Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه صادرات باید برای دو طرف به صورت برد برد باشد که بر این اساس حرکت و مقدمات کار را فراهم می‌کنیم گفت: این آمادگی را داریم که اجلاس استانداران و والیان محور شرق بین کشور افغانستان و ایران در بیرجند برگزار شود.

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، محمدمهدی مروج‌الشریعه شامگاه شنبه در سومین کارگروه توسعه استان خراسان جنوبی در راستای مناسبات و همکارهای کشور افغانستان و ایران به ویژه استان خراسان جنوبی، اظهار داشت: استان خراسان جنوبی مصصم به تحرک بخشی برای اقتصاد در مبادی ورودی و مرزی با کشور افغانستان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این راستا به عنوان استراتژی و راهبرد موثر در توسعه اقتصادی هر دو کشور به ویژه استان خراسان جنوبی و ولایت فرا با ارائه راهکارها و گزارشات و رفع معضلات در آینده نزدیک شاهد بازگشایی این معابر و توسعه آفرینی این مناطق باشیم.

استاندار خراسان جنوبی گفت: سعی می‌شود در راستای این توسعه مقدمات کار را فراهم کنیم و یک سری تسست‌هایی انجام داده‌ ایم و در مرکز مبادلات مرزی و گمرکی آمادگی ارائه خدمات و کالا به صورت متقابل را داریم.

مروج‌الشریعه بیان کرد: در این توسعه باید کار دو طرف و متقابل باشد و مطمئناً تجارت، صادرات و واردات یک طرفه امکان پذیر نیست و سبب حذف چرخه صادراتی به مرور زمان خواهد شد.

وی افزود: صادرات باید برای دو طرف برد برد باشد که بر این اساس حرکت و مقدمات کار را فراهم می کنیم.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: برای همه گونه ارتباط با کشور افغانستان در همه زمینه‌ها به ویژه پاسخگویی به مرزنشینان دو طرف آمادگی داریم و در این زمینه تاکید بر منطقه ویژه اقتصادی ماهیرود است که تمام امکانات در آن محیا و آماده شده است.

مروج‌الشریعه افزود: پذیریش و عدم پذیرش نوع کالا از مرزهای چهارگانه  استان با ارائه استانداردهای مناسب به ویژه از سوی کشور افغانسان می‌تواند در روند این صادرات و کیفیت سازی محصولات موثر باشد.

وی با اشاره به منطقه ویژه اقتصادی استان اظهار داشت: ظرفیت‌های بسیار بالای منطقه ویژه اقتصادی استان کمتر مورد توجه تجار توانمند افغانستان قرار می‌گیرد و در این راستا با توجه به مشوق‌ها و امکانات موجود در این منطقه می‌طلبد اطلاع رسانی بیشتری شود و مزایای این منطقه برای تجار افغانستان بیش از بیش تشریح شود که در این راستا باید بین استان خراسان جنوبی و ولایت فرا افغانستان اتاق مشترک برای مراودات بیشتر و حمایت‌ها مختلف تعریف شود.

استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه در راستای توسعه اقتصادی و مرادوات نیازمند اجلاس سالیانه در محور شرق هستیم اظهار داشت:  خراسان جنوبی این آمادگی را دارد که اجلاس استانداران و والیان محور شرق بین کشور افغانستان و ایران در بیرجند برگزار شود.

 انتهای پیام/

R41348/P1486/S6,56/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۱۰۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افغانستان ظرفیت پیشبرد روندهای توسعه‌ای با همسایگان را دارد

نماینده ویژه رئیس‌جمهور و سفیر ایران در کابل تصریح کرد افغانستان مستقل ظرفیت پیشبرد روندهای توسعه‌ای با همسایگان را دارد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «حسن کاظمی قمی» نماینده ویژه رئیس‌جمهور و سفیر ایران در حساب رسمی خود در «ایکس» نوشت: هفته جاری کابل پُرمشغله، پُربار و سراسر مسئله بود. گفتگوهای بسیار با مقامات عالی حکومت سرپرست افغانستان، ریاست دفتر یوناما، نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه، جمعی از دیپلمات‌های مقیم و صاحب‌نظران و سیاستمدارانی داشتم که به یک موضوع توجه نشان می‌دادند: ابتکار کمیته تماس منطقه‌ای.

وی افزود: ابتکار کمیته تماس منطقه‌ای خود زمینه تولد نخستین کنفرانس همکاری‌های منطقه‌ای افغانستان را رقم زد تا آشکار سازد افغانستان مستقل، ظرفیت پیشبرد روندهای توسعه‌ای را در بستر ایجاد یک سلسله توافقات جمعی با همسایگان دارد.

کاظمی قمی تصریح کرد: توافقاتی که براساس احترام به حاکمیت کشورها، تضمین و اجرای معاهدات دوجانبه و بین‌المللی، رعایت حسن همجواری و ترسیم منافع مشترک اثربخش خواهد بود.

نماینده ویژه ایران ادامه داد: بنابراین باید توجه داشت:

الف. قطار پیشرفت روندی که آغاز شده، متوقف نمی‌ماند.

ب. اراده عالی در مسیر نیل به مطلوب و گشایش دروازه‌های افغانستان به جهان برای ایفای یک نقش مسئولانه و مثبت خدشه‌ناپذیر است.

ج. سیاست‌گذاری‌ها در موضوعاتی چنین مهم را نباید متاثر از بیانات و اعلامات خبری تفسیر کرد.

رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با کاظمی قمیکاظمی قمی: کشورهای منطقه برابر تروریسم متحدانه عمل کنند

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • آزادی ۶ مرزبان بازداشت شده در جنوب شرق کشور
  • امضای تفاهم نامه طرح فیبر نوری در بیرجند
  • افغانستان ظرفیت پیشبرد روندهای توسعه‌ای با همسایگان را دارد
  • کشف جسد مردی در بیرجند
  • گلچینی از گل و گیاه ۵ استان کشور در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند
  • گشایش نمایشگاه گل و گیاه در بیرجند
  • گلچینی از گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند
  • ۲۳۰۰ قطعه زمین ویژه‌ طرح جوانی جمعیت در بیرجند آماده واگذاری است
  • برگزاری آزمون منطقه‌ای کسب درجه ایثار در استان مرکزی
  • ساوه میزبان آزمون کشوری درجه ایثار شد