Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان بسیج سازندگی: نیروی زمینی سپاه و شخص سردار پاکپور، قرارگاه نجف، دانشگاه امام حسین(ع) و قرارگاه خاتم با ۸ شرکت قوی در میدان حاضر است و در حال ساخت سکوهای کانکس‌ها هستند. سردار نعمان غلامی در گفت‌وگوی تفصیلی با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجو درباره اقدامات سازمان بسیج سازندگی در کمک رسانی به زلزله زدگان غرب کشور گفت: بعد از وقوع زلزله اولین کاری که در سطح سپاه استانی و بسیج انجام شد اعزام نیرو‌ها و تجهیزات نزدیک به مناطق زلزله زده برای کمک به آوربرداری و نجات مصدومین برای آوار بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با ورود سرلشکر جعفری و سردار غیب پرور اتفاق جدیدی رخ داده و تجربه بی نظیری در کمک‌رسانی به مردم به ثبت رسید.
رئیس سازمان بسیج سازندگی در ادامه گفت:  با تقسیم وظایفی که بین ارتش و سپاه انجام شد، امدادرسانی به روستا‌ها به سپاه و امداد رسانی به شهر‌ها به عهده ارتش گذاشته شد و کل منطقه به غیر از کرمانشاه به ۳۱ سپاه استانی تقسیم شد.
  *اعزام 5700 نیروی جهادی به مناطق زلزله‌زده/ توزیع بیش از 23000 وعده غذای گرم  سردار غلامی به آخرین آمارهای امدادرسانی اشاره کرد و تصریح کرد: بنا به آمار و اطلاعات بسیج سازندگی، تا دیروز ۵۷۰۰ نفر نیروی جهادی و نیروی کادر سپاه در نقاط مختلف مستقر شده‌اند. بیش از ۸۱ تیم پزشکی با ۳۸ دستگاه آمبولانس از سپاه‌های استانی ۵۲۴ تیم جهادی در منطقه اعزام شدند. ۱۷ آشپزخانه در منطقه برای پخت غذا زده شد و روزانه بیش از ۲۳۰۰۰ غذا پخت می‌شود.
سردار غلامی ادامه داد: بیش از ۱۳۶۰ کامیون کمک‌های مردمی از نقاط مختلف توسط بسیج جمع شد و سپاه‌های استانی در کنار مردم مانده و توزیع اقلام را به عهده گرفتند برای کمک و پیگیری وصل برق و آب تا حالا ۲۷۴ سرویس بهداشتی، ۵۷ کانکس حمام و ۱۹۸ کانکس مردمی در منطقه مستقر شد. *با سازمان بهزیستی برای ساخت 1175 واحد مسکونی به تفاهم رسیدیم

رئیس سازمان بسیج سازندگی با اشاره به انعقاد توافق نامه‌ سامان بسیج سازندگی با سازمان بهزیستی گفت: این توافق نامه با رمز یا زینب کبری و برای ساخت ۱۱۷۵واحد مسکونی برای مددجویان سازمان بهزیستی صورت گرفت.
غلامی در ادامه گفت: افراد تحت تکلف بهزیستی بیشتر افرادی هستند که فاقد سرپرست خانوار و از توان لازم برخوردار نیستند احداث می‌کنیم ان‌شالله یک کار ضربتی را انجام می‌دهیم و ان شالله حجم وسیعی از کار‌ها را به عهده می‌گیریم و کار را بین سپاه‌های استانی تقسیم می‌کنیم.
  *ساخت کانکس‌های موقت برای مردم با همکاری قرارگاه خاتم و بنیاد مسکن آغاز شده است  سردار غلامی درباره آخرین وضعیت کانکس‌ها در مناطق زلزله‌زده گفت: نیروی زمینی سپاه و شخص سردار پاکپور، قرارگاه نجف ،دانشگاه امام حسین(ع) و قرارگاه خاتم با ۸ شرکت قوی در میدان حاضر است و در حال ساخت سکوهای کانکس‌ها هستند این کانکس‌های ۱۶ متری بوده و برای ساخت آن قراردادی مابین قرارگاه خاتم و بنیاد مسکن بسته شده و علاوه بر آن هم کانکس‌های اهدایی مردم در حال نصب در مناطق زلزله زده است.
رییس بسیج سازندگی با بیان اینکه پیش بینی می‌شود نصب کانکس‌ها  ۴۵ روز تا دو ماه طول بکشد و تصریح کرد: حضور رهبر انقلاب آرامش خاصی به  منطقه داد و التیامی بر زخم خانواده های زلزله زده بود ان شالله تاکید رهبری روند خدمت رسانی را تسریع کرده و ما هم این دغدغه ایشان را به جد پیگیری می‌کنیم. *افتتاح 4700 پروژه کوچک محرومیت‌زدایی در هفته بسیج/ مردم زلزله‌زده نیازمند کمک‌های مردمی هستند

