Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان پدافند غیرعامل گفت: با تدبیر مقام معظم رهبری، تلاش و ایثارگری رزمندگان مدافع حرم و ایجاد محور مقاومت در منطقه و شکست داعش، رسماً راهبرد جدی امنیتی - نظامی آمریکایی‌ها در منطقه خنثی شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، سردار غلامرضا جلالی صبح امروز در جلسه شورای پدافندغیرعامل استان همدان اظهار داشت: تشکیل بسیج چند میلیونی بهترین راه برای دفاع از کشور و نظام بود که امام راحل(ره) فرمان تشکیل آن را  صادر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دشمنان، داعش را برای آسیب‌رساندن به اسلام طراحی کردند و تهدید ثابت و دائمی را علیه جمهوری اسلامی در نزدیک مرز ایران تشکیل دادند که اگر موفق می‌شدند کشوری تکفیری در همسایگی ایران شکل می‌دادند.

وی عنوان کرد: در صورت موفقیت داعش، چهره خبیثی را در دنیا به نام اسلام معرفی می‌کردند اما با تدبیر مقام معظم رهبری و تلاش و ایثارگری رزمندگان مدافع حرم و ایجاد محور مقاومت در منطقه رسماً "راهبرد جدی امنیتی- نظامی" آمریکایی‌ها را در منطقه خنثی کردیم.

 جلالی بیان کرد: پدافند غیرعامل به تدبیر مقام معظم رهبری شکل گرفت و در تمام دنیا این بخش شکل گرفته و کشورهای شرقی از آن به عنوان دفاع غیر‌نظامی نام می‌برند و برخی کشورها چون آمریکا ساختارهای مجزا برای هر بخش آن دارند. در دوران جنگ و بعد از جنگ تلاش شد از این حوزه استفاده شود و مدلی از برنامه‌ها ایجاد شود که ادبیات نظامی غیردفاعی را داشته باشیم. در این بخش نخستین گام تهدیدات و اثر آن در دستگاه‌های اجرایی و سپس آسیب‌پذیری‌ها است.

وی با بیان اینکه در تهدیدات غیرطبیعی دشمن انگیزه و اراده دارد، گفت: هر نوع تغییرات فناورانه و تکنولوژی می‌تواند در کنار خود قدرت، ثروت وغیره را برای کشور مقابل داشته باشد و در بحث تهدید با دشمن مواجه هستیم. در بحث آسیب‌پذیری‌ها خود دولت و ملت اثرگذار هستند به‌عنوان مثال در بحث زلزله که رویداد طبیعی است باید زیرساخت‌ها را به‌گونه‌ای ایجاد کنیم که آسیب نبینیم، چرا که آسیب‌پذیری در کنترل خود ماست و نتیجه اثر تهدید بر آسیب‌پذیری مخاطره و خطر است که اگر آسیب‌پذیری را کم کنیم خطر پیش نمی‌آید.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل افزود: چون تهدید متغیر مستعد است و دست ما نیست باید شناسایی، تشخیص و مقابله را در نظر بگیریم و امروزه ماهیت تهدیدات طبیعی از اول تا آخر مشابه است و تغییر نمی‌کند ضمن اینکه منشاء آن طبیعت است و در آن خصومت وجود ندارد

سردار جلالی با بیان اینکه تهدیدات در لایه فناوری نمایان می‌شود، ابراز کرد: تکنولوژی‌ها امروز در ظاهر خدمات ارائه می‌کنند و در ذات خود تهدید هم دارند. آمیختگی تهدید و فناوری غیرنظامی است که بخشی از آن عامدانه است ضمن اینکه تمام زیرساخت‌های ما به سمت هوشمند‌شدن پیش می‌رود.

وی با اشاره به اینکه در برابر فناوری سه موضع می‌توانیم داشته باشیم، افزود: یک نگاه این است که هیچ تهدیدی در آن وجود ندارد و دومین نگاه این است که تمام آن تهدید است و نباید از آن استفاده کرد که این نیز نگاه سیاهی است و رویکرد سوم این است که فناوری و آسیب‌های آن را بشناسیم و از قابلیت‌های آن استفاده کنیم و با تهدیدات آن مقابله کنیم.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل اظهار داشت: چهار شهر ما برای هوشمند‌شدن با کشورهای اروپایی قرارداد منعقد کردند که البته هوشمند‌شدن بسیار خوب است ولی آسیب‌هایی را نیز به‌دنبال دارد و اگر کسی به شهر هوشمند دسترسی داشته باشد به لحاظ فناوری می‌تواند مسائل ترافیکی و‌غیره را در شهر ایجاد کند.

