Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-27@03:33:39 GMT

مقاومت و تفکر بسیجی موجب پایان کار داعش شد

تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۸۳۲۷۱

مقاومت و تفکر بسیجی موجب پایان کار داعش شد

ائمه جمعه استان زنجان در خطبه های نماز جمعه رهبری الهی مقام معظم رهبری و مقاومت و ایستادگی مردم با تفکر بسیجی را موجب اتمام کار داعش در کشورهای سوریه و عراق عنوان کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  موج رسا، آیت‌الله علی خاتمی امروز در خطبه های نماز جمعه شهر زنجان با اشاره به پنجم آذر سالروز تسکیل بسیج مستضعفین به فرمان معمار کبیر انقلاب اسلامی اظهار کرد: امام خمینی(ره) بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و قبل از آغاز جنگ تحمیلی نهادهای حافظ انقلاب را بکی پس از دیگری ایجاد کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تشکیل بسیج مستضعفین، جهاد سازندگی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، دادگاههای انقلاب، کمیته امداد و بنیاد شهید نشان از افکار بلند امام راحل است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با بیان اینکه می توان بسیج را موفق ترین و مردمی ترین نیروی مقاومت دانست، گفت: پایه اصلی کار بسیج اخلاص است.

وی با اشاره به دیدار اخیر بسیجیان با مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: ایشان در دیدار تاکید کردند که دشمنان از هر طرف خصومت خود را تشدید کرده‌اند تا مقاومت برخواسته از تفکر انقلابی و اسلامی را در منطقه نابود کنند.

آیت‌الله خاتمی بیان کرد: طبق فرموده مقام معظم رهبری جوانان مومن و پراستقامت با دفع غده سرطانی داعش دشمنان را به زانو درآورده و مفهوم ما می‌توانیم را باردیگر اثبات کردند.

وی با اشاره به هشتم ربیع سالروز شهادت امام حسن عسکری این روز را به امام زمان (عج)، مقام معظم رهبری، مراجع تقلید و شیعیان جهان تسلیت گفت.

خطیب جمعه زنجان با بیان اینکه نهم ربیع یعنی آغاز امامت مهدی موعود (عج) عید بزرگی برای ما است، اظهار کرد: ظهور حضرت ولیعصر (عج) آرمان مسلمانان و انبیا بوده است.

وی به هفتم آذر ماه سالروز نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران نیز اشاره کرد و گفت: نیروی دریایی همانند سایر نیروها وظیفه حفاظت از ایتقلال کشور را برعهده داشته و از مرزهای آبی کشور نیز محافظت می‌کند.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه 3000 کیلومتر مرز آبی در شمال و جنوب کشور داریم، افزود: نیروی دریایی در خلیج فارس و دریای عمان چشمان بیدار و هوشیار برای دفاع از خطرات دشمنان است

وی بیان کرد: نیروی دریایی در دفاع مقدس نیز کارهای ماندگاری انجام داد که عملیات مروارید از جمله آنها است.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان هشتم آذر ماه سالروز آزادی شهرستان چذابه و روز همبستگی با ملت فلسطین را نیز گرامیداشت.

وی تصریح کرد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با محبات اهل بیت (ع) فلسطین مسئله نهست جهان اسلام است و باید با غده سرطانی اسرائیل که سرزمین‌های اسلامی را غصب کرده مبارزه کرد.

آیت‌الله خاتمی به همدردی و همراهی ملت ایران با زلزله‌زدگان غرب کشور نیز اشاره کرد و گفت: باید از ملت بزرگ ایران به خاطر همدردی و همراهی با زلزله‌زدگان تشکر کرد.

