همایش حیات طیبه «در پرتو سبک زندگی مهدوی»
تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۱۱۲۱۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، به همت پایگاه بسیج خواهران کوثر حوزه ۱۱۸ حضرت آمنه(س) و مرکز فرهنگی قرآنی آستان مقدس امام زاده حسن(ع) همایش حیات طیبه در پرتو سبک زندگی مهدوی در مکان مرکز فرهنگی قرآنی آستان مقدس امام زاده حسن(ع) و با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین دوست محمدی برگزار شد.
حجت الاسلام و المسلمین دوست محمدی در این همایش که عامه مردم از بسیجی و غیر بسیجی حضور داشتند به تشریح سبک زندگی مهدوی پرداختند و یکی از را های رسیدن به خداوند و قرارگیری در زمره ی منتظران واقعی حضرت حجت را شبیه شدن به خدا و آن حضرت در کلیه امور زندگی معرفی کردند.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
ایشان ایثار ، بخشش ، گِره گشایی، دست گیری ، گشاده دستی ، انفاق و شاد کردن خلق خدا را از صفات بارز خدا و امام زمان برشمردند و بیان کردند برای رسیدن به سبک زندگی مهدوی باید به مانند خدا و امام زمانش این صفات را در خود و فرزندانمان پرورش دهیم.
ایشان سپس به تشریح شادی های حقیقی و شادی های کاذب پرداختند و راه های رسیدن به شادی درونی و قلبی پایدار و بی پایان را بیان نمودند.
حجت الاسلام و المسلمین دوست محمدی با اشاره به آیه ۱۵۹ سوره آل عمران که خطاب خداوند به پیامبرش هست گفتند: دل پُر از کینه ، حسد و حرص عامل دوری از مردم بوده و در عوض اخلاق خوب، گشاده رویی ، گشاده دستی ، خیر خواهی و دست گیری عامل جذب مردم است.
ایشان غم را به معنای انقباض فکر و روح و جسم و گرفتگی مغز تعریف کردند و شادی را به معنای انبساط فکر و جسم و روح معرفی نموده و بیان کردند رسیدن به شادی های کوتاه مدت و موقت و گناه آلود باعث غمگینی در دراز مدت می شود و سپس راه رسیدن به شادی بی پایان را در ارتباط با خدا ، ترک گناه و کمک و احسان به خلق دانستند.
ایشان ادامه دادند: راه شاد بودن خسیس بودن نیست، راه شاد بودن گناه کردن نیست، راه شاد بودن خودنمایی و اندام نمایی نیست، راه شاد بودن این است که انسان خوب زندگی کند بر اساس گفته های خدا و ائمه اطهار و برای خلق خدا و بندگان خدا خوب بسازد.
ایشان در پایان گفتند: معنی بنده خدا بودن و یار امام زمان بودن به این است که تو هم باید شبیه آنها باشی ، مثل خداوند بخشنده و مهربان و مثل امام زمان که قلبش برای مظلومین می تپد ، تنها در این صورت است که به سبک زندگی مهدوی و حیات طیبه نزدیک خواهیم شد.
لازم به ذکر است که از دیگر برنامههای اجرا شده در این مراسم اهدای هدیه به فرزند شهید نریمانی اجرای سرود توسط بسیجیان پایگاه کوثر و اجرای تواشیح گروه تسنیم از خواهران دارالقرآن بود.
از جمله مهمانان ویژه این همایش نیز مادر شهید سید حمید دهقان از شهدای دوران دفاع مقدس ، مادر شهید جمهوری از شهدای حادثه منا ، همسر و فرزند شهید نریمانی از شهدای مدافع بودند .
در پایان نیز از فرمانده پایگاه کوثر و مسئول دارالقرآن امام زاده حسن(ع) با اهدای هدیه ای تجلیل و قدر دانی شد.
/files/fa/news/1396/9/5/1448448_219.jpg /files/fa/news/1396/9/5/1448449_987.jpg /files/fa/news/1396/9/5/1448450_594.jpg /files/fa/news/1396/9/5/1448451_598.jpg /files/fa/news/1396/9/5/1448452_486.jpg /files/fa/news/1396/9/5/1448453_614.jpg
خبرنگار بسیجی : محمدی
منبع: بسیج نیوز
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۱۱۲۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
بودجه دولتی برای حوزههای علمیه | جمع مبلغ نهادهای فرهنگی و مذهبی ۶۷ هزار میلیارد تومان!
روزنامه جمهوری اسلامی به انتقاد از تخصیص بودجه دولتی برای حوزه های علمیه و حرم امام خمینی پرداخت.
این روزنامه نوشت: به مناسبت بررسی بخش هزینههای لایحه بودجه کل کشور سال ۱۴۰۳ فهرستی از بودجههای پیشنهادی دولت برای نهادهای فرهنگی و مذهبی در فضای مجازی و رسانهها منتشر شد که با اعتراضهائی همراه است.
اعتراضها عموماً بر این محورها متمرکز هستند که در شرایط دشوار اقتصادی کشور چرا به این نهادها بودجه تعلق میگیرد و یا چرا چنین مبالغ زیادی برای آنها پیشنهاد شده است؟ محور دیگر اعتراض نیز اینست که این نهادها تأثیر ملموسی بر زندگی مردم ندارند و به همین دلیل تخصیص چنین بودجههائی به آنها منطقی نیست.
