک شدن و رسیدن به اخلاص است
  • ۹ راهکار موثر برای کاهش وزن در زنان بالای ۳۰ سال
  • تورم در ترکیه به ۷۰ درصد رسید
  • اتصال فاضلاب در بندرعباس به تصفیه خانه افزایش می‌یابد
  • قیمت طلا کاهش یافت
  • کوه‌ها هم ترک برمی‌دارند!
  • اگر خونتان غلیظ شده این راهکار‌ها را به کار بندید