Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-27@23:05:01 GMT

فرهنگ بسیجی کلید حل مشکلات کشور است

تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۱۳۸۸۳

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، به نقل از روابط عمومی دادگستری استان قزوین، حجت‌الاسلام نورالله قدرتی به مناسبت هفته بسیج بیان کرد: مهم‌ترین عامل برای حفظ و صیانت جامعه از آسیب‌های اجتماعی فرهنگ بسیج و تثبیت، تقویت، توسعه و فراگیر کردن این فرهنگ است.
وی ادامه داد: فرهنگ بسیج؛ فرهنگ علم، بصیرت، معرفت و آگاهی است تا جامعه با آن به سمت رشد و تعالی پیش رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس‌کل دادگستری استان قزوین اضافه کرد: فرهنگ بسیج؛ فرهنگ ایمان، اخلاق و عمل صالح است تا جامعه‌ای سالم امانت‌دار، عامل به رفتار نبوی داشته باشیم.
وی افزود: فرهنگ بسیج؛ فرهنگ عزت، اقتدار و سربلندی تا در برابر دشمنان خوار نشده و عزتمندانه کشورمان را اداره کنیم.
حجت‌الاسلام قدرتی عنوان کرد: فرهنگ بسیج؛ فرهنگ وحدت، همدلی و تعامل است تا فرصتی برای شیاطین نداده و در سایه توسل به حبل الهی جامعه مهدوی و الهی بسازیم.
وی افزود: فرهنگ بسیج؛ فرهنگ محبت، رأفت و مهربانی است تا اقشار مختلف از خانواده تا جامعه به رفتار و اندیشه‌های اجتماعی و فرهنگی آراسته شوند و شاهد گسترش برخی تخلفات و رفتارهای ناشایست نباشیم.
رئیس‌کل دادگستری استان قزوین خاطرنشان کرد: فرهنگ بسیج؛ فرهنگ تلاش، کوشش و عمل صالح است تا در عرصه تولید و سازندگی کشور با اتکا به توانایی‌های خویش راه‌های استقلال کشور را بپیماییم و اقتصاد مقاومتی را عملی کنیم.
وی تصریح کرد: فرهنگ بسیج؛ فرهنگ خدمت بی‌منت، بی توقع، خالصانه، عفو، گذشت و ایثار و فداکاری تا جامعه سرشار از تلاش برای خدمت‌رسانی و رفع محرومیت و کاستی‌ها در اقصی نقاط کشور باشیم.
حجت‌الاسلام قدرتی اعلام کرد: فرهنگ بسیج؛ فرهنگ پاکی، پاک‌دامنی و طهارت است تا باتربیت فرزندان رشید، مؤمن، انقلابی بستر ظهور حضرت حجت (عج) را فراهم کنیم.
وی توضیح داد: بسیج فرهنگی است که با فراگیر شدن این فرهنگ همه مشکلات کشور حل خواهد شد درواقع کلید نجات جامعه ما از آسیب‌ها و چالش‌ها اجتماعی فراگیر شدن فرهنگ بسیجی با هر نگاه سیاسی است.
رئیس‌کل دادگستری استان قزوین گفت: اگر دل ما برای اصلاح جامعه می‌سوزد باید تلاش کنیم و این تلاش تنها برای کسانی که عضو ثبت نامی بسیج هستند مصداق پیدا نمی‌کند بلکه این تلاش تکلیف عمومی است چراکه به فرمایش مقام معظم رهبری آحاد ملت بسیجی هستند.
وی تأکید کرد: باید فرهنگ بسیجی را در رفتار، زندگی، اجتماع و سیاست حاکم کنیم چون این فرهنگ مطابق با فطرت و فرهنگ اسلام ناب محمدی است، اگر در آمار بنگریم هر جا فرهنگ اصیل بسیجی حاکم بوده است میزان جرائم و تخلفات در حداقل ممکن بوده است.
حجت‌الاسلام قدرتی ادامه داد: اگر می‌خواهیم جامعه اصلاح شود باید فرهنگ دینی و ارزش‌های معنوی را حاکم کنیم و این راه‌حل کمترین هزینه و زمان را برای ما دارد و امروز یکی از مصادیق بارز آن شجره طیبه بسیج است که همه باید از این فرصت ذی‌قیمت استفاده کنند.
رئیس‌کل دادگستری استان قزوین افزود: اگر نگاه عمیق، علمی و توأم بامطالعه داشته باشیم درخواهیم یافت که کاهش جرائم و آسیب‌های اجتماعی درگرو نهادینه کردم فرهنگ بسیجی است.
وی عنوان کرد: ما در هشت سال دفاع مقدس شهید، جانباز و مفقودالاثر دادیم اما ضرر نکردیم و چیزی را از دست ندادیم این عزیزان عزت و افتخار آفریدند و انقلاب اسلامی را بیمه کردند، امروز به برکت خون شهدا و تلاش و ایثارگری رزمندگان، بر سر سفره این عزت و افتخار نشسته‌ایم درنتیجه امروز اقتدار و عزت ما حاصل خون شهدا و زحمات خانواده‌های آن‌هاست ازاین‌رو باید قدر خانواده‌های شهدا و مادران آن‌ها را بدانیم.
حجت‌الاسلام قدرتی اظهار کرد: مادرانی که این شهدا را تربیت کردند در جامعه ما باید عزتمند باشند، این مادران باید الگوی ما باشند، مبادا مادران از وظیفه خطیر تربیت و تعلیم غافل شوند که در این صورت دچار خسران خواهیم شد.
وی یادآور شد: برای کاهش آسیب‌های اجتماعی راهکاری جدی‌تر و مهم‌تر از فرهنگ‌سازی و کار اجتماعی و فرهنگی نداریم.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۱۳۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگران اساس و بنای رونق تولید و پیشرفت جامعه هستند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با بیان نقش و اهمیت کارگران در رونق تولید و پیشرفت جامعه؛ اساس و بنای توسعه کشور را کارگران دانست که در همه عرصه ها اعم از صنعتی، خدماتی، کشاورزی با تلاش و پشتکار در پی آبادانی کشور هستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، حجت الاسلام حبیب الله غفوری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کرمانشاه- یازدهم اردیبهشت- روز کارگر را به کارگران کشور، که با عرق جبین در پی کسب روزی حلال هستند تبریک گفت.

