Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-05-07@11:41:36 GMT

قیمت واقعی سکه چقدر است؟

تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۱۱۷۶۷

به گزارش پارس نیوز،

با گذشت یک روز از شروع حراج سکه، اگرچه دلالان تا حدودی پا پس کشیده‌اند، اما هنوز هم حباب قیمتی در این بازار به چشم می‌خورد. بانک مرکزی اعلام کرده تا زمان تخلیه کامل این حباب قیمتی، حراج‌ها را ادامه خواهد داد. در این میان آنگونه که برخی مقامات مسئول می‌گویند ممکن است که قیمت سکه در روزهای آینده در حراج‌ها کاهش پیدا کند و همین امر به تدریج حباب را تخلیه خواهد کرد؛ پس بازار سکه دیگر جذابیتی برای سوداگری نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فعالان بازار از حراج سکه می‌گویند

آنگونه که فعالان بازار سکه و طلا می‌گویند: فروش‌ها در بازار به صورت نسبی افزایش پیدا کرده و در برخی صرافی‌هایی که حتی خرید سکه ندارند، فروش هم نسبت به روزهای گذشته به شدت کاهش یافته است. یکی از فعالان بازار سکه می‌گوید: اعلام خبر حراج سکه به صورت روانی بر خریداران اثر گذاشته و از چهارشنبه هفته گذشته، تب خریدها در بازار فروکش کرده است.

وی می‌افزاید: بر اساس برآوردها، در روزهایی از معاملات هفته گذشته، سکه حدود 190 هزار تا 210 هزار تومان حباب داشته است و همین امر سبب شده تا مردم تهییج شوند که به عنوان سرمایه‌گذاری، سکه بخرند و نگاه دارند، اما باز هم طبق روال معمول، دارندگان سرمایه‌های خرد ضرر کرده و آسیب دیده‌اند؛ اگرچه دلالان هم از بازار پا پس کشیده‌اند.

روز اول؛ 1040 قطعه سکه تمام و 840 قطعه نیم سکه فروخته شد

البته شبهاتی نیز در رابطه با حراج سکه از سوی برخی کارشناسان و فعالان بازار مطرح می‌شود و آن اینکه، دولت به منظور جمع آوری نقدینگی از بازار قصد دارد که حراج سکه انجام دهد؛ موضوعی که از سوی سعید سلیمانی، مدیرعامل بانک کارگشایی تکذیب می‌شود؛ او می‌گوید که بانک کارگشایی به عنوان بانک عامل، با حراج سکه قصد دارد که حباب قیمت بازار را تخلیه کند؛ چراکه اکنون سکه در بازار با حباب مواجه است.

در این میان، امروز هم قرار است که دوباره سکه تمام بهار آزادی و نیم سکه به حراج گذاشته شود و البته ممکن است که طی روزهای آینده، ربع سکه نیز به سبد حراج اضافه شود.

گزارش حاکی است که قیمت سکه در بازار بعد از اولین روز حراج، 60 هزار تومان کاهش یافت. به این معنا که پیش از آغاز حراج‌، قیمت یک میلیون و 450 هزار تومان بود که پس از پایان ساعت حراج، در عصر روز شنبه، قیمت بازار به یک میلیون و 380 هزار تومان کاهش یافت.

بررسی‌های مهر حکایت از آن دارد که روز شنبه ، تا پایان حراج 1040 قطعه سکه تمام بهار آزادی و 840 قطعه نیم سکه فروخته شده است و قرار است که امروز هم این حراج به جای تعطیلی فردا(دوشنبه ششم آذرماه) ادامه یابد. البته نرخ هر قطعه سکه تمام بهار آزادی در حراج دیروز بانک کارگشایی، یک میلیون و 288 هزار تومان و نیم سکه 645 هزار تومان بوده است .

دیروز پس از پایان حراج در بانک کارگشایی، در سطح بازار قیمت نیم سکه و ربع سکه هم با کاهش مواجه شد؛ به طوری که قیمت هر نیم سکه 20 هزار تومان کاهش یافت و به 694 هزار و 874 تومان رسید. در عین حال هر ربع سکه با کاهش 7 هزار تومانی به 394 هزار و 928 هزار تومان رسید و هر سکه یک گرمی هم 261 هزار و 952 تومان عرضه شد.

حباب سکه چطور محاسبه می‌شود؟

بر اساس محاسبات، یک سکه تمام بهار آزادی، هشت گرم و 130 سوت طلای 22 عیار دارد که اگر فرض کنیم هر گرم طلای 18 عیار در بازار، 126 هزار تومان باشد؛ این 126 هزار تومان تقسیم بر 750 ضرب در 900 خواهد شد تا قیمت یک گرم طلای 22 عیار مشخص شود که البته باید برای سکه، حق ضرب 40 هزار تومانی را هم در نظر گرفت. پس بر اساس این محاسبات، سکه تا پیش از این حدود 190 هزار تومان حباب داشته است.