سردار غلامی در ادامه با اشاره به برنامه‌های هفته بسیج گفت: افتتاح ۴۷۰۰ پروژه کوچک محرومیت زدایی با همت بچه‌های بسیج و جهادی وحضور ۱۰۰۰ گروه جهادی در روز سی ام به عنوان سمبل خدمت رسانی که بیشتر تمرکز در مناطق زلزله زده بود از اقدامات در این هفته مبارک بود و همچنین در این هفته ۴۰۰۰ پروژه اقتصاد مقاومتی که سابقه فعالیت ۶ ماه را داشتند به صورت رسمی افتتاح شد.
وی با اشاره به کمک‌های مردمی در زلزله گفت: کمک‌های غیرنقدی مردم یک عظمتی از عشق مردم به هم نوعشان بوده که انصافا بی نظیر و عجیب بود و باید در منطقه بود و دید چه کاروان‌هایی با شیوه‌های مختلف خودشان را به منطقه رساندند تا به مردم زلزله زده کمک کنند.
سردار غلامی در پایان تاکید کرد: درخواست خاضعانه من از مردم این است که ارسال کمک‌های نقدی و مصالح و تجهیزات مورد نیاز ساخت برای کمک منزل‌های زلزله زدگان را ادامه دهند تا بتوانیم کار ساخت و ساز را به سرعت انجام دهیم. بیشتر مردم منطقه فقیر هستند و حتی توان پرداخت وام را هم ندارند؛ لذا ان شالله با کمک مردم موج جدید خدمت رسانی به منطقه آغاز می‌شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۰۷۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰۰ نفر در استان داوطلب تسهیل گری در محرومیت زدایی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ مجری طرح‌های بنیاد علوی در استان اصفهان گفت: بنیاد علوی امسال در سه محور توسعه و ایجاد اشتغال در مناطق محروم و روستاها، در حوزه سلامت و درمان و ارتقای عدالت آموزشی و تمرکز بر رشد دانش آموزان موفق در مناطق محروم فعالیت می‌کند.
محمد رضایی افزود: در راستای شناسایی محرومیت و نیاز‌های مناطق مختلف استان اصفهان بیش از هزار داوطلب در سطح کشور و ۱۰۰ داوطلب در استان اصفهان برای همکاری و تسهیل گری ثبت نام کرده اند.
وی گفت: برای جذب تسهیلگران بنیاد علوی در استان اصفهان در دو مرحله آزمون و مصاحبه روانشناسی و استعدادیابی انجام شد که ۵۰ تسهیلگر برای فعالیت در استان اصفهان انتخاب می‌شوند.

دیگر خبرها

  • افتتاح دو پروژه راه آهن ملایر کرمانشاه و پایان بازسازی مناطق زلزله‌زده
  • کرمانشاه وارث‌دار پروژه‌های نیمه تمام افتتاح شده دولت قبل است
  • ۱۰۰ نفر در استان داوطلب تسهیل گری در محرومیت زدایی
  • یکی از اولویت‌های لرستان باید ایجاد زیرساخت‌ها باشد
  • اجرای ۶۰ طرح محرومیت‌زدایی در پلدشت
  • افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال | گره کور بزرگراه بسیج باز می شود
  • افتتاح بیش از هشت هزار واحد مسکونی در آذربایجان شرقی
  • ساخت ۳۰ هزار واحد مسکونی با آزادسازی حریم ریلی «منطقه ۱۷ تهران»
  • امکان ساخت ۳۰ هزار واحد مسکونی با آزادسازی حریم ریلی منطقه ۱۷ تهران
  • بررسی رونداجرا وبرنامه های محرومت زدایی در نقده