وی با بیان اینکه از مردم پایتخت شور و شعور حسینی انتظار همین بود، تصریح کرد: با توجه به آغاز بازسازی مناطق زلزله‌زده از مردم می‌خواهیم که کمک‌های خود را به صورت نقدی به شماره‌حسابهای اعلام شده از طرف هلال احمر، کمیته امداد واریز کنند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان در پایان از حضور مردم در مراسم استقبال، شب وداع، تشییع و  خاکسپاری شهید مدافع حرم خیرالله صمدی تشکرد کرد و گفت: شهادت این شهید با پیروزی جبهه مقاومت و نابودی داعش همزمان شد، این شهید از زمان پیروزی انقلاب، دفاع مقدس و دفاع از حرم فعالانه در صحنه حضور داشت.

 

*تفڪر بسیجی موجب پایان سیطره داعش شد

به نقل از اشراق24حجت الاسلام موسوی امام جمعه قیدار در خطبه های نماز جمعه گفت: آنچه بیش از هر چیز دیگر تسڪین بخش دردها و بهترین مرهم بر زخم زلزله زدگان بود سفر مقام معظم رهبرى(مدظله) حضور در ڪنار این مردم بود.

وی افزود: 5آذر روز تشڪیل بسیج و هفته بسیج است و ویژگی های بسیجیان را با توجه به سخنان گهربار امام و مقام معظم رهبری می توان برای بسیجی قائل شد ڪه بسیجی از عمق جان خدا باور است؛ و ڪسی ڪه خدا باور باشد از هیچ چیز غیر از خدا نمی‌ترسد.

امام جمعه قیدار ادامه داد: بسیجی بودنش برای فداڪاری در راه خدا است سیاسی است اما سیاست‌زده نیست، اهل مهر مقدس خشم مقدس است مهر نسبت به مردم مظلوم خشم علیه بیگانگان و دشمنان اسلام و انقلاب و در رأس آنها آمریڪای جنایتڪار رحماء بینهم و اشداء علی الڪفار است.

وی افزود: بسیجی همیشه آماده است چرا ڪه دشمنان همیشه برای ضربه زدن آماده هست فرهنگ بسیج، فرهنگ بصیرت است و بسیجی زمان شناس و دشمن شناس است.

امام جمعه قیدار ادامه داد:بسیجی از طعنه‌ها و نیش‌ و ڪنایه ها نمی رنجد و حزبی، جناحی، گروهی نیست و فقط هر ڪجا ولایت ایستاده او نیز همان جا می‌ایستد.

وی افزود: این تفڪر ناب بسیجی باعث شده ڪه امروز ملت بزرگوار ایران اسلامی تمام قد، در برابر استڪبار جهانی بایستد این تفڪر بسیجی باعث شده سیطره ڪثیف و خبیث داعش امروز جمع شود و آن سردار رشید بسیجی مالڪ اشتر علی به مولا و مقتدای خود امام خامنه ای بنویسد و جمع شدن طومار ڪثیف داعش را با افتخار اعلام نماید و مایه خرسندی همه مظلومان و مردم شریف ایران به ویژه امام مسلمین شود.

امام جمعه قیدار ادامه داد: امروز هدف استڪبار ایجاد آشوب در خاورمیانه است و می‌خواهند ایران را مقصر اصلی معرفی ڪنند آل سعود به دنبال جبران ناڪامی های خود در خاورمیانه است و برای جبران ناڪامی های خودش در منطقه از هیچ اقدامی فروگذار نمی ڪند دارد رجز خوانی می ڪند اما این را بدانند ڪه صبر و حوصله جمهوری اسلامی هم حدی دارد وای به روزی ڪه ڪاسه صبر و حوصله لبریز شود درصورتی ڪه ڪوچڪترین تعرضی به ایران اسلامی ڪنند با بزرگترین ضربه ملت ایران مواجه می‌شوند ڪه جبران ناپذیر است.

وی افزود: یڪ درس بزرگی ڪه امروزدر این مقطع حساس لازم است از گفتار و سیره عملی امام حسن عسڪری یاد بگیریم این است ڪه وحدت با آحاد مسلمین به ویژه اهل سنت را حفظ ڪنیم  و با عمل و برخورد خود آن‏ها را دعوت ڪنیم.