باید منتظر ماند تا با تداوم حراج سکه، حباب قیمت به طور کامل تخلیه شود.

منبع: پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۱۱۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حکمرانی آرامش در بازار طلا و ارز/ قیمت‌ها ریزشی شد

قیمت طلا و ارز در بازار تهران امروز با کاهش همراه شده و هر گرم طلای ۱۸ عیار به کانال ۳.۳ میلیونی، سکه طرح جدید به کانال ۴۰ میلیونی و دلار به کانال ۵۰ هزار تومان بازگشته است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، قیمت انواع سکه، طلا و ارز در بازار داخلی نسبت به روزهای قبل با کاهش همراه شده و مشاهدات میدانی خبرنگار تسنیم از بازار ارز بیانگر خلوتی محسوس این بازار نسبت به هفته های قبل است.

قدرت نظامی پشتوانه ثبات اقتصاد/ریزش دلار به‌سمت کانال 50هزار

 

کاهش قیمت‌ها در بازار طلا و ارز بعد از عملیات وعده صادق و پاسخ محکم ایران به اسرائیل و ناتوانی رژیم صهیونیستی آغاز شد و در روزهای قبل نیز با وجود تلاش دلال‌ها و سفته بازان برای مقاومت در برابر ریزش بیشتر قیمت‌ها، همچنان ادامه دارد.

بازگشت آرامش به منطقه و فروکش کردن خبرهای مربوط به جنگ و درگیری به همراه خبرهای مثبت سیاسی، سفر رئیس کل بانک مرکزی به عربستان و رفت‌و امدهای سیاسی دیگر مسئولان،  سفر گروسی، رئیس سازمان انرژی اتمی به تهران، حضور پررنگ بازارساز در بازار ارز و ... از مهمترین دلایل کاهش ادامه دار قیمت ارز محسوب می شوند.

قیمت دلار در روزهای نخست هفته قبل برای ساعتی به کانال 50 هزار تومان هم بازگشته بود ولی در طول هفته به دلیل برخی خبرها درباره مالیات بر عایدی سرمایه و اعتصاب طلافروشان بازار وارد فاز افزایشی شد. برهمین اساس نیز دلار در بین کانال 61 تا 62 هزار تومان در نوسان بود. قیمت هر گرم طلای 18 عیار هم که تا 3.3 میلیون تومان پایین آمده بود در طول هفته بازهم به کانال 3.5 میلیون رسید ولی خیلی دوام نیاورد.قیمت سکه هم تا 43 میلیون تومان بالا رفته بود که آنهم دوام نداشت.

با این حال قیمت دلار از ظهر امروز باردیگر به مرز 60 هزار تومان رسید و هم اکنون دلار در معاملات بازاری‌ها وارد کانال 50 هزار تومان شده است؛ ضمن اینکه قیمت هر گرم طلای 18 عیار نیز وارد کانال 3.3 میلیونی و قیمت سکه طرح جدید نیز وارد کانال 40 میلیون تومان شده است.

مشاهدات میدانی از بازار ارز نیز بیانگر کاهش محسوس معاملات است و برخلاف روزهای پرتنش بازار دیگر خبری از هیاهو بین دلال‌ها نیست. قیمت دلار در کف بازار به مرز 60 و 50 هزار تومان رسیده است؛ طبق روال سابق، برخلاف تعداد بالای فروشنده در بازار امروز هم خریدار چندانی در بازار مشاهده نمی شود. هم اکنون دلال‌ها دلار را در کانال 59 هزار تومان از مردم می خرند. قیمت سکه طرح جدید نیز 40 میلیون و 600 هزار تومان اعلام می شود.

به گفته فعالان بازار، باتوجه به خبرهای مثبت سیاسی و حضور پرقدرت بازارساز در بازار و افزایش عرضه درهم باید در روزهای آینده شاهد ادامه روند کاهشی قیمت‌ها در بازار طلا و ارز باشیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سکه و طلا در بازار تهران ارزان تر شد
  • نزول قیمت سکه و طلا در بازار تهران
  • حراج سکه بانک مرکزی؛ بهترین پیشنهاد برای خرید سکه دولتی
  • حکمرانی آرامش در بازار طلا و ارز
  • حکمرانی آرامش در بازار طلا و ارز/ قیمت‌ها ریزشی شد
  • دلار باز هم نزولی شد
  • سکه به کانال ۴۱ میلیون تومان بازگشت
  • قیمت سکه و طلا امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • کاهش قیمت دلار در راه است؟
  • طلا و سکه چه قیمت‌هایی را تجربه می‌کنند؟