Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به جشنواره ملی تئاتر لاله های سرخ از این رویداد به عنوان آذرستان اندیمشک قهرمان و از تئاتر با تعبیر محملی سترگ برای بیان مفاهیم بلند و متعالی و زبانی صریح برای انتقال آنها نام برد.

جشنواره ملی تئاتر لاله های سرخ آذرماه جاری به یاد شهدای بمباران چهارم آذر 1365 اندیمشک برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش عصر یکشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا، سیدعباس صالحی در این پیام آورده است: تئاتر با گشودن پنجره ای رو به مخاطبان خود، چراغ گفت و گو و مفاهمه را برمی افروزد تا انسان ها با تمرین رواداری و مروت، فردایی آرام تر را به تماشا بنشینند.
وی می افزاید: در فراز و نشیب تاریخ و در گذار زمان، دوران دشواری بر سرزمین ما گذشته است که جامعه ایرانی با اتکا به ریشه های هویتی خود و پایبندی به باورها و ارزش های دینی، ملی و میهنی با تدبیر و توکل آن را طی نموده است. بی تردید دوران حماسه ساز دفاع مقدس یکی از مقاطع حساس تاریخی است که با جسم و جان و آیین ما ایرانیان پیوندی ناگسستنی دارد.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی آورده است: تئاتر لاله های سرخ یادآور جانفشانی ها و فداکاری های آذرستان اندیمشک قهرمان، در دفاع از کیان اسلامی ایران سرفراز و سرمایه معنوی پربهایی است که در انتقال هر چه بهتر مفاهیم والای دفاع مقدس به ویژه به نسل امروز نقش موثری ایفا می کند.
صالحی در این پیام با درود به مقام والای شهیدان هشت سال دفاع مقدس، مراتب تقدیر خود را از دست اندرکاران بیست و سومین جشنواره ملی تئاتر لاله های سرخ ابراز کرده است.
به گزارش ایرنا، بیست و سومین جشنواره ملی تئاتر لاله های سرخ آذرماه جاری با محوریت نکوداشت یاد و خاطره شهدای بمباران چهارم آذر 1365 در دو بخش صحنه‎ای و خیابانی از ششم تا دهم آذرماه 1396 در شهرستان اندیمشک برگزار خواهد شد.
فراهنگ ** 1355 ** 1823 خبرنگار: علی اکبر قزوینیان ** انتشار: طاهره نبی اللهی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۲۱۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی هیأت داوران جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، سید مصطفی موتورچی دبیر پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در احکامی جداگانه خانم‌ها اعظم بروجردی، الهام چرخنده و وفا طرفه را به عنوان هیات داوران پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد منصوب کرد.

در متن این احکام آمده است: با سلام و تحیات الهی برگزاری پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد مرهون کوشش و جوشش تلاشگرانی است که از آغاز شکل‌گیری این رویداد، بر مدار آرمان‌های شهدا و امام راحل کوشیده‌اند. هنرمندان متعهد و جوان این عرصه چشم انتظار حضور معنوی و تأثیرگذار شما هستند که با اندیشه مبارک و تجربه گران‌سنگ خود ظرفیت‌های پیدا و پنهان هنر آنان را مورد مهر و ستایش قرار دهید. از این رو سرکار عالی را به عنوان عضو هیئت داوران «پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد» منصوب می‌نمایم.

امید است با همراهی شما بتوانیم گام موثری در برگزاری موفق این جشنواره برداریم. لازم به ذکر است پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد از ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت ماه در شهرستان بافق استان یزد برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پوستر هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار رونمایی شد
  • معرفی هیأت داوران جشنواره تئاتر «بچه‌های مسجد»
  • معرفی هیئت داوران جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد
  • معرفی هیأت داوران جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد
  • شش نمایش همراه جشنواره تئاتر رضوی شدند
  • حمایت دانشگاه‌های جهان از فلسطین یادآور رسالت معلمی در دفاع از مظلومان است
  • (تصاویر) جشنواره گل‌های لاله آسارا
  • راهیابی تئاتر ۴۴۴ از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور
  • دو انتصاب جدید در جشنواره اتقان
  • اثر نمایشی «۴۴۴» از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور راه یافت