امام جمعه قیدار ادامه داد:امام حسن عسکرى(ع) به شیعیان فرمان مى‏دهند چهار کار را در ارتباطات با مخالفان خویش مانند نماز خواندن با آنان و در بین قبایل و طوایف آنان و در خانه‏ها و مساجد اهل سنت، و حضور در تشییع جنازه مخالفان، و عیادت مریضان، و اداى حقوق انان انجام دهند.

وی به 9 ربیع آغاز امامت و ولایت امام زمان علیه السلام نیز اشاره ڪرد و این روز را تبریڪ گفت.

 

*جمع آوری داعش سیلی محکمی به دهان یاوه گویان آمریکایی بود

به نقل از برگ زیتون حجت الإسلام محمد صادقی پور در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان طارم ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوی الهی اظهار داشت: از امام جواد(ع) روایت است هرکس سه چیز را در زندگی رعایت کند هرگز پشیمان نخواهد شد که از جمله این موارد رعایت عجله در امورات، مشورت و توکل بر پروردگار است.

وی ضمن تبریک و گرامیداشت هفته پر افتخار بسیج خدمت ملت عظیم ایران از حضور کلیه بسیجیان حاضر در نماز جمعه تشکر کرد و افزود: کسانی که در نماز عبادی و سیاسی جمعه شرکت می کنند همگی بسیجی اند.

امام جمعه طارم با اشاره به بهتر اجرا شدن مراسمات ماه محرم و صفر در سطح شهرستان طارم از زحمات نیروی انتظامی جهت برقراری نظم تشکر کرد.

حجت الإسلام صادقی پور به مشکل حکاکی آیات قرآن در سنگ قبرهای قبرستان آببر اشاره کرد و گفت: سنگ قبرهایی در این قبرستان وجود دارد که روی آن آیات قرآنی حکاکی شده است و در مراسمات بخاطر هم سطح بودن این سنگ ها با زمین زیر پای مردم می ماند.

خطیب جمعه طارم تصریح کرد: طبق هماهنگی با سرپرست شهرداری قرار است این آیات قرآنی از روی این سنگ ها پاک شود تا شاهد زیر پا ماندن آیات قرآنی در این مکانها نباشیم.

وی یادآور شد: تعرض جاده شهر آببر به روستای قانقلی چای توسط اداره راه و ترابری شهرستان طارم انجام می شود بنابراین از عده ای از مردم می خواهیم با همکاری و گذشت زمینها و باغ های خود در این کار خیر و خداپسندانه شرکت نموده و زمینه توسعه و پیشرفت شهرستان را فراهم سازند.

امام جمعه شهرستان طارم ابراز کرد: بیش از 250 میلیون تومان کمک نقدی و غیرنقدی توسط اهالی شهرستان طارم و با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) این شهرستان به مردم زلزله زده کرمانشاه اهدا شده است گفتنی است این رقم در سطح کشور به 40 میلیارد تومان رسیده است.

صادقی پور با توجه به مسائل سیاسی روز جهان به جنایات بی شمار داعشی ها در کشورهای متعدد اسلامی اشاره کرد و افزود: جمع آوری داعش سیلی محکمی به دهان یاوه گویان آمریکایی بود.

وی خاطرنشان کرد: ایده اساسی داعش همان شکل گیری دولت اسلامی عراق و شام بود که به برکت بسیج مردمی برچیده شد و به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی جهاد مبارزان فی سبیل الله باعث شد تا این فتنه جمع شود.

خطیب جمعه شهرستان طارم ضمن تشکر از سخنران قبل از خطبه اقبال جهانبخشی فرمانده سپاه ناحیه طارم گفت: فرمان تشکیل بسیج در پنجم آذر ماه سال ۱۳۵۸ توسط معمارکبیر انقلاب اسلامی ایران صادر شد گفتنی است این یک اقدام موفقی بود که هرچه زمان می گذرد اهمیت بسیج بیشتر آشکار می شود.

حجت الإسلام صادقی پور همچنین سالروز فرا رسیدن رحلت حضرت سکینه(س) و حضرت امام حسن عسگری(ع) را تسلیت گفت.

