Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز، مجله آمریکایی «ونیتی فیر» اعلام کرد: ترامپ سال گذشته برای دیپلمات های روس از عملیات نظامی دوره ای سایرت متکل (از یگان های عملیاتی رژیم صهیونیستی) و موساد در سوریه پرده برداشت.

این مجله افزود: ترامپ در دیدار با سرگی لاوروف وزیر خارجه روسیه و سرگی کیسیلیاک سفیر روسیه در آمریکا در ماه می سال گذشته اعلام کرد در جریان یک عملیات نظامی مشخص شد که داعش قصد داشته لپ تاپ هایی را به بمب هایی انفجاری تبدیل کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این عملیات پس از یک ماه از سوگند ترامپ انجام شد و در جریان این عملیات نظامی نیروهای سایرت متکل و موساد با دو بالگرد از نوع «یسعور» در اردن فرود آمده و از آنجا به سوریه وارد شدند. هدف آنها گروهی وابسته به داعش بود که در پی دستیابی به سلاح های مرگباری بودند، سلاح هایی که توسط مهندسی داعشی به نام ابراهیم الاسیری توسعه یافته بود.

بر اساس اطلاعات شبکه «ای بی سی» به نقل از یک جاسوس اسرائیلی نفوذی در داعش و منابع اطلاعاتی آمریکایی و اسرائیلی، بالگردها با فاصله یک کیلومتری از هدف فرود آمده اند و دو ماشین نظامی نیز که دارای علائم ارتش سوریه بود هلی برن شده و مورد استفاده مجریان عملیات قرار گرفته است.

روزنامه یدیعوت آحرونوت به نقل از منبع دیگری اعلام کرد: نیروهای اسرائیلی میکروفن هایی را در اتاقی که قرار بوده گروهی از داعش در آن تجمع کنند نصب کرده اند. منابع دیگری نیز اظهار کرده اند تغییراتی در دستگاه تلفن ایجاد شده تا بتوان از طریق آن همه گفتگوهای انجام شده در آن اتاق را شنود کرد. در شب همان روز هم این نیروها به اسرائیل بازگشته و قبل از بازگشت هلی کوپترها عملیات نصب تجهیزات استراق سمع به طور کامل انجام شده است.

این مجله آمریکایی افزود: چند روز بعد پس از آنکه واحد 8200 اطلاعات ارتش اسرائیل در پایگاهی نظامی در جولان توانست مکالمات گروه مورد نظر وابسته به داعش را شنود کند، نگرانی هایی از خیانت جاسوس اسرائیل وجود داشت. با این حال در جریان عملیات شنود از یکی از عناصر داعش شنیده شد که در خصوص تبدیل یک لپ تاپ به بمبی انفجاری و دارای قابلیت عبور از گیت های امنیتی فرودگاه و ورود به هواپیما سخن گفت.

هنگامی که این گزارش به موساد رسید آن را به اطلاع همکاران آمریکایی خود رساندند. بر اساس اظهارات یک منبع نظامی انتقال این اطلاعات با نیت اظهار برتری در انجام مأموریت هایی اطلاعاتی انجام شد.

به دنبال این اطلاعات، دولت آمریکا و انگلیس، ورود لپ تاپ و دستگاه های الکترونیکی بزرگتر از تلفن همراه به هواپیماهایی که از کشورهای با اکثریت مسلمان پرواز کرده اند ممنوع کرد.

این گزارش اشاره دارد که مقصود ترامپ از بیان این اطلاعات در حضور دیپلمات های روس اعلام برتری آنها در زمینه اطلاعاتی بوده است.

موساد سوریه ارتش رژیم صهیونیستی

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۲۲۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل + جزئیات

به گزارش همشهری‌آنلاین، منابع عبری زبان گزارش دادند فرمانده یگان ویژه اشباح در ارتش رژیم صهیونیستی که هم اکنون در نوار غزه مستقر است، به طور ناگهانی از سمت خود استعفا داده است.

روزنامه یدیعوت احارونوت هم در این مورد نوشت: «این فرمانده اسرائیلی هم به دو افسر ارشد دیگر یعنی مسئول شعبه اطلاعات نظامی ارتش و فرمانده منطقه مرکزی ارتش پیوست که تصمیم به استعفا گرفتند.»

پیش از این، رئیس بخش اطلاعات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی و همچنین رئیس مرکز اطلاعات نظامی این رژیم به دلیل ناتوانی در برابر مقاومت در جنگ غزه، از سمت خود استعفا داده بودند.

کد خبر 847104 منبع: ایسنا برچسب‌ها اسرائیل خبر ویژه

دیگر خبرها

  • طالبان سه کشور همسایه را به حمایت از داعش متهم کرد | همسایه سوم کدام است؟
  • ارسال تجهیزات و نیروهای کمکی به پایگاه‌های اشغالگران آمریکایی در سوریه
  • لاپید: نتانیاهو باید استعفا دهد
  • لاپید خواستار استعفای نتانیاهو شد
  • دو عضو کابینه نتانیاهو استعفا کنند
  • نظامیان فرانسوی کنار اوکراین علیه روسیه می‌جنگند
  • لاپید: بنی گانتس و آیزنکوت از کابینه نتانیاهو استعفا کنند
  • استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل + جزئیات
  • گزارش کانال 11 اسرائیل از دستگیری جاسوس نظامی در اسرائیل؛ ارسال اطلاعات گنبدهای آهنین به ایران!
  • دستگیری جاسوس نظامی در اسرائیل؛ ارسال اطلاعات گنبدهای آهنین به ایران!