Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-28@20:13:38 GMT

سیره شهدا باید نسل به نسل و سینه سینه منتقل شود

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۹۷۱۴۴

سیره شهدا باید نسل به نسل و سینه سینه منتقل شود

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی با بیان اینکه سیره شهدا باید نسل به نسل و سینه سینه منتقل شود گفت: شهدا تداوم‌بخش مسیر جهاد و شهادت از صدر اسلام تاکنون است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، به نقل از روابط عمومی سپاه روح الله استان مرکزی، سردار محسن کریمی در دیدار با خانواده شهید حسین عباسی از شهدای شهرستان تفرش اظهار داشت: استقلال، عزت و عظمت امروز کشور مرهون خون شهدا است و مسیر جهاد و شهادت توسط پیامبر(ص) شروع شده و شهدا ادامه دهنده این مسیر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در اکثر خانواده‌ها مادران نقش مهمی در تربیت فرزندان داشته‌اند و معمولا شهدا دارای مادرانی مومن و معتقد به اسلام هستند که این مادران توانسته فرزندان خوبی را به جامعه تحویل دهند.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی با تاکید بر اینکه نباید اجازه داد شهدا به فراموشی سپرده شوند، گفت: سیره شهدا باید نسل به نسل و سینه سینه منتقل شود، سیره شهدا همه مسائل، نکات دینی و اخلاقی را به خوبی به منصه بروز و ظهور کشانده است.

وی خاطرنشان کرد: پیروزی دفاع مقدس و پیروزی جبهه مقاومت در سوریه و عراق، مرهون خون شهدا و مقاومت است و اگر مدافعان حرم مقاومت نمی‌کردند امروز باید در شهر و دیار خود با داعش مبارزه می‌کردیم.

خون شهدا سبب پیروزی اسلام اهل بیت(ع) و انقلاب شد

امام جمعه تفرش در این دیدار با اشاره به فرهنگ دفاع مقدس گفت: پیروزی دفاع مقدس و پیروزی جبهه مقاومت در سوریه و عراق، مرهون خون شهدا و مقاومت است.

حجت الاسلام خدامی افزود: اگر مدافعان حرم مقاومت نمی‌کردند امروز باید در شهر و دیار خود با داعش مبارزه می‌کردیم.

امام جمعه تفرش تصریح کرد: خون شهدا سبب پیروزی اسلام، اهل بیت(ع) و انقلاب شد و زمینه‌های ظهور منجی موعود را فراهم می‌کند.

به گزارش تسنیم شهید حسین عباسی در 24 فروردین سال 65 در اثر بمباران هوایی بعثیون در مقر تاکتیکی لشکر 17 زرهی علی‌بن‌ابیطالب(ع) در منطقه دارخوین به شهادت رسید.

انتهای پیام/

R41371/P1357/S6,73/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۹۷۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خطری که بازماندگان سرطان سینه را تهدید می‌کند

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیسن نت، محققان تاکید کردند که خطر سرطان ثانویه برای هر بازمانده سرطان سینه بسیار کم است. با این حال، نسبت به افرادی که هرگز سرطان سینه نداشته اند، این خطر افزایش می‌یابد.

«آنتونیس آنتونیو»، نویسنده ارشد این مطالعه از بخش بهداشت عمومی و مراقبت‌های اولیه در دانشگاه کمبریج در بریتانیا، خاطرنشان کرد: «این بزرگترین مطالعه تا به امروز برای بررسی خطر ابتلاء به سرطان دوم در بازماندگان سرطان سینه است.»

تیم او داده‌های بیش از ۵۸۰۰۰۰ زن و بیش از ۳۵۰۰ مرد بازمانده از سرطان سینه را که در مجموعه داده‌های ملی ثبت سرطان بریتانیا ثبت‌نام کرده بودند، بررسی کردند. همه آنها تشخیص اولیه سرطان سینه شأن بین سالهای ۱۹۹۵ تا ۲۰۱۹ انجام شده بود.

این تیم گزارش داد که زنان نجات یافته از سرطان سینه در مقایسه با زنانی که قبلاً هرگز سرطان سینه نداشته اند، دو برابر با احتمال ایجاد تومور در سینه دیگر روبرو بودند.

این مطالعه نشان داد که برای بازماندگان مرد (که سرطان سینه در آنها یک بیماری بسیار نادر است)، احتمال ابتلاء به سرطان در سینه دیگر ۵۵ برابر افزایش یافته بود.

در مورد سایر انواع تومور، زنان نجات یافته از سرطان سینه در مقایسه با زنان بدون سابقه سرطان سینه، ۸۷ درصد بیشتر در معرض خطر ابتلاء به سرطان آندومتر، ۵۸ درصد خطر ابتلاء به لوسمی میلوئیدی و ۲۵ درصد بیشتر با احتمال ابتلاء به سرطان تخمدان روبرو بودند.

سن بیمار در اولین تشخیص سرطان سینه نیز مهم بود: زنانی که قبل از ۵۰ سالگی مبتلا به سرطان تشخیص داده شده بودند، ۸۶ درصد بیشتر با احتمال ابتلاء به سرطان دوم مواجه شدند، در حالی که زنانی که برای اولین بار پس از ۵۰ سالگی مبتلا به سرطان سینه شده بودند، تنها ۱۷ درصد بیشتر مستعد ابتلاء به تومورهای ثانویه سرطانی بودند.

چرا سن مهم بود؟ به گفته تیم آنتونیو، احتمال دارد زنانی که در جوانی به سرطان سینه مبتلا می‌شوند نسبت به زنانی که سرطان‌هایشان در مراحل بعدی زندگی ظاهر می‌شود، حامل ژن‌های مرتبط با سرطان باشند.

کد خبر 6090452

دیگر خبرها

  • کمبود این ویتامین باعث سرطان پروستات و سرطان سینه می‌شود
  • آیا بهبود یافتگان سرطان سینه بار دیگر به سرطان مبتلا می شوند؟
  • خطری که بازماندگان سرطان سینه را تهدید می‌کند
  • گرامیداشت یاد و خاطره شهدای روحانی در مدرسه علمیه رضویه قم
  • قیمت گوشت بوقلمون در میادین تره بار
  • تجلیل از راویان فعال روحانی موسسه فرهنگی روایت سیره شهدا
  • بیداری جهانی زمینه تحول در جبهه مقاومت را رقم خواهد زد
  • دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
  • یادواره شهید آبروی محله در روستای بن زرد و رودشتی
  • مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم "محرم علیپور" برگزار شد