Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون املاک و اراضی آستان قدس رضوی از آغاز اجرای طرح مساعدتی صدور اعتبارنامه رسمی بدون حق تقدیمی برای منازل روستایی شهرستان سرخس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، به‌نقل از آستان‌نیوز، غلامرضا رحمتی‌زاده اظهار داشت: پس از انتصاب حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی به عنوان تولیت آستان قدس رضوی و انجام بازدیدهای مستمر و دوره‌ای از مناطق حاشیه شهرها و روستاها، یکی از درخواست‌های عموم مردم رسیدگی به وضعیت صدور اعتبارنامه رسمی اجاره برای منازل مسکونی احداث شده در اراضی موقوفه آستان قدس رضوی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: در این ارتباط یکی از مهمترین مباحث مربوطه، پرداخت حق تقدیمی آستان قدس رضوی از سوی ساکنان منازل مذکور بود که با دستور تولیت آستان قدس رضوی بررسی ویژه‌ای روی مشکلات روستاهای سرخس صورت گرفت.

رحمتی‌زاده بیان کرد: پس از بررسی‌های کارشناسی و در راستای تحقق موارد مندرج در منشور هفت‌گانه رهبر معظم انقلاب و بهره‌مندی محرومان از موقوفات، 50 هزار نفر از مردم 54 روستای شهرستان سرخس از طرح مساعدت ویژه آستان قدس رضوی برخوردار و حسب آن برای منازل خود اعتبارنامه رسمی دریافت کردند.

وی افزود: بر اساس این طرح و در سفر اخیر تولیت آستان قدس رضوی به شهرستان و روستاهای سرخس، آستان قدس رضوی بدون دریافت حق تقدیمی و تنها با پرداخت اجاره بها طی دوره‌های 10 ساله برای منازل روستایی شهرستان سرخس، سند اجاره رسمی موقوفه (اعتبارنامه) صادر خواهد کرد.

معاون املاک و اراضی آستان قدس رضوی در ادامه با اشاره به نظر مساعد تولیت آستان قدس رضوی برای رفع مشکل تثبیت مالکیت اراضی موقوفه در 54 روستای شهرستان سرخس، اظهار کرد: مردم روستاهای شهرستان سرخس به دلیل عدم توانایی مالی قادر به دریافت اعتبارنامه رسمی خود نبودند که با کارشناسی‌های صورت گرفته، برای عرصه منازل روستایی شهرستان سرخس بدون حق تقدیمی اعتبارنامه رسمی عرصه صادر می‌شود که ارزش ریالی آن 62 میلیارد تومان است.

وی اضافه کرد: اهالی روستاهای شهرستان سرخس پس از مراجعه به مدیریت املاک و اراضی آستان قدس رضوی در شهرستان سرخس و دریافت اعتبارنامه رسمی عرصه منازل خود می‌توانند برای اخذ سند اجاره رسمی عرصه به دفتر اسناد رسمی و برای سند اعیان به اداره ثبت اسناد و املاک آن شهر مراجعه کنند.

انتهای پیام/

R41347/P41362/S6,1188/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۱۴۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۲۶ فقره سرقت از منازل شهرک سیدی مشهد

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: در پی گزارش سرقت‌های سریالی وسایل خانه در محدوده شهرک سیدی، ماموران پلیس آگاهی برای بررسی موضوع وارد عمل شدند.   سردار احمد نگهبان افزود: در بررسی یکی از سرقت‌ها در خیابان شهید نقیبی فر، مشخص شد سارقان در نبود صاحبخانه، همه وسایل و حتی تأسیسات خانه را به ارزش سه میلیارد ریال سرقت کرده اند.   این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: کارآگاهان پایگاه جنوب پلیس آگاهی مشهد با بررسی دقیق صحنه جرم و با توجه به سرنخ‌های به جامانده، سرانجام یکی از متهمان را شناسایی کردند و به صورت نامحسوس تحت نظر گرفتند.   وی اظهار داشت: ماموران انتظامی پس از جمع آوری ادله و مستندات کافی با هماهنگی مقام قضائی، متهم را در اقدامی ضربتی و غافلگیرانه دستگیر و در بازرسی از مخفیگاهش، تعداد زیادی از اموال مال باخته‌ها را کشف کردند.   سردار نگهبان افزود: متهم که در بازجویی‌های اولیه منکر هرگونه جرمی بود، در مواجهه با ادله و مستندات پلیس به ۲۶ فقره سرقت وسایل خانه در محدوده شهرک سیدی با همدستی یکی از دوستانش و فروش اموال مسروقه به دو مالخر، اعتراف کرد.   وی گفت: در ادامه این عملیات با دستگیری همدست متهم و دو مالخر، تعداد زیادی اموال مسروقه شامل پنج عدد شیرآلات اهرمی، بیش از ۵۰ عدد کلید و پریز، دو عدد ساعت مچی، پنج عدد ادکلن، چهار کیسه برنج، بیش از ۵۰ قلم ظروف آشپزخانه، دستگاه سرخ کن، توستر، چرخ گوشت و آبمیوه گیری کشف کردند و به مال باخته‌ها تحویل دادند.   جانشین فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی افزود: متهمان پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

دیگر خبرها

  • اسناد تک برگی برای اراضی زراعی صادر می شود
  • ۳۰ درصد اسناد تک برگی اراضی زراعی استان اردبیل صادر شد
  • صدور ۳۰ درصد اسناد تک برگی اراضی زراعی استان اردبیل
  • آغاز بهسازی محور ابهر_ مرشون به طول ۸ کیلومتر
  • آغاز رسمی طرح جایگزینی کیسه‌های پارچه‌ای با پلاستیکی در بروجرد
  • انعقاد ۴ هزار و ۲۰۰ هکتار قرارداد نقشه‌برداری اراضی کشاورزی در جیرفت
  • ۴۰ روستای شهرستان اهر از نعمت آب شرب برخوردار شدند
  • کشف ۲۶ فقره سرقت از منازل یکی از شهرک های مشهد
  • کشف ۲۶ فقره سرقت از منازل شهرک سیدی مشهد
  • اجرای ۳۵۰ برنامه توسط آستان قدس رضوی در ایام دهه کرامت