Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-05-02@14:06:44 GMT

واکنش خالق این پیروزی خجسته بادبه یک نماهنگ

تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۱۹۱۲۵

واکنش خالق این پیروزی خجسته بادبه یک نماهنگ

به گزارش جهان نيوز، احمدعلی راغب سازندۀ سرود «این پیروزی خجسته باد» با انتشار بیانیه‌ای به تولید نماهنگ «صبح پیروزی» که براساس سرود وی ساخته شده است واکنش نشان داد. نماهنگ «صبح پیروزی» به تازگی به دلیل پیروزی بر داعش تنظیم شده است.

متن این بیانیه به این شرح است:

«خبر پیروزی غرورآفرین و نجات‌بخش رزمندگان جبهه مقاومت به فرماندهی سردار خوشنام و دلاور حاج قاسم سلیمانی بر گروه تروریستی سفّاک و حیوان‌صفت داعش، خاطرۀ شور و شعف عمومی و ملی از پیروزی‌های رزمندگان ما در هشت سال دفاع مقدس را در یادهای نسل دفاع و حماسه زنده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای اینجانب که در آن سالها تلاش داشتم تا آن لحظات تاریخ‌ساز و به یادماندنی را برای نسل‌های بعد و برای همیشۀ تاریخ در قالب آثار موسیقایی ثبت و ضبط کنم، شنیدن خبر بازخوانی سرود «این پیروزی خجسته باد» که به گواه نسل‌ها یکی از ماندگارترین آثار موسیقی دفاع مقدس است، به مناسبت پیروزی بر داعش، موجب غرور و افتخار است. بازخوانیِ این سرود، انتخاب شایسته‌ای بود که البته می‌توانست هنرمندانه‌تر از این نیز اجرا شود. حق گلایه از تهیه کنندگان این نماهنگ و خصوصا همکار قدیمی جناب گلریز را برای خودم محفوظ می‌دانم. اگر از ایدۀ بازخوانی این سرود، به عنوان خالق آن، مطلع می‌شدم، طراحان این ایده را تشویق و حمایت می‌کردم و البته راهنمایی‌هایی برای بهبود این بازخوانی در اختیارشان می‌گذاشتم تا حق تلاش آنانی که در آن سال ها در تهیه سرود «این پیروزی خجسته باد» با اینجانب همراهی و همکاری کردند، خصوصا شاعر آن سرود، مرحوم حمید سبزواری به احسن وجه ادا شود و زحمت دوستانی که سرود را بازخوانی کرده‌اند نیز به ثمر بهتری بنشیند و قواعد مرسوم در بازخوانی هم به درستی رعایت شود.

ثبت رخدادهای بزرگ ملی در تاریخ به میانجی هنر، اقدام ضروری و شایسته‌ای است و البته در این راه، علاوه بر هنرمندی و ظرافت طبع، صداقت و انصاف نیز بایسته است تا مبادا حق احدی از کسانی که نقشی در این تاریخ دارند، نادیده گرفته شود. خصوصا به نسل جوان مدیران و فعالان فرهنگی و هنری که به کار ثبت هنرمندانۀ پیروزی‌های امروز مشغول هستند توصیه می‌کنم دقت و وسواس بیشتری در کارهایشان به خرج دهند و در حفظ احترام پیش‌کسوتانِ راهی که در آن قدم گذارده‌اند، پیش و بیش از دیگران، عامل و بلکه خود، مدعی باشند تا ارج کارهای خودشان نیز گذارده شود و ارزش آن افزون گردد.

با احترام به همه رزمندگان و شهدای دفاع مقدس و جبهه مقاومت و به امید تداوم پیروزی‌ها.»

منبع:مهر

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۱۹۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز کشور با توسعه ۱۶ میدان گازی

محسن خجسته‌مهر مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران در امضای تفاهم‌نامه‌های مطالعات طرح‌های توسعه ۱۶ میدان گازی با هلدینگ‌ها، شرکت‌های پتروشیمی و شرکت‌های اکتشاف و تولید ایرانی گفت: با سرمایه‌گذاری ۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلاری، در این حوزه امروز یکی از رویدادهای مهم اقتصادی صنعت نفت با مشارکت مردم را شاهد هستیم.

وی ادامه داد: برای تحقق برنامه‌های تولیدی باید سرمایه‌گذاری مستقیم و غیرمستقیم انجام دهیم که در دولت سیزدهم این کار زیربنایی در حال انجام است.

خجسته مهر گفت: پیش‌تر تنها شرکت‌های اکتشاف و تولید می‌توانستند در صنعت نفت سرمایه‌گذاری کنند، اما با ابتکار وزیر نفت و هماهنگی لازم با دولت قرار شد پتروشیمی‌ها نیز در بالادست صنعت نفت حضور یابند.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران خاطر نشان کرد: قرارداد توسعه میدان مشترک آزادگان به ارزش ۱۱ میلیارد ۵۰۰ میلیون دلار و دیگر میدان‌ها در مجموع به ارزش ۱۳ میلیارد ۵۰۰ میلیون دلار با حضور بانک‌ها به امضا رسید و به‌تازگی با امضای قرارداد فشارافزایی، وزارت نفت نشان داد که می‌تواند کارهای بی‌نظیری در این صنعت انجام دهد.

خجسته‌مهر با تأکید بر اینکه با نهایی و اجرایی شدن تفاهم‌نامه‌های امروز بیش از ۱۶ مخزن گازی کشور توسعه می‌یابد، گفت: با بهره‌برداری از این طرح‌ها ۱۲۷ میلیون مترمکعب به ظرفیت تولید در چهار استان نفت و گازخیز کشور اضافه می‌شود.

وی سرمایه‌گذاری پتروشیمی‌ها در بخش بالادستی صنعت نفت را قراردادی برد - برد برای شرکت ملی نفت ایران و آن‌ها دانست و گفت: مردم به‌عنوان سرمایه‌گذاران اصلی پتروشیمی‌ها و هلدینگ‌ها با این تفاهم‌نامه‌ها در طرح‌های بالادستی سرمایه‌گذاری می‌کنند.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران ادامه داد: در دولت‌های یازدهم و دوازدهم سالانه به‌طور میانگین یک میلیارد ۶۰۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری شده است، درحالی‌که در ۲.۵ سال عمر دولت سیزدهم این رقم به سالانه ۶ میلیارد ۳۰۰ میلیون دلار رسیده و درمجموع ۱۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری شده که بخش قابل‌توجهی از این سرمایه‌گذاری از سوی بخش خصوصی بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • فروش لاستیک های تاریخ گذشته به جای لاستیک دولتی؟ | واکنش انجمن صنعت تایر را ببینید
  • واکنش رونالدو به حضور النصر در فینال جام حذفی عربستان
  • واکنش موسیالا به تساوی تلخ در آلیانتس‌ آره‌نا
  • پاسخ سفیر ایران به ادعای نخست‌وزیر دانمارک/ به نسل‌کشی واکنش نشان دهید
  • رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی هوشمند معرفی شد
  • زنده یاد آتیلا پسیانی خالق خاطرات دهه شصتی‌ها بود
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز کشور با توسعه ۱۶ میدان گازی
  • نماهنگ/ تو را است معجزه در کف... عصا بیفکن!
  • واکنش نادال به دومین پیروزی در مسترز مادرید
  • بالاتر از فرگوسن، مورینیو و کلوپ؛ رکورد تاریخی گواردیولا در لیگ برتر انگلیس!