Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@22:18:00 GMT

ضرورت عبور از آسیب‌های تولید علم با اعتمادسازی

تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۱۱۷۵۶

ضرورت عبور از آسیب‌های تولید علم با اعتمادسازی

معاون نوآوری وزارت ارتباطات با اشاره به آسیب‌های رتبه‌بندی‌های دانشگاه‌ها گفت: برای رفع این امر نیاز است که اعتمادسازی کنیم.

به گزارش ایسنا امیرحسین دوایی روز یکشنبه، 5 آذر ماه در پنجمین همایش مدیران فناوری اطلاعات که به همت پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات (ایرانداک) در مرکز همایش‌های بین‌المللی برج میلاد برگزار شد، با اشاره به اقدامات و تحولات در حوزه رتبه‌بندی دانشگاه‌ها افزود: از سوی یک نهاد بر اساس شاخص‌هایی اقدام به رتبه‌بندی دانشگاه‌ها شد و بعد از آن نهادهای مختلفی وارد رتبه‌بندی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: رتبه‌بندی‌های انجام شده از سوی این نهادها بر اساس همان شاخص‌های اولیه رتبه‌بندی‌ها بوده است.

دوایی با تاکید بر اینکه این وضعیت رتبه‌بندی آسیب‌های جدی در فرایند تولید علم در دنیا ایجاد کرد، اظهار کرد: به دنبال این روند موضوعاتی چون داده‌سازی، آزمایش‌های غیراستاندارد، حذف و اضافه کردن داده‌ها و شبیه‌سازی‌های غیرواقعی به عرصه‌های علمی خدشه وارد کرد.

معاون نوآوری و فناوری وزارت ارتباطات به وضعیت ایران در افزایش سهم تولید علم اشاره کرد و گفت: در ایران حتی افرادی که با امید افزایش سهم تولیدات علمی جهانی اقدام به انتشار مقاله در دانشگاه‌ها کردند، امروزه به این نتایج رسیدند که این روش اهداف جامعه را محقق می‌کند.

وی به نقش فناوری اطلاعات برای عبور از این بن بست اشاره کرد و گفت: باید به دنبال روش‌های اعتمادسازی بر اساس فناوری اطلاعات باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۱۱۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستاورد آموزشی افتخار معلم نمونه در اصفهان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ این معلم نمونه توانسته با بهره گیری از فناوری اطلاعات و هوش مصنوعی بسته های الکترونیکی در حوزه آموزش به همکاران و دانش آموزان در زمینه تولید محتوا در بستر فناوری اطلاعات تولید و افتخار کسب کرده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ارتقای ۱۱۳۱ پله‌ای رتبه جهانی دانشگاه بیرجند
  • دستاورد آموزشی افتخار معلم نمونه در اصفهان
  • شیوه بیمه خودرو تغییر می‌کند
  • صعود دانشگاه جهرم به رتبه ۲۳ فهرست نیچر ایندکس در بین دانشگاه‌های کشور
  • اثرگذاری دانشگاه در کاهش آسیب های اجتماعی با تولید مقالات علمی
  • اردبیل رتبه چهارم تولید عسل کشوری را دارد
  • تاکید پدافندغیرعامل بر ضرورت ارتقا امنیت پیام‌رسان‌های داخلی
  • تاکید پدافند غیر عامل بر ضرورت ارتقای امنیت پیام‌رسان‌های داخلی
  • تاکید پدافندغیرعامل بر ضرورت ارتقای امنیت پیام‌رسان‌های داخلی
  • درخشش دانشگاه بیرجند در نظام رتبه بندی جهانی اشپرینگر نیچر