امام جمعه شهرستان طارم هفت آذر سالروز آغاز امامت امام عصر(عج) و روز نیروی دریایی را گرامیداشت و افزود: نیروی هوایی از جمله نیروهای مستحکم در برابر دشمنان اسلام است که در طول دفاع مقدس جانبازی و افتخار آفریده است.

گفتنی است افتتاح نمایشگاه اقتصاد مقاومتی توسط مسئولین شهرستان طارم که با همت قسمت بسیج سازندگی سپاه ناحیه طارم در محل مسجد جامع شهر آببر دایر شده بود از جمله برنامه های قابل اجرادر طول هفته بسیج بود.

 

*هدایتهای مقام معظم رهبری و مرجعیت نقش اساسی در نابودی داعش داشت

حجت الاسلام حسینی نسب در خطبه های این هفته نماز جمعه با تبریک پیروزی جبهه مقاومت در برابر گروه تکفیری و جنایتکار داعش، اظهارداشت: این پیروزی را به محضر مقام معظم رهبری، مرجعیت شیعه، گروههای مقاومت و خانواده شهدای مدافع حرم از کشوره های مختلف، ملت، دولت، ارتش و نیروی های عراقی و سوری خصوصا سپاه مقتدر تبریک می گوییم.

وی به بررسی جنایات داعش پرداخت و با بیان اینکه داعش مردم را در حالی که زنده بودند، می سوزاند و یا پوست آنها را می کَند و مساجد و اماکن مقدسه را از بین می برد و قبور را تخریب می کرد، افزود: 600 هزار کشته، 6 میلیون آواره و حدود 500 میلیارد دلار خسارات از جنایات این گروه وحشی است.

امام جمعه شهر دندی هدف داعش را تشکیل خلافت اسلامی و ریشه کنی مذهب تشیع دانست و با بیان اینکه با متلاشی شدن این گروه خدمت بزرگی به جهان اسلام شد، گفت: نابودی داعش، پیروزی ایران اسلامی در برابر مثلث شوم، عبری، عربی و غربی است.

حجت الاسلام حسینی نسب با اشاره به پاسخ مقام معظم رهبری به نام سردار سلیمانی اظهارداشت: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند، آنها برای ایجاد داعش سرمایه گزاری کرده اند و لذا آرام نخواهند نشست و سعی خواهند کرد آن را در بخش دیگر دوباره زنده کنند فلذا باید با حفظ وحدت در برابر توطئه جدید آنها هوشیار بود.

 

*تشکیل نظام اسلامی مقدمه حکومت جهانی حضرت امام زمان(عج) است

وی با تسلیت سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع)، فعالیت مخفیانه امام یازدهم در امور رسیدگی به شیعیان را از مظلومیت این امام همام دانست و با اشاره به آغاز امامت حضرت امام زمان(عج)،افزود: تاکنون 1184 سال از عمر با برکت و 1179 سال از ولایت و امامت حضرت امام عصر(عج) می گذرد و جهان در انتظار عدالت علوی حضرت مهدی موعود(عج) است.

خطیب جمعه دندی با اشاره به آیات قرآن، حکومت بر بندگان خدا توسط بندگان صالح و حکومت مستضعفان را وعده الهی دانست و گفت: تشکیل نظام اسلامی مقدمه حکومت جهانی حضرت امام زمان(عج) است.

حجت الاسلام حسینی نسب با تبریک هفته بسیج، تشکیل بسیج 20 میلیونی را در جهت مقابله با مستکبران و نفی هر گونه سلطه گری و سلطه پذیری دانست واظهارداشت: با همه توطئه ها و دشمنی ها، تفکر بسیجی نظام اسلامی را استوار و محکم نگه داشته است.

وی با تاکید بر حفظ روحیه بسیجی و با درخواست از بسیجیان بخش انگوران و شهر دندی مبنی بر بی تفاوت نبودن در مسائل مهم و کلیدی منطقه، افزود: بسیج امید دوستان و خار چشم دشمنان است.

