Web Analytics Made Easy - Statcounter

انزلی- دیدار استاندارگیلان و سفیر روسیه درایران درحالی برگزار شد که هر دو طرف بر تکمیل پروژه راه آهن قزوین-رشت-انزلی- آستارابه عنوان خواسته دو کشورتأکید و به نقش تأثیرگذار گیلان اشاره کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی سالاری ظهر یکشنبه در دیدار با سفیر روسیه در ایران که در دفتر استانداری گیلان برگزار شد، اظهار کرد: توسعه روابط روزافزون میان ایران و روسیه خواسته مقامات هر دو کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به فضای خوب روابط میان جمهوری اسلامی ایران و روسیه ، افزود: باید از این فضای مطلوب در راستای تقویت مناسبات بهره گیری شود.

استاندار گیلان به همسایه بودن استان با کشور روسیه اشاره کرد و گفت:با توجه به این همسایگی استان گیلان توسعه روابط میان دو کشور را یک امر مهم و یک وظیفه و مسئولیت ملی این استان می داند.

وی در ادامه همچنین با اشاره به راه آهن قزوین- رشت- انزلی - آستارا به عنوان کریدور شمال- جنوب ایران برای ارتقای روابط تجاری میان ایران و کشورهای دیگر، خاطرنشان کرد: تکمیل این پروژه مورد تأکید مقامات ایرانی و روسیه است و گیلان مجری این امر مهم است.

سالاری با بیان اینکه یکی از انتظارات و خواسته های ما فراهم کردن زمینه لازم برای سهولت تعاملات تجاری بخش خصوصی میان استان گیلان و آستاراخان روسیه است، تصریح کرد: احداث سرای تجاری ایرانیان در آستاراخان روسیه یکی از این اقدامات محسوب شده که سبب توسعه روابط میان دو کشور می شود.

وی همچنین با تأکید برکاهش مشکلات بازرگانان دو کشور، یادآورشد: بخش خصوصی استان گیلان تمایل دارد تا در صورت وجود زمینه های همکاری بیشتری، اقدام کند.

استاندار گیلان با بیان اینکه احداث بانک مشترک دو کشور در منطقه آزاد انزلی یکی دیگر از پیشنهادات و خواسته ها است، افزود: با توجه به مزایا منطقه آزاد انزلی این منطقه می تواند در زمینه توسعه روابط و همکاری میان استان گیلان و روسیه نقش موثری ایفا کند.

وی به همکاری در بخش های آموزشی و دانشگاهی میان دو کشور نیز اشاره و خاطرنشان کرد: باید تعاملات میان دو دانشگاه به صورت کاربردی و در حوزه تعاملات پژوهشی شکل گیرد.

در ادامه این دیدار سفیر روسیه در ایران با تأکید بر افزایش حجم تبادلات کالا میان دو کشور ایران و روسیه، اظهار کرد: تکمیل راه آهن قزوین- رشت- انزلی و آستارا یکی از خواسته ما نیز بوده که به دنبال آن هستیم.

لوان جاگاریان ضمن قدردانی به منظور احداث مجسمه عمرخیام و سرای تجاری ایرانیان در آستاراخان روسیه، گفت: یکی دیگر از خواسته های ما ایجاد پرواز مستقیم از آستاراخان روسیه به تهران هستیم.

وی باتأکید بر وجود زمینه های مناسب همکاری میان گیلان و روسیه ریال تصریح کرد: همسایگی گیلان و روسیه فرصت مناسبی  برای توسعه تعاملات فراهم می کند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۱۹۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه دشمن اسرائیل است | روایت بلومبرگ؛ نگرانی فزاینده اسرائیل از گسترش همکاری‌ نظامی ایران و روسیه

به گزارش همشهری‌آنلاین، تارنمای شبکه اقتصادی بلومبرگ با اشاره به دیدار «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه با «محمدرضا آشتیانی» همتای ایرانی خود در آستانه، پایتخت قزاقستان، به نقل از این مقام روس نوشت: مسکو آماده گسترش همکاری‌ های نظامی "سودمند دوجانبه" با تهران است.

به نوشته بلومبرگ، نشانه های خرید تسلیحات از روسیه به وسیله ایران، نگرانی‌ هایی را در اسرائیل در مورد پیامدهای گسترش روابط دفاعی مسکو و تهران ایجاد کرده است.

شای هار- زوی (Shay Har-Zvi) از مقام های پیشین وزارت امور راهبردی اسرائیل و از اعضای ارشد دانشگاه رایشمن تل آویو، گفت: روسیه "دشمن اسرائیل است و از محوری که علیه ما می جنگد، حمایت می کند. " وی افزود که نقش مسکو با تشدید درگیری اسرائیل با ایران و گروه‌های شبه ‌نظامی متحد آن اهمیت بیشتری می‌ یابد.

بلومبرگ به نقل از سرلشگر آموس گیلاد، از مقام های ارشد پیشین وزارت جنگ اسرائیل، نوشت: روسیه و ایران بیش از پیش به یکدیگر نزدیک‌ شده اند. روس‌ها اکنون می ‌توانند برخی از فناوری‌های بسیار مهم را که توانمندی های ایران را به نحو چشمگیری ارتقا می دهد، در اختیار آنان قرار دهند.

در ادامه گزارش بلومبرگ با یادآوری روابط نزدیک اسرائیل و روسیه در دهه های اخیر آمده که روابط صمیمانه بنیامین نتانیاهو و ولادیمیر پوتین و همکاری های امنیتی طولانی مدت مسکو و تل آویو در شکل گیری آن نقش داشت. با این حال، این دو از زمان حمله روسیه به اوکراین و با توجه به روابط نزدیک اسرائیل و آمریکا که بی طرف ماندن تل آویو را غیرممکن کرده با افزایش اختلافات روبرو شده و روسیه و ایران نیز به هم نزدیکتر شده اند.

بلومبرگ با ادعای آنکه مشارکت کرملین با ایران بخشی از فشار گسترده تر روسیه برای مقابله با آمریکا و متحدانش در خاورمیانه است، نوشت: روسیه همچنین به دنبال افزایش حضور نظامی خود در منطقه از جمله تاسیس یک پایگاه دریایی در لیبی است.

کد خبر 847430 منبع: ایرنا برچسب‌ها ایران و اسرائیل خبر ویژه ایران و روسیه

دیگر خبرها

  • برنامه چهار هفته پایانی لیگ برتر فوتبال اعلام شد
  • محور تحولات و حذف دشمن مشترک
  • بر قطع روابط اقتصادی و دانشگاهی با اسرائیل اصرار داریم
  • روسیه دشمن اسرائیل است | روایت بلومبرگ؛ نگرانی فزاینده اسرائیل از گسترش همکاری‌ نظامی ایران و روسیه
  • وزیر دفاع روسیه در دیدار با وزیر دفاع ایران: آماده گسترش همکاری های نظامی هستیم
  • امضای دو توافقنامه همکاری میان وزرای دفاع روسیه و قرقیزستان
  • هوشمندی ایران در از سرگیری سوآپ گاز ترکمنستان، تمدید صادرات گاز عراق و تکمیل خط لوله صلح
  • پکن: ایالات متحده مانع توسعه چین می‌شود
  • وزیر دفاع پاکستان: هیچ مانعی نباید روند تکمیل پروژه خط لوله گاز ایران و پاکستان را متوقف کند
  • روسیه واشنگتن را به کاهش سطح روابط تهدید کرد