طبق آنچه در فهرست منتشرشده آمده، جمع مبلغ پیشنهادی برای نهادهای فرهنگی و مذهبی ۶۷۰ هزار میلیارد ریال است که البته رقم قابل توجهی است.
بدون اینکه درباره محورهای اعتراضات یادشده قضاوتی داشته باشیم، بر این نکته تأکید میکنیم که بعضی از نهادهائی که نامشان در فهرست آمده اصولاً وجودشان ضرورتی ندارد، بعضی دیگر از آنها خاصیتی ندارند، تعدادی نیز به میزان بودجهای که برای آنها پیشنهاد شده اثربخشی ندارند و در مورد حرم امام خمینی نیز همانطور که در سالهای گذشته بارها تذکر دادیم اصولاً اینهمه توسعه و خرجتراشی خلاف مشی خود امام است. باقی میماند بودجهای که برای حوزههای علمیه پیشنهاد شده که اشکال اساسی آن مربوط به استقلال روحانیت است.
در سالهای گذشته هنگامی که به تخصیص بودجه دولتی برای حوزههای علمیه و نهادهای مرتبط با آنها انتقاد میکردیم، بعضی از طلاب و علما در قالب گلایه به ما میگفتند مگر از وضع شدیداً فلاکتبار طلاب و روحانیین از نظر معیشت خبر ندارید که به بودجه مربوط به حوزههای علمیه اعتراض میکنید؟
جواب این بود و اکنون نیز اینست که میدانیم بسیاری از طلاب و فضلای حوزههای علمیه و حتی علمای شهرستانها با فقر و ناداری دست و پنجه نرم میکنند و تعداد زیادی از آنها بخش قابل توجهی از وقت خود را به کارهای خدماتی از قبیل پیک موتوری، مسافرکشی و تمیز کردن خانهها و شرکتها مشغولند تا بتوانند از عهده حداقل هزینه زندگی برآیند. با اینحال به دلایل متعدد معتقدیم روحانیت نباید از بودجه دولتی ارتزاق کند.
ممکن است افرادی به دلایل خاصی که دارند، اعتقادی به آنچه ما به عنوان دلایل متقن برای ضرورت اجتناب روحانیت از پذیرش بودجه دولتی مطرح میکنیم نداشته باشند. این، حق طبیعی آنهاست که اینگونه فکر کنند و از تخصیص بودجه دولتی به حوزههای علمیه دفاع نمایند. میبینیم که در عمل نیز تفکر آنها بر کشور حاکم است و متولیان امور به آنچه دیگران با نیت خیرخواهی و مصلحتاندیشی برای روحانیت میگویند اعتنائی نمیکنند و ترتیب اثر نمیدهند.
مهمترین دلیل برای این تفکر که حوزههای علمیه و دستگاههای مرتبط نباید از بودجه دولتی ارتزاق کنند اینست که وابسته شدنشان به بودجه دولتی آنها را به دولت و حکومت وابسته میکند و استقلال را که سرمایه اصلی روحانیت است از آن سلب مینماید.
هیچکس نمیتواند ادعا کند که روحانیت میتواند به بودجه دولتی وابسته باشد و در عین حال استقلال خود را هم حفظ کند. علت اینکه امام خمینی هرگز اجازه استفاده حوزههای علمیه از هیچ بودجهای غیر از آنچه مردم با طیب خاطر به آنها میدهند را ندادند، همین بود که آن را با استقلال روحانیت در تضاد میدانستند.
تجربه چند دهه اخیر نیز بر صحت نظر امام خمینی مهر تأیید گذاشته است. مراجع صاحبنام و ذینفوذی مانند مرحوم آیتالله فاضل لنکرانی و آیتالله صافی گلپایگانی نیز بر همین عقیده بودند و همین مسیر را ادامه دادند.
نکته دیگری که باید مورد توجه روحانیت قرار گیرد اینست که تنگناهای معیشتی در حال حاضر به آنها اختصاص ندارد. این، گرفتاری بزرگی است که دهها میلیون نفر از مردم کشورمان با آن دست و پنجه نرم میکنند. افتخار روحانیت در طول تاریخ این بود که مانند ضعیفترین اقشار جامعه زندگی میکرد و به همین دلیل، خودش محبوب و کلامش نافذ بود.
حالا هم باید مانند مردم عادی زندگی کند تا مردم پذیرایش باشند. مردم وقتی استقلال روحانیت را ببینند و احساس کنند که حامی آنها و زبان گویای آنهاست، حاضرند هرچه دارند را با روحانیت تقسیم کنند تا این نهاد باقی بماند و بتواند در مقاطع حساس در برابر ظلم و ناروا بایستد.
خوبست این را هم به عنوان نکته پایانی بگوئیم که بودجههای دریافتی حوزهها بیش از آنکه صرف طلاب نیازمند شود به پشتمیزنشینانی میرسد که حوزههای علمیه بدون آن میزها هم میتوانند ادامه حیات بدهند و چه بسا حیات بهتر. با توجه به این واقعیتها آیا بهتر نیست روحانیت خودش پیشقدم شود و از گرفتن بودجه دولتی خودداری کند؟