امام جمعه شهردندی با تشکر از کمک های مردم بخش انگوران و شهر دندی به زلزله زدگان کرمانشاه و با اشاره به مشکلات و نیاز های آنها، گفت: با همه کمک های دولتی و مردمی، مردم داغ دیده چشم انتظار کمک های مردم هستند و مقام معظم رهبری هم فرمود من به این حد قانع نیستم.

حجت الاسلام حسینی نسب اظهارداشت: بر اساس برنامه ریزی 7 واحد مسکونی نیازمندان زلزله زده تحت پوشش کمیته امداد را، کمیته امداد امام خمینی(ره) بخش انگوران احداث خواهد کرد و این نیز در صورت کمک های مردم و خیّران تحقق خواهد یافت.

امام جمعه شهر دندی با انتقاد مجدد از تعلل در اعلام نتایج جذب نیروی شرکت کالسیمین، برخی بی برنامگی و ناهماهنگی ها را باعث دلسردی جوانان دانست و گفت: نتیجه آزمون هرچه سریعتر اعلام و بر اساس قوانین افراد واجد شرایط جذب شود.

وی از عدم انتخاب شهردار در شهر دندی نیز با گذشت بیش از سه ماه از آغاز فعالیت شورای اسلامی دوره جدید انتقاد کرد و گفت: نهادهای نظارتی هرچه سریعتر باید نتیجه انتخاب شهردار را اعلام و چنانچه نتیجه اعلام شده شورای اسلامی شهر موظف است طبق مقررات و پایبندی به قانون مردم را از نتیجه مطلع کنند و در غیر این صورت مدیون شهر و مردم هستند.

 

*شکست جریان استکبار ثمره تفکر بسیج است

به نقل از ایجرود خبر،حجت الاسلام محمد باقر مقدمی«امام جمعه ایجرود» امروز در خطبه های نماز جمعه با تاکید بر اینکه شکست جریان تکفیری و استکبار ثمره تفکر بسیج است، اظهار داشت: در مقابل دشمن و کینه توزی های او نباید غافل بود چرا که در هر لحظه در حال توطئه علیه دین اسلام تا به  جمهوری اسلامی ایران ضربه وارد سازد.

وی با بیان اینکه پیروزی اخیر جبهه مقاومت علیه جبهه استکبار و داعش را به محضر رهبر انقلاب اسلامی، خانواده های معظم شهدا و ملت شریف ایران و تبریک می گویم، اضافه کرد: در مقابل توطئه های دشمنان همواره باید آمادگی لازم را داشت.

خطیب جمعه ایجرود با اشاره بر اینکه در هفته مبارک بسیج قرار داریم که آثار با برکت در عرض 39 سال از عمر با برکت انقلاب اسلامی تفکر و خدمات بسیجی بر همگان نمایان است، تصریح کرد: تشکیل سازمان بسیج به فرمان امام بزرگوار دلیل بر درایت و هوشیاری امام خمینی (ره) است و دلیل خنثی سازی توطئه های دشمنان محسوب می شود.

حجت الاسلام مقدمی با عنوان اینکه بسیج نهادی است که تحت فرماندهی رهبری انقلاب  بوده و حفظ دستاوردهای انقلاب صیانت و پاسداری را به نحو مطلوبی تا به امروز به عرصه ظهور رسانده است،ابراز کرد: روحیه استکبار ستیزی  از بسیج نشات می گیرد.

وی با اشاره بر اینکه ششم آذر ماه سالروز شهادت امام حسن عسگری است که به شیعان آن بزرگوار تسلیت می گوییم، ادامه داد: همچنین این روز سالروز آغاز ولایت امام عصر(عج) که این روز را بر تمامی شیعیان تبریک عرض می کنم.

 حجت الاسلام مقدمی با بیان اینکه فرهنگ مهدویت فرهنگ کاربردی زندگی امروزه ما است، اظهار داشت: فرهنگ مهدویت همان چیزی است که در زندگی فردی و اجتماعی به آن نیاز داریم و رفتار اجتماعی ما را می سازد.

