Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-30@14:48:05 GMT

تصویب دو فوریت طرح اصلاح قانون انتخابات شوراها

تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۱۷۱۲۸

‍‍‍‍‍‍

نمایندگان مردم در خانه ملت دو فوریت طرح اصلاح قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی را تصویب کردند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، دانلود
نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه، 5 آذر) مجلس شورای اسلامی دو فوریت طرح اصلاح قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی را با 154 رأی موافق، 23 رأی مخالف و 10 رأی ممتنع از مجموع 205 نماینده حاضر در جلسه تصویب کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


طبق تبصره یک ماده یک این طرح، اقلیت‌های دینی شناخته شده در قانون اساسی ساکن در شهرها و روستاهای کشور می‌توانند نامزد انتخابات شوراهای اسلامی همان شهر و روستا شوند.
اسفندیار اختیاری به عنوان طراح این طرح گفت: قانون شوراها مربوط به سال 77 بوده و در چارچوب قانون اساسی تدوین شده و اجازه داده است تمام ایرانیان در انتخابات شهر و روستا شرکت کنند و هدفی جز آبادانی ایران ندارند.
نماینده مردم زرتشتیان ایران در مجلس شورای اسلامی افزود: متاسفانه فروردین سال جاری تبصره ای از ماده 26 قانون مذکور حذف و به نوعی مانع شد که نماینده اقلیت های دینی در انتخابات شرکت کنند.
وی یادآور شد: مبانی که باعث حذف این تبصره شد استناد شده به صحبت های امام (ره)، این در حالی است که امام درباره وحدت کلمه و حضور اقلیت های دینی جملات بسیار زیادی دارند که در این خصوص در 27 آبان سال 61 در جماران در ملاقات با نمایندگان اقلیت های دینی فرمودند ایران مال همه و توحید مذهب همه و ما ملتی واحد هستیم و این جمله سربرگ تمامی نامه های ماست و در مجموعه مراسم نیز مبنا قرار می گیرد.
اختیاری ادامه داد: از نظر شکلی اگر قرار است قانونی حذف یا کلمه ای حذف یا اضافه شود باید از طریق مجلس انجام شود زیرا مجلس مسئول قانونگذاری است و انتظار می رود مجمع تشخیص مصلحت نظام به این موضوع توجه کند.
عبدالکریم حسین زاده در موافقت با طرح مذکور گفت: امروز کشورهای خاورمیانه و اسلامی در آتش جنگ ها و اختلافات درون سرزمینی خود می سوزند؛ موضوع همبستگی و وحدت ملی به پدیده و پاشنه آشیل تمام سرزمین ها تبدیل شده است، چرا ما نباید به اتحاد ملی و وحدت و همبستگی توجه کنیم.
نماینده مردم نقده و اشنویه در مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به مسائل و مشکلات درون سرزمینی که در جلسه غیرعلنی امروز نیز به آن اشاره شد و همچنین با توجه به وضعیت کشور، خاورمیانه و نیاز اساسی ما به همزیستی مسالمت آمیز که روش و سلوک امام راحل و مقام معظم رهبری است باید به تصویب دو فوریت این طرح اقدام کنیم تا اتحاد و همدلی ما دچار خدشه نشود. تصویب فوریت اصلاح بندی از قانون برنامه ششمدر جلسه علنی امروز مجلس همچنین طرح یک فوریتی اصلاح تبصره بند ب ماده 35 قانون برنامه ششم توسعه تقدیم مجلس شد که قید فوریت آن به تصویب رسید.

در این طرح که کلیات و جزئیات آن در جلسات بعدی مجلس بررسی خواهد شد، بازسازی و نوسازی قنات ها با همکاری جهاد کشاورزی مورد تأکید قرار گرفته است. این طرح ابتدا با قید دو فوریت تقدیم مجلس شد که دو فوریت آن به تصویب نرسید.

در ماده واحده این طرح آمده است: در تبصره ذیل بند ب ماده 35 قانون برنامه ششم توسعه بعد از عبارت توسعه روش های آبیاری نوین عبارت بازسازی و نوسازی قنوات، توسعه آب بندها، انتقال آب از طریق لوله به مزارع و اجرای عملیات آب و خاک و آبخیزداری اصلاح می شود.

 کشور را جز با تفکر و رفتار بسیجی نمی‌توان اصلاح کرد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در محکومیت اقدام تروریستی مسجدی در مصر گفت: متأسفانه برخی به نام دین و مذهب اقدام به کشتن انسان‌های بی‌گناه می‌کنند.
مسعود پزشکیان در نشست علنی امروز (یکشنبه، 5 آذر) مجلس شورای اسلامی به مناسبت روز بسیج، افزود: این روز را که به فرمان امام خمینی (ره) به نام بسیج نامگذاری شد به بسیجیان تبریک می گویم و از اقدامات آنها تشکر می‌کنم.
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: اعتقاد دارم کشور را جز با تفکر و رفتار بسیجی نمی‌توان اصلاح کرد، آن روحیه بسیجی بود که توانست انقلاب اسلامی را تا اینجا ادامه دهد بنابراین اگر بتوان در عمل و نه در نظر، با همان باور و اعتقاد بسیجی بمانیم و برای ساخت کشور بسیجی عمل کنیم خواهیم توانست کشور را از تمام بحران‌هایی که با آن مواجه است، نجات دهیم.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: لازم است به منظور اقدام تروریستی در مسجد مصر به مردم این کشور تسلیت گفته شود و اقدامات تروریست ها را محکوم می‌کنم، اینکه به نام دین و مذهب انسان‌های بی‌گناه را با هدف رفتن به بهشت به گلوله می‌بندند فاجعه است ضمن اینکه شناعت این اقدام در هیچ ذهنیتی قابل تصور نیست.

