Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد زارع فومنی دبیر کل حزب مردمی اصلاحات در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز با اشاره به قانون جدید خانه احزاب و این که نقص هایی در آن دیده می شود گفت: با تمام نقص هایی که دارد اما قانون خوبی است .

وی تصریح کرد: بالاخره احزابی که هیچ برنامه ای تا به حال نداشته اند و فعالیتی هم نکرده اند زیاد هستند و در کشور به جز 15 یا 16 حزب بقیه کارایی ندارند و فعالیتی هم در عرصه های دیگری ندارند، فقط در جلسات خانه احزاب شرکت می کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فومنی ادامه داد: با اجرای قوانین جدید احزاب غربالگری می شوند و باید تکلیف خود را مشخص کنند تا ببینیم در کشور چه تعدادحزب داریم .

دبیر کل حزب مردمی اصلاحات ضمن تأکید بر این که باید دید احزاب در جامعه چه قدر تاثیر گذار بوده اند اظهار داشت: باید آن ها سازماندهی شوند تا احزاب قدرتمندی داشته باشیم و در نتیجه تاثیر خوبی بر پارلمان، دولت و یا جاهای دیگر داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه در قانون جدید احزاب چه اصلاح طلب و چه اصولگرا و طیف های دیگر باید با آن خود را وفق دهند اظهار داشت: یکی از بندهای مهم این قانون بحث ولایت مطلقه فقیه است که بعضی از احزاب آن را نداشتند.

فومنی تصریح کرد: جدا از این که افراد یک حزب باید التزام به قوانین جمهوری اسلامی داشته باشند در کنار آن باید به اصل ولایت مطلقه فقیه هم پایبند باشند.

دبیر کل حزب مردمی اصلاحات تأکید کرد: اگر حزبی این مورد را یعنی اصل ولایت مطلقه فقیه را قبول نداشته باشد خود به خود مشکل پیدا می کند و باید قانون در پرونده آن تجدی نظرخواهد کرد و پرونده آن حزب لغو می شود.

وی ادامه داد: اگر افرادی در سوابق آن ها رفتن به زندان های امنیتی دیده شود نمی توانند رهبری احزاب را به دست بگیرند و عذر آن ها خواسته می شود.

فومنی اظهار داشت: احزاب باید پالایش درونی انجام دهند و تغییرات اساسی در سیستم حزبی خود به وجود بیاورند.

دبیر کل حزب مردمی اصلاحات با اشاره به قانون پایبندی احزاب به اصل ولایت مطلقه فقیه ابراز کرد: با این قانون افرادی که پایبند به اصل ولایت فقیه هستند معلوم می شوند و کسانی هم که خلاف آن باشند عذرشان خواسته می شود، احزاب باید سریع نیروهای خود را مشخص کنند.

وی با اشاره به این که قانون جدید احزاب خیلی از نقاط آن نقص هایی دارد ابراز کرد: قانون جدید تحول بنیادین در احزاب ایرانی ایجاد می کند.

همچنین فومنی در پاسخ به این پرسش که قوانین جدید خانه احزاب آیا باعث می شود که اصلاح طلبان همچنان به روند حمایت گرانه خود در قبال روحانی ادامه دهند اظهار داشت: این موضوع مربوط به سیاست های خود احزاب می شود و همه جناح ها چه اصولگرا و چه طیف های دیگر را در بر می گیرد.

303

خانه احزاب اصلاح طلب اصولگرا دولت اصل ولایت فقیه مطلقه

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۱۲۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی زندانی جرائم غیر عمد در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، مدیر کل اموز زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان گفت: خانواده مولوی به عنوان خیراتی ماندگار برای فرزند، در آزادی زندانیان جرائم غیرعمد مشارکت کردند و همراه با سایر خیرین زمینه ساز آزادی یک زندانی غیر عمد شدند.
حیدری افزود:خانواده مولوی پس از بررسی پرونده‌های در دست اجرای ستاد دیه استان چهارمحال و بختیاری با پرداخت مبلغ ۲۷۰ میلیون ریال بدهی یک مادر زندانی، موجبات دیدار مجدد مادر و فرزندان خردسال را فراهم آوردند.

دیگر خبرها

  • بسیج سازندگی الگوی خدمت‌رسانی و خدمتگزاری خالصانه است
  • عفو موردی ۱۴۹ زندانی در کامیاران
  • واکنش شورای نگهبان به اظهارات روحانی
  • یک زندانی در استان تهران پس از ۱۵ سال حبس آزاد شد
  • واکنش طحان نظیف به ادعای حسن روحانی درباره رد صلاحیت خود | ظاهرا برخی وقتی تایید می شوند .... | ویدئو
  • واکنش به اظهارات حسن روحانی درباره دلایل رد صلاحیت خود | آخرین وضعیت لایحه حجاب | شورای نگهبان به مصوبه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان ایراد گرفت؟
  • اختصاص اولین حقوق به آزادی زندانیان غیر عمد
  • جلسات محسن رضایی با احزاب و جریان‌های انقلاب
  • آزادی زندانی جرائم غیر عمد در چهارمحال و بختیاری
  • ایران ۲۸ زندانی پاکستانی را آزاد می کند