Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-27@13:26:47 GMT

آحاد جامعه مبلغ ترویج وقف قرآن باشند

تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۱۸۳۲۳

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا صادقی در مراسم تجلیل از مربیان قرآن کریم اصفهان که در جوار علامه مقبره مجلسی(ره) برگزار شد، اظهار کرد: شما مربیان قرآن کریم، مبلغین قرآن کریم و مبلغین برای ترویج فرهنگ وقف برای قرآن کریم هستید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: امروز قرآن کریم همچنان مهجور است و وقف برای قرآن کریم بسیار کم و ناچیز می‌باشد و باید برای توسعه و ترویج فرهنگ قرآن کریم مردم و واقفان نیک اندیش را برای ایجاد موقوفاتی در جهت قرآن کریم ترغیب و تشویق کنید.
مدیرکل اوقاف وامورخیریه استان اصفهان در ادامه خاطر نشان کرد: در زمان قبل از انقلاب اسلامی، رژیم پهلوی برای از بین بردن اسلام، موقوفات زیادی را که برای حوزه‌های علمیه و ترویج فرهنگ اسلام تشیع بود را به مردم واگذار و سعی کرد تا با از بین بردن درآمد حوزه‌های علمیه از ترویج اسلام جلوگیری کند.
حجت‌الاسلام صادقی بیان کرد: امام خمینی(ره) در سال 1359 فرمودند: موقوفات باید به حالت وقفیت خود باقی بمانند و به وقف عمل و نیات آنان عمل شود و این فرمایش امام راحل گامی بلند برای احیای موقوفات و فرهنگ وقف بود، امروز علیرغم برداشتن گام‌های بزرگی در این راستا بود اما ما همچنان شاهد آن هستیم که متصرفانی هستند که با تصرف موقوفات مانع عمل به نیات واقفان نیک می‌شوند.
وی اضافه کرد: ما باید موقوفات را احیا کنیم و هم باید در جهت ترویج فرهنگ وقف گام برداریم.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان بیان کرد: نیمی از واقفان نیک اندیش از بانوان هستند و بسیاری از مدارس حوزه‌های علمیه که امروز برجا مانده‌اند توسط واقفان نیک اندیش بانوان وثق شده‌اند مانند مدرسه جد بزرگ و جد کوچک که توسط بانوان خیر اندیشدرگذشته وقف شده است.
حجت الاسلام صادقی ادامه داد: امروزه وقف درمورد قرآن کریم بسیار کم است و درگذشته وقف برای روضه خوانی زیاد انجام شده و متاسفانه برای قرآن کریم بسیار کم وقف شده است. قرآن کریم این امانت خداوند بسیار کم است و یکی از وظایف مربیان قرآن کریم ایجاد وقف برای نشر معارف قرآن کریم و ترویج قرآن است.
وی در ادامه اظهار کرد: وقف عمل صالح است و شما مربیان قرآن کریم با ترویج وقف برای قرآن کریم دین خود را به قرآن کریم ادا کنید و هر وقفی که توسط فعالیت شما مربیان قرآن کریم ایجاد شود ثواب آن نیز  برای شما نوشته می‌‎شود.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان بیان کرد: در حال حاضر 5316 مسجد در استان اصفهان وجود دارد و هر فردی که در این مکان‌ها می‌رود و به عبادت خداوند می‌پردازد به سازنده و واقف مسجد نیز ثواب بسیار زیادی می‌رسد و شما نیز می‌توانید با ترویج فرهنگ وقف برای خود نیز ثواب بسیار زیادی کسب نمایید.
حجت‌الاسلام صادقی گفت: اگر نمی‌توانید وقف کنید حداقل برای ترویج وقف برای قرآن کریم فعالیت کرده و مبلغ وقف برای قرآن کریم باشید.
وی در پایان افزود: دین ما به قرآن کریم این است که برای ترویج فرهنگ قرآن کریم مبلغ وقف برای این معجزه الهی باشیم.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۱۸۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک ۳ میلیاردی شورای شهر قزوین برای بازسازی مهد قرآن کریم

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین از کمک سه میلیارد تومانی این نهاد برای بازسازی و تجهیز مهد قرآن کریم در این شهر خبر داد.

علی فرمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین اظهار کرد: در راستای تحقق سیاست‌های شورای ششم در حوزه فعالیت‌های قرآنی، اعضای شورا با مساعدت سه میلیارد تومانی برای تجهیز و بهسازی ساختمان مهد قرآن کریم موافقت کردند.

وی افزود: حمایت از فعالیت‌های قرآنی و ترویج فرهنگ قرآنی یکی از سیاست‌های مهم شورای ششم است که در مسیر تحقق آن تاکنون اقدامات خوبی صورت گرفته است و نباید از توسعه همه‌جانبه شهر قزوین از جمله ترویج فرهنگ قرآنی و توسعه آن در جامعه غافل بمانیم.

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین با اشاره به مساعدت سه میلیارد تومانی شورای شهر قزوین پیرامون تکمیل و تجهیز ساختمان مهد قرآن کریم خاطرنشان کرد: سال گذشته اعضای شورا با لایحه شهرداری قزوین پیرامون خرید ساختمان دانشگاه آزاد واقع در خیابان دارایی و واگذاری آن به صورت اذن در انتفاع به مهد قرآن کریم استان موافقت کردند و در حال حاضر نیز برای ارائه خدمات مطلوب به جامعه قرآنی، مساعدت سه میلیارد تومانی برای تجهیز و مرمت این ساختمان را مصوب کردند.

فرمانی با اشاره به حذف کارت رفاهی ورزشی کارمندان شهرداری، تصریح کرد: به منظور ارتقای سلامت کارکنان شهرداری، کارت‌های رفاهی ورزشی از جمله استخر ارائه و پرداخت مبالغ نقدی در این ردیف حذف شود.

وی گفت: سال گذشته سرانه ورزشی که در قالب کارت‌های استفاده از استخر برای کارکنان شهرداری تعریف شده بود، حذف و در ازای این کارت‌ها مبالغ نقدی به حساب کارکنان واریز شد.

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین افزود: این اقدام سبب شد تا سرانه ورزشی خانوار شهرداری حذف شود و پول‌های دریافتی در مسیر ورزش هزینه نشود. ضرورت دارد تا شهرداری قزوین مجدد کارت‌های استخر را برای استفاده کارکنان شهرداری در نظر بگیرد.

کد خبر 747781

دیگر خبرها

  • موزه پبده از بی نظیرترین موزه‌های کتب و نسخ خطی قرآن کریم
  • مشارکت ۳۲۵ نفر در مسابقات قرآنی شرکت گاز خراسان جنوبی
  • دو ایرانی در مسابقات قرآن مالزی
  • لزوم پرهیز از مجادله‌های بیهوده در سطح جامعه
  • تأکید بر حفظ فرهنگ ایرانی اسلامی و ترویج  فرهنگ حجاب و عفاف در مهاباد
  • معرفی حافظان و قاریان در ترویج رفتارهای قرآنی اثرگذار است
  • قاری و حافظ قرآن اعزامی به مسابقات مالزی تعیین شدند
  • کمک ۳ میلیاردی شورای شهر قزوین برای بازسازی مهد قرآن کریم
  • ضرورت شناسایی و تشکیل بانک نخبگان جهت استفاده در پست‌های مدیریتی کشور
  • ورزش باستانی بین آحاد جامعه ترویج شود