وی همچنین به نقش مهم کارفرمایان در رونق تولید و سرمایه در کشور اشاره کرد که محصولات مورد نیاز را تولید و برای کارگران اشتغال ایجاد می‌کنند.

امام جمعه کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالگرد شهادت آیت الله مطهری و روز معلم در ۱۲ اردیبهشت ماه؛ هفته معلم را به معلمان و فرهنگیان استان تبریک و از آنان خواست در کنار تعلیم، به تربیت اخلاقی و رفتاری دانش آموزان اهتمام ویژه داشته باشند.

وی همچنین به روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای در هفته آتی اشاره کرد گفت: پهلوان در تاریخ کشورمان یعنی فرهنگ انسانیت، جوانمردی و مردانگی؛ پهلوانان محلات از حق مظلوم و فقرا در مقابل زورگویان و ظالمان دفاع می‌کردند و همیشه به اخلاق‌های جوانمردی و خوب مزیّن بودند و الگوی برای جوانان و نوجوانان محلات محسوب می‌شدند لذا باید این فرهنگ را پاس بداریم.

سفر رئیس جمهور به پاکستان مهم بود

حجت‌الاسلام غفوری سفر رئیس جمهور به کشورهای پاکستان و سریلانکا را مهم ارزیابی کرد و گفت: این سفر پس از عملیات غرور آفرین «وعده صادق» به رژیم صهیونیستی و تهدیدات و تحریم‌های آمریکا صورت گرفت، یعنی زمانی که آمریکا کشورها را به تحریم در صورت مبادله با ایران تهدید می‌کرد از این نظر در عرصه بین المللی مهم است.

وی همچنین به تفاهم نامه‌های اقتصادی و امنیتی این سفرها اشاره و بیان کرد از اولویت‌های ما باید مبادلات اقتصادی با کشورهای همسایه با توجه به اشتراکات فرهنگی و اقتصادی امنیتی باشد.

امام جمعه کرمانشاه در پایان این خطبه‌ها؛ وفات ماموستا؛ «فخری» امام جمعه شهر جوانرود را به مردم اهل تسنن استان کرمانشاه تسلیت گفت.

کد خبر 748131

دیگر خبرها

  • تشریح اقدامات بسیج ورزشکاران در هفته ترویج فرهنگ پهلوانی
  • نقش روحیه بسیجی و استکبارستیزی در صدور انقلاب اسلامی
  • کارگران اساس و بنای رونق تولید و پیشرفت جامعه هستند
  • کارگران تقویت کننده پایه‌های اقتصادی کشور محسوب می‌شوند
  • سفر رییس جمهور به پاکستان و سریلانکا با برکت بود
  • مبارزه جدی برای مقابله با فساد
  • تقویت معرفت و باور دینی کلید حل مشکلات فرهنگی
  • نشست هم اندیشی روسای دانشگاه‌ها و تشکل‌های دانشگاهی گیلان
  • آموزش مهارت تیراندازی به ۱۰ هزار دانش آموز قزوینی
  • خدمت‌رسانی گروه‌های جهادگر بسیج در پی آبگرفتگی مناطق شیراز