Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛   پیام جوادیان ، مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز با بیان اینکه اجرای طرح آماده سازی پاییزه در سطح منطقه هفت آغاز شده است اظهار کرد: در این راستا پایه‌های مادری درختچه‌های حساس به سرما مثل گونه‌های ختمی، شمعدانی و... برای قلمه گیری جمع آوری و به گلخانه منتقل می‌شوند و در مدت فصل سرما در محیطی مناسب نگهداری خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه طرح خریداری و کاشت بنفشه‌های پیش رس نیز همزمان با دیگر مناطق در منطقه  هفت نیز در حال انجام است گفت: این بنفشه‌ها در طول زمستان سازگار می‌شوند و در ایام عید در باغچه‌های سطح منطقه پوشش بنفشه خواهند داشت.
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم تهیه نهاده‌ها کشاورزی برای کود زمستانه فضای سبز منطقه را مورد توجه قرار داد و اذعان کرد: تهیه قلمه از گیاهان قابل تکثیر رویشی همچون فرانکینیا، انواع ناز، کورئوپسیس، ابری نقره ای، گازانیا، مارگریت، پامپاس گراس و ... برای تکثیر رویشی در نهالستان بازآوری می‌شود.
وی با بیان اینکه اقدامات لازم برای خشکه زنی، هرس شاخه‌های خشک، بیمار و ضعیف درختچه‌هایی مثل یوکا صورت گرفته است افزود: خروج کنده‌های خشک درختان از حاشیه شوارع و کاشت درختان مناسب نیز از دیگر اقدامات در حال انجام در سطح منطقه است.
جوادیان با تاکید بر اینکه آمادگی‌های لازم برای بحران زمستانه صورت گرفته است گفت: تأمین لوازم و تجهیزات، بازدید از نقاط آبگیر، رفع نواقص تاسیسات، پیشگیری از یخ زدگی شیرآلات، تأمین لباس کار پرسنل از جمله اقدامات در این زمینه است.
وی بیان کرد: بازکاشت و کاشت باغچه‌های پاییزه، تکمیل درختکاری بوستان‌ها و حاشیه خیابان‌های منطقه، انتقال نهال‌های خودرو باغچه‌های منطقه از دیگر اقدامات در حال انجام در طرح آماده سازی پاییزه در سطح منطقه است.

انتهای پیام/ت

آمادگی‌های لازم برای بحران زمستانه صورت گرفته است

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۱۲۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰مبتلا به تب مالت در دیشموک/سه روستا دچار اپیدمی هستند

به گزارش خبرنگار مهر، منصور تقوی ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: تعداد مبتلایان این بیماری در منطقه سیر صعودی گرفته است و با وجود اقدامات پیشگیرانه و درمانی انجام گرفته در منطقه، اقدامات کافی نبوده است.

وی بیان داشت: باید در راستای جلوگیری از بحرانی شدن وضعیت بیماری در منطقه، اقدامات تکمیلی عاجل برای واکسینه کردن دام‌ها انجام شود.

تقوی تصریح کرد: این بیماری در دام زنده هیچ علائم مشخصی ندارد و تنها از راه آزمایش خون مشخص می‌شود که نیازمند دستگاه‌های آزمایشگاهی و نیروی مجرب است.

وی با بیان اینکه ۹۰۰ رأس دام در دیشموک خون گیری شدند، گفت: از این تعداد ۶۱ رأس دام مبتلا تشخیص داده شدند که ۵۶ رأس آن مبتلای قطعی بودند که معدوم شدند.

تقوی افزود: مرحله دوم پایش مردم در روستاها، پس از جواب آزمایش‌ها انجام و تیم سلامت شبکه بهداشت شهرستان کهگیلویه به سرپرستی پزشک متخصص بیماری‌های عفونی به همراه دارویار و داروهای مورد نیاز به روستا اعزام شدند و علاوه بر دارو برای بیماران، آموزش‌های لازم همچون عدم استفاده از شیر و فرآورده‌های لبنی و گوشت خام به اهالی روستا ارائه شد.

کد خبر 6098456

دیگر خبرها

  • پلیس در اجرای «طرح نور» هوشمندانه و با ظرافت اقدام کند
  • دستگاه‌های خدمات‌رسان آذربایجان‌غربی به حالت آماده‌باش درآمدند
  • آماده سازی مصلی تهران برای برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران
  • ۴۰مبتلا به تب مالت در دیشموک/سه روستا دچار اپیدمی هستند
  • ببینید | سرقت عجیب گل رز از باغچه توسط دو پیرمرد پرایدسوار با بیل و کلنگ!
  • آماده سازی سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه کتاب تهران (عکس)
  • دعوت ۵ فوتبالیست قمی به اردوی آماده سازی تیم ملی
  • تحول از مجلس سنتی به نوین از مجلس یازدهم تا دوازدهم
  • تربیت متخصص در علوم مختلف و ساختار سازی شیعه از مهم‌ترین اقدامات امام صادق علیه السلام بود
  • واکنش کاردار ایران به اظهارات وزیر دفاع انگلیس