خطیب نماز جمعه ایجرود با بیان اینکه فرهنگ مهدویت نه تنها منحصر به شیعه و سنی نیست چرا که فرهنگ مهدویت تمام مرزها را را شکافته است، افزود: محور اعتقاد به مهدویت بر روی ایمان است.

وی با بیان اینکه ششم آذر سالروز تاسیس نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است، بیان کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران با کمترین  امکانات، بزرگترین ضربه را پیکر ارتش بعثی وارد کرد.

 

*نابودی داعش، ظرفیت  منطقه ای و فرامنطقه ای نظام اسلامی را نشان داد

امام جمعه شهرستان ماهنشان گفت: نابودی شجره خبیثه داعش با محوریت ایران اسلامی، نشان داد که نظام اسلامی از ظرفیت‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای فراوان برخوردار بوده و از طرفی نشان داد که استکبار و نوکران منطقه‌ای آن، چه اندازه دچار آشفتگی درونی هستند.

حجت الاسلام زاهدی پور در خطبه های این هفته نماز جمعه با بیان اینکه آمریکا و مهره‌های توخالی آن از هیچ تلاش و توطئه‌ای در حمایت از داعش و نابودی رزمندگان مقاومت فروگذار نکردند، اظهارداشت:  این در حالی است داعش و حمایت کننده گانشان که در برابر قدرت ایمان و اراده مبتنی بر ولایت ایران اسلامی با ذلت و زبونی هر چه تمام شکست خوردند.

وی افزود: اگر ثمره انقلاب اسلامی فقط پرورش یک نفر به نام سردار دلها حاج قاسم سلیمانی باشد، جای بسی افتخار و سربلندی است.

 

*نابودی داعش پیام جمهوری اسلامی را به گوش‌ ملت‌ها رساند

حجت الاسلام زاهدی پور اظهارداشت: اینجاست که قدر و منزلت بسیج و فرمایش گهربار رهبر انقلاب روشن می‌شود که فرمود:   وظیفه‌ی اصلی نیروی مقاومت بسیج این است که با هماهنگ ‌سازی ظرفیت‌ها، اراده‌ها و ابتکارهای مردم به‌ویژه جوانان، برای رسیدن به اهداف والای جمهوری اسلامی، هم‌افزایی ایجاد کند تا شاهد یک حرکت سازندگی و تولید و پیشرفت از جانب میلیون‌ها نفر از آحاد مردم، در بخش‌های مختلف باشیم. [و همین را ما در مبارزه با داعش و یا کمک به زلزله زدگان مشاهده کردیم.]

وی افزود: همچنانکه ثمره این انقلاب بزرگ، وحدت و همدلی بین مسلمانان و ملت‌های مختلف بود که حضرت آقا در دیدار با شرکت کنندگان همایش «محبان اهل‌بیت(ع) و مسئله تکفیری‌ها» بر آن تأکید کردند.

امام جمعه شهرستان ماهنشان گفت: حضور صمیمی و دلسوزانه رهبر معظم انقلاب، هم افتخاری مجدد برای ایران اسلامی با نظام بی‌بدیل اسلامی است و از سوی دیگر استقبال با شکوه مردم از ایشان نشان دهنده بصیرت اجتماعی و سیاسی مردم است.

حجت الاسلام زاهدی پور اظهارداشت: حمایت و کمک مردم از زلزله ‌زدگان غرب کشور‏، شکوه حماسه‌ مردم در ارتباط با کمک به هموطنان و همنوعان بود. 

وی با اشاره به آغاز امامت حضرت ولی عصر (عج ) افزود: امام حسن عسکری (ع) از طرفی سعی کرد یک شبکه ارتباطی، اجتماعی و سیاسی برای شیعیان تعریف کرده و آن‌ها را سازماندهی کند. بعید نیست که بگوییم زندگی ایشان در حصر و مراودات کمتر و در عین حال سری ایشان با شیعیان، آن هم شیعیان خاص نوعی امداد غیبی بوده و در حقیقت گامی اساسی و استراتژیک در جهت آماده سازی جامعه شیعیان برای زمان غیبت حضرت حجت (عج‌) بود.

