Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-07@23:45:09 GMT

لزوم برگزاری مانور زلزله در خوزستان

تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۲۲۹۲۹

لزوم برگزاری مانور زلزله در خوزستان

اهواز_مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان گفت: با توجه به اینکه مناطق زیادی در کشور روی گسل قرار دارد برگزاری مانورهای زلزله مهم است.

کیامرث حاجی زاده در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین با اشاره به اینکه در آستانه هشتم آذرماه هرساله مانور زلزله و ایمنی مدارس در سراسر کشور برگزار می شود اظهار کرد: در استان خوزستان نیز به صورت نمادین در یکی از مدارس شهرستان اهواز به نام حضرت خدیجه سلام الله علیه با حضور مسئولان کشوری و استانی اجرا می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی افزود: امسال سعی کرده ایم که در یکی از مدارس منطقه متوسط این مانور اجرا شود چرا که باید سطح آمادگی بخش های مربوطه برای وقوع زلزله آزمایش شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان بابیان اینکه در استان خوزستان چهار بحران بزرگ ازجمله سیلاب زلزله ریزگردها و آتش سوزی وجود دارد ادامه داد: در بخش زلزله نیز بیشتر مناطق استان در حوزه زاگرس،  مناطق شمال و شمال شرقی که کوهستانی هستند بخش زیادی از آنها روی گسل زلزله قرار گرفته اند همین موضوع می طلبد در بحث پیش بینی و پیشگیری اقدامات خوبی را از جمله برگزاری سمینار ها، کارگاه ها آموزشی، اطلاع رسانی به مردم جامعه که هدف اند، آموزش دادن متولیان و دستگاه‌های امدادی از نکاتی است که باید به آن توجه شود.

حاجی زاده عنوان کرد: باید توجه کنیم که در استان خوزستان لازم است یک تعادل هماهنگی و همراهی بیشتری بین مدیران دستگاه‌های اجرایی شود و تاکنون این موضوع بوده و با توجه به توجهی که استاندارد دارد، انتظار ما این است که دستگاه‌های متولی در این موضوع بیشتر وارد شوند.

مدیرکل مدیریت ستادبحران استانداری خوزستان در پاسخ به این سوال که طی بازدیدی که از مناطق زلزله زده کرمانشاه داشته اید خطاب به استاندار عنوان کرده اید که اگر این زلزله در استان خوزستان رخ دهد امکانات ما پاسخگو نمی باشد، بیان کرد: در کرمانشاه این موضوع نیز پاسخگو نبود و امکانات اولیه ما هم پاسخگو نبوده است. استان خوزستان در بخش های امدادی و زیرساختی مشکلات زیادی داریم، بارها این موضوع عنوان را کرده ام.

حاجی زاده اضافه کرد: زیرساخت‌ها از جمله آب و برق، زیرساخت های جاده ای مشکل دارند که برخی جاده ها با تلاش‌های استاندار شروع شده و دولت اعتبارات خوبی نیز در این بخش آب و برق مصوب کرده و در حال انجام کار هستند ولی باید بپذیریم چون که زیر ساخت‌های استان مشکل دارند و استان خوزستان به لحاظ پهنای جغرافیایی گسترده است، همچنین به لحاظ تعداد جمعیتی و تعداد شهرستان‌ها، بخش‌ها روستاها و شهرستان ها استان قابل قیاس با استان کرمانشاه و استان های دیگر همجوار نیست. بنابراین  قطعا یک  امکانات مخصوص خود را می طلبد چونکه در زیرساخت‌ها مشکل داریم بنابراین در بحث مقابله باید آمادگی، امکانات و تجهیزات در حد استان خوزستان داشته باشیم.

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۲۲۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشگوی معروف، تاریخ زلزله جدید را اعلام کرد

گزارش کامل از گزیده‌خبرهای امروز «تابناک با تو» را با کلیک بر تیتر آن بخوانید.

پیشگوی معروف، تاریخ زلزله جدید را اعلام کرد

پرواز با بال‌های پارچه‌ای


تزیین کاغذ دیواری با ایده‌هایی جالب و زیبا


بیسکویت کره ای؛ یک میان وعده عالی برای کودکان


مازیار لرستانی از استایل جدیدش رونمایی کرد


پدرِ سنگدل، کلیه پسرش را فروخت
خبر خوش مَسکنی برای خانواده‌های دارای معلول

استایل خیابانی و شیک نانسی عجرم در قبرس


واکنش رسمی به استفاده جنجالی یک بلاگر از آمبولانس
استایل سنتی بازیگر زخم‌کاری جلب‌توجه کرد


هدیه جالب عربستان به زائران حج امسال


تغییر چهره بازیگر سریال ستایش بعد از 15 سال


شوآف جدید محمدرضا گلزار با پرواز بیزینس کلاس


تغییر چهره دختربچه سریال «متشکرم» بعد از ۱۷ سال


سردار رادان: طرح نور ادامه خواهد داشت


نام جدید استادیوم خرم‌آباد جنجالی شد


توضیح عجیب تتلو درباره ترویج مواد مخدر در دادگاه


جزییات تازه‌ از تغییر سن و شرایط بازنشستگی
این نماینده زن مجلس متولد سال ۱۳۶۵ است
پیشگوی معروف، تاریخ زلزله جدید را اعلام کرد!

دیگر خبرها

  • بهره مندی۵۰۰ نفر از اهالی روستای فیروزآباد شهرستان چهاربرج از خدمات درمان تخصصی جمعیت هلال احمر
  • پیشگوی معروف، تاریخ زلزله جدید را اعلام کرد
  • تصاویری متفاوت از فیلمبرداری و مانور پهپاد تهاجمی روی سطح آب | جست و جو ، یافتن هدف و حمله را ببینید
  • ۳۰ عنوان ویژه برنامه هفته هلال احمر در استان سمنان برگزار می‌شود
  • برگزاری امتحانات نهایی با حضور ۱۴۰ هزار دانش‌آموز خوزستانی
  • آمادگی هر دو حوزه انتخابیه خوزستان برای برگزاری انتخابات
  • شهری عجیب با شهروندانی در یک ساختمان! (+عکس)
  • آماده برگزاری دور دوم انتخابات در خوزستان هستیم
  • لزوم استفاده ازظرفیت همه گروه‌های مردمی برای برگزاری مهمانی غدیر
  • لزوم استفاده ازظرفیت همه گروه‌های مردمی برای برگزاری میهمانی غدیر