Web Analytics Made Easy - Statcounter

بوشهر - رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر گفت: باید با نظارت و همراهی رسانه‌ها و همچنین پخش زنده جلسات شورا، شفاف‌سازی عملکرد شورا به عنوان مفهوم واقعی کلمه معنا و مصداق داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی شورای شهر بوشهر، ابوذر دهدار اظهار داشت: حق دسترسی آزاد به اطلاعات، از بندهای منشور حقوق شهروندی است و در قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات نیز این مهم نه تنها به عنوان یک حق برای شهروندان منظور شده بلکه بعنوان یک تکلیف بر عهده نهادهای عمومی مستقر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فساد در نهاد و سازمانی رشد می کند که نظارت بر آن واقعی نباشد و به همین دلیل شفاف سازی از مهمترین ارکان سلامت یک جامعه و نهادها بشمار می رود.

وی اضافه کرد: از شاخصه‌های مورد تاکید مردم سالاری اسلامی، امکان دسترسی شهروندان به اطلاعات مربوط به اعمال و فعالیت‌های دستگاه‌های خدمت‌گذار به آنها خواهد بود، در واقع هر چه امکان دسترسی شهروندان به اطلاعات بیشتر فراهم باشد حقوق شهروندی از وضعیت بهتر و شایسته‌تری برخوردار خواهد بود.

رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر افزود: اطلاع شهروندان از عملکرد نهادها و دستگاه‌ها، فراهم کردن اسباب نظارت ایشان و در نتیجه نتیجه مطلوبتر در خدمت رسانی را فراهم خواهد ساخت.

وی گفت: از این رو شوراهای شهر بوشهر به عنوان یک نهاد که اتفاقا به طور ملموسی با حقوق شهروندان مرتبط است، می بایست در این مهم پیش قدم و پیشرو باشند. به عنوان نماینده مردم شهر بوشهر در شورای شهر و عضوی از اعضای آن شورا،  قویا بر حضور اهالی رسانه، شهروندان و فعالین اجتماعی عزیز در جلسات شورا اصرار داشته و باور دارم جلسات شورا با حضور فعالین رسانه‌ای از وزانت و ارزشمندی بالاتری برخوردار است و امید دارم سایر اعضای شورا نیز در این خصوص نظر موافق داشته باشند تا با نظارت و همراهی رسانه‌ها و همچنین پخش زنده جلسات شورا، شفاف سازی عملکرد شورا به عنوان مفهوم واقعی کلمه معنا و مصداق داشته باشد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۱۳۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بودجه ۱۴۰۳ هلال احمر تصویب شد

به گزارش خبرگزاری مهر، پیرحسین کولیوند، در ششمین نشست از پنجمین دوره مجمع عمومی جمعیت هلال‌احمر گفت: ماده واحده بودجه سال ۱۴۰۳ جمعیت هلال‌احمر پس از بررسی‌های جزئی و کارشناسی مورد بحث در مجمع عمومی جمعیت هلال‌احمر قرار گرفت و به تصویب رسید.

وی افزود: با تلاش‌های انجام شده و پیگیری‌های صورت گرفته شاهد همراهی مجلس و دولت با جمعیت هلال‌احمر هستیم و ثمره این همراهی خدمت بهتر به مردم است و این روند می‌تواند منجر به توسعه فعالیت‌های بهداشتی، امدادی، درمانی و آموزشی توسط هلال‌احمر شود.

رئیس جمعیت هلال‌احمر ادامه داد: نظارت و بازرسی امروز در هلال‌احمر جایگاه ویژه‌ای دارد زیرا اولویت اول ما عملکرد شفاف است. این عملکرد شفاف کمک می‌کند تا اعتماد عمومی‌به هلال‌احمر هر روز بیش از گذشته شود. نباید فراموش کرد که دارایی اصلی هلال‌احمر همین اعتماد مردم به جمعیت است و باید در حفظ و ارتقای آن کوشید.

کولیوند خاطرنشان کرد: بر همین اساس صورت‌های مالی و تفریغ بودجه سال ۱۴۰۱ جمعیت هلال‌احمر پس از تحلیل و بررسی تصویب شد تا امورات هلال‌احمر به صورت شفاف در مقابل نگاه نمایندگان مردم پیش برود.

کد خبر 6096277

دیگر خبرها

  • تصویب بودجه ۱۴۰۳ هلال احمر
  • بودجه ۱۴۰۳ هلال احمر تصویب شد
  • جوکار: طبق قانون " شفافیت قوای سه گانه " آراء نمایندگان باید در دسترس عموم قرار گیرد + فیلم
  • آقای احمد خاتمی، چه کسی گفته شما بهشتی هستید؟
  • برای رفع اشکال کارت منزلت شهروندی چه کار کنیم؟+ نشانی مراکز
  • آمادگی سرمایه گذار برای ساخت مدرن ترین شهربازی در نیشابور
  • برگزاری جلسه کمیسیون راهبردی شورای اجرایی فناوری اطلاعات
  • مشکل بیمه کارگران شهرداری رفع شود
  • دستگاه‌های مشمول شفافیت در مشترک قوای ۳گانه مشخص می‌شود
  • اقدامات دوره ششم مدیریت شهری اراک در راستای توسعه شهری است