امام جمعه شهرستان ماهنشان گفت: از طرفی ایشان با طراحی سازمان نیابت، تکلیف زمان غیبت را تعیین کرده و زمینه را برای اجرای نظریه ولایت فقیه مهیا نمود. در یک جمله می‌توان گفت: نوع تعامل حضرت امام حسن عسکری (ع) به ما می‌فهماند که شرط امامت حضور و ظهور فیزیکی نیست.

 

*تأخیر در انتخاب شهردار ماهنشان و دندی، به عقب ماندگی شهر منجر می شود

حجت الاسلام زاهدی پور با اشاره به عدم انتخاب شهردار ماهنشان و دندی بعد از گذشت شش ماه از انتخابات، اظهارداشت: بعد از گذشت شش ماه از انتخابات هنوز تکلیف شهردار چه در ماهنشان و چه در دندی مشخص نشده است. گلایه‌های زیادی از این روند داریم؛ انتظار می‌رود تکلیف شهردار ماهنشان و دندی بر اساس قانون و با انتخاب فردی انقلابی و متخصص در کمترین زمان ممکن تعیین شود.

وی اتأکید کرد: نهادها و دستگاه‌های مرتبط هم در تعیین صلاحیت‌ها اقدام کنند و نظر خود را در کمترین زمان ممکن اعلام کنند. انشاالله فرماندار محترم هم راهنمایی و هدایت لازم را انجام دهند.

خطیب جمعه ماهنشان تصریح کرد: ما از طرفی نسبت به شهرستان‌های دیگر به دلیل اینکه محرومیت‌های اقتصادی و جغرافیایی داریم، عقب‌تر هستیم و اگر چاره‌ای نیندیشیم، با این شرایط عقب‌تر هم خواهیم ماند. شاید یک ماه تأخیر چند ماه عقب‌ ماندگی برای آینده را به دنبال داشته باشد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۸۳۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اماکن مرتبط با مقاومت در کتاب‌های درسی معرفی شوند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حبیب پهلوزاده در خطبه‌های نماز جمعه اهرم با اشاره به روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای اظهار کرد: سال سوم هجری و در جنگ اُحد ندای آسمانی لافتی الا علی لاسیف الا ذوالفقار نشان مردانگی و شجاعت برای امیرالمومنین صادر شد و امروز به عنوان نامگذاری شده است.

وی خاطرنشان کرد: شما در برنامه محفل در ماه مبارک رمضان دیدید حضور باشکوه ۱۲۰ هزار نفری در تهران و حضور باشکوه و بی نظیر مردم در روستای قرآنی چارک با حضور مجریان این برنامه قرآنی چه شور و اشتیاقی ایجاد کرد.

امام جمعه اهرم بیان کرد: گاهاً برای برگزاری یک برنامه قرآنی و معرفتی می‌گویند بودجه نیست. هیچ تناسبی بین آنچه در سند مهندسی فرهنگی کشور دستور داده شده با هزینه کرد برنامه‌هایی که به عنوان برنامه فرهنگی انجام می‌شود وجود ندارد.

وی با تبریک روز ملی خلیج فارس اضافه کرد: دریای پارس یا خلیج فارس نماد هویت مقاومت و استقامت است. تحریف نام خلیج فارس یعنی تحریف هویت مقاومت ملت ایران اسلامی در مقابله با استعمار و استکبار.

پهلوزاده افزود: نظام صهیونیستی و استکبار تصور کردند با تحریف نام خلیج فارس می‌توانند شکست‌های خودشان در بندر بوشهر و خلیج فارس را ترمیم کنند و غافل از اینکه گورستان ننگ انگلیسی‌ها در بوشهر شروع غروب خورشید سلطنت ملکه بریتانیا شد.

وی ادامه داد: برای تعالی هویت مقاومت مردم خطه جنوب و آشنا کردن جوانان به افتخارات گذشته این استان لازم است اسناد و اماکن مرتبط با مقاومت در کتاب‌های درسی و با تولید آثار هنری برای نوجوانان الگو پردازی شود.

