Web Analytics Made Easy - Statcounter

گناباد- ایرنا- امام جمعه گناباد گفت: پارلمان مشورتی بانوان را فرصتی برای حضور بیشتر و ساماندهی مسائل این قشر توصیف و بیان کرد: لزوم ایجاد یک تشکل مربوط به خانمها برای فعالیت تشکیلاتی در حوزه مسایل زنان از سالهای گذشته احساس می شد که با تشکیل پارلمان این مهم محقق شد.

حجت الاسلام حسن صادقی نسب عصر یکشنبه در دیدار با اعضای پارلمان مشورتی بانوان گناباد افزود: توجه بیشتر کمیسیون فرهنگی پارلمان بانوان برای ارتقای فرهنگ دینی، تربیت فرزندان، همسرداری و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بر لزوم آموزش و رواج فرهنگ ساده زیستی و دوری از تجملگرایی در میان بانوان نیز تاکید و بیان کرد: نقش پارلمان بانوان در این زمینه مهم است.
وی ادامه داد: ترویج فرهنگ خرید کالاهای ایرانی در جامعه و از جمله بین بانوان اقدام مهمی برای حمایت از کالای ایرانی محسوب می شود که این مهم نیز باید به خصوص در زمان خرید جهیزیه مورد توجه خاص قرار گیرد و پارلمان بانوان برای فرهنگ سازی آن بکوشد.
امام جمعه گناباد گفت: با توجه به فراهم نبودن زمینه اجتماعی از جمله در شهرهای کوچک مطالبات بیش از حد بانوان آسیبها و مشکلاتی در خانواده ها به همراه دارد لذا خواسته ها باید در حد متعادل مطرح شوند.
رییس پارلمان بانوان گناباد هم در این دیدار بررسی کمبودها و نواقص در حوزه بانوان و ارائه راهکار به دستگاههای اجرایی ذیربط را مهمترین وظیفه و ایجاد بانک اطلاعات بانوان شهرستان و رایزنی برای ایجاد بازارچه ارائه محصولات زنان شهر و روستا را از اقدامات در دست انجام این پارلمان برشمرد.
بهناز افضلیان مند گفت: برگزاری کارگاههای فرزندپروری برای مادران، اهدای خون و کمک به هلال احمر در ساماندهی کمکهای مردم به زلزله زدگان کرمانشاه از دیگر فعالیتهای پارلمان بانوان گناباد از ابتدای تاسیس تاکنون محسوب می شوند.
پارلمان بانوان گناباد چهارم شهریورماه گذشته فعالیت خود را آغاز کرد. گناباد در فاصله 287 کیلومتری جنوب مشهد واقع است.
خبرنگار: فهیمه نعمتی شهری **انتشار: حسین کریم زاده
7545/2095/1858

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۲۰۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجمع جهانی گفت‌وگوی فرهنگ‌ها فرصتی برای بیان مواضع ایران به نخبگان

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بامداد چهارشنبه -١٢ اردیبهشت - برای حضور در ششمین مجمع جهانی گفت‌وگوی فرهنگ‌ها عازم باکو پایتخت جمهوری آذربایجان شد.

باکو از امروز چهارشنبه تا جمعه -۱۴ اردیبهشت -میزبان وزریران فرهنگ و شخصیت‌ها و مقامات سیاسی و فرهنگی کشور‌های مختلف جهان است.

در این مجمع که با مشارکت وزارت فرهنگ جمهوری آذربایجان، آیسسکو و برخی سازمان‌های بین‌المللی مانند ائتلاف تمدن‌های سازمان ملل متحد برگزار می‌شود، چالش‌های جهانی مربوط به گفتمان تمدنی، همکاری برای مقابله با تنفر و تقویت ارزش‌های صلح مورد بحث و تبادل نظر قرار می‌گیرد.

پیش از این پنجمین دوره مجمع گفت‌وگوی فرهنگ‌ها در اردیبهشت سال ۱۳۹۸ برگزار شده بود که در آن دوره از این مجمع ۱۴۰ کشور و نهاد بین المللی مشارکت داشتند.

اهداف وزیر فرهنگ در سفر به جمهوری آذربایجان

اسماعیلی پیش از عزیمت به باکو گفت:از این سخنگاه برای بیان حقایق مختلف در حوزه فرهنگ اقلیت‌ها استفاده خواهیم کرد.

وی گفت: با توجه به وضعیت ناعادلانه در نظامات بین‌المللی، باید از هر فرصتی برای بیان حقایق و تنویر و آگاه‌سازی افکار عمومی استفاده کنیم.

او ادامه داد: به این اجلاس به‌عنوان فرصتی برای بیان مواضع و انتقال نگاه جمهوری اسلامی به نخبگان و مقامات شرکت‌کننده نگاه می‌کنیم.

وی افزود: دیپلماسی فرهنگی در دولت مردمی، به‌عنوان یک راهکار جدی برای ایجاد بستر‌های لازم جهت گسترش تعاملات توسط دولت دنبال می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ساير حوزه ها

دیگر خبرها

  • امام جمعه قم: با اجرای طرح نور انصافاً تغییر ایجاد شده
  • امام جمعه اصفهان: گفتمان قرآنی باید در خانواده‌ها ایجاد شود
  • ابوترابی فرد خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • باید از هر فرصتی برای بیان حقایق استفاده کنیم
  • اعتلای فرهنگ و اندیشه ایران اسلامی در گرو تلاش هدفمند معلمان است
  • مجمع جهانی گفت‌وگوی فرهنگ‌ها فرصتی برای بیان مواضع ایران به نخبگان
  • مجمع جهانی گفتگوی فرهنگ‌ها فرصتی برای انتقال مواضع فرهنگی ایران
  • تجلیل امام جمعه شهرستان تکاب از معلمین پر تلاش مدرسه رضوان شهرستان تکاب
  • تجلیل از ۲۲ خانواده شهید فرهنگی ایلام در «سه شنبه های شهدایی»
  • بیداری ملت های آزاده جهان به برکت انقلاب اسلامی است