Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندهی حشد شعبی عراق اعلام کرد که نیروهای عراقی منطقه الجزیره و بادیه بین صلاح الدین و الانبار را آزاد کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز، فرماندهی حشد شعبی در بیانیه‌ای اعلام کرد: گردان‌های حشد عملیات آزادی الجزیره و بادیه بین الانبار و صلاح الدین را تکمیل کردند. این منطقه جزو مهم‌ترین مخفیگاه‌های داعش و مسیر امداد داعش از سوریه به این استان‌ها محسوب می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکنون تنها بخش غربی مجاور با نوار مرزی عراق و سوریه بین جنوب تل صفوک و شمال القائم باقی مانده است.

فرماندهی حشد تأکید کرد که عملیات آزادی شاهد قتل ده‌ها داعشی و کشف مهم‌ترین مخفیگاه‌ها و انبارهای سلاح و تجهیزات بود.

عملیات پاکسازی شمال رود فرات و الجزیره روز پنجشنبه آغاز شد.

عبدالامیر رشید یارالله، فرمانده عملیات روز شنبه اعلام کرد که در راستای عملیات الجزیره ۳۶ روستا به مساحت ۴۲۰۰ کیلومتر آزاد، چهار خودروی بمب‌گذاری شده منفجر و چند خودروی دیگر منهدم شدند.

وی گفت که نیروهای عراقی بیش از ۲۵۰ بمب را خنثی و منفجر کردند و یک کارگاه بمب‌گذاری شده را منهدم کردند و تعدادی از تروریست‌ها را از پای درآوردند.

از سوی دیگر نیروهای عراقی روز شنبه محور جدیدی را در راستای عملیات نظامی برای پاکسازی صحرای غربی و بادیه از وجود داعش گشودند.

در حالی که نیروهای عراقی آخرین عملیات نظامی در صحرای غربی را در طول مرزها با سوریه از استان‌های صلاح الدین و نینوا آغاز کردند روز شنبه جبهه سومشان را از استان الانبار گشودند.

این عملیات آخرین عملیات علیه داعش است و در پایان آن حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق شکست نهایی داعش را اعلام خواهد کرد.

ابومهدی المهندس، معاون فرمانده حشد شعبی عراق نیز اعلام کرد که این منطقه از نظر نظامی آخرین منطقه‌ای است که داعش در آنجا حضور دارد.

وی در عین حال گفت که آزادی این منطقه به معنای پایان داعش نیست بلکه داعشی‌ها در مناطق دیگر هم هستند و خود را بین ساکنان مخفی کرده‌اند.

وی گفت: این مساله نباز به پاکسازی گسترده حتی در مناطق آزاد شده دارد چراکه گروه‌های کوچک داعشی هستند که نباید بگذاریم به گروه‌های بزرگ تبدیل شوند. تنها از طریق کنترل بر تمامی مرزها می‌توان امنیت را محقق کرد.

المهندس گفت: عملیات از دو روز پیش آغاز شده و مساحت ۲۷ هزار کیلومتری را هدف قرار می‌دهد که از شمال فرات و شهر راوه تا منطقه الحضر و از غرب مرزهای سوریه تا غرب مسیر تکریت-صلاح الدین-موصل ادامه دارد.

از سو دیگر ابراهیم جعفری، وزیر خارجه عراق با نیکلای ناستا، جانشین وزیر دفاع رومانی دیدار و درباره راه‌های تقویت همکاری نظامی گفتگو کرد.

جعفری بر اهمیت امضای یادداشت تفاهم نظامی بین وزارت دفاع عراق و رومانی تأکید کرد.

وی گفت: مشارکت نیروهای رومانی در آموزش ارتش عراق پیام همکاری و حمایت واقعی از عراق است.

ناستا نیز تأکید کرد که دولت رومانی به حمایت از نیروهای عراقی و استقبال از زخمی شدگان برای معالجه در رومانی و اعزام ۵۰ افسر برای آموزش نیروهای عراقی پایبند است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۱۴۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدایی کاپیتان تیم ملی عراق از تیم لیگ برترمس رفسنجان

   به گزارش  خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان، با توجه به غیبت‌های غیرمجاز و پیاپی"علی عدنان" بازیکن عراقی، با نظر محرم نویدکیا سرمربی مس رفسنجان، این مدافع از این تیم کنار گذاشته شد و در اختیار باشگاه قرار گرفت.

بر این اساس باشگاه مس رفسنجان با کسر مبلغ باقی‌مانده قرارداد و امضای توافقنامه فسخ دوجانبه، به همکاری با بازیکن عراقی پایان داد.

وی سابقه بازی در تیم‌های اودینزه، روبین کازان و آتالانتا را در کارنامه خود دارد.

"علی عدنان" بازیکن عراقی در این فصل، ۱۶ بار برای مس‌رفسنجان بازی کرد.

 

دیگر خبرها

  • ببینید | تصاویر عجیب از طوفان شدید در استان الانبار عراق
  • انتشار تصاویری از عملیات منفجر کردن یک تونل توسط نیروهای القسام
  • امیرسرتیپ بختیاری: مرتضی رضایی و ابوشریف اعتقاد داشتند وظیفه سپاه جنگیدن با دشمن خارجی نیست
  • محسن رضایی و ابوشریف اعتقاد داشتند وظیفه سپاه جنگیدن با دشمن خارجی نیست /گروه‌های چپ به ارتشی‌ها تهمت‌های ناموسی زدند
  • امیر سرتیپ بختیاری: محسن رضایی و ابوشریف اعتقاد داشتند وظیفه سپاه جنگیدن با دشمن خارجی نیست /گروه‌های چپ به ارتشی‌ها تهمت‌های ناموسی زدند
  • امیر بختیاری: تقلیل اقدامات ارتش در سال ابتدایی جنگ بی‌انصافی است/ در ارتش مخالفت چندانی با ادامه جنگ بعد از فتح خرمشهر وجود نداشت/ از سال دوم جنگ وحدت فرماندهی بین ارتش و سپاه از بین رفت
  • جدایی کاپیتان تیم ملی عراق از تیم لیگ برترمس رفسنجان
  • علل موفقیت در فتح خرمشهر از زبان سرهنگ عراقی + ویدیو
  • مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد
  • آمریکا برای تداوم حضور نظامی در عراق، داعش را بهانه کرده است