وی تصریح کرد: باید چارچوب و ضابطه‌ای را تعریف کنیم چرا‌که در برخی بخش‌ها سرعت فناوری زیاد است و برخی دستگاه‌ها عقب می‌مانند. هوشمندی یعنی شبکه‌ای و شبکه‌ای به معنی سیستمی‌شدن است ولی ایراد آن این است که اگر جزئی از سیستم از کار بیافتد اجزا دیگر را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد. البته حوادث سیستمی می‌تواند به دلایل مختلف اتفاق بیافتد، بر این اساس پدیده هوشمندی الزاماتی را برای ما ایجاد می‌کند ضمن اینکه حوادث را به هم متصل می‌کند و سرعت حادثه را افزایش می‌دهد و قدرت مدیریت را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

سردار جلالی با بیان اینکه برای مقابله اقدامات زیرساختی و مقابله را می‌توانیم مد‌نظر داشته باشیم افزود: برای همه بخش‌ها باید طرح مقابله را داشته باشیم. الزامات فناوری امروز برای مدیران با گذشته متفاوت شده و ابزارهای جدید ارتباطی در اختیار مردم و مدیران قرار گرفته و دسترسی به اطلاعات به سرعت افزایش یافته ولی فرهنگ آن نرسیده است به همین خاطر تبعاتی را نیز به دنبال دارد. سواد سایبری مسئولان باید افزایش یابد؛ همچنین شناخت ابزارهای در اختیار آن‌‌ها بسیار ضرورت دارد.

انتهای پیام/

R41405/P4001/S6,75/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۱۶۲۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنعانی: اگر رشادت مستشاران سپاه نبود داعش تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ می‌کرد

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: این دولت و مردم ایران هستند که باید از آمریکا و اروپا به دلیل نقض توافق هسته‌ای و ایفای نقش مخرب در ثبات و امنیت پایدار در منطقه سوال و طلبکاری کنند، نه اینکه این دولتهای ناقض عهد و پیمان، خود را جای طلبکار و مدعی نشانده و به گستاخی بر فهرست تحریم‌های ظالمانه علیه مردم ایران بیفزایند.

به گزارش ایلنا، کنعانی افزود: اگر رشادت و جانفشانی سپاه پاسداران و مستشاران شهید ضد تروریست سپاه در منطقه نبود، تروریسم داعشی تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ کرده بود و امنیت منطقه و جهان را بیش از پیش تهدید می‌کرد، حال چگونه پارلمان اروپا وقیحانه خواستار گنجاندن تنها نیروی واقعی ضدتروریسم جهان در فهرست تروریسم می‌شود؛ مگر اینکه تصور کنیم گروه‌های تروریستی در راستای اهداف و منافع نامشروع آمریکا و معدود دولتهای اروپایی و رژیم صهیونیستی برای دامن زدن به بی‌ثباتی و ناامنی در منطقه غرب آسیا عمل می‌کنند!

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تاکید کرد تکرار رویکردهای غیرقانونی و اشتباه توسل به ابزار تحریم و فشار از سوی آمریکا و تبعیت برخی دول اروپایی از واشنگتن، هیچ حق و مشروعیتی برای ادعاهای آن‌ها از منظر حقوقی و بین‌المللی ایجاد نمی‌کند و آن‌ها باید زمانی پاسخگوی این ادعاها و اقدامات ظالمانه خود علیه دولت و مردم ایران باشند.

دیگر خبرها

  • چین در «ایندو-پاسفیک» راهبرد «قورباغه آب‌پز» را دنبال می‌کند
  • آمریکا برای تداوم حضور نظامی در عراق، داعش را بهانه کرده است
  • داعش جام جهانی ورزشی را تهدید کرد + تصویر
  • کنعانی: اگر رشادت مستشاران سپاه نبود داعش تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ می‌کرد
  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند/ جانفشانی سپاه نبود تروریسم داعش امنیت جهان را تهدید می‌کرد/ رویکرد دوگانه پارلمان اروپا نسبت به حمله به کنسولگری ایران مایه تأسف است
  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند/ رویکرد دوگانه پارلمان اروپا نسبت به حمله به کنسولگری ایران مایه تأسف است/ جانفشانی سپاه نبود تروریسم داعش امنیت جهان را تهدید می‌کرد
  • آمریکا یک بسته کمک نظامی جدید ۶ میلیارد دلاری به اوکراین اختصاص داد
  • سپاه نبود داعش تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ می‌کرد
  • آمریکا کمک نظامی جدید ۶ میلیارد دلاری به اوکراین اختصاص داد
  • وزیر دفاع روسیه: مسکو هرگز ناتو را تهدید نکرده است