منبع: شبکه خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۱۷۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوانان و نوجوانان اندیشه مطهری را چراغ راه خود قرار دهند

رئیس مجلس گفت: جوانان و نوجوانان دلباخته به انقلاب اسلامی اندیشه مطهری را چراغ راه خود قرار دهند تا اساتید خودخوانده و درس‌نخوانده به اسم اسلام و انقلاب راهزن فکر و عمل آنها نشوند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمدباقر قالیباف در نطق پیش از دستور جلسه علنی امروز_سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت_مجلس ضمن تبریک فرا رسیدن روز معلم اظهار کرد: شهید مطهری پاره تن و حاصل عمر امام راحل و صدای بلند عقلانیت انقلاب اسلامی بود. ایشان عمر شریف خود را صرف مبارزه سرسختانه با انحرافات کرد و به همین جهت همواره مورد بغض و نفرت متحجران و غرب زدگان بود.

وی گفت: جوانان و نوجوانان دلباخته به انقلاب اسلامی اندیشه بلند مطهری را که جوهر اندیشه امام (ره) است چراغ راه خود قرار دهند تا اساتید خودخوانده و درس نخوانده به اسم اسلام و انقلاب راهزن فکر و عمل آنان نشوند. مطهری زنده است چرا که اندیشه مطهری همچنان راهگشا و درس آموز است.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین روز معلم را به همه فرهنگیان عزیز و پرتلاش سراسر کشور تبریک و تهنیت می گویم. مجلس یازدهم مفتخر به تصویب قانون رتبه بندی معلمان و پیگیری مستمر تا اجرای کامل آن است. همچنین در برنامه هفتم پیشرفت کشور نیز احکام بسیار مهمی برای ارتقای کیفیت آموزشی و پرورشی مدارس و افزایش رضایت شغلی معلمان و اصلاح نظام تربیت معلم و ارزیابی عملکرد به تصویب رسیده است که در صورت اجرای درست می تواند تحول جدی در وضعیت تربیتی نظام آموزش و پرورش ایجاد کند.

قالیباف در ادامه روز جهانی کار و کارگر را تبریک گفت و بیان کرد: مجلس یازدهم کارنامه درخشانی در حوزه حمایت از تولید و اشتغال دارد و قوانین مهمی در این باره به تصویب رسیده است. مهمترین اقدام مجلس در این حوزه رفع انحصار از مجوزهای کسب و کار و شکستن قلم های طلایی با تصویب قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار بود که به دوران تاریک رانت های صنفی پایان داد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تصویب قانون جهش تولید دانش بنیان نیز به عقب ماندن نظام قانون گذاری از نیازهای زیست بوم فناوری کشور پایان داد و به گفته معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری قانون جهش تولید دانش بنیان تاکنون منجر به ۱.۳ میلیارد دلار صرفه جویی ارزی شده است. رهبر معظم انقلاب قانون جهش تولید دانش بنیان را یکی از سه قانون راهبردی تصویب شده در مجلس یازدهم دانستند.

وی تاکید کرد: تصویب قانون مالکیت فکری و قانون حمایت از صنایع پایین دستی نفت خام و میعانات گازی و همچنین معافیت های مالیاتی بر کسب و کارهای خرد و تصویب قانون مالیات بر سوداگری برای هزینه دار کردن فعالیت های اقتصادی غیرمولد و در نهایت اختصاص منابع تبصره ۱۸ بودجه برای ایجاد اشتغال به خود استان ها از دیگر عناصر ریل گذاری مجلس در موضوع تولید و اشتغال است که در صورت اجرای درست و دقیق آن به بهبود وضعیت کسب و کار در کشور و رونق تولید منجر خواهد شد.

کد خبر 749258

دیگر خبرها

  • لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم سازوکار مشارکت مردم در بخش مولد را تسهیل خواهد کرد
  • قانون حمایت از صنایع پایین‌دستی نفت خام و میعانات گازی به تولید و اشتغال منجر می‌شود
  • مجلس با اصلاح موادی از لایحه برنامه هفتم موافقت کرد
  • جوانان و نوجوانان اندیشه مطهری را چراغ راه خود قرار دهند
  • اصلاح‌طلبان درباره روند بررسی صلاحیت‌ها چه گفتند؟
  • پیگیر اصلاح قانون شوراها در کشور هستیم
  • ضرورت همدلی بین شوراها برای رفع مشکلات مردم
  • بیمه و حقوق شوراهای اسلامی ازطرح‌های پیشنهادی به مجلس دوازدهم است
  • مالیات بر سوداگری برای کند کردن تیغ سوداگران است/گام بلند مجلس برای هزینه دار کردن فعالیت های سوداگرانه و دلالی
  • شورا رکن چهارم نظام تصمیم‌گیری کشور/ انتقاد از تضعیف جایگاه شوراها