امام جمعه اهرم با تسلیت سالروز شهادت علامه شهید مرتضی مطهری گفت: دشمن انقلاب اسلامی با شناسایی استوانه محکم انقلاب و ستون مبانی اعتقادی جوانان این مملکت و ترور شهید مطهری کمتر از سه ماه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نشانه عظمت و اثرگذاری این شهید والامقام است.

وی اضافه کرد: شهید مطهری اسلام شناسی متعهد و زمان شناسی با روحیه انقلابی و جهادی سد محکمی بود در برابر جریان روشنفکر مقلد غرب و جریان‌های التقاطی. حوزه علمیه قم با ارائه عالمانی مثل شهید مطهری و شهید مفتح و شهید بهشتی و آیه الله مصباح برای راهبری فکری جوانان این مملکت نقش مهمی در ترویج فرهنگ تشیع داشته و امروز این ضرورت ارائه این الگوها چند برابر شده است.

پهلوزاده افزود: معلمان امروز مرزبان و نگهبان مرزهای اعتقادی نوجوانان این مملکت هستند و تا مسلح به سلاح تقوا و علم نباشند نمی‌توانند در میدان جنگ شناختی نوجوانان این مملکت را از دم تیر دشمنان نجات دهند. و تربیت نسلی معتقد و متعهد با معلمان تراز و متحول شده محقق خواهد

وی ادامه داد: نهم اردیبهشت هم روز شوراها است. این روز را به اعضای شوراهای اسلامی تبریک عرض می‌کنیم و در مدت باقیمانده با خدمت ماندگار نام نیک شورای اسلامی و خدمت به مردم را ارتقا ببخشند.

پهلوزاده اضافه کرد: مقام معظم رهبری در دیدار فرماندهان نیروهای مسلح بعد از عملیات وعده صادق این نکته مهم را فرمودند که خط رسانه‌های بیگانه که چند موشک به پایگاه‌های نظامی رژیم غاصب اصابت کرده این مساله دست چندم است و موضوع اصلی ظهور قدرت اراده ملت ایران و نیروهای نظامی ایران در عرصه مهم بین المللی است.

امام جمعه اهرم با تقدیر و حمایت از فعالیت نیروی انتظامی در مقابله با موضوع کشف حجاب و هنجار شکنی بیان کرد: اکثر همین افراد هم با تذکر نیروی انتظامی آمر به معروف و ناهی از منکر از رفتار منکر خودشان برمی گردند.

وی افزود: مطالبه جدی مؤمنین و مردم ایران اسلامی از رئیس جمهور و مجلس شورای اسلامی حمایت قاطع از آمرین به معروف و نیروی انتظامی برای استمرار طرح نور است.

کد خبر 6089070

دیگر خبرها

  • خاتمی: بازی با ایران بازی با دم شیر است / عملیات وعده صادق نشان داد که دوران موشک پایان نیافته است
  • شهامت و جسارت در دل جوانان ایرانی جوانه زد
  • اماکن مرتبط با مقاومت در کتاب‌های درسی معرفی شوند
  • به زور کسی را به بهشت نخواهیم برد اما در برابر این ناهنجاری ایستاده‌ایم
  • بازی با ایران بازی با دم‌ شیر است/به‌زور کسی را بهشت نخواهیم برد اما مقابل ناهنجاری ایستاده‌ایم
  • نشست هم اندیشی روسای دانشگاه‌ها و تشکل‌های دانشگاهی گیلان
  • شرکت ۲۰ هزار بسیجی در المپیاد جام شهید عجمیان
  • کار سخت بسیج برای رفاقت با وزیر/ زلفی‌گل از پس مطالبات بسیج دانشجویی بر می‌آید؟
  • رسانه‌های استان سمنان روحیه بسیجی را در جامعه گسترش دهند
  • جایگاه ویژه‌ مردم ایران در بسط تفکر مهدوی در جهان امروز